تشکرشده 911 در 430 پست
masom (دوشنبه 28 اسفند 91)
تشکرشده 500 در 154 پست
سلام
بهترین روش برای یادگیری هر مبحثی ربط دادن اون مطلب به مفاهیم موجود در ذهنه مثلا لیوناردو داوینچی بزرگترین نخبه ی بشر علم آناتومی رو به زمین شناسی که جوانیش یاد گرفته بود ربط میداد مثلا استخوان ها را به سنگ های زمین خون را به آب، تنفس رو به جذر و مد و... ربط میداد و شعارش هم این بود که (( همه چیز با همه چیز در ارتباط است.)) مثلا و قتی تابع رو می خواستم یاد بگیرم می گفتم گیتار تابعه، نت هاش دامنه ی من هستند و صدای تولید شده برده من، شما مثال من برات نامفهوم باشه ولی واسه من خیلی واضح چون با موسیقی زیاد سر و کار داشتم. یا مثلا مفهوم بردار رو به نصب پروژکتور روی سقف برای خودم تشبیه کرده بودم! بگرد ببین مفاهیم ریاضی به چه چیزی از تجربیاتت سنخیت داره و به اون ربطش بده اگه پیدا نکردی سعی کن دیدت رو جهت دار کنی تا هر روز تجربت بیشتر بشه به قول حسین پناهی (( بزرگترین گناه در کتاب گناهان کبیره ی انسان تکرار تجربهاست))
2-سعی کن یاد گرفتن رو یاد بگیری آوراهام لینکلن میگه اگه به من یه تبر بدن و بگن یه درخت رو قط کن من 9 ساعت فقط تبرم رو تیز می کنم!
3-مهارتهای فراشناختی مطالعه را یاد بگیر اصطلاح علمیش خودگردانی، بهترین منبع روانشناسی یادگیری، انتشارات سمت نویسنده پروین کدیور
4-وارد کاری شو که ریاضی برای انجامش لازم باشه چون یادگیریت محکمتر و اصولی تر میشه به قول انیشتن تنها منبع دانش تجربست
دانست کافی نیست به کاربرد باید برد، خواستن کافی نیست عمل باید کرد. گوته، همواره سعی کن با دانشی که بدست میاری چیزی رو بسازی
roze sepid (شنبه 26 اسفند 91)
تشکرشده 911 در 430 پست
تشکرشده 500 در 154 پست
سلام اون جمله داوینچی رو هرگز فراموش نکنید که (( همه چیز با همه چیز در ارتباط است)) شما نیاز به خلاقیت دارید. فکر کنید آخر سر ارتباط رو پیدا می کنید اگر هم پیدا نکردید مهم نیست، مهم تفکره، چون یادگیری بدون تفکر یک نوع یادگیری طوطی واره، در کل سعی کن ریاضی رو کلامی کنی یعنی به یه چیزی ربط بدی چون ریاضی به همه چی ربط داره به قول گالیله طبیعت یه کتاب که به زبان ریاضی نوشته شده!
roze sepid (یکشنبه 27 اسفند 91)
تشکرشده 911 در 430 پست
ممنون از تمام دوستان كسي هست كه رشته مهندسي باشه ؟:)
تشکرشده 135 در 54 پست
دروود
من رشتم مهندسیه
بدرود
roze sepid (چهارشنبه 30 اسفند 91)
تشکرشده 911 در 430 پست
سلام چطور درس رياضي رو گذروندين؟
تشکرشده 135 در 54 پست
درود
با همون روشی که گفتم و نمرات دروس ریاضیم بالای 18 بود.
البته یکی دو تا شو بیست گرفتم:d:d
بدروود
roze sepid (جمعه 02 فروردین 92)
تشکرشده 911 در 430 پست
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)