به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 37

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array

    از دست دادن انگیزه برای ازدواج و شروع زندگی

    با سلام،دوستان چیزی که فکر من رو این روزها به شدت مشغول کرده (که البته جامعه و حقایق هم بی تاثیر نبوده روش) بی انگیزه شدن برای ازدواجه،من سنم 28 سال هست، و شرایطم گرچه صدرصد برای ازدواج مهیا نشده اما میتونم بگم 80 درصد امادگی برای ازدواج رو دارم اما..... اما وقتی وضع جامعه رو میبینم خدا رو شکر میکنم مجردم،نمیدونم چرا نمیتونم به هیچ دختری اعتماد کنم،من خودم اهل دوستی با دختر نبودم و حتما یکی از مهمترین معیارام اگر بخام ازدواج کنم اینه طرف مقابلم با کسی نبوده باشه و بر خلاف خیلیها که میگن گذشته هر کس به خودش مربوطه اتفاقا من گذشته کسی که بخام باهاش ازدواج کنم بهم مربوطه( بلاخره بعد 28 سال سن خدا نخواسته راهمونو کج کنیم باید یه دست نخوردش گیرمون بیاد یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ که علت اون فقط و فقط لطف خدا بوده وگرنه ماها لبه پرتگاهیم و هر ان ممکنه کری که نباید رو بکنیم)راستش وقتی میبینم این همه دختر خیلی راحت با پسرها دوست میشن و خیلی راحتر از اون رابطه جنسی برقرار میکنند و اخر سر خودشون رو میخان بندازن به بقیه نگرانم میکنه،مورد بدتر از اون خیانت زن های شوهر دار و بچه دار و دوستیشون با مردها و پسرهای غریبه که به لطف ماهواره و فیسبوک و... داره مثل رسم میشه تو کشورمون منو واقعا به وحشت انداخته و همین زندگی مجردی رو خیلی بیشتر ترجیح میدم،من ادم بدبینی نیستم و اینم میدونم و بهش اعتقاد دارم که اگر پاک باشی خدا پاک رو نسیبت میکنه و حتی اینم میدونم دختر پاک هم هست هنوز اما واقعا چشمم خیلی ترسیده و نمیتونم به کسی اعتماد کنم،با وجود اصرار خانواده و پافشاری برای ازدواج به صراحت بهشون گفتم من دختری رو نمیشناسم برای این کار و به هیچ کس هم اعتماد ندارم،بدتر از اون ازدواج سنتی هست که باز هم سخته طرفتو بشناسی،شما فرض کنید بر پایه ازدواج سنتی میری جلو و چند جلسه هم یک شناختهای پیدا میکنی اما بازم نمیتونی بفهمی طرف کی بوده،تا الان ایا با کسی بوده یا نه،گذشتش چی بوده،حتی ایندش چه جوره،اصلا بهت وفادار میمونه از کجا معلوم بعدا بهت خیانت نکنه و.......واقعا از این مسئله دارم رنج میبرم و جدیدا هم به سرم افتاده قیدشو بزنم و برای پیشرفت تو کار و تحصیلم برم خارج چون واقعا انگیزه ازدواج درونم از بین رفته
    ویرایش توسط samanft : دوشنبه 12 اسفند 92 در ساعت 22:09

  2. 2 کاربر از پست مفید samanft تشکرکرده اند .

    khaleghezey (سه شنبه 13 اسفند 92), noamooz (چهارشنبه 13 فروردین 93)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 16 خرداد 05 [ 13:13]
    تاریخ عضویت
    1391-3-10
    نوشته ها
    1,581
    امتیاز
    42,128
    سطح
    100
    Points: 42,128, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,384

    تشکرشده 6,950 در 1,499 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    330
    Array
    سلام

    لازمه منطقی تر به این قضیه فکر کنید نمیشه با دیدن جامعه همه رو محکوم کرد اصالت رو بده به " فرد "نه فقط" جامعه".
    هرجور ادمی بگی همه جا دارن زندگی میکنن به این استنتاج شما میگن " استقرای ناقص" که از بن اشتباهه.
    این جواب برا کسی هست که کاری به خدا نداره وبا اصول منطقی میتونه به جواب برسه .
    اما کسی که به حقیقت ایمان داره این رو میپذیره:

    توی ازدواج یه اصل رو خیلی قبول دارم

    1- خوب و پاک باش
    2- خوبی ها و پاکی ها رو هم بخاه
    3- دقیق تجزیه تحلیل کن(همون بحث شناخت)

    بعد ازین ها هم نهایتا خداست که به جنس ما اگاهه نتایج رو به اون بسپار و این فکرها رو از خودت دور کن.
    هر قشری هر گروهی همیشه با گروه خودشه...ذهن پاکت رو با ناپاکی دوروبرت الوده نکن حیفه.

    همه ادم ها تحت جبر محیط نیستن اونا تو جامعه کم به چشم میان ولی هستن ادمایی که ساخته دست هیچ جبری نیستن ...با دیدن چند تا خیابون برا زندگیت قیاس نکن.
    صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را

  4. 8 کاربر از پست مفید فرشته اردیبهشت تشکرکرده اند .

    1234567 (دوشنبه 12 اسفند 92), abi.bikaran (دوشنبه 12 اسفند 92), hanie_66 (سه شنبه 13 اسفند 92), khaleghezey (سه شنبه 13 اسفند 92), فرهنگ 27 (سه شنبه 13 اسفند 92), مصباح الهدی (سه شنبه 13 اسفند 92), دختر بیخیال (دوشنبه 12 اسفند 92), ستیلا (سه شنبه 13 اسفند 92)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته اردیبهشت نمایش پست ها
    سلام

    لازمه منطقی تر به این قضیه فکر کنید نمیشه با دیدن جامعه همه رو محکوم کرد اصالت رو بده به " فرد "نه فقط" جامعه".
    هرجور ادمی بگی همه جا دارن زندگی میکنن به این استنتاج شما میگن " استقرای ناقص" که از بن اشتباهه.
    این جواب برا کسی هست که کاری به خدا نداره وبا اصول منطقی میتونه به جواب برسه .
    اما کسی که به حقیقت ایمان داره این رو میپذیره:

    توی ازدواج یه اصل رو خیلی قبول دارم

    1- خوب و پاک باش
    2- خوبی ها و پاکی ها رو هم بخاه
    3- دقیق تجزیه تحلیل کن(همون بحث شناخت)

    بعد ازین ها هم نهایتا خداست که به جنس ما اگاهه نتایج رو به اون بسپار و این فکرها رو از خودت دور کن.
    هر قشری هر گروهی همیشه با گروه خودشه...ذهن پاکت رو با ناپاکی دوروبرت الوده نکن حیفه.

    همه ادم ها تحت جبر محیط نیستن اونا تو جامعه کم به چشم میان ولی هستن ادمایی که ساخته دست هیچ جبری نیستن ...با دیدن چند تا خیابون برا زندگیت قیاس نکن.
    من کاملا حرفهای شما رو قبول دارم و به این چیزهایی که گفتید اعتقاد دارم،اما ناخواسته ترسی وارد وجودم شده که هر روز داره بیشتر میشه،هر روز قوی تر میشه،من با خوندن یا شندین خیانت این ترسه پر رنگتر میشه،اخه این بخشی که شما میگید دیگه داره یه جورایی کل میشه،قبلا این موضوعات جز بود و کل میشه گفت خوب بود و الان جاش بر عکس شده،من خودم شخصی هستم که محاله بتونم با این چیزها کنار بیام

  6. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 16 خرداد 05 [ 13:13]
    تاریخ عضویت
    1391-3-10
    نوشته ها
    1,581
    امتیاز
    42,128
    سطح
    100
    Points: 42,128, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdriveVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    6,384

    تشکرشده 6,950 در 1,499 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    330
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط samanft نمایش پست ها
    داره یه جورایی کل میشه،قبلا این موضوعات جز بود
    اشتباه شما هم همینجاست باید بگی تو جامعه رواج داره نه اینکه کل شده...این حکمی که میدی خیلی بزرگ و سنگین هست.
    شما قراره با همه این افرادی که میبینی ازدواج کنی؟ میخای با همون کلی که میگی ازدواج کنی؟

    قراره بین این همه ادم دنبال یک نفر و فقط یک نفر بگردی که شبیه خودت باشه و ازدواج کنی
    خیلی هم خوب نیست وارد تاپیک ها و موضوعات خیانت بشید چون ساختارهای ذهنتون روبهم میریزن ...اجازه بدین مشاورها و کسی که توانشو دارن اینا رو بخونن.
    صبا به لطف بگو آن غزال رعنا را که سر به کوه و بیابان تو داده ای ما را

  7. کاربر روبرو از پست مفید فرشته اردیبهشت تشکرکرده است .

    مصباح الهدی (سه شنبه 13 اسفند 92)

  8. #5
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فرشته اردیبهشت نمایش پست ها
    اشتباه شما هم همینجاست باید بگی تو جامعه رواج داره نه اینکه کل شده...این حکمی که میدی خیلی بزرگ و سنگین هست.
    شما قراره با همه این افرادی که میبینی ازدواج کنی؟ میخای با همون کلی که میگی ازدواج کنی؟

    قراره بین این همه ادم دنبال یک نفر و فقط یک نفر بگردی که شبیه خودت باشه و ازدواج کنی
    خیلی هم خوب نیست وارد تاپیک ها و موضوعات خیانت بشید چون ساختارهای ذهنتون روبهم میریزن ...اجازه بدین مشاورها و کسی که توانشو دارن اینا رو بخونن.
    خانم ادم تا این چیزها ندونه فکر میکنه همه خوبن،اتفاقا ادم باید بدونه دور و برش چی میگذره وگرنه خیلی راحت سرش کلاه میره،من حدود دو ماه پیش خانمی خودشون بهم پیشنهاد دوستی دادن و همون اول گفتم که متاهل هستن،من بلافاصله شروع کردم به نصحیت ایشون که اگر مشکلی تو زندگی دارن اگر راضی نیستن از زندگیشون و... این راهش نیست،گفتم به شوهرشون نزدیکتر شن و با هم مشکلاتشونو حل کنند،بعد کلی حرف زدن اخرش بهم خندید و گفت از اول هم نباید بهت پیشنهاد میدادم!!!!!!!!!!!!!تازه خودش میگفت شوهرش دوستش داره و میگه من تو اون دنیا هم میخام باهات باشم و......خب ادم نباید نگران باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ادم نباید ببینه دو رو برش چی میگذره!!!!الان صداقت داشته باشی میگن طرف ساده هستش و به پای این میذارن هیچی حالیت نیست و باید ازت سو استفاده کنند،پس با این شرایط نباید محتاط باشی و بترسی!اونم زیاد

  9. کاربر روبرو از پست مفید samanft تشکرکرده است .

    noamooz (چهارشنبه 13 فروردین 93)

  10. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 اسفند 92 [ 21:13]
    تاریخ عضویت
    1392-10-16
    نوشته ها
    25
    امتیاز
    224
    سطح
    4
    Points: 224, Level: 4
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class31 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 28 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array
    اتفاقا مشکل همینجاست ک شما می خواین از همه چیز سر در بیارین . چ لزومی داره اینقدر می رین توی ریز مسائل ؟ من قبول دارم ک جامعه ما داره مسیرش منحرف میشه ولی بخدا آدمای زیادی هم هستن ک هنوز ذات خودشون رو آلوده نکردن . یعنی واقعا توی این مدت ی کیس خوب گیرتون نیومده ؟

    توی فامیلتون دختری ک با معیارای شما جور باشه نیست ؟ همه ادما توی ذاتشون مهربونی هست . پاکی هست . اعتقاد هست و ... برعکسشم موجوده یعنی نا پاکی ، بی بندو باری ، مشکلات اخلاقی دیگه و ... شما نمی تونی انتظار داشته باشی ی فرشته نصیبت بشه . شاید خانومی ک مد نظر شما باشه . این چیزا رو رعایت کنه . ( نمی دونم خیانت نکنه ، خودشو پاک نگه داره ) ولی ازون طرف خصلتای بد دیگه ای داشته باشه

    . دلیل نمیشه ک چون ی دختر مثلا پاکی خودشو حفظ کرده دیگه مشکلی نداره شاید اون دختر مشکل اعصاب داشته . وسواس داشته باش. بد دل باشه . بهتون شک داشته باشه و اینطوری زندگی رو بکام شما تلخ کنه بعد شما می تونی افتخار کنی ک خانومم تا بحال بهم خیانت نکرده ؟ خب خیانت نکردن اون چ بدرد شما می خوره وقتی باهاش آرامش ندارین . وقتی نمی تونه بهتون عشق بورزه چ فایده داره ؟ در هر صورت شما ارامش نداری . بازم بر عکسش ممکنه . یعنی دلیل نمیشه چون ی دختر توی زندگیش با چند نفر دوس بوده پس ( خیلی معذرت می خوام ) خراب باشه

    .
    همه ما دور و برمون ادم خوب هست بدم هست . منم ب عنوان ی دختر خیلی برام سخته ک بتونم ب اقایون اعتماد کنم . می دونی چرا ؟ چون بعضیاشون ( تاکید می کنم بعضیاشون ) با اینکه می دونن منه نوعی یا دختر خانومایی مثه من ک متاهلن با اینکه حدو مرزمون رو مشخص می کنیم ولی اونا کاری ب این چیزا ندارن بازم رفتارای نا شایست از خودشون نشون می دن بازم خودشون طالب ما نشون می دن . تازه وقتی میفهمن ی دختری متاهله خیالشون راحت تر میشه .

    یعنی میشه من بگم وای دنیای خرابی . وای عجب جامعه کثیفی . می دونی چرا نمی گم ؟ چون اینطور فکر می کنم میگم ک درسته بعضی پسرا شیطنت می کنن و ی کارایی انجام می دن . دوست دختر دارن . ولی دلیل نمیشه ک کثیف باشن . فاسد باشن . و من باید ب همه بد بین باشم

    تا موقعی ک اینقدر نمی گم بد بین می گم حساس باشی . تنها می مونی . نمیگم برای فرار از تنهایی سریع برو زن بگیر ولی می گم شما سنتون مناسب ازدواج هست هر سال ک تاخیر داشته باشین در امر ازدواج سخت گیریتون بیشتر میشه . شما میتونی اقدام کنید و لی مثلا از همون اول با دختر و خانوادش صحبت کنید ک نامزدیتون طولانی باشه . مثلا یک سال . تو این مدت زیر و بم اخلاق اون دستت میاد . اگه دیدی با معیارات جوره بعد میتونید . با خیال راحت رسما ازدواج کنید
    ویرایش توسط عشق نوجوانی : سه شنبه 13 اسفند 92 در ساعت 12:39

  11. 3 کاربر از پست مفید عشق نوجوانی تشکرکرده اند .

    toojih (سه شنبه 13 اسفند 92), فرهنگ 27 (سه شنبه 13 اسفند 92), مصباح الهدی (سه شنبه 13 اسفند 92)

  12. #7
    Banned
    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 اردیبهشت 93 [ 22:46]
    تاریخ عضویت
    1392-10-22
    نوشته ها
    333
    دستاوردها:
    Tagger Second Class250 Experience PointsOverdriveSocial3 months registered
    تشکرها
    518

    تشکرشده 727 در 248 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    سن شما 28 هستش و اگه دیرتر بجنبی احتمال اینکه دختری نصیبت بشه که دوستی و روابط جنسی رو تجربه کرده باشه بیشتر میشه

    هر چی سنت بره بالاتر سن دختری هم که قراره باهاش ازدواج کنی میره بالاتر و روند نامطلوب و نزولی جامعه ما بدتر میشه و دختر هایی که تا حالا خودشونو نگه داشتن ناامید تر میشن و برای رهایی از تنهایی تن به روابط نامشروع میدن
    امسال رو با پارسال و سالهای قبل مقایسه کنی متوجه میشی چی میگم

    من قبول دارم که یه مرد در ذهنش نباید به این فکر کنه که با دختری که روابط جنسی رو تجربه کرده ازدواج کنه
    اما نباید به این افکار اجازه بدی ذهنتو درگیر کنه و مانع ازدواج بشه

    از نظر من پسر باید وقتی ازدواج کنه که کاملا احساس کنه که به ازدواج نیاز داره
    این طرز فکر شما نشون میده هنوز به آمادگی ذهنی ازدواج نرسیدی

  13. #8
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط 1234567 نمایش پست ها
    سلام
    سن شما 28 هستش و اگه دیرتر بجنبی احتمال اینکه دختری نصیبت بشه که دوستی و روابط جنسی رو تجربه کرده باشه بیشتر میشه

    هر چی سنت بره بالاتر سن دختری هم که قراره باهاش ازدواج کنی میره بالاتر و روند نامطلوب و نزولی جامعه ما بدتر میشه و دختر هایی که تا حالا خودشونو نگه داشتن ناامید تر میشن و برای رهایی از تنهایی تن به روابط نامشروع میدن
    امسال رو با پارسال و سالهای قبل مقایسه کنی متوجه میشی چی میگم

    من قبول دارم که یه مرد در ذهنش نباید به این فکر کنه که با دختری که روابط جنسی رو تجربه کرده ازدواج کنه
    اما نباید به این افکار اجازه بدی ذهنتو درگیر کنه و مانع ازدواج بشه

    از نظر من پسر باید وقتی ازدواج کنه که کاملا احساس کنه که به ازدواج نیاز داره
    این طرز فکر شما نشون میده هنوز به آمادگی ذهنی ازدواج نرسیدی
    ممنون از جوابتون،من ترجیح میدم تا اخر عمرم مجرد بمونم اما همچین دختری گیرم نیاد،اتفاقا به امادگی ذهنی رسیدم اما این جو وفضاست که خیلی اذیتم میکنه،مثلا من اصلا برام قابل هضم نیست زن شوهر دار (حالا با وجود ضعف شوهرش) بره با یکی دیگه،یا مثلا کسی که تا این سن خودشو نگه داشته حس نداشته؟؟؟؟؟دلش رابطه جنسی نمیخواسته؟چون خودشو نگه داشته و سمت کار بد نرفته مشکل داره؟؟؟!!!من حتی فکر اینده ایندهم نگرانم میکنه چون دارم میبینم زنهایی رو که خودشون میگن شوهرشون خوبه ،نجیبه و... باز هم با کسای دیگه رابطه برقرار میکنند و این ادمو میترسونه و واقعا هم ترس داره( حالا گذشته طرف که دیگه بماند)

  14. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 27 اردیبهشت 04 [ 12:05]
    تاریخ عضویت
    1390-2-14
    نوشته ها
    1,634
    امتیاز
    43,486
    سطح
    100
    Points: 43,486, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    SocialOverdriveVeteranTagger First Class25000 Experience Points
    تشکرها
    5,992

    تشکرشده 8,211 در 1,575 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    369
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط samanft نمایش پست ها
    ،یا مثلا کسی که تا این سن خودشو نگه داشته حس نداشته؟؟؟؟؟دلش رابطه جنسی نمیخواسته؟چون خودشو نگه داشته و سمت کار بد نرفته مشکل داره؟؟؟!!!
    این سوال رو در مورد خودتون جواب بدین به نتیجه های خوبی می رسید.

  15. 2 کاربر از پست مفید بی نهایت تشکرکرده اند .

    abi.bikaran (سه شنبه 13 اسفند 92), toojih (سه شنبه 13 اسفند 92)

  16. #10
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    60
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط بی نهایت نمایش پست ها
    این سوال رو در مورد خودتون جواب بدین به نتیجه های خوبی می رسید.
    در مورد خودم که جوابش معلومه و میدونم،من در مورد طرفم نمیدونم


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 اسفند 94, 00:31
  2. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 فروردین 93, 08:09

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:09 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.