به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 22
  1. #11
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 27 مهر 91 [ 13:47]
    تاریخ عضویت
    1391-1-27
    نوشته ها
    86
    امتیاز
    1,188
    سطح
    18
    Points: 1,188, Level: 18
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 12
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    71

    تشکرشده 70 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    آيسان جان تنها شما نيستي كه با اينكه همسرت بارها فرصت هاش رو از دست داده هنوز دوسش داري، خيليا عين تو هستن، نمي دونم خدا چي تو وجود زنا گذاشته كه خيلي راحت مي تونن بارها و بارها ببخشن و فرصت دوباره به شريك زندگيشون بدن.

  2. کاربر روبرو از پست مفید darya.f تشکرکرده است .

    darya.f (دوشنبه 12 تیر 91)

  3. #12
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 07 مرداد 91 [ 09:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-01
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    675
    سطح
    13
    Points: 675, Level: 13
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    94

    تشکرشده 95 در 49 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    آيسان نازنينم دوباره سلام

    لازمه يه چيزهايي رو به عنوان پايه و زيربناي كار بدونيم تا بتونيم كارمون رو شروع كنيم.
    لازمه بدونيم در اين دنيا همه چيز خيلي خوب خوب متوسط و بد نيست گاهي امور خيلي بد و حتي فاجعه است .
    گاهي يه اتفاقي ميفته و ما در بوجود اومدنش دخيليم
    گاهي يه اتفاقي ميوفته و ما هيچ ربطي به ايجاد اون نداشتيم اما بايد تو اون شرايط باشيم و زندگي كنيم
    گاهي با جهلمون گره ساده رو كور ميكنيم طبيعتا بايد مسئوليت حلش رو بپذيريم با تمام سختيهاش و
    گاهي زلزله بم پيش مياد و چند نفر از اعضاي خانوادمون رو از دست ميديم تقصير ما نيست اماهيچ راه گريزي نداريم

    پس سختي و رنج جزو جدانشدني زندگيه. اين يه پايه.
    اين سختي ممكنه براي هر كسي پيش بياد نه فقط تو نه فقط من نه فقط اوني كه در اثر يه سانحه عزيزش رو از دست داده خلق الانسان في كبد اين يه پايه
    هيچ كس نميتونه در اون شرايط به جاي ما باشه و اون رو حل كنه هر چند كه ما رو درك كنه اين يه پايه
    خداوند به قدر توان انسانها روي دوششون مسئوليت ميذاره "لا يكلف الله نفسا الا وسعها" اين يه پايه قراره با تصميم براي حل اين مسئله تواناييهاي پنهانت آشكار بشه .

    يه تجربه شخصي:
    براي منم يه مشكلي تو زندگيم پيش اومد فكر كردم زمين به آسمون رسيده روز و شب گريه كردم و به بخت بدم فكر كردم. به اينكه چرا همسر من اينكارو كرد و .. و درصدد حل مساله برنيومدم . مساله رو نپذيرفتم بنابراين راه كارهاي دوستان و دانايان به كارم نيومد چند ماه از مساله حل نشده من گذشته . تاريخ حل اون مساله منقضي شده و براي من يك دنيا تاسف مونده. حالا كه از مساله فاصله گرفتم احساس ميكنم مثل يه ترسو مثل يه ناتوان عرصه رو خالي كردم و فرار كردم.
    حالا تو خلوتم به خودم نميبالم...
    احساس ضعف ميكنم
    اگه درصدد حل مساله برميومدم تا هر مرحله اي كه پيش ميرفتم ،احساس رضايت جايگزين اين حس ناتواني بود.

    در پايان
    نميدونم برنامه ماه عسل ماه رمضون سال پيش رو ديدي يا نه؟
    يه خانومي بود كه عاشق همسرش بود . دلش با شوق زندگي با همسرش زنده بود و در عوض همسرش از همون ابتداي زندگي معتاد و بي تعهد خانوم هركاري ميكرد كه شوهرش رو نجات بده شوهرش نميخواسته
    خانومه ميگفت چيزي نبود كه شوهر من استفاده نكرده باشه. ميگفت از گوشه خيابون جمعش ميكردم رسيدگي ميكردم ترك ميدادم دوباره روز از نو ..
    و در نهايت موفق ميشه. تو برنامه ماه عسل شوهرش كه تقريبا 50 ساله بود دستهاي خانومش رو بوسيد . و اون دستها بوسيدن داشت
    دستهايي كه تلاش كرده بود به جاي خالي كردن عرصه .
    آيسان عزيز حق انتخاب با توئه .
    نميخوام فكر كني اين همه حرف زدم كه بگي باشه ميرم زندگي ميكنم به هر قيمتي
    خواستم دونسته هام رو در اختيارت بذارم شايد يه قسمتش به درد خورد.
    ميدونم تصميم درستي ميگيري

  4. 2 کاربر از پست مفید گندمزار تشکرکرده اند .

    گندمزار (دوشنبه 12 تیر 91)

  5. #13
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 10 آذر 96 [ 14:14]
    تاریخ عضویت
    1390-5-17
    نوشته ها
    124
    امتیاز
    6,334
    سطح
    51
    Points: 6,334, Level: 51
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 16
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    36

    تشکرشده 86 در 41 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    سلام آیسان
    برادر من هم به شیشه اعتیاد داشت نمی دونم می گن شیشه رو نمی شه ترک کرد ما بیشتر از ده بار اونو تو کمپ های مختلف بستری کردیم اما هر بار که می آمد بیرون دو هفته نمی کشید که دوباره می رفت سراغش البته بهونه اون این بود که انگیزه زندگی نداره چون با خانمش خیلی مشکل داشتند و همیشه با هم دعوا می کردند به خاطر همین اعتیاد کارش رو که تو سایپا بود از دست داد الان حدود دو ماه از اخرین کمپش می گذره و هنوز نرفته سراغش ما خیلی دور و ورش هستیم و هواش رو داریم هیج دردی تو زندگی بدتر از این نیست از خدا می خوام شوهرت ترک کنه و برادر من هم دیگه نره سراغش واقعا خانمان سوزه . در ثانی خرج مصرف شیشه خیلی بالاست تو اون یکسال که بیکار بود چه جوری خرج اعتیادش رو در می آورد ؟
    باورت نمی شه اما برادر من وقتی زنش پول در اختیارش نمی گذاشت وسایل خونه رو می برد می فروخت حتی چندین بار ما متوجه غیبت وسایلمون می شدیم که فهمیدیم اون حتی از خونه ما هم دزدی می کرد خیلی وحشتناکه که آدم به برادرش اعتماد نداشته باشه و وقتی می اومد خونه وسایل قیمتی رو از دم دستش پنهان می کردیم . من پیشنهادم اینه اگه ترک نکرد ترکش کن واقعا این چیزی نیست که بشه باهاش ساخت

  6. کاربر روبرو از پست مفید rahaaaaaaa تشکرکرده است .

    rahaaaaaaa (دوشنبه 12 تیر 91)

  7. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 تیر 91 [ 06:19]
    تاریخ عضویت
    1391-4-11
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    520
    سطح
    10
    Points: 520, Level: 10
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    واي نگيد اين حرفها رو رها جون نگيد تروخدا .. خواهش ميكنم نگيد اينارو
    شوهر من حتي وقتي هم كه بيكار بود اگه هزار تومن تو جيبش بود واسه منو خونه خريد ميكرد ... حتي الان تمام درامد و حساب كتابش زير دست خودمه .... نميدونم پول اون قضيه رو از كجا مياورده ولي ميدونم از من و زندگيمون نزده .. بايد انصاف داشته باشم ...
    يعني ميتونم نتيجه بگيرم كه مصرفش سنگين نبوده؟؟؟ اره؟

    گندمزار عزيزم هزار بار تشكر .. اون قسمت ماه عسل رو كه خوندم بي اختيار اشك ميريختم ...
    بايد اول بپذيرم مثل چيزهاي ديگه زندگي
    خودش ميگه بارها تلاش كردم واسه كنار گذاشتنش اما اينقدر علائم ترك تابلو بود كه ترسيدم بفهمب پس نتونستم اما الان با وجود بودنت تونستم ( معتقده كه الان تموم شده و ديگه بعد از يك هفته پاكه)
    نميدونم چقدر دووم پيدا ميكنه

  8. کاربر روبرو از پست مفید آيسان تشکرکرده است .

    آيسان (سه شنبه 13 تیر 91)

  9. #15
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 07 مرداد 91 [ 09:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-01
    نوشته ها
    63
    امتیاز
    675
    سطح
    13
    Points: 675, Level: 13
    Level completed: 50%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    94

    تشکرشده 95 در 49 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    بايد اول بپذيرم مثل چيزهاي ديگه زندگي
    آفرين آيسان آفرين عزيزم

  10. کاربر روبرو از پست مفید گندمزار تشکرکرده است .

    گندمزار (چهارشنبه 14 تیر 91)

  11. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 تیر 92 [ 11:29]
    تاریخ عضویت
    1390-7-28
    نوشته ها
    195
    امتیاز
    2,449
    سطح
    29
    Points: 2,449, Level: 29
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    370

    تشکرشده 371 در 137 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي


    آیسان عزیز اینقدر بی تابی نکن توکل کن به خدا

    نکنه قدرت خدارو فراموش کردی اون قدرتی که میتونه به ادمها جون بده و جونشونو بگیره از اون قدرت بالاتر قدرتی داریم پس میتونه کمک کنه به همسرت که سلامتیشو برگردونه

    فقط به همسرت امید بده و بگو که میتونه ترک کنه بهش انگیزه بده قدرت بده که این سم خطرناکو از خودش دور کنه

    مطمئن باش که خودش خیلی بیشتر از شما ناراحته و داره زجر میکشه عذاب میکشه که کنارش بزاره بخاطر شما و زندگیتون

    تو این شرایط اون فقط از نظر روحی باید خیلی خیلی قوی باشه و مهیا کردن این شرایط فقط دست شماست عزیزم

    من تو اطرافیانم چند مورد دیدم که ترک کردند نمونش پسر یکی از همکارام همین پارسال بود که اومد کلی گریه کرد و نگران پسر جوونش بود ولی با مشاوره ترک اعتیاد و خوابوندنش تو یکی از همین مراکز مشکلش حل شده

    الان هم خیلی سرحاله و حدود یکساله که ترک کرده

    شوهر یکی از دوستهام سالها اعتیاد به شیشه داشت و دوست من خبر نداشت وقتی فهمید داغون شد بهم ریخت ولی نا امید نشد به شوهرش کمک کرد الان 3 ساله ترک کرده و جالبه که تبدیل شده به یه جوون ورزشکار و سالم که اصلا سمت ادمهای سیگاری هم نمیره


    فقط بستگی به اراده و روحیه همسرت داره که شما میتونی این روحیه و ارده رو بهش بدی

    مطمئن باش بخاطر این فداکاری و صبرت نتیجشو میگیری















































  12. 3 کاربر از پست مفید taranee تشکرکرده اند .

    taranee (چهارشنبه 14 تیر 91)

  13. #17
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 18 شهریور 91 [ 12:41]
    تاریخ عضویت
    1391-4-07
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    698
    سطح
    13
    Points: 698, Level: 13
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    18

    تشکرشده 18 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    سلام آیسان جان
    به قول خودت مهم تر از همه چیز پذیرش این مسئله است و بعدش هم با خودت خلوت کن و قاطعانه تصمیم بگیر کمکش کنی . چون من از نوشته هات فهمیدم که اصلا حاضر نیستی ترکش کنی . بنابراین فرصت بده . در حقیقت به خودت فرصت بده ببین می تونی زندگیت رو توی این شرایط جمع کنی . راستی یک سوال : تا حالا به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کردین؟ این مسئله رو سطحی نگیر . ترک مواد مخدر مراحلی داره که باید اصولی انجام بشه. این که یک هفته مواد مصرف نکرده پس تموم شده ، نه این طور نیست.
    آیسان به خودت یک فرصت شش ماهه بده اگه پای حرفش موند که خوب اگه نه بعد به خانوادت بگو و یک تصمیم دیگه بگیر.
    برات دعا می کنم.

  14. کاربر روبرو از پست مفید راضیه 63 تشکرکرده است .

    راضیه 63 (چهارشنبه 14 تیر 91)

  15. #18
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 تیر 91 [ 06:19]
    تاریخ عضویت
    1391-4-11
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    520
    سطح
    10
    Points: 520, Level: 10
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    سلام به همه
    این روزها یک کم آرومترم ..همسرم خیلی خوشحاله که تونسته 10 روز از این ماده دور باشه و میگه واسم باور نکردنیه که تونستم ..مرتب هم میگه به خاطر تو شد که من تونستم

    در مورد ممراکز ترک اعتیاد .. راستش نه اصلا فکرش هم نکردم ..همسرم خیل یدر زمینه این ماده مضرراتش و طریقه ترکش و حتی حالت های جسمی و روحی تو روزهای مختلف مطالعه داشته( بدبختانه مطالعه داشته و باز ادامه میداده) و میگه به همه روش هاش آشنا هستم .. ظاهرا بهترین روش برای ترک شیشه روش ماتریکش هست که فقط با تمرکز روی تفکرات و ذهن و وجود یک دلبستگی قوی ، مقدمات ترک رو فراهم میکنه و بعد که فرد در این زمینه قرار گرفت دیگه اتوماتیک کنار میزاره ... و الان هم همسر من طبق این فرمول جلو رفته

    خداییش اراده قوی داشته همیش .. واسم سواله با این اراده چرا تا حالا نتونسته ... شبها واسم خیلی حرف میزنه .. از تفکراتی که سراغش اومده .. از اینکه با چه تکنیکهایی تمایلش رو سرکوب کرده .. و از احساسی که داره الان...

    با تمام وجودی که واسم ارزشمنده که پا تو این راه گذاشته اما میترسم که دوباره لغزش کنه ... نمیدونم چکار کنم با این ترسهام .. یک وقتهایی خیلی بهم میریزم ... پر از استرس میشم ...

    بچه ها کسی نیست که تجربه مشابهی داشته باشه( امیدوارم واقعا کسی هم نباشه که این مصیبت به سرش اومده باشه) . منو کمک کنه که باید تو این دوره چکار کنم؟

  16. 3 کاربر از پست مفید آيسان تشکرکرده اند .

    آيسان (یکشنبه 18 تیر 91)

  17. #19
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 09:56]
    تاریخ عضویت
    1389-1-24
    نوشته ها
    191
    امتیاز
    3,121
    سطح
    34
    Points: 3,121, Level: 34
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    445

    تشکرشده 379 در 146 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    سلام آیسان جان بسیار خوشحال شدم که این پستت رو خوندم واقعا خوشحال شدم ان شاا... که دیگه هیچوقت سراغش نروند به حق همین حضرت مهدی. آمین

    الان نقش شما خیلی تاثیر گذاره پس شما هم مطالعه رو بالا ببر تا حالا انگیزه برای ترک نداشته ولی الان پیدا کرده و اون هم شمائید این خیلی مهمه
    پس شما هم همگام باهاش پیش برو و سعی کن به صورت ویژه مراقبت ، نگهداری ، همراهی و خلاصه همه جوره کنارش باشی تا از این حسی که الان داره لذت ببره و خودش رو باور کنه و کلا از ذهنش دور کنه این مساله رو
    موفق و شاد باشی عزیزم
    راستی عزیم عیدت مبارک باشه

  18. کاربر روبرو از پست مفید mamosh تشکرکرده است .

    mamosh (یکشنبه 18 تیر 91)

  19. #20
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 تیر 91 [ 06:19]
    تاریخ عضویت
    1391-4-11
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    520
    سطح
    10
    Points: 520, Level: 10
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اعتياد همسرم و ترديد هر روزه من براي ادامه زندگي

    سلام به همه

    فعلا اوضاع خوبه .. به نظر میرسه که داره از بین میره ..نمیدونم تا چه حد واقعیت داره اما تا حد زیادی خودمو مجبور [color=#FF4500]کردم که اعتماد کنم بهش

    یک پست از " بالهای صداقت " دیدم در مورد شک و بدبینی ...
    میخواستم ببینم اگه همسری اعتماد طرف مقابلش رو کاملا صلب کرده باشه حالا چطوری دیگه باید اعتماد کرد؟
    من الان پرم از شک و بدبینی .. باید چکار کنم؟؟؟
    تو این مورد لطفا منو راهنمایی کنید

  20. کاربر روبرو از پست مفید آيسان تشکرکرده است .

    آيسان (یکشنبه 18 تیر 91)


 
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. اعتياد خونواده شوهرم
    توسط Somebody20 در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 14 آبان 93, 13:23
  2. اعتياد همسرم و كمك به ترك آن
    توسط عروسك در انجمن متارکه و طلاق
    پاسخ ها: 56
    آخرين نوشته: سه شنبه 09 شهریور 89, 10:05
  3. اعتياد عشقي من و همسرم
    توسط پريوش در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 62
    آخرين نوشته: یکشنبه 31 مرداد 89, 19:10
  4. راهنماي رايگان درمان اعتياد . . .
    توسط سوشيانت در انجمن اعتیاد
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 03 مرداد 89, 10:02
  5. اعتياد
    توسط yas در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 دی 86, 20:27

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:50 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.