به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13
  1. #11
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: عدم درک متقابل

    جالبه تو خوابگاه به من میگفتن شیخ و تو خونه بهم به چشم یه مرتد نگاه می کنن


    دوست خوبم
    نمیخوام حرف تکراری بزنم ولی

    در رفتار واعمال مقید به قیود دینی باشیم اما ازاد و رها فکر کنیم ازاد از منافع و اشخاص و گروهها برای رسیدن به جامعه ای بهتر
    خواهرتون نیاز به محبت وحمایت برادرانه شما داره
    نذارین خونوادتون فکر کنن شما در حال بازگشت از اعتقاداتتون هستین توی مسائل دینی و واجبات باهاشون همراهی کنین و حرفای منطقیشون رو بپذیرید وتمام سعیتون این باشه که باهاشون به نقاط اشتراک در همه مسائل برسین
    همدلی و همفکری با خواهرتون بذارین به شما اعتماد کنه جدای از بحثای فکری توی تمام زندگیتون به همراهی هم نیاز دارین همدیگه رو از این لحظات قشنگ محروم نکنین


    یه مدت اصلا با هم بحث نکنید یعنی باهاش مخالفت نکنید فقط به حرفاش گوش بدین شوخی خوبه و نظراتشو مسخره نکنید شوخی هاتون جوری باشه که با هم به مسئله بخندین نه به همدیگه

    در مورد مسائلی که هردو تون درش اتفاق نظر دارین صحبت کنین
    بهش احترام بذارین و سعی کنین ازش مشورت بخواین تا باور کنه شما اونو قبول دارین و سر مسائل جزئی با هم اختلاف نظر دارین

    آخه بهش گفتم وقتی برای حرف من ارزش قائل نیست دیگه باهام حرف نزنه [size=large]

    این خیلی بد بود هیچوقت تکرارش نکنین
    تمام تلاشتون این باشه که همیشه و همه جا همدلی و وحدت رو توی خونوادتون حفظ کنید
    هیچ چیزی هیچی گوش کن هیچی توی این دنیا ارزش یه لحظه ناراحتی مادر رو نداره

  2. کاربر روبرو از پست مفید meysamm تشکرکرده است .

    meysamm (شنبه 10 اردیبهشت 90)

  3. #12
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 13 تیر 90 [ 14:12]
    تاریخ عضویت
    1389-11-05
    نوشته ها
    349
    امتیاز
    2,831
    سطح
    32
    Points: 2,831, Level: 32
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,381

    تشکرشده 1,389 در 345 پست

    Rep Power
    50
    Array

    RE: عدم درک متقابل

    سلام ، شبتون بخیر

    قبل از هر چیز بابت انتخاب این نام کاربری زیبا به شما تبریک می گویم.چنین نام های زیبایی بسیار نایابند.








    خب شما در پست اول یک جورایی پاسخ خود را داده اید :

    شاید هم کلا خصوصیت بحثهای سیاسی همین باشه ولی به نظر خودم مشکل من و همه اینه که طریقه درست بحث کردن رو هنوز یاد نگرفتیم و بهترین راه اینه که سکوت کنیم تا مبادا کسی راجع بهمون فکر بد بکنه
    ببینید انسان خودش یک سری عقاید دارد ، جامعه هم یک سری عقاید دارند . انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به جامعه دارد . ولی انسان به این نیاز ندارد که عقاید خودش را مطرح کند

    البته خیلی ها مثل کف دست صافند و هرچه به ذهنشان می رسد را عنوان می کنند.طبق مقاله ای که در همین وبسایت عنوان شده این افراد ، افرادی با روح بزرگ و اربابی هستند.منتها چیزی که این ارباب ها به دست می آورند چندان مطلوب نخواهد بود.تنهایی!

    برای مطالعه ی این مقاله به لینک زیر مراجعه فرمایید :

    http://www.hamdardi.net/thread-16221.html


    خب تاپیک شما دو بخش است.بخش اول که فرمودید سر مسایل سیاسی با خانواده تان مشکلی دارید و بخش دوم که فرمودید مهم ترین مساله جامعه سیاست است

    من با بخش دوم کاری ندارم چون هم در تخصص من نیست ، هم غیر مرتبط با عنوان تاپیک و هم مربوط به انجمن آزاد

    اگر به بالای همین صفحه نگاه کنید :

    تالار گفتگوی همدردی:سایت تخصصی مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده » روانشناسی ، آرامش و کمال انسان » روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    » عدم درک متقابل


    را مشاهده می کنید . خب به نظرم یکی از معیار های بحث سیاسی درست این است که این موضوع در جای مناسب خودش مطرح شود.بالاخره هر چیز جا و مکانی دارد

    و اما قسمت اول سوال شما :

    پاسخ واضحه . شما نباید با خانواده تان بحث سیاسی و دینی بکنید . حالا سوال اینجاست که چرا نمی توانید جلو این بحث را بگیرید ؟








    خب یک نفر می خواهد هزینه ای انجام دهد.همواره نگاه می کند تا ببیند که آیا این هزینه ارزش چیزی که در آخر به دست می آید را دارد یا خیر


    شما وقت خودتان و دیگران را هزینه می کنید ، تا بحث سیاسی انجام دهید . آخر این هزینه چه به دست می آورید :

    همانطور که می بینید نظر هیچ کس نسبت به هیچ چیز تغییر نکرده و نمی کند!


    تنها چیزی که به دست می آورید ناراحتی خانواده و صد البته خودتان است.پس کاری که شما دارید انجام می دهید درست مثل این است که : به کسی 1 میلیون تومان بدهید تا شما را کتک بزند!










    اینکه "نباید این بحث را راه بیندازید" را فکر کنم خودتان هم می دانستید.حالا باید برویم سراغ این موضوع که چرا نمی توانید در آن لحظه خودتان را کنترل کنید ؟


    از اینجا شروع می کنیم.لطفا بنویسید در لحظه ای که اطرافیان شما بحث سیاسی مخالف عقیده شما می کنند ، اولین صحنه ای که در ذهن شما نقش می بندد چست ؟

    1 - حس می کنید به شما توهین شده؟
    2 - حس می کنید به منافعتان دارد لطمه وارد می شود و گروهی از خود راضی منافع آینده ی شما را تحت تاثیر قرار می دهند؟

    یا شاید :

    3 - حس می کنید که شما به عنوان یکی از نزدیکان ، وظیفه دارید اطرافیانتان را از اشتباه خارج کنید ؟

    شاید دوست دارید درونا مطرح شوید و :

    4 - دوست دارید با نزدیکانتان یک بحث سیاسی موفق داشته باشید و منطق محکم خود را به آن ها ثابت کنید؟

    شاید هم در سطح عام به قضیه نگاه می کنید و :

    5 - گمان می کنید که نزدیکانتان ، حق آن هایی که از جان خود گذشتند را پایمال می کنند ؟
    6 - این بحث ها به جامعه خدشه وارد می کند ؟

    و ....



    پس برای شروع شما برایمان بنویسید اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند و محرک این موضوع می شود که بر خلاف تصمیمتان در این بحث ها وارد شوید چیست





    امیدوارم مفید بوده باشد



    با تشکر از توجه شما
    ارادتمند

  4. 2 کاربر از پست مفید arix تشکرکرده اند .

    arix (یکشنبه 11 اردیبهشت 90)

  5. #13
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    8,092
    امتیاز
    169,059
    سطح
    100
    Points: 169,059, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    نوشته های وبلاگ
    4
    تشکرها
    27,744

    تشکرشده 36,137 در 7,447 پست

    Rep Power
    1105
    Array

    RE: عدم درک متقابل

    lifeisbeautiful گرامی

    به تالار همدردی خوش آمدید


    باید خدمت شما عرض کنم اگر عنوان همدردی رو خوب دیده باشید اینجا مشاوره ازدواج و خانواده است ، و لذا وارد جنجالهای سیاسی نشده و نمی شود ، بنا براین بخش سیاسی هم ندارد .

    لطفاً دقت کنید که بحث سیاسی در پستهاتون نداشته باشید ، ضمناً مسئله خود را با عنوان عدم تفاهم در بحث و گفتگو با خواهر و خانواده مطرح کنید ، و نیاز نیست زمینه این بحثها ذکر بشه . لذا این تاپیک قفل می شود تا دقیقاً با رعایت این نکته موضوع را دنبال کنید .


    همچنین باید بگم تعارضات در اینگونه بحثها در جاهایی است که افراد بسیار احساسی و موضع گیرانه با هم وارد صحبت می شوند نه منطقی و پذیرا . لذا بهتره احساس محور بودن خود را بپذیرید و بر آن زوم کنید و در صدد رفع آن باشید .



    موفق باشید .


    پاورقی
    ====

    اگر تمایل دارید صرفاً در موضع بحث سیاسی مسئله را دنبال کنید و مشاوره بگیرید ، باید خدمتتون عرض کنم که در همدردی ممکن نیست مشاوره در این رابطه دریافت دارید لذا به سایتهایی که بحث های سیاسی را محور کار دارند مراجعه فرمایید .


    .


 
صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.