به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 6 123456 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 60

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 شهریور 92 [ 11:03]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    73
    امتیاز
    1,170
    سطح
    18
    Points: 1,170, Level: 18
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    52

    تشکرشده 31 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    چرا با وجود موقعیت خوب من بهم جواب نه داد؟


    این داستان چند ماه قبل برای من اتفاق افتاد
    در محیطی کار میکنم که با خانمهای زیادی سروکار دارم. موقعیت اجتماعی و مالی بسیار خوبی دارم و از نظر ظاهر هم خوب هستم. پسری بین 30-35 ساله که به گفته همین خانمها خیلی ها ارزو دارند با بنده ازدواج کنند.
    چند وقت پیش تصمیم گرفتم به خانمی که در همین محیط 2-3 سالی حداقل میشناختمش و رابطه ای مثل رییس و کارمند داشتیم پیشنهاد ازدواج دهم. دختری خوب و متشخص اما از یک خانواده کارمندی معمولی. حداکثر 10 سال از من کوچکتر بود.
    ظاهرش را کلا میپسندیدم ولی ان زیبایی آنچنانی که مد نظرم بود را هم در چهره نداشت. وقتی بهش گفتم خیلی جا خورد و مثل اینکه به خواب هم نمیدید. قرار شد به خانواده خود اطلاع داده و فکر کند و جواب دهد. اما بعدن به بهانه اینکه فعلا قصد ازدواج ندارم و مثلا میخواهم درس بخوانم نه گفت. نمیدانم چرا؟ تنها دلیلی که به ذهنم میرسد همین اختلاف سنی بود. این سوال بسیار ذهنم را مشغول کرد که چرا نه گفت؟ اگر کسی نظری داشته باشه ممنون میشم که بگه
    ضمنا بعد از این مساله عادی رفتار کردم و دیگه مطلب خاصی بین ما نبوده

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 آبان 91 [ 16:17]
    تاریخ عضویت
    1391-4-29
    نوشته ها
    20
    امتیاز
    551
    سطح
    11
    Points: 551, Level: 11
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    35

    تشکرشده 32 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    فقط میشه چند تا حدس زد:
    1. یکم مغرور به نظر می رسی.شاید نا خواسته صحبتی کردی که احساس کرده تحقیر شده
    2.شاید تحقیق کرده تو این مدت و چیزی شنیده که خوشایندش نبوده
    3.شاید وابستگی عاطفی به کسی داره
    4.شاید هم یه ناز بچگانه کرده.بعضی دختر ها وقتی یه پسر بالاتر از خودشون بهشون پیشنهاد میده یکم ناز میکنن که این تصور برتری که تو ذهن پسر هست از بین بره

  3. 14 کاربر از پست مفید دریای خروشان تشکرکرده اند .

    دریای خروشان (دوشنبه 04 دی 91)

  4. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 شهریور 92 [ 11:03]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    73
    امتیاز
    1,170
    سطح
    18
    Points: 1,170, Level: 18
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    52

    تشکرشده 31 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    1- نه این غرور را بعد از اون نه شنیدن تصمیم گرفتم که داشته باشم دی: . اتفاقا همه گفتن که با واسطه اول بهش بگو ولی من خودم مستقیم بهش گفتم فکر کردم اینطوری بهتره. خیلی اروم و مودبانه . حتی واسه صحبت باهاش میرفتم محل کارش نه اینکه مثلا بگم بیا دفتر من کارت دارم. نه اصلا بحث تحقیر نبوده

    2- فکر نمیکنم. شاید مثلا زیاد از اخلاق من خوشش نیاد. مثلا زیاد جدی باشم. اما من نکته منفی مهمی نداشتم . حداقل نه در این حد که اون را سریع به نظر منفی برسونه. تازه اون منو مدت زیادیه میشناسه اگه نظر منفی قاطع داشت همونجا که پیشنهاد دادم میگفت. قبلا هم با هیچ کس دوست یا نامزد و ... نبودم. البته همیشه احتمال کارشکنی دیگران در این مسائل هست.

    3- فکر نمیکنم. زیاد توی این مایه ها نبود. گر چه حداقل یکی گویا میخواستتش. که شرایط ازدواج را الان نداره و اما فکر نکنم که مطرح هم کرده باشه باهاش به احتمال 99%. البته گذر زمان این را مشخص خواهد کرد.
    4- نه ناز نبوده. خیلی جدی بود.
    فکر میکنم خودش رضایت اولیه داشت. چون اگه نداشت همون موقع که مطرح کردم نه میگفت. یا من و من میکرد اما گویا موافق بود راجع به این مساله صحبت کنیم. اما گویا بعد اینکه مشورت با خانواده کرد به این تصمیم رسید


    نقل قول نوشته اصلی توسط دریای خروشان
    فقط میشه چند تا حدس زد:
    1. یکم مغرور به نظر می رسی.شاید نا خواسته صحبتی کردی که احساس کرده تحقیر شده
    2.شاید تحقیق کرده تو این مدت و چیزی شنیده که خوشایندش نبوده
    3.شاید وابستگی عاطفی به کسی داره
    4.شاید هم یه ناز بچگانه کرده.بعضی دختر ها وقتی یه پسر بالاتر از خودشون بهشون پیشنهاد میده یکم ناز میکنن که این تصور برتری که تو ذهن پسر هست از بین بره
    پس به نظر شما اختلاف سنی دلیل اصلی نمیتونه باشه؟ درسته؟

  5. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 09 آبان 91 [ 16:17]
    تاریخ عضویت
    1391-4-29
    نوشته ها
    20
    امتیاز
    551
    سطح
    11
    Points: 551, Level: 11
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 49
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    35

    تشکرشده 32 در 11 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    پس اعتماد به نفست رو حفظ کن و بهش فکر نکن .شاید واقعا اختلاف سنی یا معیارهای خاصی برای خانوادش مهم بوده.شاید هم واقعا فعلا قصد ازدواج نداره...
    به نظرم اصلا به این چرا ها فکر نکن چون فقط تاثیر منفی روت میگذاره.گفته قصد ازدواج نداره همین.چیز بیشتری نیست که ارزش داشته باشه ذهنتو درگیر کنی

    من خودم دخترم و تا حالا ندیدم دختری یه کیس خوب رو به خاطر اختلاف سنی رد کنه.مگر اختلاف سنی خیلی زیاد باشه مثلا بالای 10 سال

  6. 3 کاربر از پست مفید دریای خروشان تشکرکرده اند .

    دریای خروشان (سه شنبه 03 مرداد 91)

  7. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 شهریور 92 [ 11:03]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    73
    امتیاز
    1,170
    سطح
    18
    Points: 1,170, Level: 18
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    52

    تشکرشده 31 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط دریای خروشان
    پس اعتماد به نفست رو حفظ کن و بهش فکر نکن .شاید واقعا اختلاف سنی یا معیارهای خاصی برای خانوادش مهم بوده.شاید هم واقعا فعلا قصد ازدواج نداره...
    به نظرم اصلا به این چرا ها فکر نکن چون فقط تاثیر منفی روت میگذاره.گفته قصد ازدواج نداره همین.چیز بیشتری نیست که ارزش داشته باشه ذهنتو درگیر کنی
    بله خیلی ممنون. نه زیاد مهم نیست اما فقط گفتم شاید نکته ای باشه که تجربه بشه واسه من برای آینده. البته یه نکته که این مطلب را کمی در ذهن من بولد میکنه اینه که چون در محیط کار میبینمش شاید فراموش کردن مساله کمی مشکل باشه حداقل از نظر پاک کردنش از ذهن!

  8. کاربر روبرو از پست مفید delgir89 تشکرکرده است .

    delgir89 (دوشنبه 02 مرداد 91)

  9. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 14 تیر 92 [ 15:54]
    تاریخ عضویت
    1390-3-21
    نوشته ها
    124
    امتیاز
    1,577
    سطح
    22
    Points: 1,577, Level: 22
    Level completed: 77%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    478

    تشکرشده 487 در 116 پست

    Rep Power
    28
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    [align=justify]سلام delgir89،

    اگه ایشون همچنان برای شما ارزشمند هستند، بهتره یکبار دیگه موقعیتی رو فراهم کنید، و
    خیلی ساده بپرسید دلیل واقعی رد کردنشون همون بوده که گفتن یا نه؟

    شاید هم بهتر باشه از طریق ایمیل بپرسید، که فارغ از شرم و حیای معمول، بتونن راحت تر پاسخ بدن.

    موفق باشید.
    [/align]

  10. 4 کاربر از پست مفید آزرمیدخت تشکرکرده اند .

    آزرمیدخت (چهارشنبه 03 آبان 91)

  11. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 29 اردیبهشت 98 [ 09:11]
    تاریخ عضویت
    1391-2-29
    نوشته ها
    939
    امتیاز
    15,687
    سطح
    80
    Points: 15,687, Level: 80
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,262

    تشکرشده 5,821 در 1,048 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    142
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    برادر عزیزم ما هیچکدوم تو ذهن اون خانوم نیستیم که بدونیم چرا نه گفت، فقط میتونیم حدسیاتمونو بگیم.
    اگر واقعا میخوای بدونی چرا نه گفت باید از خودش بپرسی..

    میدونم که فکر میکنی اگه از خودش بپرسم حالا فکر میکنه خیلی برام مهمه و ....از غرورم کم میشه..ولی حداقلش اینه که مغزت از فکر کردن به این مساله خلاص میشه ضمن اینکه جوابی که اون خانوم میده و دلیلی که میاره میتونه نشونه بده که طرز فکرش چجوریه و شاید شما بعد از شنیدن دلایلشون متوجه بشید که با خانوم با کمالاتی مواجه هستید و تلاش کنید توجهش رو جلب کنید.

    به هر حال باید از خودش بپرسید : چرا نه گفتی؟؟

  12. 4 کاربر از پست مفید نادیا-7777 تشکرکرده اند .

    نادیا-7777 (دوشنبه 02 مرداد 91)

  13. #8
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 شهریور 92 [ 11:03]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    73
    امتیاز
    1,170
    سطح
    18
    Points: 1,170, Level: 18
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    52

    تشکرشده 31 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط نادیا-7777
    برادر عزیزم ما هیچکدوم تو ذهن اون خانوم نیستیم که بدونیم چرا نه گفت، فقط میتونیم حدسیاتمونو بگیم.
    اگر واقعا میخوای بدونی چرا نه گفت باید از خودش بپرسی..

    میدونم که فکر میکنی اگه از خودش بپرسم حالا فکر میکنه خیلی برام مهمه و ....از غرورم کم میشه..ولی حداقلش اینه که مغزت از فکر کردن به این مساله خلاص میشه ضمن اینکه جوابی که اون خانوم میده و دلیلی که میاره میتونه نشونه بده که طرز فکرش چجوریه و شاید شما بعد از شنیدن دلایلشون متوجه بشید که با خانوم با کمالاتی مواجه هستید و تلاش کنید توجهش رو جلب کنید.

    به هر حال باید از خودش بپرسید : چرا نه گفتی؟؟
    گر چه خیلی محترمانه گفت اما من به اندازه کافی غرورم شکست. فکر کنم اون موقع کلا داغون شدم. مخصوصا اینکه اول به نظر میومد پذیرفته اما بعد نظرش عوض شد. نمیخوام از خودم تعریف کنم اما حرفای دیگرون را نقل میکنم. دوستم میگفت بین این دختر ها کسی که لایق تو باشه نیست. اما من بهش گفتم تو زیادی توهم زدی. این حرفهای دیگرون هم نه شنیدن را واسه آدم سنگین تر میکنه. به هر حال اگر همون اول میگفت نه راحت تر بودم. حالا اینطوری فکر میکنم به قول اون دوستمون چیز منفی شنیده یا فکر کرده راجع به من که بعد چند روز نظرش عوض شده. به هر حال دیگه به هیچ وجه راجع به این مساله با اون حرف نخواهم زد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط marzieh411
    نقل قول نوشته اصلی توسط delgir89

    و رابطه ای مثل رییس و کارمند داشتیم پیشنهاد ازدواج دهم. دختری خوب و متشخص اما از یک خانواده کارمندی معمولی. حداکثر 10 سال از من کوچکتر بود.
    شاید حس کردن که از لحاظ اقتصادی با هم تفاوت زیادی دارید.
    نه اینجوریا هم نبوده

    نقل قول نوشته اصلی توسط sanjab


    من فکر می کنم 10 سال اختلاف سنی برای شما هم باید علامت سوال باشد در دنیای امروز؟!

    چرا به دنبال دختری همسن و یا با اختلاف سنی کمتری از خودتان نمی روید؟!؟!

    جرا سراغ دختری رفتید که رابطه شما با او رابطه رئیس با کارمند است؟!؟!

    نیاز نیست جواب این سوالها را به ما بدهی به خودتان پاسخ بده؟!

    به نظر من یک احتمال این است که دختر مورد نظر شما همانند شما سنتی فکر نمی کرده و

    دنبال گزینه برابر بوده حتی اگر یک پسر کارمند و همسنش با در آمد کم باشد؟!؟!

    من جمله آخرتون را تازه خواندم به نظر من شما خیلی سنتی فکر می کنید و احتمالا این خانم نه؟!

    دختران درس نمی خوانند تا به "گفته شما: به موقعیت بالا در جامعه و نیز ازدواج برسند؟ با ازدواج با من اینها را بدست میاورد." آنها درس می خوانند چون

    خیلی از آنها ذاتا علاقه مندند، خیلی از آنها درس می خوانند که از لحاظ فکری مستقل شوند، خیلی از آنها درس می خوانند که ار لحاظ مالی مستقل شوندو صدها دلیل دیگر

    فکر نمی کنم همه آنها درس بخوانند تا به موقعیتی مانند شما و یا مشابه با شما برسند جز درصد کمی از آنها که آن دسته جای فکر دارند.

    شاید جواب نه ایشان احتمالات دیگر دارد.................؟؟

    موفق باشید.


    سلام. خیلی ممنون
    نه راستش اینایی که گفتی ریس و کارمند و سنتی و ... نیست. راستش من بخشی از داستان را نگفتم که یه زمانی خودش نیاد اینجا و بخونه و بفهمه!!! (خیلی نادونم نه؟ ) اما این بخش داستان که سانسور شده در اصل مساله تفاوتی ایجاد نمیکنه.
    شاید اینطوری که شما میگی باشه و واقعا علاقه مند به درس خواندن و اینکه فکر کرده با ازدواج دیگه نمیتونه به درس ادامه بده (گر چه خیلیا هم درس خوندن و ازدواج هم کردن). به هر حال من شاید شناخت زیادی از خانمها ندارم و این که شما میگید شاید درست باشه. اما من نظرم همینه که غالب دخترها موقعیت خوب ازدواج را بخاطر درس خوندن از دست نمیدن.

  14. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 30 فروردین 00 [ 04:41]
    تاریخ عضویت
    1391-1-18
    نوشته ها
    112
    امتیاز
    9,296
    سطح
    64
    Points: 9,296, Level: 64
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 54
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    166

    تشکرشده 162 در 60 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط delgir89

    و رابطه ای مثل رییس و کارمند داشتیم پیشنهاد ازدواج دهم. دختری خوب و متشخص اما از یک خانواده کارمندی معمولی. حداکثر 10 سال از من کوچکتر بود.
    شاید حس کردن که از لحاظ اقتصادی با هم تفاوت زیادی دارید.

  15. کاربر روبرو از پست مفید marzieh411 تشکرکرده است .

    marzieh411 (دوشنبه 02 مرداد 91)

  16. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 25 دی 91 [ 14:53]
    تاریخ عضویت
    1390-11-14
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    1,860
    سطح
    25
    Points: 1,860, Level: 25
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 40
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,833

    تشکرشده 1,864 در 493 پست

    Rep Power
    69
    Array

    RE: چرا نه گفت؟

    دوستان به اندازه کافی دعوات کردند و گفتند مغروری و از خود راضی و کی گفته تو موقعیتت خوبه و ...

    خلاصه خانمها ندیده و نشناخته تا تونستند از همنوعشون دفاع کردند که همچین خیال نکنید که دخترها نشستند که یکی زنگ در خونه را بزنه و سریع بگن بله !

    اما من یه مدل دیگه دلداریت می دم. گاهی اوقات خانمها می گن نه، چون طرف را خیلی بالاتر از خودشون می بینن و نمی خوان یک زندگی پراز دردسر و تحقیر داشته باشند که دایم سرکوفت تو ال بودی و بل بودی را بخورند.

    شاید شما را خیلی از خودش سرتر دیده و خانواده اش راهنماییش کردند که تفاوت به این شکل زیاد خوب نیست.

    حالا زیاد غصه نخور. شاید قسمتت جای دیگه و با کس دیگه ای است.


    خب وقتی ایشون بهانه ادامه تحصیل آوردند، می تونستید بگید که براتون مشکلی نداره و موافقید و کمکش هم می کنید.
    چیزی نگفتید؟
    می دونید اگه یه واسطه بینتون بود، شاید بهتر می شد این حرفها را زد. شاید بهتر بود یک واسطه خانم خواستگاری را مطرح می کرد تا جواب واضح تری هم بگیرید.
    از این نظر می گم که شاید مشکل ایشون قابل رفع بوده و خودش فکر کرده که شما قبول نمی کنید و نگفته که مشکل چیه.

  17. 4 کاربر از پست مفید پیدا تشکرکرده اند .

    پیدا (چهارشنبه 03 آبان 91)


 
صفحه 1 از 6 123456 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. با این وضعیت من چیکار کنم با خانواده شوهرم
    توسط روزنه ی امید در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: دوشنبه 08 دی 93, 23:52
  2. مخالفت فقط بخاطر موقعیت مکان زندگی اون دختر
    توسط رضابکرانی در انجمن اختلاف با خانواده در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 30 تیر 92, 18:48
  3. چطور معیارام رو بهینه کنم از وضعیت سطحی به وضعیت عمقی
    توسط poorhashem در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 13 دی 91, 00:18
  4. برای موقعیت بهتر صبر کنم؟
    توسط nargol در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: پنجشنبه 04 خرداد 91, 03:24
  5. 15 واقعیت درباره ازدواج
    توسط جوانه؟؟؟ در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 اردیبهشت 91, 21:12

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.