به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 35

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 01:58]
    تاریخ عضویت
    1390-12-10
    نوشته ها
    251
    امتیاز
    2,517
    سطح
    30
    Points: 2,517, Level: 30
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,315

    تشکرشده 1,426 در 250 پست

    Rep Power
    40
    Array

    روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    از وقتی یادم میاد مامانم همیشه بهترینارو میپوشید بهترین آرایش پیرایش رو میکرد بهترین غذا، خونه مرتب، همیشه داشت کار میکرد از صبح تا شب تو آشپزخونه و....
    آخه میگفت مامانش که میشه مامان بزرگ من میگفته دخترم اول شوهرت دوم شوهرت آخر شوهرت مبادا رو حرفش حرف بزنی مبادا ازش چیز زیادی بخوای واسش آب بیار ثواب مکه داره واسش نون بیار ثواب فلان داره
    باباش میگفته بدون اجازه شوهرت بیرون نری فرشته ها لعنتت میکنن اگه به شوهرت بد نگاه کنی اقت میکنم هرچی میاره تو خونه تشکر کن ازش چیز زیادی نخواه
    خانم سخنران دوره قرآن مامانش میگفته زن باید مطیع شوهر باشه زن باید شوهرشو تمکین کنه زن باید......
    مامانم همه این کارارو کرد همه سختیارو کشید اما بابا زیاد تحویلش نگرفت سالهاست مثل یه دستمال کاغذی مچاله شده افتاده گوشه ی این زندگی
    وای مامانم
    حالا این زن این مامان با همه خستگیش از زندگی باز به من میگه دخترم مواظب شوهرت باش غذا خوب بزار جلوش لباساشو بشور اومد خونه برو بدرقش زیاده خواه نباش بدون اجازش بیرون نرو خوب بپوش آخه دخترای خوشگل تو خیابون زیادن مواظب زندگیت باش و چشمتو به روی بدیای شوهرت ببند و....................

    کدومتون حرفمو میفهمین؟؟؟کدومتون تجربه مامانبزرگمو بعد مامانمو و حالا منو دارین؟؟

    ببینم تاحالا دیدید پدری پسرشو به گذشت و فداکاری توصیه کنه؟
    کدوم پدرو مادریو دیدید به پسرشون بگن پسرم درسته از صبح میری از خونه بیرون اما وقتی اومدی خونه خستگیاتو بزار بیرون و با لبخند وارد خونه شو؟
    کدوم پسری از مادرش یاد گرفته که به خانومش حتی اگه بوی سیر و پیاز میده وقتی رسید خونه بگه خانومم ول کن اون اشپزخونه رو بیا بشین کنارم دلم واست تنگ شده؟
    کدوم مردی واسه یه بارم شده یه لیوان چای میریزه واسه خانومش!!!!!

    نمیگم نیست هست مخصوصا پسرهای جون این روزا اما واقعا چشم گیره ؟!!!!!
    من 2هفته و 2روزه با همسرم همخونه شدم
    خودم صبح تا ساعت 2 سرکارم خسته مونده میرسم خونه میرم تو اشپزخونه همسرم ساعت کاریش تا 5 بعدازظهره اما معمولا تا 7 شرکت میمونه
    همیشه غذامون به راهه بهترین سفره رو میچینم کلی سلیقه به خرج میدم هرروز خونه رو یه جور میچینم تا حدی که میگه برو دوره های چیدمانو دکوراسیون تو استعدادشو داری!!!به خودم میرسم اما...
    وقتی میرسه خونه با صدای ایفون کلی ذوق میکنم اما همونجا میگم فائزه زیاد خودتو خوشحال نکن قراره بیاد بزنه تو ذوقت!!!!!!!!!!
    وقتی میاد با خنده وارد میشه از بوی غذا تعریف میکنه و یه بوس کوچولو هر روز یه نوع نوشیدنی واسش میارم و بعد میره میچسبه به شوفاژ و تلوزیون و کارای شرکت اصلا توجهی به من نداره از هیچی تعریف نمیکنه منم خدا نکنه بهم بر بخوره شب هردومون زهرمیشه دست خودم نیست توقع دارم بعد اینهمه زحمت و خستگی دورم باشه باهام سر به سر بزاره بخندیم حرف بزنیم اما....شام میخوریم و واسه خواب حسابی اشتیاق نشون میده

    ما کلی برنامه واسه زندگیمون داشتیم تمرین زبان ادامه تحصیل کوه گردش مهمونی اما....
    من اصلا اهل کار خونه نبودم فقط درس کار اما حالا حس میکنم عمرم قراره به کار خونه بگذره تحمل کثیفی و بی برنامگیو ندارم اما اون ....
    دلم میخواد صدای خنده هامون مثل دوران عقد به 4تا کوچه اونورتر برسه اما این روزا داریم به بحران جدیدی نزدیک میشیم

    چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟

  2. کاربر روبرو از پست مفید فائزه_م تشکرکرده است .

    فائزه_م (شنبه 11 آذر 91)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 بهمن 91 [ 12:52]
    تاریخ عضویت
    1391-8-04
    نوشته ها
    204
    امتیاز
    1,204
    سطح
    19
    Points: 1,204, Level: 19
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 96
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    328

    تشکرشده 332 در 115 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    مردا همه همينجورين عزيزم
    درست ميشه

  4. کاربر روبرو از پست مفید هاجس تشکرکرده است .

    هاجس (چهارشنبه 08 آذر 91)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 01:58]
    تاریخ عضویت
    1390-12-10
    نوشته ها
    251
    امتیاز
    2,517
    سطح
    30
    Points: 2,517, Level: 30
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,315

    تشکرشده 1,426 در 250 پست

    Rep Power
    40
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    هاجس عزیزم ناراحتیتو درک میکنم اما گلم نمیشه گفت همینن و گذشت بالاخره باید زندگی کرد باید مهارتهای ارتباطیو یاد گرفت و پیش رفت با چه کنم چه کنم که نمیشه زندگی کرد

    چرا هیچ کس کمکی نمیکنه!!!!!!
    باور کنید از اینکه برم خونه و دوباره کار میترسم:(((((((((((((((

  6. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 11 دی 95 [ 13:07]
    تاریخ عضویت
    1391-3-22
    نوشته ها
    569
    امتیاز
    8,026
    سطح
    60
    Points: 8,026, Level: 60
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 124
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    5,009

    تشکرشده 4,547 در 875 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    دوست عزیزصبر کنید

    دوستان پست شمارو میخوانند و در خود تحلیل میکنند و پاسخ میدهند .

    مشکلات خانوادگی چیزی نیست که همینطوری بیایند پاسخ دهند .

    هر پاسخی به شما رو سر نوشت زندگیتون تاثیر گذار هست .

    پس صبر کنید تا مدیران و مشاوران تالار به راهنمایی شما بپردازند.

  7. 2 کاربر از پست مفید پدربزرگ تشکرکرده اند .

    پدربزرگ (سه شنبه 14 آذر 91)

  8. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 07 آبان 99 [ 01:26]
    تاریخ عضویت
    1390-12-28
    نوشته ها
    490
    امتیاز
    10,908
    سطح
    69
    Points: 10,908, Level: 69
    Level completed: 15%, Points required for next Level: 342
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,477

    تشکرشده 1,571 در 419 پست

    Rep Power
    68
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    کاش میشد همسرتون هم این متن رو میخوند...

    راهی که به نظرم میرسه اینه که یه روز که سرحال هست،بگید که : بعد از این چند هفته ای که همخونه هستیم بیا هر کدوم انتظاراتی که از همدیگه داریم رو صمیمانه روی کاغذ یا مثلا با یه ایمیل برای هم بفرستیم!

    اینجوری بحث و جدل لفظی پیش نمیاد.بعضی مطالبی که روتون نمیشه یا غرورتون نمیذاره مطرح کنید رو هم راحت تر به اطلاع هم میرسونید.

    اما اکیدا از منت گذاشتن به خاطر کارهایی که واسش انجام میدید بپرهیزید!!حتی مراقب باشید لحنتون هم رنگ و بوی منت نگیره، چون همه چیز به هم میریزه!!

  9. 12 کاربر از پست مفید mehrdad_m تشکرکرده اند .

    asal2013 (دوشنبه 05 آبان 93), mehrdad_m (جمعه 22 دی 91)

  10. #6
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 22 دی 92 [ 01:58]
    تاریخ عضویت
    1390-12-10
    نوشته ها
    251
    امتیاز
    2,517
    سطح
    30
    Points: 2,517, Level: 30
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,315

    تشکرشده 1,426 در 250 پست

    Rep Power
    40
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad_m
    کاش میشد همسرتون هم این متن رو میخوند...
    ممنون راستش میخواستم همینو واسش ایمیل کنم نظرتون چیه؟؟؟
    [/color]

    نقل قول نوشته اصلی توسط ویدا@
    سلام

    وقتی سرگرم شوفاژو تلوزیون....اینا هست شما هم به کار مورد علاقت برس تا هر دو تا راضی و با روحیه باشید...
    اخه ما چقدر با همیم که اونم هر کی به کار خودش


    نقل قول های زیر هم امیدوارم بدردت بخوره

    ممنون خیلی خوب بود کاش بتونم عملی کنم

    [/quote]


    نقل قول نوشته اصلی توسط نازنین آریایی


    فائزه بودی آره؟ اره عزیزم
    فائزه جون چند سالته؟همسرت چند سالشه؟من24 محسن25
    تو خودت تلاشی میکنی در جهت سربه سر گذاشتن و خندیدن بیشتر باهاش؟
    اره اما نه زیاد وقتی اون حواسش به من نیست انگار یهو تخلی میشم انرژیم صفر میشه
    عزیزم راستش من همسرم از نظر توجه کردن خیلی خوبه...و منم انقدری که تو به خودت زحمت میدی زحمت نمی دم به خودم
    ولی اونم درسته که توجه میکنه وخیلی باهم می خندیم وبازی می کنیم ولی خوب منم خیلی نفش دارم تو این موضوع. ولی منم همش در حال سرویس دادنم
    چایی ریختن
    انار دون کردن
    میوه آوردن
    حتی ی لیوان ابم پا نمیشه برداره همش به حالت ولو رو مبله
    بعدم میگه زن وظیفش همینه دیگه اگر نمیتونی به کار خونه برسی سرکار نرو.

    محسن فکر میکنه من از کمک نکردنش دلخورم هی میگه کاری هست من بکنم این سوالش دیوونم میکنه اخه پسر خوب من کمک تورو نمیخوام من توجه تو رو میخوام دلم شوخی و شادی میخواد اینکه اگه لباس جدید پوشیدم ببینی و بهم بگی اگه خونه تمیزه بگی خسته نباشی چه خوب شده اینکه اگر کارای شخصیتو خودت انجام بدی

  11. 2 کاربر از پست مفید فائزه_م تشکرکرده اند .

    فائزه_م (جمعه 22 دی 91)

  12. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 شهریور 94 [ 14:10]
    تاریخ عضویت
    1390-6-12
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,076
    امتیاز
    13,834
    سطح
    76
    Points: 13,834, Level: 76
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 216
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdrive1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,166

    تشکرشده 6,121 در 1,114 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    نقل قول نوشته اصلی توسط fm.mohajer
    تو خودت تلاشی میکنی در جهت سربه سر گذاشتن و خندیدن بیشتر باهاش؟
    اره اما نه زیاد وقتی اون حواسش به من نیست انگار یهو تخلی میشم انرژیم صفر میشه

    عزیزم خوب نباید این جوری باشی تو باید به زندگیت مسیر بدی ،ی مدت بعد می بینی شوهرت شد مثل خودت...
    ولی اگر نه ناراحت شی و سکوت کنی و شادابیتو خاموش کنی ی مدت که بگذره توهم میشی مثل اون و سرد میشه روابطتون.

    محسن فکر میکنه من از کمک نکردنش دلخورم هی میگه کاری هست من بکنم این سوالش دیوونم میکنه اخه پسر خوب من کمک تورو نمیخوام من توجه تو رو میخوام دلم شوخی و شادی میخواد اینکه اگه لباس جدید پوشیدم ببینی و بهم بگی اگه خونه تمیزه بگی خسته نباشی چه خوب شده اینکه اگر کارای شخصیتو خودت انجام بدی
    خوب چرا باهاش حرف نمی زنی با مهربونی بهش بگو که از چی ناراحتی.
    ببین من مثلا ی اوایل زندگیمون رفتم خونه دیدم که همسرم جلوی تلویزیونه بعد فقط بی تفاوت ی سلام می کنه ...به حالت دراز کش همیشگی....
    بعد من رفتم سمتش گفتم یخ کردم ،بعد بازهم هم با حالته بی تفاوت گفت دست کش بپوش عزیزم.. (می دونی چه حسی به آدم دست میده که!!! ).و همه اش حواسش به این بود که تلویزیون رو از دست نده...
    منم کنارش خوابیدم تلویزیون نگاه کردم .بعد اون خودش حواسش به من جلب شد و محبت کردو گفت خسته نباشی و این حرفا .گفتم می خوای تلویزیون ببینی بهم بگو ها گفت نه میخوام تو رو ببینم.
    به خدا مطمئنم اگر اون روز من ازش ناراحت می شدمو وتند میرفتم تو آشپزخونه کار می کردم اونم اصلا محل نمی ذاشت.
    بعضی وقت ها میشه اون حوصله نداشته باشه یا من حوصله نداشته باشم ولی روال کلی زندگیمون اینکه هر دومون خیلی شادیم و خیلی دوستیم یعنی واقعا تو خونه خوش می گذره بهمون.
    منم می دونم اگر منم میخواستم بهش بی تفاوتی کنم و در قبال بی محلی گریش ساکت شم زندگی مون سرد می شد
    وقتی لباس خوشگل می پوشم اگر بهم نگه لباست قشنگه ناراحت نمی شم
    بهش می گم من همه ی قشنگی هام؟؟؟(به حالت سوالی )اینو یکم غمگین با صدای یکمی بچگونه .
    بعد میگه آره تو همه ی قشنگی هایی تو همه زیبایی هایی ....
    یا می گم خانمت اینهمه خوشگله متوجه هستی ؟ی جوری می گم که انگار دارم حرص می خورم ولی
    با لحن خوب میگم یکم بچه گونه و تخس

    اونم دیگه خیلی خوب میشه همش میگه نازنین این کارو نکن لهت میکنما
    یعنی خودم دارم راهش می ندازم.

    ولی خوب همه این خوشی ها زمانی هست که باهم خوبیم،کافیه سر چیزی به مشکل بخوریم انگار که اصلا براش مهم نیست .بی تفاوت هرچی می گم فقط سر شو تکون میده

    البته دیگه دارم تحملمو می برم بالا،بالا ،بالاتر
    بالاتر از ستاره
    [/quote]


  13. 9 کاربر از پست مفید نازنین آریایی تشکرکرده اند .

    نازنین آریایی (جمعه 22 دی 91), اثر راشومون (دوشنبه 21 اسفند 91)

  14. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 06 خرداد 92 [ 20:45]
    تاریخ عضویت
    1389-1-02
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    2,373
    سطح
    29
    Points: 2,373, Level: 29
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 22 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    نقل قول نوشته اصلی توسط فائزه مهاجر
    نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad_m
    کاش میشد همسرتون هم این متن رو میخوند...
    ممنون راستش میخواستم همینو واسش ایمیل کنم نظرتون چیه؟؟؟
    [/color]

    نقل قول نوشته اصلی توسط ویدا@
    سلام

    وقتی سرگرم شوفاژو تلوزیون....اینا هست شما هم به کار مورد علاقت برس تا هر دو تا راضی و با روحیه باشید...
    اخه ما چقدر با همیم که اونم هر کی به کار خودش


    نقل قول های زیر هم امیدوارم بدردت بخوره

    ممنون خیلی خوب بود کاش بتونم عملی کنم

    نقل قول نوشته اصلی توسط نازنین آریایی


    فائزه بودی آره؟ اره عزیزم
    فائزه جون چند سالته؟همسرت چند سالشه؟من24 محسن25
    تو خودت تلاشی میکنی در جهت سربه سر گذاشتن و خندیدن بیشتر باهاش؟
    اره اما نه زیاد وقتی اون حواسش به من نیست انگار یهو تخلی میشم انرژیم صفر میشه
    عزیزم راستش من همسرم از نظر توجه کردن خیلی خوبه...و منم انقدری که تو به خودت زحمت میدی زحمت نمی دم به خودم
    ولی اونم درسته که توجه میکنه وخیلی باهم می خندیم وبازی می کنیم ولی خوب منم خیلی نفش دارم تو این موضوع. ولی منم همش در حال سرویس دادنم
    چایی ریختن
    انار دون کردن
    میوه آوردن
    حتی ی لیوان ابم پا نمیشه برداره همش به حالت ولو رو مبله
    بعدم میگه زن وظیفش همینه دیگه اگر نمیتونی به کار خونه برسی سرکار نرو.

    محسن فکر میکنه من از کمک نکردنش دلخورم هی میگه کاری هست من بکنم این سوالش دیوونم میکنه اخه پسر خوب من کمک تورو نمیخوام من توجه تو رو میخوام دلم شوخی و شادی میخواد اینکه اگه لباس جدید پوشیدم ببینی و بهم بگی اگه خونه تمیزه بگی خسته نباشی چه خوب شده اینکه اگر کارای شخصیتو خودت انجام بدی

    [/quote]

    حرفاتون همش تجربه است برام

  15. کاربر روبرو از پست مفید mozab تشکرکرده است .

    mozab (جمعه 22 دی 91)

  16. #9
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,167
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,109 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    341
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    سلام fm.mohajer عزیز

    مجددا ازدواجت رو بهت تبریک میگم عروس خانوم

    دوست عزیز صحبتات و انتظاراتت رو درک میکنم و ما بین حرفات مشخصه همسرت فردی کارآمد و اهل زندگی هست

    با چنین افرادی اگه یه مذاکره اصولی و منطقی صورت بگیره میتونه اثرگذار باشه.....

    بعدم اگه یه کم حد انتظاراتمون را پایین بیاریم بیشتر میتونیم از زندگی لذت ببریم..

    وقتی سرگرم شوفاژو تلوزیون....اینا هست شما هم به کار مورد علاقت برس تا هر دو تا راضی و با روحیه باشید...

    فائزه جان به کارهای خانه هم اگه با عشق و علاقه نگاه کنی سختی یا تکراری بودنش کمرنگ میشه....

    برات موفقیت و خوشبختی آرزومندم

    نقل قول های زیر هم امیدوارم بدردت بخوره


    نقل قول نوشته اصلی توسط بالهای صداقت

    12/7/1388

    ایجاد علاقه در همسران چگونه است؟


    پیشرفت علاقه بین همسران به توانایی های آنها در ارتباط سازنده بستگی دارد.

    در واقع آن علاقه ای که یکباره و بدون جهت و بصورت زودگذر ایجاد می شود از اوج فشار جنسی بوده و پایایی و ثبات کمی دارد. اما توسعه علاقه زناشویی در سایه به کارگیری منش و روشهایی هست که زندگی را جذاب می کند .

    علاقه به همسر توقع زیادی نیست. اما نمی توانیم منفعل بمانیم تا این علاقه از آسمان بر قلب ما نازل شود. بلکه با ارتباط موثر و مبتنی بر مهارت و ارتقاء معیارهای متناسب زندگی می توانیم کم کم آنرا گسترش دهیم.
    معمولا توقعات و انتظارات نانوشته که نسبت به همسر آینده امان در ذهن می پرورانیم ، زمینه ای را به وجود می آورد که پس از ازدواج احساس سرخوردگی بکنیم.
    واقعیات زندگی مبتنی بر تعامل سازنده بین همسران هست که با خود علاقه را نیز به ارمغان می آورد.
    نقل قول نوشته اصلی توسط بالهای صداقت
    23/7/1388

    تفاهم در ازدواج و زندگی چیست؟
    مهارت ارتباطی/ مهارت زندگی ، یعنی چی؟


    تفاوت در جنسيت، تفاوت در ژنتيك، ‌تفاوت در تربيت خانوادگي، تفاوت در محيط اجتماعي موثر، تفاوت در اعتقادات و مسائل اخلاقي، تفاوت در سبك فكر و نگرش و .... همه و همه كم و بيش هنگام ازدواج دامنگير زوجين هست.

    بسياري از زوجين فكر مي كنند كه در بعضي زندگي ها زن و شوهر تفاهم دارند و در بعضي ندارند. اما بايد به اين مسئله توجه كرد كه
    تفاهم تا اندازه زيادي يك مسئله اكتسابي هست،
    به اين مفهوم كه زن و شوهر ها با كسب آگاهي،‌ و به دست آوردن مهارت و تمرين هاي مستمر و با كمك گرفتن از تجارب قبلي و مشورت گرفتن از مشاوران مي توانند روز به روز تفاهم را در زندگي افزايش دهند.

    متاسفانه خيلي از زن و شوهران تصور مي كنند عشق و علاقه خود بخود بايد در زندگي وجود داشته باشد و ادامه يابد و حتي بيشتر شود.

    در حاليكه تفاهم و عشق يك بذري هست كه به هنگام عقد در دل زندگي مشترك فرو مي افتد و اين بذر نياز به باغباني زوجين دارند. نياز به آگاهي دارد. بايد به موقع آبياري شود. بايد با مهارت آفت زدايي شود،‌ كود داده شود ،‌ نور و هوا و دماي مناسب داشته باشد.


    اينكه شما در بسياري از مسائل زندگي با هم اختلاف نظر داريد به خودي خود جاي تعجب ندارد. اما اينكه چگونه بايد اين تفاوت نظرها هماهنگ شود نياز به مهارت و آگاهي دارد.

    در يك گروه سمفوني يا موزيك ، ممكن است انواع سازها و ادوات موسيقي با صداهاي مختلف وجود داشته باشد كه هر كدام صداي خود را دارد. اما هنگامي كه همه آنها طبق قاعده هاي موسيقي از نت ها و ريتم هاي خاص و هماهنگ پيروي مي كنند در كل نتيجه خوشايند و گوش نواز خواهد بود.


    مهم نيست كه در زندگي حرف شما و همسرتان در بعضي جهات متفاوت هست. مهم اينست كه بازخورد شما به اين تفاوت ها و اختلاف نظر ها چگونه است.


    ما به اينها مهارت زندگي مي گوييم، مهارت ارتباطي مي گوييم. و آگاهي هايي كه براي هر زوج نياز است.

    به هر حال مشکلات می بایست از همان ابتدا ریشه یابی و حل گردند ، وقتي مشكلاتي طي چندین سال مزمن شود شاخه هاي مهمي دارد و زير شاخه هاي خاصي دارد. كه بايد موردي در رابطه با هركدام به بررسي پرداخته شود. اما مهم تر از این مساله اینجاست که با نااميدي و ياس منفعل شويم و دست از تلاش صحيح برداريم چرا که منفعل بودن ، كمكي به ما نخواهد کرد. همچنين تلاشهاي غير تخصصي و بدون نظر مشاور هم نتيجه دلخواه ندارد.



  17. 12 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    ویدا@ (سه شنبه 28 آذر 91)

  18. #10
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 03 شهریور 94 [ 14:10]
    تاریخ عضویت
    1390-6-12
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,076
    امتیاز
    13,834
    سطح
    76
    Points: 13,834, Level: 76
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 216
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassSocialOverdrive1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,166

    تشکرشده 6,121 در 1,114 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: روزهای اول هم خونه شدن با همسر و مشکلاتش

    سلام عروس خانمی مبارک باشه ازدواجت امیدوارم خوشبخت بشی

    فائزه بودی آره؟
    فائزه جون چند سالته؟همسرت چند سالشه؟
    تو خودت تلاشی میکنی در جهت سربه سر گذاشتن و خندیدن بیشتر باهاش؟

    عزیزم راستش من همسرم از نظر توجه کردن خیلی خوبه...و منم انقدری که تو به خودت زحمت میدی زحمت نمی دم به خودم
    ولی اونم درسته که توجه میکنه وخیلی باهم می خندیم وبازی می کنیم ولی خوب منم خیلی نفش دارم تو این موضوع. ولی منم همش در حال سرویس دادنم
    چایی ریختن
    انار دون کردن
    میوه آوردن
    حتی ی لیوان ابم پا نمیشه برداره همش به حالت ولو رو مبله
    بعدم میگه زن وظیفش همینه دیگه اگر نمیتونی به کار خونه برسی سرکار نرو.

  19. 7 کاربر از پست مفید نازنین آریایی تشکرکرده اند .

    نازنین آریایی (جمعه 22 دی 91), اثر راشومون (دوشنبه 21 اسفند 91)


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ،،اخلاق و عادات بد روزمره من ،،یه روزمرگی بیخود
    توسط ARAM-ESH در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 24
    آخرين نوشته: پنجشنبه 16 مرداد 93, 16:33
  2. مشخص نمودن میزان اضافه وزن یا کمبود وزن(bmi)
    توسط keyvan در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 02 تیر 91, 14:02
  3. همسرم روزه نمیگیرد چه برخوردی با او داشته باشم
    توسط ghalam63 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: شنبه 09 مهر 90, 14:57
  4. نظر در مورد وزن همسر
    توسط sina.sina11 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 12 مرداد 90, 04:12

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:17 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.