به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 35
  1. #11
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    با تشکر از خواهر های گلم و همچنین آقای پارسه
    ایشون فرزند اول خانواده و تک دخترن و دو تا برادر حدودا 16 و 10ساله دارن .
    اینکه شناخت من از ایشون تا چه حدی هستش : اینکه ایشون رو حدود 5/ 2 سال هستش که غیر مستقیم زیر نظر گرفته بودم و.... حدود 9 ماهه که مستقیما به خودش پیشنهاد ازدواج دادم و اون هم به خانوادش منعکس کرد و ....... و از طریق خودم و پدرم هم تحقیقات ابتدایی در مورد خانوادش انجام شد که نتیجه بطور کلی ( سر جمع ) مثبت بود . همچنین اینکه خودش و خانوادش در حالت کلی با خودم و خانوادم بالای هشتاد درصد سنخیت داریم و از یه طبقه اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی هستیم .
    اخلاق و روحیاتش هم بنظرم معتدل و معمولیه و قابل قبول من هست .
    بطور کلی قبولش دارم و اون اولویت ها و معیارهای اساسی من رو داره .
    ولی تا حالا در مورد جزییات با هم وارد صحبت نشدیم که بتونم ریز نظراتش رو داشته باشم و به روحیاتش مسلط باشم .
    در مورد بلوغ فکریش هم : بنظرم میاد تا 75% به بلوغ فکری رسیدن ولی با بلوغ کامل ( 100 % ) فکری بنظرم کمی فاصله دارن .

  2. #12
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    سلام دوستان .
    آیا این که ایشون فرزند اول خونست و من هم خواستگار او لشون ، می تونه تو موضوع تاثیر بگذاره ؟

  3. کاربر روبرو از پست مفید larg.62 تشکرکرده است .

    larg.62 (چهارشنبه 14 مهر 89)

  4. #13
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 فروردین 93 [ 12:48]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    نوشته ها
    1,249
    امتیاز
    16,138
    سطح
    81
    Points: 16,138, Level: 81
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 212
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,122

    تشکرشده 8,125 در 1,482 پست

    حالت من
    Vaaaaay
    Rep Power
    143
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    سلام دوست گرامی:
    اول با دید خودم به سوالات پست اولتون پاسخ می دم:


    نقل قول نوشته اصلی توسط LARG.62

    1- آیا در دختر کشش و گرایشی نسبت به پسره ایجاد میشه یا نه ؟

    **بله...با توجه به مطالب که شما بیان کردید و معیار پاسخ دهی ما هم صحبت های یک طرفه شماست..بله ..خانم ها عموما البته بسته به سن و نوع شخصیتیشان معمولا وقتی کسی به آنها ابراز علاقه پاک و صمیمی آن هم از طریق خانواده می کند به اصطلاح احساساتشان کمی قلقلک !! داده میشه و احساس با ارزش بودن و مهم بودن می کنند و این موضوع می تونه در خانم ها نقش مهمی داشته باشه...چون مهر و محبت برای خانم ها جز معیارهای مهم است ....ولی همه آن نیست و اگر منطقا معیارهای پسر براشون قابل قبول نباشه جلو اون احساس می ایستند مگر دختری که بلوغ فکری کامل نرسیده باشد..

    2- آیا امکان داره اگه این روال تا 2 - 3 سال دیگه ادامه پیدا کرد ( مثلا بدلیل ادامه تحصیل پسر در شهری دیگر یا دلیل های دیگه) ، روزی دختره موضوع رو فراموش کنه و بی خیال پسره شه ؟

    **این حالت در مواردی پیش میاد که پسر اقدام رسمی انجام نداده باشه..بله..در این حالت چون دختر و خانواده اش هیچ تعهدی به پسر و خانواده اش نداده اند این موضوع ممکن هست ولی اگر جواب نهایی داده شده و مثلا نامزد باشند ..خیر امکان فراموشی در حالت عمومی نیست...

    3 - آیا این درسته که اگه دختری ایمان داشته باشه که پسری اونو واقعا می خواد و حاضره هر کاری رو براش بکنه ، نمی تونه ازش بگذره و ازش دل بکنه ؟

    **در مورد دختران احساساتی و بی منطق بله این امکان هست ..ولی دختری که با منطق باشه و معیارهای ازدواجش معلوم باشه از خانواده راهنمایی بگیره و...نه..این عشق و علاقه براش مهمه ولی همه اون نیست..جواب این سوال کاملا به معیارهای ازدواج دختر و خانوادش مربوطه که از زندگی مشترک چی مد نظرشه..اگر فردی منطقی باشه حتی با علم به این موضوع( علاقه) اگر پسر معیارهاشو نداشته باشه اونو نمی پذیره..

    4 - آیا اصلا حس عاشق شدن و دوست داشتن می تونه در دختر بر انگیخته بشه ؟

    **عجب سوالی آقای لارج..بله..پس این همه خانم که ازدواج کردند چطور بوده..ناشی از برانگیخت شدن همین حس بوده پا به پای منطق و عقل...

    5 - آ یا دختره واسه اولین خواستگار ش می تونه با سایر خواستگاراش حداقل تفاوتی رو قائل بشه ؟

    **خیر..هیچ تفاوتی به نظر من نداره..تازه خیلی ها فکر می کنند این تازه اولیه صبر کنیم ببینیم شاید بهتر از ایشون هم بیاد...و به خصوص اگر سن دختر کم هم باشه این حالت تقویت میشه ..البته باز به دختر و شرایط فرهنگی نظرات متفاوته....
    6 - واسه جواب گرفتن از ایشون پسره چه کاری بکنه زودتر می تونه نظرشو جلب کنه ؟ ( کار های به هنجار و مثبت )

    **بهترین کار با توجه به شرایط شما پیگیری مستمر با خانواده جهت نشان دادن پایبندی شما به این علاقه هست..اینکه حتما به هر طریقی مادر یا پدر شما از خانواده ایشان اجازه خواستگاری و تعیین تکلیف این موضوع را داشتهباشند بهترین راه هست....

    دوست و برادر گرامی...
    برای ازدواج شما تا کنون مسیر صحیحی رو جلو رفتید و به نظر من الان تنها باشد خانواده شما از خانواده ایشاناجازه خواستگاری را بگیرند و اذعان کنند که خواستگاری تنها برای آشناییست و به معنی تمام شدن همه چیز نیست...بالاخره روزی باید اولین خواستگار به خونشون قدم بذاره پس اجازه بدند که شما هم شانس خودتون رو امتحان کنیدو خانواده ایشان را به حفظ شخصیت راضی به یک نشست دوستانه کنند..حتی به عنوان مهمان به نظر من هیچ اشکالی نداره.من و همسرم هم نشست اول خانواده هامون به نام مهمان بود و جلسه بعدی نامش خواستگاری شد..
    هیچ اشکالی نداره تازه بهترم هست به نظر من...
    و تازه اون زمان اجازه شناخت بدون احساسات رو از پدر و مادرشون بگیرید تا تازه اقدام به شناخت دقیق هم کنید تا خواستگاری نهایی....

    ان شا الله موفق باشید..
    مارو هم بی خبر نذارید...


  5. 4 کاربر از پست مفید سارا بانو تشکرکرده اند .

    سارا بانو (سه شنبه 20 مهر 89)

  6. #14
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    با سلام به همه دوستان
    خانم دکتر از پاسخ کاملتون ممنونم .
    از سایر اعضاء هم تقاضا دارم اگه نظری دارن ، پاسخ سوالهای پست اولم رو بند بند بیان کنن ، تا بنده به یه جمع بندی کلی برسم و با هماهنگی خانواده ....... اقدامات رسمی انجام بدم و ......

    با تشکر مجدد .

  7. #15
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    با سلام
    ای کاش مدیر محترم هم نظرشون رو ارائه میکردن .

  8. #16
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 24 فروردین 90 [ 17:10]
    تاریخ عضویت
    1389-7-12
    نوشته ها
    19
    امتیاز
    1,776
    سطح
    24
    Points: 1,776, Level: 24
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    23

    تشکرشده 23 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    نقل قول نوشته اصلی توسط LARG.62
    سلام دوستان .
    آیا این که ایشون فرزند اول خونست و من هم خواستگار او لشون ، می تونه تو موضوع تاثیر بگذاره ؟
    سلام
    دقيقا اين تاثير داره ، خونواده من براي خواهر بزرگم خيلي سخت ميگرفتند، نه تنها خواستگار اول بلكه تا سن 25 سالگي به هيچ خواستگاري اجازه اومدن به منزل ما و صحبت رو ندادند . بهانه هاي مختلف ميگرفتند اما بعد از اينكه آبجي بزرگم ازدواج كرد واسه دومي زياد سخت نگرفتن.
    شايد دليل اونها واسه اينجور جواب دادن اين باشه كه شما اولين خواستگارش هستيد و فكر ميكنند شايد بهتر از اين هم كسي پيدا بشه .

  9. کاربر روبرو از پست مفید Barunak تشکرکرده است .

    Barunak (سه شنبه 20 مهر 89)

  10. #17
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    سلام
    چند روز قبل ایشون رو ملاقات کردم ( تو دانشگاهش ) و نتیجه خواستم ازش ، که گفتن اجازه بدین مرور زمان موضوع رو حل کنه و .....
    البته باز با روی گشاده و خیلی منطقی و محترمانه برخورد کردن و تقریبا با سکوت و لبخند و سر به زیر انداختنشون ، یه سیگنالهایی رو فرستادن .
    منم با خانواده در میون گذاشتمو قراره یه اقداماتی بکنن .
    فکر کنم طبق نظر baran.68 عزیز ، پدر و مادرش فعلا پختگی 100% رو در دخترشون نمی بینن .( به اقتضای سنش منم اینو قبول دارم . )
    بنظرتون اینکه می گن مرور زمان موضوع رو حل کنه ، منظورش چیه ؟
    آیا فعلا به احترام نظر قبلی شون منتظر باشم( حدود 2 هفته قبل گفته بودن اجازه بدین فکرامو بکنم و ..... ) ، یا سریعا اقدام کنم ؟

  11. #18
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 شهریور 90 [ 19:53]
    تاریخ عضویت
    1389-7-18
    نوشته ها
    36
    امتیاز
    2,348
    سطح
    29
    Points: 2,348, Level: 29
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    158

    تشکرشده 163 در 25 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    [align=justify][align=justify][align=justify][align=justify]
    نقل قول نوشته اصلی توسط LARG.62
    سلام
    چند روز قبل ایشون رو ملاقات کردم ( تو دانشگاهش ) و نتیجه خواستم ازش ، که گفتن اجازه بدین مرور زمان موضوع رو حل کنه و .....
    البته باز با روی گشاده و خیلی منطقی و محترمانه برخورد کردن و تقریبا با سکوت و لبخند و سر به زیر انداختنشون ، یه سیگنالهایی رو فرستادن .
    منم با خانواده در میون گذاشتمو قراره یه اقداماتی بکنن .
    فکر کنم طبق نظر baran.68 عزیز ، پدر و مادرش فعلا پختگی 100% رو در دخترشون نمی بینن .( به اقتضای سنش منم اینو قبول دارم . )
    بنظرتون اینکه می گن مرور زمان موضوع رو حل کنه ، منظورش چیه ؟
    آیا فعلا به احترام نظر قبلی شون منتظر باشم( حدود 2 هفته قبل گفته بودن اجازه بدین فکرامو بکنم و ..... ) ، یا سریعا اقدام کنم ؟
    سلام،
    آقای لارج با اجازتون منم می خواستم نظرم رو بگم:
    به نظر من اینکه ایشون همش دست دست می کنن و همه چیز رو به گذر زمان می سپارن، کمی مشکوکه. ببینید شما اولین خواستگار هستید. هر دختری تا زمان ازدواجش چندین خواستگار خواهد داشت که هر کدومشون شرایط، موقعیت و ویژگی های خاص خودشون رو دارن. بعضی از دختر خانمها و حتی خانواده هاشون فکر می کنن نباید عجله کرد و به خواستگار اول (هرچقدر هم که خوب و شایسته باشه) جواب مثبت داد، چرا که ممکنه خواستگاران بعدی مناسبتر و بهتر باشند (از نظر موقعیت اقتصادی، اجتماعی، ظاهری و...) به نظر من خانواده این دختر خانم نمی خوان شما رو از دست بدن چون از هر لحاظ ok هستین به خاطر همین جواب رد بهتون نمی دن. و از طرفی فکر می کنن شاید تا یکی دو سال دیگه دخترشون خواستگارهای بهتری داشته باشه. به خاطر همین نمی خوان با دادن جواب مثبت به شما، خودشون رو متعهد کنن.
    البته این فقط یه نظر بود و ممکنه اصلا" اینطور که من فکر می کنم نباشه ولی در هر صورت بهترین کار اینه که از پدر و مادرتون بخواید با خانواده ایشون صحبت کنن و جواب قطعی رو بگیرن.
    موفق باشید.[/align]

  12. 5 کاربر از پست مفید آیسان تشکرکرده اند .

    آیسان (یکشنبه 25 مهر 89)

  13. #19
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    دقیقا"همینی که آیسان گفته.بهشون بگو من می دونم شما منتظر موارد بهتری هستید.اگر اینطوره یه جواب نه بهم بدید

    که برم دنبال بخت خودم.در غیر اینصورت اجازه بدید وارد مراحل بعدی بشیم.

    ایجور که بوش میاد اونا شما رو برای روز مبادا نگه داشتن.

  14. کاربر روبرو از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده است .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 21 مهر 89)

  15. #20
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 15 خرداد 91 [ 09:14]
    تاریخ عضویت
    1389-6-05
    نوشته ها
    152
    امتیاز
    3,248
    سطح
    35
    Points: 3,248, Level: 35
    Level completed: 32%, Points required for next Level: 102
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    286

    تشکرشده 286 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: لطفا خانمهای تالار جواب بدن .

    باتشکر
    من این ترم از کنکور ارشد هم قبول شدم و می خوام ادامه بدم .
    آیا این بی انصافی نیستش که اونا منو تو حالت استند بای نگه دارن و بخوان موقعیت های دیگه رو هم بررسی کنن ؟
    این سوء استفاده از عشق من نسبت به دخترشون نیست ؟
    اینکه برم و بگم یا جواب قطعی مثبت بدین یا منفی ، اگه جواب منفی بود ، چی کار کنم ؟
    دختر مورد علاقم تو این شرایط ، جه نقشی رو می تونه ایفا کنه ؟آیا اصلا برش ایفا نقش رو می تونه داشته باشه ؟
    اون که غیر مستقیم با سکوتش رضایتشو اعلام کرده . و به گفته خودش پدرش هم هیچ مخالفتی نداره . ،نظر مادرش رو چه جوری میشه جلب کرد ؟
    پس با این اوصاف من بهتر می دونم هر چه سرسعتر اقدام کنیم تا دیر نشده . حال توکل به خدا ، انشاالله که کمکم می کنه تا نتیجه بگیرم ، چون به نیتم آگاهه و ........

  16. کاربر روبرو از پست مفید larg.62 تشکرکرده است .

    larg.62 (یکشنبه 25 مهر 89)


 
صفحه 2 از 4 نخستنخست 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.