به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 43

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 فروردین 94 [ 15:52]
    تاریخ عضویت
    1392-11-30
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    170
    امتیاز
    2,310
    سطح
    29
    Points: 2,310, Level: 29
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    247

    تشکرشده 112 در 69 پست

    Rep Power
    30
    Array

    مشکل عاطفی بودنم در انتخاب همسر

    سلام
    چند روز پیش یکی از اشنایان یه دختری رو بهم معرفی کرد و من چند روز با ایشون چت میکردم و از معیارهام میگفتم ایشون هم از معیارهای خودشون امروز رفتیم همدیگه رو ببینیم من به محض دیدن دختره هنگ کردم چون دختره به لحاظ شکل و قیافه اونی نبود که من میخواستم خودش هم متوجه شد
    بهش بر خورد و گفت خداحافظ منم چون نمیخواستم قلبش بشکنه با اسرار کاری کردم که نره بعد هزار تا دروغ بهش گفتم تا خودش من رو انتخاب نکنه بهش گفتم معلولم خلاصه با هزار مصیبت تونستم فعلا قضیه رو فیصله بدم
    الان 3 ساعته دارم گریه میکنم که چرا دل دختره رو شکستم دارم داغون میشم اخه قیافه اش که دست خودش نیست منم نمی تونم با دختری ازدواج کنم که قیافش رو نمی پسندم
    از اشنایی با دخترها میترسم میترسم دلشون رو بشکونم
    حالا من چه جوری ازدواج کنم

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 19 آذر 95 [ 01:34]
    تاریخ عضویت
    1392-8-23
    نوشته ها
    503
    امتیاز
    6,319
    سطح
    51
    Points: 6,319, Level: 51
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    405

    تشکرشده 1,144 در 414 پست

    Rep Power
    79
    Array
    چت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چــــــــــــــــــــــــ ـــــــت؟ نه آخه...! "خاله قزی" کجایی اینو بزاری تو تاپیک دلایل عینی :)

    شما که معیارتون اولتون چهره و بعد هم ایمان بود... آخه برادر من... چت؟!

  3. 5 کاربر از پست مفید mahasty تشکرکرده اند .

    Dreams end (جمعه 02 خرداد 93), meinoush (جمعه 02 خرداد 93), پونیو (شنبه 03 خرداد 93), آزرم (یکشنبه 04 خرداد 93), بانوی آفتاب (یکشنبه 10 اسفند 93)

  4. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 فروردین 94 [ 15:52]
    تاریخ عضویت
    1392-11-30
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    170
    امتیاز
    2,310
    سطح
    29
    Points: 2,310, Level: 29
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    247

    تشکرشده 112 در 69 پست

    Rep Power
    30
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط mahasty نمایش پست ها
    چت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چــــــــــــــــــــــــ ـــــــت؟ نه آخه...! "خاله قزی" کجایی اینو بزاری تو تاپیک دلایل عینی :)

    شما که معیارتون اولتون چهره و بعد هم ایمان بود... آخه برادر من... چت؟!
    اخه من همون اول به دختره گفتم زیبایی همسرم برام مهمه خصوصا چشماش براش نمونه عینی هم مثال زدم نمی دونم چرا این جوری شد

  5. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 18 دی 00 [ 21:34]
    تاریخ عضویت
    1392-2-23
    نوشته ها
    709
    امتیاز
    18,833
    سطح
    86
    Points: 18,833, Level: 86
    Level completed: 97%, Points required for next Level: 17
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    3,454

    تشکرشده 2,695 در 688 پست

    حالت من
    Narahat
    Rep Power
    129
    Array
    شما بهتره از طریق اگهی همسر مورد نظرتون انتخاب کنید چون انگار نحوه آشنایی زیاد براتون مهم نیست!
    خیلی راحت اون تصویری که مد نظرتون بدین چاپ کنن بزنین در و دیوار یا بدین روزنامه ها مطمئنن پیدا میشه اون عروسک.......

    - - - Updated - - -

    شما بهتره از طریق اگهی همسر مورد نظرتون انتخاب کنید چون انگار نحوه آشنایی زیاد براتون مهم نیست!
    خیلی راحت اون تصویری که مد نظرتون بدین چاپ کنن بزنین در و دیوار یا بدین روزنامه ها مطمئنن پیدا میشه اون عروسک.......
    مرا با حقیقت
    بیازار
    اما،
    هرگز با دروغ
    آرامم نکن.


  6. 5 کاربر از پست مفید abi.bikaran تشکرکرده اند .

    m.reza91 (جمعه 02 خرداد 93), sara 65 (جمعه 02 خرداد 93), فرهنگ 27 (جمعه 02 خرداد 93), پونیو (شنبه 03 خرداد 93), خانوم شین (جمعه 02 خرداد 93)

  7. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 فروردین 94 [ 15:52]
    تاریخ عضویت
    1392-11-30
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    170
    امتیاز
    2,310
    سطح
    29
    Points: 2,310, Level: 29
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    247

    تشکرشده 112 در 69 پست

    Rep Power
    30
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط abi.bikaran نمایش پست ها
    شما بهتره از طریق اگهی همسر مورد نظرتون انتخاب کنید چون انگار نحوه آشنایی زیاد براتون مهم نیست!
    خیلی راحت اون تصویری که مد نظرتون بدین چاپ کنن بزنین در و دیوار یا بدین روزنامه ها مطمئنن پیدا میشه اون عروسک.......

    - - - Updated - - -

    شما بهتره از طریق اگهی همسر مورد نظرتون انتخاب کنید چون انگار نحوه آشنایی زیاد براتون مهم نیست!
    خیلی راحت اون تصویری که مد نظرتون بدین چاپ کنن بزنین در و دیوار یا بدین روزنامه ها مطمئنن پیدا میشه اون عروسک.......
    چرا مسخره میکنین مگه من گفتم دنبال عروسک میگردم چطور می تونم با دختری ازدواج کنم که قیافش رو دوست ندارم،نحوه اشنایی خیلی هم برام مهمه
    مردم همینجوری ازدواج میکنن که اینقدر امار طلاق بالاست

  8. کاربر روبرو از پست مفید Dreams end تشکرکرده است .

    پونیو (شنبه 03 خرداد 93)

  9. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    دوشنبه 05 آبان 04 [ 19:04]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,691
    امتیاز
    45,402
    سطح
    100
    Points: 45,402, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,934

    تشکرشده 6,911 در 1,649 پست

    Rep Power
    350
    Array
    سلام دوست عزیز،

    درستش هم همینه که با کسیکه چهرش رو نپسندید، به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی ازدواج نکنید.

    اینکه نگران هستید دل کسی نشکنه، خوبه. اما سه ساعت گریه کردن دیگه افراطیه.

    در درصد بالایی از آشنایی ها، یکی از طرفین زودتر از اون یکی انصراف میده. این جزء ماهیت این اتفاق هست. و چاره ای نیست. اما شما می تونید با کنترل روال آشنایی، بار عاطفی کات کردن رو، چه برای خودتون و چه برای طرفتون به شدت کاهش بدید. راهش هم اینه که از ابتدا اصولی برخورد کنید. و قبل از ملاقات های اولیه زیاد وارد صحبت های دیگه نشید (بخصوص از طریق چت و تلفن که می تونن کلا مسیر شناخت رو تحریف کنن). حتی در اولین ملاقات هم ممکنه کسی از نظر ظاهر به دل بشینه، بعد با صحبت های بیشتر و در موقعیت های متفاوت، حالاتی دیده بشه که نامطلوب باشن. بنابراین چه به خودتون و چه به طرف مقابل، امید ندید. یعنی رفتارتون و نحوه صحبت کردنتون طوری نباشه که مشتاق به نظر برسید. عادی باشید.

    و لازم هم نیست در همون جلسه به طرفتون بگید که منصرف شدید، یا بصورت تصنعی کاری کنید که اون نه بگه. همینکه بعدا پیگیری نکنید، تمومه.

    در ضمن ترحم خودش یه خطای بزرگه. چون کسیکه از نظر شما زشته، از نظر یکی دیگه بسیار زیباست. اینکه شما کسی رو نخواستید، میتونه یه اتفاق مثبت در زندگی اون باشه، چراکه شانس ازدواجش با فرد درست رو از بین نبردید.

    با اصلاح دیدگاهتون می تونید از این احساس ها رها بشید و بدون دغدغه روی شناخت طرف مقابلتون متمرکز بشید و در صورت لزوم، بدون اتلاف وقت و انرژی "نه" بگید. "نه" می تونه به اندازه "آره" زیبا و دلنشین باشه، به شرط اینکه فکر نکنیم زندگی طرفمون با نه گفتن ما منهدم (منحدم) میشه، و باور داشته باشیم که اصل اینه که یه تصمیم درست گرفته بشه، حالا چه در قالب نه، چه در قالب آره.

    موفق باشید.

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...


    ویرایش توسط میشل : جمعه 02 خرداد 93 در ساعت 09:59

  10. 9 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    Amir_23 (یکشنبه 04 خرداد 93), anisa (جمعه 02 خرداد 93), Dreams end (جمعه 02 خرداد 93), meinoush (جمعه 02 خرداد 93), sara 65 (جمعه 02 خرداد 93), فرهنگ 27 (جمعه 02 خرداد 93), پونیو (شنبه 03 خرداد 93), مصباح الهدی (جمعه 02 خرداد 93), شیدا. (جمعه 02 خرداد 93)

  11. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 اسفند 04 [ 07:35]
    تاریخ عضویت
    1392-1-05
    محل سکونت
    خانه سبز
    نوشته ها
    1,631
    امتیاز
    30,623
    سطح
    100
    Points: 30,623, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassOverdriveSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    5,037

    تشکرشده 6,499 در 1,515 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    269
    Array
    سلام
    آقای 2amoan به نظر من خانم میشل بهترین راهنمایی را کردند.
    به غیر از راهنمایی ایشان که نظر من هم هست.نکاتی را خواستم بهتون یاداوری کنم.

    1) به نظرم شما به عنوان یک مرد باید کنترل عواطفتون را بیشتر کنید و صبور تر باشید.

    2) به نظرم ابتدا بهتره در مورد ازدواج و... مطالعاتتون را افزایش بدین و سپس اقدام به ازدواج بفرمایید.

    3) روند آشناییون هم اگر معرفی هست بسیار خوب. مثلا همین مورد را به نظرم بهتر بود اول یک جلسه حضوری می دیدن و بعد کمی صحبت می کردین.بدون اینکه از معیارهاتون و... بگید. بعد در صورتی که هر دو مایل به ادامه بودین جلسات را ادامه می دادین.
    خودتون هم لازم نیست جواب منفی را بدین.به همون معرف مثلا بسپارید.مثلا بگن من فکر می کنم به هم نمی خوریم و... این طوری تو رودروایسی نمی مونید.

    آدم تو یکی دو جلسه اول هم دلبسته نمی شه.خیالتون راحت.

    اگر روزی ،محبت کردی بی منت، لذت بردی بی گناه ، بخشیدی بی شرط
    بدان آن روز را واقعا زندگی کرده ای


    یا ضامن بی ضامن ها...!!!

    حسرت کرب و بلا در دل من پنهانیست؛
    من ندانم که چه اندازه ز عمرم باقیست؛

    کربلا گر نشدم دعوت، از این بار گناه،
    ضامن من بشود ضامن آهو کافیست؟



    با توکل بر خدای متعال:محکم، با امید و با انگیزه

  12. 8 کاربر از پست مفید مصباح الهدی تشکرکرده اند .

    Amir_23 (یکشنبه 04 خرداد 93), Dreams end (جمعه 02 خرداد 93), meinoush (جمعه 02 خرداد 93), toojih (سه شنبه 06 خرداد 93), فرهنگ 27 (یکشنبه 04 خرداد 93), پونیو (شنبه 03 خرداد 93), میشل (جمعه 02 خرداد 93), شیدا. (جمعه 02 خرداد 93)

  13. #8
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 خرداد 99 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1391-12-22
    نوشته ها
    4,428
    امتیاز
    70,050
    سطح
    100
    Points: 70,050, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    14,753

    تشکرشده 14,732 در 3,979 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    792
    Array
    و لازم هم نیست در همون جلسه به طرفتون بگید که منصرف شدید، یا بصورت تصنعی کاری کنید که اون نه بگه. همینکه بعدا پیگیری نکنید، تمومه.
    پست میشل را خیلی دوست داشتم. عالی نوشته!
    فقط با این یک جمله مشکل دارم. به نظرم پیگیری نکردن درست نیست. مواردی دیدم که دخترها از این که بلاتکلیف رها شدن، یا آقا بدون هیچ حرفی رفته، ابراز ناراحتی کردن (پستهای تالار) و به نظرم ناراحتیشون هم به جا هست. بهتره بعد از اون جلسه ای که منصرف می شید، به طریقی این انصراف را به اطلاعشون برسونید.


    اخه من همون اول به دختره گفتم زیبایی همسرم برام مهمه خصوصا چشماش براش نمونه عینی هم مثال زدم نمی دونم چرا این جوری شد
    یه حدی از زیبایی و به دل نشستن نسبی هست.
    راستش من اصلا نمی تونم تصور کنم چه فضایی بوده بین شما.
    یعنی توی چت براشون نوشتید که من زیبایی و چشمهای همسرم برام مهم هست. بعد انتظار داشتید ایشون بگه وای من چشمام خیلی زشته و چراغش خاموش بشه؟

    برادر عزیز،
    روش انتخاب شما اشتباهه.
    نحوه ی برخوردتون با دختر اشتباهه.
    حتی صداقتی که در بیان ملاک و معیارهاتون دارید اشتباهه.
    نحوه ی اعلام نظر منفیتون اشتباهه. شما حتی جراتمندی و روش درست اعلام نظرتون را نمی دونید.
    یعنی چی که بهش گفتم من معلولم؟


    پست میشل را باز هم بخون.
    در مورد نحوه ی خواستگاری رفتن، سنجش معیارها، اعلام انصراف و ... تاپیکها و مقالات بیشتری بخون.
    اگر می خواهید برای صلح جهانی کاری انجام دهید به خانه خود بروید و به خانواده تان عشق بورزید .
    مادر ترزا

  14. 8 کاربر از پست مفید شیدا. تشکرکرده اند .

    Amir_23 (یکشنبه 04 خرداد 93), Dreams end (جمعه 02 خرداد 93), meinoush (جمعه 02 خرداد 93), sara 65 (جمعه 02 خرداد 93), toojih (سه شنبه 06 خرداد 93), فرهنگ 27 (یکشنبه 04 خرداد 93), میشل (جمعه 02 خرداد 93), مصباح الهدی (جمعه 02 خرداد 93)

  15. #9
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 فروردین 94 [ 15:52]
    تاریخ عضویت
    1392-11-30
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    170
    امتیاز
    2,310
    سطح
    29
    Points: 2,310, Level: 29
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    247

    تشکرشده 112 در 69 پست

    Rep Power
    30
    Array
    چرا من نمیتونم هیچ مطلبی ارسال کنم؟؟

    - - - Updated - - -

    اینجا عجیب ترین انجمنیست که من تا حالا دیدمش
    هیچ کسی اصلا من رو و شرایط من رو درک نمیکنه همیشه از هر نظری من محکوم میشم و عوض اینکه راهنمایی بشم مورد نقد قرار میگیرم
    جالب اینجاست که سایت اجازه مطلب رو بهم نمیده وقتی میخوام مطلبی ارسال کنم هر روز یه اروری میده
    بیشتر کاربرای سایت هم انگار با من مشکل دارن من هر پستی رو که ارسال میکنم مورد حمله قرار میگیره

    - - - Updated - - -

    اینجا عجیب ترین انجمنیست که من تا حالا دیدمش
    هیچ کسی اصلا من رو و شرایط من رو درک نمیکنه همیشه از هر نظری من محکوم میشم و عوض اینکه راهنمایی بشم مورد نقد قرار میگیرم
    جالب اینجاست که سایت اجازه مطلب رو بهم نمیده وقتی میخوام مطلبی ارسال کنم هر روز یه اروری میده
    بیشتر کاربرای سایت هم انگار با من مشکل دارن من هر پستی رو که ارسال میکنم مورد حمله قرار میگیره

  16. #10
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط 2ANOAN نمایش پست ها
    چرا من نمیتونم هیچ مطلبی ارسال کنم؟؟

    - - - Updated - - -

    اینجا عجیب ترین انجمنیست که من تا حالا دیدمش
    هیچ کسی اصلا من رو و شرایط من رو درک نمیکنه همیشه از هر نظری من محکوم میشم و عوض اینکه راهنمایی بشم مورد نقد قرار میگیرم
    جالب اینجاست که سایت اجازه مطلب رو بهم نمیده وقتی میخوام مطلبی ارسال کنم هر روز یه اروری میده
    بیشتر کاربرای سایت هم انگار با من مشکل دارن من هر پستی رو که ارسال میکنم مورد حمله قرار میگیره

    - - - Updated - - -

    اینجا عجیب ترین انجمنیست که من تا حالا دیدمش
    هیچ کسی اصلا من رو و شرایط من رو درک نمیکنه همیشه از هر نظری من محکوم میشم و عوض اینکه راهنمایی بشم مورد نقد قرار میگیرم
    جالب اینجاست که سایت اجازه مطلب رو بهم نمیده وقتی میخوام مطلبی ارسال کنم هر روز یه اروری میده
    بیشتر کاربرای سایت هم انگار با من مشکل دارن من هر پستی رو که ارسال میکنم مورد حمله قرار میگیره

    با سپاس از جناب فرهنگ عزیز.

    تایپیک شما با اینکه کاربر معمولی هستید ولی مدیر و مشاورین سایت بیشتر از همه سرزدن و راهنمایی کردن حتی به مشترکین انجمن آزاد که خودم جزوشونم مشکلت را مطرح کنی بعد 4روز جواب میدن بعد شما دوقرت و نیمتم باقیه؟!!!! میگی کاربرا با من مشکل دارن و انجمن عجیبیه؟!!

    ناراحتی میتوانی این انجمن را ترک کنی و در انجمن دیگه ای دنبال جواب بگردی این جای تشکر شماست؟
    خیلی دوست داری پست بدی برو جزو مترکین سایت یا جزو انجمن آزاد.

    جناب مدی رو بانو فرشته مهربان ببخشید دیگه خوش ندارم کسی بیاد اینجا بخواد سر سایت و بچه هاش غر بزنه و از موضع طلبکارانه و بالا بهشون نگاه کنه
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  17. کاربر روبرو از پست مفید khaleghezey تشکرکرده است .

    abi.bikaran (یکشنبه 04 خرداد 93)


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 10:04 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.