به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 28

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 04 [ 00:04]
    تاریخ عضویت
    1395-1-10
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    8,703
    سطح
    62
    Points: 8,703, Level: 62
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    69

    تشکرشده 50 در 35 پست

    Rep Power
    23
    Array

    مقايسه كردن شوهرم بامرداي ديگه

    حال من هيچ خب نيست
    نميدونم ازكجا شروع كنم؟ ازچي بگم كه دقيقا بفهميد مشكلم چيه
    اول ازهمه طاعات وعباداتتون قبول درگاه حق ان شاء الله...چقدرخوبه كه ما ماه رمضان روداريم...چقدر حالم خوبه باهاش...وچقدرناراحتم كه داره تموم ميشه...چه صفايي داره...
    اين چندوقته باشوهرم خيلي بحثم ميشه...سرااينكه روزه نميگيره...بهم گفته بود بخاطركارش روزه نميگره...ولي ميبينم هفت بعدازظهر ميره سركار...تمام روز هم خوابه...من هفت صبح ميرم سركار دو ظهر برميگرم تواين گرمابازبون روزه...ميرم خوابه مام خوابه.ميخوابم وبعد شش عصر بيدارميشم ميبينم بازم خوابه...اين كارش باعث بحث هرروزه من واون شده...ازهفته فقط چندروزش ميره سركار وبقيه ايام هفته همينطور خواب...من اين چيز رونميتونم تحمل كنم...بعضي وقتها براش غذا نميزارم....زورم مياد...همش حرفايي ميزنم كه بهش بربخوره...تابلكه بدونه من ازاين وضعيت ناراحتم...اوندفعه بهش گفتم اگه ميخواي ازت حساب ببرم...سحرخيزباز باش...روزه بگير نمازت بخون...الان تو تاشش عصر هيچي نميخوري فرقت باروزه دارها چيه....غروب هم ميري سركار...حداقل به احترام به عنوان يك مسلمان يك روزش روزه بگير...ولي گوشش به اين حرفها بدهكارنيست
    مدام مقايسش ميكنم بااين واون...كسايي كه شغل دولتي دارن بيمه دارن..حقوقشون بالاس...همش حسرت ميخورم وغبطه ميخورم وميگم چي ميشد شوهرمنم همچين شغلي داشت...خيلي نااميدم...اينقدر نااميد شدم كه تصميم گرفتم بچه دار بشم تايه نقطه اميدي توي زندگيم پيدابشه...ولي زودي پشيمون شدم...وميدونم حامله ميشم زود پشيمون ميشم وازخرجش ميترسم
    خيلي ناراحتم

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 96 [ 08:04]
    تاریخ عضویت
    1395-12-04
    نوشته ها
    231
    امتیاز
    4,294
    سطح
    41
    Points: 4,294, Level: 41
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 56
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsOverdriveTagger First Class3 months registered
    تشکرها
    141

    تشکرشده 512 در 186 پست

    Rep Power
    58
    Array
    سلام عزیزم
    اگر درست متوجه شده باشم کار میکنی تا دو ظهر سر کاری.
    اولین اشتباه خانومها بعد ازدواج ادامه استقلال مالی یا کار کردن هست. اگر این ادامه پیدا کنه متأسفانه گاهی به عنوان وظیفه شناخته میشه ، انتظار مرد رو بالا میبره و اونی هم که تن پروره خیال راحت خونه نشین میشه!
    زن بعد ازدواج نباید خونه باشه و میتونه سرگرم فعالیتهای هنری و ورزشی بشه ، ما جامعمون با بیست سال پیش فرق کرده و الان خیلیا سرگرم هنر و ... هستن.
    اولین مشکل کار کردن شما و بیرون ماندن و خلاء حضورتون هست. در واقع همسرتون با خواب داره بهتون میفهمونه فلانی تو نیستی ... خلاء زن در خانه بسیار تلخه هم برای فرزند و هم برای همسر.
    شاید همسرتون دوست داره ساعت بیشتری در کنارش باشین.
    زمینه اصلی خیانت برای افرادی که
    پتاسیل این عمل رو دارن خانه ی خالی و خلاء عاطفی از بودن یکی از طرفین هست.
    پس کار کردن و خلاء نبودتون
    حالا میریم سر بحث نماز و روزه
    عزیزم تحمیل نکن کسی رو به نماز و روزه، خودش دوست داشته باشه حتما انجام میده، با تحمیل افراد بیشتر دافعه نشون میدن و زده میشن. شما مسئول اعمال خودت هستی.
    پس رسیدیم به کار کردن، خلاء نبودنتون و تحمیل مسایل مذهبی
    حالا بریم سر شما اینکه در خانه چطور زنی هستین.. به سؤالاتم پاسخ بدین؛
    ساعتایی که حضور دارین غذا میپزین یا از بیرون سفارش میدین یا حاضری میخورین؟
    همسرتون در منزل چقدر خرج میکنه و شما چقدر؟
    اخلاقتون چطور هست و عیب هاتون رو در چه چیزایی میبینین؟
    از نظر لباس و آراستگی و آرایش و تمیزی منزل چطور هستین؟
    پوششتون در بیرون و لباسهاتون در منزل به چه رنگ و چطور هست؟
    همسرتون از سر کار میاد واکنش شما چیه از دیدنش؟
    در مسایل جنسی مشکلی دارین؟
    رابطتتون با خانواده همسر چگونه هست؟‌
    متشکرم
    ویرایش توسط yarmehrban : یکشنبه 28 خرداد 96 در ساعت 09:04

  3. 2 کاربر از پست مفید yarmehrban تشکرکرده اند .

    Eram (یکشنبه 28 خرداد 96), tanin_eshgh (یکشنبه 28 خرداد 96)

  4. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 30 آبان 04 [ 07:36]
    تاریخ عضویت
    1394-10-27
    نوشته ها
    436
    امتیاز
    18,255
    سطح
    85
    Points: 18,255, Level: 85
    Level completed: 81%, Points required for next Level: 95
    Overall activity: 8.0%
    دستاوردها:
    10000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    1,913

    تشکرشده 953 در 325 پست

    Rep Power
    101
    Array
    طنین جان همسرت روز اولش نیست که نمازنمیخونه وروزه نمیگیره.درهمون مدت نامزدی متوجه این موضوع شدی وحساسیت نشون دادی،تاپیک جداگانه ای درمورد این موضوع زدی ،اگه به پیشنهادات دوستان عمل کردی وایشون بازهم راه خودشو رفت پس عملا کاری نمیتونی انجام بدی باغذا درست نکردن وغرزدن وتوهین کردن همسرشما تغییرعقیده نخواهد داد فقط باعث میشه فاصلتون روز به روز ازهم بیشتربشه واعصابتون داغون شه.هرموقع خیلی ناراحت میشی باخودت بگو هرکسی رو توی گورخودش میخوابونن شما هم به اندازه کافی امربه معروف کردی بهتره روی جنبه های دیگه زندگیت انرژی بذاری روی خودت که بتونی بهتر ازقبل باشی.
    بامقایسه کردن فقط زندگیتو داغون میکنی چون شما داری جنبه های مثبت دیگران رومیبینی که همسرت نداره ولی مطمئن باش اوناهم یه چیزای منفی دارن که نمیتونی باهاشون زندگی کنی(این جمله معروفو حتما خیلی شنیدی که هیچ وقت ظاهر زندگی دیگران رو با باطن زندگی خودت مقایسه نکن).بهتره روی مثبتای زندگیت زوم کنی.
    موفق باشی
    ویرایش توسط tavalode arezoo : یکشنبه 28 خرداد 96 در ساعت 10:37

  5. 4 کاربر از پست مفید tavalode arezoo تشکرکرده اند .

    tanin_eshgh (یکشنبه 28 خرداد 96), میس بیوتی (یکشنبه 28 خرداد 96), ستاره زیبا (سه شنبه 30 خرداد 96), شیدا. (یکشنبه 28 خرداد 96)

  6. #4
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 04 [ 00:04]
    تاریخ عضویت
    1395-1-10
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    8,703
    سطح
    62
    Points: 8,703, Level: 62
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    69

    تشکرشده 50 در 35 پست

    Rep Power
    23
    Array
    باسلام
    شوهرمن فعلا كاري نكرده كه حس كنم وظيفس...اتفاقا هميشه توي ذوقم ميزنه كه براچي كارميكني...ولي براي ديگران شده انگار وظيفمه....خانواده شوهرم وخانواده من همچنان انتظاردارن من كاركنم وتشويقم ميكنن كه كمك خرج شوهرم باشم.....چيزي كه من اصلا تصورش نميكردم توي زندگي مشترك اينطور باشم ....اتفاقا خوشم هم نمي اومد..ولي چه كنيم زندگي خيلي سخته
    بله درست ميگيد شوهرم توي يك خانواده پرجمعيت زندگي ميكرد آرامش توخونشون نداشت...يه باربهم گفت كه بخاطر جو خونه هميشه چسبيده بود به كار...ولي الان ميبينمش دوروز در هفته كارميكنه همه روز خواااااااااااب...خوابش هم تاچهارياشش بعازظهر...من ساعت دوميام اون تاز بهم ميگه سروصدا درست نكن ميخوام بخوابم....بخدانميدونيد چقدر ازدنيا زده ميشم وقتي اين چيزهاروميبينم دارم ميبينم نبودن من توي خونه براش داره عادت ميشه ودوست داره همش بخوابه....اين چندوقت تشويقم ميكنه بعدازسركاربرم خونه پدرم افطاركنم
    سربحث نماز وروزه خيلي خواستم نسبت بهش بيخيال باشم وگير ندم ولي ديدم نميتونم...چون ماخانواده هامون ازدو طرف مذهبي ان...چندباربيخيال شدم...ولي باز ناراحت ميشم بازغبطه ميخورم به مردهايي كه نمازميخونن
    وجواب سوالا شما:
    درهفته يه روز خونه پدرم هستيم يه روز خونه پدراون بقيه روزاي هفته دوروزش حاضري ميخوريم وبقيش خودم غذا درست ميكنم...حالاشايد يه جامهمون بشيم
    درمنزل شوهرم خرج ميكنه...ولي نه تمامش..چون خيلي چيزارو خانوادم وخانوادش ميخرن...هرسري ميرم خونه مادرم برام مرغ وگوشت ميوه سبزي صيفي جات وچيزاي ديگه ميزاره...مادرش همينطور....ولي وقتي تموم بشه شوهرم ميره ميخره...ولي خرج خودم تماماباخودم هستش....اب برق گاز شوهرم پرداخت ميكنه...قسط ئامهاي بانكي روشوهرم ميده ....فقط براي خريد يه وسيله برقي جندوقت پيش پول كم اورد كه ازمن پانصدتومن قرض گرفت...كه من خيلي بهش تاكيد كردم كه پس ميدي و وظيفه من نيست كه پولش ميدم ومن به پولم احتياج دارم كه شوهرم يطوري گفت باشه...كه هم باشه باشه ميدم اگه داشتم اگه نداشتم نميدم وتو بايد يه سهمي ازخودت ميدادي
    اخلاقم خيلي بده بنظرم...زودعصبي ميشم...غر زيادميزنم...دوست ندارم شوهرم بهم پيله بشه ...عيبم رودر عصبي بودن نق زدن خودم ميبينم واينكه خيلي سزكوفت به شوهرم ميزنم...كافيه ازم رد بشه پاش به پام بخوره واويلا ميشه
    ازلحاظ اراستگي مرتب هستم...ولي هميشه ارايش نميكنم عطر هميشه نميزنم خيلي كم ميزنم...قبلا ميزدم ولي شوهرم ازم خواست نزنم...هروقت توخونه ارايش كردم بهم ميگفت برو صورتت بشور منن صورت بدون ارايش بيشتردوست دارم...بيرون ازخونه ارايش ميكنم...محجبه نيستم ولي بدحجاب هم نيستم....حجابم معموليه....پيرو مد نيستم ولي تيپم خوبه...بيشتراسپرت ميزنم ...توي خونه لباس باز خيلي كم ميپوشم بيشتر پوشيده هستم...ولي يدفعه اي براش لباس باز ميپوشم وبيشتر ازمواقع به خودم ميرسم...ازلحاظ رنگ بيشتر رنگهاي شاد آبي وقرمز ميپوشم
    شوهرم وقتي ازسركارمياد خيلي بداخلاقه وخستس اوايل باذوق وشوق ميرفتم سمتش كه محل نميداد ديگه اين كارونميكنم ويه سلام معمولي بهش ميكنم ترجيح ميدم بيشتر اون سلام كنه
    درمسائل جنسي...هرشب رابطه داريم...شوهرم خيلي گرم مزاجه...اگه بخواد نبايد نه بگم...خداروشكر درمسائل جنسي من باهاش مشكلي ندارم...اوايل ازدواج خيلي عصبي ميشدم توي رابطه...ولي الان كه به قول معروف تجربمون رفت بالا خيلي بهترشده
    رابطم باخانواده همسرم خوبه....اونا دوستم دارن وبهم خيلي احترام ميزارن...ولي اين چندروز شوهرم بخاطر يه مسئله اي باشون قهركرده وازم خواسته خونشون نرم
    شوهرم دوست دارم...ولي همش حسرت ميخورم...

  7. کاربر روبرو از پست مفید tanin_eshgh تشکرکرده است .

    yarmehrban (یکشنبه 28 خرداد 96)

  8. #5
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    سلام طنین،

    اخلاقت خیلی بده. عصبی، زودرج، کنترلگر و ...
    این را قبول کن که چیزی را در همسرت به این راحتی نمی تونی تغییر بدی. مخصوصا چیزهایی مثل مسائل اعتقادی.

    با غرزدن و دعوا و ... همسرت ازت دور می شه. اگه توی خونه اش آرامش نداشته باشه سرد می شه.
    نمی گم حتما دلیلش اینه ... اما این که می گی تمام روز می خوابه و دوست نداره من خونه باشم، یه نشونه ی بد هست. باهات آرامش نداره که دوست نداره تو خونه باشی. تمام روز می خوابه شاید داره می ره به سمت افسردگی.

    گفتی تو خونه ی پدریش آرامش نداشته زیاد کار می کرده که تو خونه نباشه. الان هم یه روش دفاعیه که می گه برو خونه مامانت ... اینا رو جدی بگیر.

    با دعوا و حتی صحبت کردن درست نمی شه. با عمل درست می شه.

    قبل ازدواج باید در مورد مسائل دینی تا جایی که برات مهم بوده تحقیق می کردی. الان همینه که هست. اصصصصصصلا ذره ای به این که نصیحتش کنی تغییر کنه، دعوا کنی تغییر کنه یا غیره فکر نکن. دین و مذهبش را همونطوری که هست ازش بپذیر. قرار نیست که شما را بذارن تو قبر ایشون.

    هر جا حس کردی مسائل دینی ایشون داره وارد حیطه موضوعات مشترک خانواده می شه می تونی باهاش صحبت کنی، با یه روحانی مشورت کنی و با آرامش دنبال راه حل باشی. مثلا موضوعات مالی خانواده.

    -----------------------------------

    یه فکر اساسی راجع به رابطه ات با همسرت بکن.
    نوع ارتباط شما بخاطر اخلاقهای خودت ایراد داره. خیلی روی اخلاقت کار کن.
    چطوری شاد باشی.
    چطوری کنترلگر نباشی.
    چطوری خواسته هات را مطرح کنی.
    چطوری همسرت را به انجام کاری تشویق یا ترغیب کنی.

    مطالعه کن. نکته برداری کن. بنویس. بخونشون. تمرینشون کن.
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا
    ویرایش توسط شیدا. : یکشنبه 28 خرداد 96 در ساعت 11:16

  9. 6 کاربر از پست مفید شیدا. تشکرکرده اند .

    anisa (یکشنبه 28 خرداد 96), khaleghezey (دوشنبه 29 خرداد 96), paiize (دوشنبه 29 خرداد 96), tanin_eshgh (یکشنبه 28 خرداد 96), فرشته اردیبهشت (دوشنبه 29 خرداد 96), ستاره زیبا (سه شنبه 30 خرداد 96)

  10. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 04 [ 00:04]
    تاریخ عضویت
    1395-1-10
    نوشته ها
    101
    امتیاز
    8,703
    سطح
    62
    Points: 8,703, Level: 62
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 47
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    69

    تشکرشده 50 در 35 پست

    Rep Power
    23
    Array
    ميدونيد چرا نسبت به اعتقادات شوهرم اول سرد ميشم بعد دوباره برميگردم روي حالت امربه معروف:
    1.شوهرآيندم رو هميشه يه آدم نمازخوان تصورميكردم...هميشه اينطورتصورش ميكردم...اينكه پشت سرش نمازبخونم...باروزه بگيريم باهم سحري بخوريم باهم افطاركني....من زيادآدم مذهبي نيستم ولي معنويات روخيلي دوست دارم وعلاقه دارم...نيازدارم شوهرم اهل اين چيزهباشه كه من ازمعنويات دورنشم درواقع نياز به يه محرك دارم همراه داشته باشم من اينطوري تنهايي ممكنه اين چيزارويادم بره
    2.يه عمويي داشتم كه اهل نماز وروزه نبود وقتي فوت كرد...من خيلي افسرده شدم وبيشتر ناراحتي من اين بود كه اون دنيا داره عذاب ميكشه....عموها ودخترعموهام ومن خيلي براش خيرات كرديم براي شادي روحش قرآن ميخونيم...نميخوام شوهرم اينطورباشه
    شيدا جان چندوقت پيش شوهرم بهم گفت توچرامثل توفلاني شادنيستي...هميشه خسته اي
    ميخوام شاد وپرانرژي باشم...چطورميتونم توخونه كنار همسرم شادباشم پرانرژي باشم
    چندوقت پيش دكوراسيون خونمون تغييردادم دكوري هاي جديد گرفتم گلدون گرفتم تاخونمون انرژي مثبت بگيره ..اتفاقا خيلي تاثيرداشته مخصوصا به من
    چه كارايي بكنم ؟
    تروخداكمكم كنيد

  11. کاربر روبرو از پست مفید tanin_eshgh تشکرکرده است .

    khaleghezey (دوشنبه 29 خرداد 96)

  12. #7
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط tanin_eshgh نمایش پست ها
    ميدونيد چرا نسبت به اعتقادات شوهرم اول سرد ميشم بعد دوباره برميگردم روي حالت امربه معروف:
    1.شوهرآيندم رو هميشه يه آدم نمازخوان تصورميكردم...هميشه اينطورتصورش ميكردم...اينكه پشت سرش نمازبخونم...باروزه بگيريم باهم سحري بخوريم باهم افطاركني....من زيادآدم مذهبي نيستم ولي معنويات روخيلي دوست دارم وعلاقه دارم...نيازدارم شوهرم اهل اين چيزهباشه كه من ازمعنويات دورنشم درواقع نياز به يه محرك دارم همراه داشته باشم من اينطوري تنهايي ممكنه اين چيزارويادم بره
    2.يه عمويي داشتم كه اهل نماز وروزه نبود وقتي فوت كرد...من خيلي افسرده شدم وبيشتر ناراحتي من اين بود كه اون دنيا داره عذاب ميكشه....عموها ودخترعموهام ومن خيلي براش خيرات كرديم براي شادي روحش قرآن ميخونيم...نميخوام شوهرم اينطورباشه
    شيدا جان چندوقت پيش شوهرم بهم گفت توچرامثل توفلاني شادنيستي...هميشه خسته اي
    ميخوام شاد وپرانرژي باشم...چطورميتونم توخونه كنار همسرم شادباشم پرانرژي باشم
    چندوقت پيش دكوراسيون خونمون تغييردادم دكوري هاي جديد گرفتم گلدون گرفتم تاخونمون انرژي مثبت بگيره ..اتفاقا خيلي تاثيرداشته مخصوصا به من
    چه كارايي بكنم ؟
    تروخداكمكم كنيد

    در کنار کارهایی که باید بکنی،

    یکیش هم این هست که برگردی عقب و دید و نگرشت را راجع به دین و خدا و ... عوض کنی.

    این چیزایی که تو ذهنت بوده از دین و مرگ عموت و معنویات و ... اینا را باید یه خونه تکونی اساسی بکنی.

    دین برای این هست که تو آرامش داشته باشی. از زندگیت لذت ببری و استفاده کنی. نه این که یه سره در هول و ولای عذاب الهی باشی و رنج ببری و رنج بدی.

    این چه دینیه که یه بنده خدا را تو خونه ی خودش به صلابه کشیدی و نمی ذاری راحت باشه و به زور می خوای ببریش بهشت خیالی خودت !!

    خدا هم یه معلم خشن و ستمگر و زورگو نیست که اون بالا نشسته باشه منتظر نماز خوندن نخوندن شما باشه. نماز می خونی که آرامش داشته باشی. که تمرکز کنی روی داشته هات و زیباییهای زندگیت و دنیا، که شکرگزار باشی برای همه ی چیزهایی که خدا بهت داده و خواهد داد. برای خودت هست و خودت ...

    -------------------------

    یه موضوع دیگه اینه که شما دوست داشتی با همسرت نماز بخونی یا افطار کنی. حالا به هر دلیلی ایشون اهلش نیست.
    همه ی ما یه کارهایی را دوست داریم با شریک زندگیمون همراه باشیم. یکی دوست داشت همسرش اهل سینما رفتن بود، یکی می گه کاش با من می اومد ورزش یا ...

    اما هر کس یه جوری با این اختلاف سلیقه ها یا حذف کردن بعضی خواسته ها یا فانتزیها یا نیازها کنار می آد.
    اگه همسر من در بیشتر موارد مطابق خواسته ی من هست اما دوست نداره با من فیلم ببینه باید هر روز باهاش دعوا کنم؟ یا بپذیرم که بعضی چیزها را باید ازش گذشت و زندگی را به کام خودم و دیگری تلخ نکنم؟

    رها کن این گیری را که به اعتقادات همسرت دادی. فکر کن اصلا بهت ربطی نداره. هر بار که یادت افتاد اینا رو با خودت تکرار کن ... نماز خوندنش هیچ ربطی به من نداره !!!!! واقعا هم نداره ها ... شما اشتباه می کنی فکر می کنی ایشون برده ی زرخریدت هست و باید همه آرزوها و فانتزیها و ترسها و رویاهای شما را برآورده کنه. ولش کن بنده خدا را

    چیکار به رابطه ی ایشون و خداش داری؟ چیکار به دینش داری؟ موسی و شبان را یه بار دیگه بخون. شاید همسرت یه راه دیگه ای برای خودش داره. شاید یه روزی و یه جور دیگه ای بیاد تو مسیری که می خواهی ... اما با زور و غر زدن، به دین شما ایمان که نمی آره هیچ، زندگیت هم از دست می دی.

    -------------------------
    طنین حرفهایی که آرومت می کنه، قانعت می کنه، درکشون می کنی ... بنویس. یه جا برای خودت بنویس و هر روز بخونشون ... اینقد که دیگه یادت نره و بشه ملکه ی ذهنت.


    ویرایش مدیر همدردی:
    البته پاسخ شیدا. گرامی هم راستا با نظرات همدردی نیست.
    اگرچه این صحیح هست که خدا رحمان و رحیم هست.
    اگرچه درست هست که یک همسر نمی تواند با بداخلاقی و سخت گیری و غر زدن امر به معروف کند.
    اگرچه به غیر از نماز ، سایر صفات انسانی هم در دین صحیح هست.
    اگرچه این مراجع روش های بسیار اشتباهی در برخورد با همسر دارد.

    اما:
    خدا انسانها را نسبت به هم بی تعهد نیافریده است. مخصوصا نسبت به همسر
    یعنی یک همسر باید هم به جسم و هم مسائل مذهبی همسرش حساس باشد و این حساسیت با دلسوزی و روش مناسب باید انتقال یابد.
    طبیعی هست کسی که همسرش را دوست دارد هم برای مدت محدود این دنیا تمایل دارد او لذت ببرد، هم برای زندگی چاویدان او نگران هست و باید هم کمکش کند.
    اما کمک با زندانی کردن و ظلم کردن و گیر دادن و درگیر بودن تفاوت دارد. بلکه بایدروش چذبی باشد.

    از طرف دیگر واقعا خدا کنار رحمانیت خودش ، وعده دوزخ و جهنم هم برای کسانی که عمدا از مرزهای قرمز عبور می کنند را داده است.
    کسی نمی تواند مسلمان باشد و پیامبر و قرآن را قبول نداشته باشد، و کسی نیست که قرآن را خوانده باشد و تقریبا در تمام صفحات آن در کنار وعده های بهشتی، مسائل جهنم را ندیده باشد.
    لذا در مسائل دینی باید خیلی محتاط با روشی که قرآن و منابع دیدنی سفارش کرده اند عمل کرد نه بر اساس خصوصیات شخصیتی خودمان که ممکن است بر اساس نگرانی، ترس، عصبانیت یا کمالگرایی و سخت گیری باشد.

    ا
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا

  13. 4 کاربر از پست مفید شیدا. تشکرکرده اند .

    paiize (دوشنبه 29 خرداد 96), sara 65 (یکشنبه 28 خرداد 96), tanin_eshgh (سه شنبه 30 خرداد 96), آنیتا123 (پنجشنبه 01 تیر 96)

  14. #8
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    امروز [ 03:27]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,133
    سطح
    100
    Points: 325,133, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط شیدا. نمایش پست ها
    در کنار کارهایی که باید بکنی،

    یکیش هم این هست که برگردی عقب و دید و نگرشت را راجع به دین و خدا و ... عوض کنی.

    این چیزایی که تو ذهنت بوده از دین و مرگ عموت و معنویات و ... اینا را باید یه خونه تکونی اساسی بکنی.

    دین برای این هست که تو آرامش داشته باشی. از زندگیت لذت ببری و استفاده کنی. نه این که یه سره در هول و ولای عذاب الهی باشی و رنج ببری و رنج بدی.

    این چه دینیه که یه بنده خدا را تو خونه ی خودش به صلابه کشیدی و نمی ذاری راحت باشه و به زور می خوای ببریش بهشت خیالی خودت !!

    خدا هم یه معلم خشن و ستمگر و زورگو نیست که اون بالا نشسته باشه منتظر نماز خوندن نخوندن شما باشه. نماز می خونی که آرامش داشته باشی. که تمرکز کنی روی داشته هات و زیباییهای زندگیت و دنیا، که شکرگزار باشی برای همه ی چیزهایی که خدا بهت داده و خواهد داد. برای خودت هست و خودت ...

    -------------------------

    یه موضوع دیگه اینه که شما دوست داشتی با همسرت نماز بخونی یا افطار کنی. حالا به هر دلیلی ایشون اهلش نیست.
    همه ی ما یه کارهایی را دوست داریم با شریک زندگیمون همراه باشیم. یکی دوست داشت همسرش اهل سینما رفتن بود، یکی می گه کاش با من می اومد ورزش یا ...

    اما هر کس یه جوری با این اختلاف سلیقه ها یا حذف کردن بعضی خواسته ها یا فانتزیها یا نیازها کنار می آد.
    اگه همسر من در بیشتر موارد مطابق خواسته ی من هست اما دوست نداره با من فیلم ببینه باید هر روز باهاش دعوا کنم؟ یا بپذیرم که بعضی چیزها را باید ازش گذشت و زندگی را به کام خودم و دیگری تلخ نکنم؟

    رها کن این گیری را که به اعتقادات همسرت دادی. فکر کن اصلا بهت ربطی نداره. هر بار که یادت افتاد اینا رو با خودت تکرار کن ... نماز خوندنش هیچ ربطی به من نداره !!!!! واقعا هم نداره ها ... شما اشتباه می کنی فکر می کنی ایشون برده ی زرخریدت هست و باید همه آرزوها و فانتزیها و ترسها و رویاهای شما را برآورده کنه. ولش کن بنده خدا را

    چیکار به رابطه ی ایشون و خداش داری؟ چیکار به دینش داری؟ موسی و شبان را یه بار دیگه بخون. شاید همسرت یه راه دیگه ای برای خودش داره. شاید یه روزی و یه جور دیگه ای بیاد تو مسیری که می خواهی ... اما با زور و غر زدن، به دین شما ایمان که نمی آره هیچ، زندگیت هم از دست می دی.

    -------------------------
    طنین حرفهایی که آرومت می کنه، قانعت می کنه، درکشون می کنی ... بنویس. یه جا برای خودت بنویس و هر روز بخونشون ... اینقد که دیگه یادت نره و بشه ملکه ی ذهنت.

    مدیر همدردی:
    البته ضمن تشکر از پاسخ شیدا. گرامی باید بگویم این بخش از صحبتهای ایشان، هم راستا با نظرات همدردی نیست.

    اگرچه این صحیح هست که خدا رحمان و رحیم هست.
    اگرچه درست هست که یک همسر نمی تواند با بداخلاقی و سخت گیری و غر زدن امر به معروف کند.
    اگرچه به غیر از نماز ، سایر صفات انسانی هم در دین صحیح هست.
    اگرچه این مراجع روش های بسیار اشتباهی در برخورد با همسر دارد.

    اما:
    خدا انسانها را نسبت به هم بی تعهد نیافریده است. مخصوصا نسبت به همسر
    یعنی یک همسر باید هم به جسم و هم مسائل مذهبی همسرش حساس باشد و این حساسیت با دلسوزی و روش مناسب باید انتقال یابد.
    طبیعی هست کسی که همسرش را دوست دارد هم برای مدت محدود این دنیا تمایل دارد او لذت ببرد، هم برای زندگی چاویدان او نگران هست و باید هم کمکش کند.
    اما کمک با زندانی کردن و ظلم کردن و گیر دادن و درگیر بودن تفاوت دارد. بلکه بایدروش چذبی باشد.

    از طرف دیگر واقعا خدا کنار رحمانیت خودش ، وعده دوزخ و جهنم هم برای کسانی که عمدا از مرزهای قرمز عبور می کنند را داده است.
    کسی نمی تواند مسلمان باشد و پیامبر و قرآن را قبول نداشته باشد، و کسی نیست که قرآن را خوانده باشد و تقریبا در تمام صفحات آن در کنار وعده های بهشتی، مسائل جهنم را ندیده باشد.
    لذا در مسائل دینی باید خیلی محتاط با روشی که قرآن و منابع دیدنی سفارش کرده اند عمل کرد نه بر اساس خصوصیات شخصیتی خودمان که ممکن است بر اساس نگرانی، ترس، عصبانیت یا کمالگرایی و سخت گیری باشد.

    ا

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  15. 5 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    khaleghezey (جمعه 02 تیر 96), گلاب (پنجشنبه 01 تیر 96), نیکیا (پنجشنبه 01 تیر 96), نیلوفر:-) (پنجشنبه 01 تیر 96), شیدا. (پنجشنبه 01 تیر 96)

  16. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,681

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    225
    Array
    طنین جان به نظر شما کسی که نماز نخونه روزه نگیره بعد مرگ عذاب می کشه اونوقت کسی که دائم شوهرشو اذیت می کنه و بد و بیراه میگه و غر میزنه اگر نماز بخونه میره توی بهشت به نظر شما یه اروپایی یه هندی که مسلمان نباشه و نماز نخونه روزه نگیره بعد مرگ عذاب می کشه بعد کسی که مسلمان هست به خاطر نماز روزه مستقیم میره بهشت؟ شما اگر این موارد برات مهم بود باید قبل ازدواج دقت میکردی الان باید کلا ولش کنی نماز و روزه که حق الله هست شما مراقب باش حق الناس نیفته گردنت همین شوهر بیچاره شما یکی از افرادی هست که میتونه از شما راضی نباشه خدا حق خودشو شاید با یه توبه ببخشه ولی حق الناس رو نمی بخشه راستش نظر شخصی من این هست که کسانی در عذاب هستن بعد مرگ که به اطرافیانشون ظلم کرده باشن حق مردم رو پایمال کرده باشن بیت المال رو به نفع خودشون خرج کرده باشن اختلاس کرده باشن جنگ افروزی کرده باشن مال یتیم رو خورده باشن ولی در رابطه با خوابیدن شوهرت و کم کار کردنش میتونی با محبت ازش بخوای توی این مورد تجدید نظر کنه و با هم به یه راهکاری برسید که این شرایط رو تغییر بده. خوب ناراحتی شما اینجا به جا هستش ولی راه حلش غر زدن نیست راستش من خودم بسیار متنفرم از کسی که غر بزنه و تا بتونم یا صراحتا میگم درست صحبت کنه یا از بودن باهاش توی یه مکان فرار می کنم یعنی یکی از اخلاقهایی که هیچ جوره نمی تونم باهاش کنار بیام
    پرواز کن آنگونه که می خواهی
    وگرنه پروازت می دهند آنگونه که می خواهند

  17. 10 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    ...zahra (دوشنبه 05 تیر 96), anisa (یکشنبه 28 خرداد 96), Eram (یکشنبه 28 خرداد 96), khaleghezey (دوشنبه 29 خرداد 96), paiize (دوشنبه 29 خرداد 96), sara 65 (یکشنبه 28 خرداد 96), tanin_eshgh (سه شنبه 30 خرداد 96), نیکیا (یکشنبه 28 خرداد 96), آنیتا123 (یکشنبه 28 خرداد 96), شیدا. (یکشنبه 28 خرداد 96)

  18. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 آبان 97 [ 09:43]
    تاریخ عضویت
    1393-1-31
    نوشته ها
    537
    امتیاز
    8,891
    سطح
    63
    Points: 8,891, Level: 63
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 159
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,224

    تشکرشده 1,090 در 430 پست

    Rep Power
    87
    Array
    نمیدونم واقعا نماز روزه ی ایشون به شما چه ربطی داره ... اصلا اینکه اون دنیا چه اتفاقی میافته براش به شما چه ربطی داره ..
    این چیزی که میگی تصوراتت از شوهر اینده چیز دیگه بوده باید از قبل متوجه میشدی این ادم همون ادم هست یا نه الان دیگه همینی که هست باید بپذیری .
    الان شوهر شمام شاید دوس نداره زنش روزه گیر باشه باید هر روز دعوا راه بندازه که تو چرا روزه میگیری ؟
    به جای اینکه بفهمی چرا از صبح تا غروب میخوابه یا کم سر کار میره گیر دادی به روزه؟؟؟؟؟؟
    شاید خدای نکرده مریضی داره یا مشکلی داره ...

    من باشم میگم همسرم نه بمن محبت میکنه نه اخلاقش خوبه همیشه هم که عصبیه پس ببخشید اون روزه بخوره تو سرش ... هر کی باشه از نماز روزه زده میشه .
    اعتقادات مذهبی زمانی با ارزشه که به ادم ارامش بده و فرد بتونه این ارامشو به اطرافیانش ببخشه . واقعا فکر میکنی اون دنیا چون نماز میخونی روزه میگیری در عذاب نیستی ؟؟؟ فعلا که تو این دنیا داری عذاب میکشی اون دنیا هم فک نکنم ارامش داشته باشی

    در کل خودتو عوض کن فک نمیکنم شوهر بدی داشته باشی . بدبختو افسردش کردی . بعد اینکه شما هر شب با هم رابطه دارین بعد روزا با هم دعوا دارین ؟؟ فک نمیکنم کسی که هر روز دعوا میکنه هر شبم بتونه رابطه جنسی خیلی خوبی داشته باشه شاید در حد رفع نیاز
    همیشه لبخند بزن......
    برآمدگی گونه هایت توان آن را دارد که امید را باز گرداند....
    گاهی قوسی کوچک میتواند معماری یک سازه را عوض کند..


  19. 5 کاربر از پست مفید anisa تشکرکرده اند .

    khaleghezey (دوشنبه 29 خرداد 96), sara 65 (یکشنبه 28 خرداد 96), tanin_eshgh (سه شنبه 30 خرداد 96), آنیتا123 (پنجشنبه 01 تیر 96), شیدا. (یکشنبه 28 خرداد 96)


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مقايسه انتقاد سازنده و انتقاد مخرب:
    توسط khaleghezey در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 17 بهمن 94, 11:58
  2. چرا رئيسم تا اين حد با من سرد و بداخلاق شده؟
    توسط sasha در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: جمعه 28 فروردین 94, 13:45
  3. از رئيسم خوشم اومده چجوري نظرشو راجع به خودم بفهمم؟
    توسط پر خيال در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: شنبه 09 آذر 92, 11:03
  4. مقايسه من با...
    توسط roze sepid در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 فروردین 92, 11:49
  5. مقايسه غذاي دانشجو در كشورهاي مختلف
    توسط parnian1 در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 01 آذر 88, 15:10

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:29 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.