به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 71

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 12 بهمن 92 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1390-11-16
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    4,421
    سطح
    42
    Points: 4,421, Level: 42
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 129
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکرها
    182

    تشکرشده 174 در 86 پست

    Rep Power
    0
    Array

    شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده


    با سلام
    من 34 و شوهرم 38 ساله هستيم.مدت 6 ساله كه ازدواج كرديم البته قبل از ازدواج نزديك 2 سال عقد بوديم.همسرم يه ازدواج ناموفق داشته.كه از اون ازدواج كه 5 سال طول كشيده بود 2 تا بچه دختر و پسر داره. اوايل بچه ها پيش همسرم بودن يعني حدودا 2 سالي با ما زندگي ميكردن ولي بعد مادرشون اونها را گرفت و با خودش به خارج از ايران برده البته شوهرمم خيلي راضي بود كه بچه ها پيش ما نباشن.در اون مدتي كه بچه ها پيش ما بودن مدام به همسرم ميگفتم كه منم بچه ميخوام ولي اون همش منو متقاعد ميكرد كه همين دوتا بچه هامونن و اگه تو خودت بچه دار بشي نميتوني باهاشون خوب تا كني.بعد از اينكه بچه ها از پيش ما رفتن باز به من مي گفت فعلا بزار يه نفس راحت بكشيم. خدائيش منم بهش فشار نمي آوردم با خودم ميگفتم بايد بهش فرصت بدم.بعد از 2 سالي مه از رفتن اون بچه ها گذشت من ديگه پيگير شدم و حتي ديگه قرص نخوردم و جلوگيري نداشتم.اما ديدم خبري نشد.رفتم پيش دكتر زنان بعد از كلي آزمايش و اينا گفت تو مشكلي نداري همسرت بايد آزمايش بده. وقتي بهش گفتم بعد از چند وقتي كه از بچه داشتن برام بد گفت ولي ديد من مسرم بهم گفت وازكتومي كرده همون موقع كه بچه دومش به دنيا اومده يعني قبل از آشنائي با من؟ و اين موضوع را از من مخفي كرده.حلا هم اصلا حاضر نيست كه عمل كنه ميگه تحت هيچ شرايطي بچه نميخواد و ميگه بايد بين من و بچه يكي را انتخاب كني!
    ببخشيد كه طولاني شد . از اين خلاصه تر نتونستم بگم.
    خواهشميكنم راهنمائيم كنيد.
    من در اين مورد ( وازكتومي ) با هيچ كدوم از افراد خونوادم حرفي نزدم
    به راهنمائي شما خيليييييييييييييييييي نياز دارم

    از كارشناسان سايت خواهش ميكنم بهم مشاوره بدن .
    واقعا كم آوردم مدام به جدائي فكر ميكنم. آخه زندگيي كه توي اون اصلا خواسته ها و هدفهاي من هيچ اهميتي نداشته باشه و اصلا رضايتمندي من براي همسرم مهم نباشه چه ارزشي داره. خيلي افسرده شدم .

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    سلام دوست عزیز

    منم خیلی ناراحت شدم

    بلید این موضوع رو با شما در میون میذاشتن

    حالا اینجا یه کم صبر کنین تا اون هایی که تجربه دارن در این مورد بیان و راهنماییتون کنن

    در ضمن به نظر من عنوان تاپیکتون با متنی که گفتین زیاد هم خوانی نداره

    در کنار حرفهای دوستان که بعدا میگن عمل برگشت وازکتومی در صد موفقیتش خیلی پایینه

  3. 2 کاربر از پست مفید شوکا تشکرکرده اند .

    شوکا (یکشنبه 20 فروردین 91)

  4. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 12 بهمن 92 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1390-11-16
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    4,421
    سطح
    42
    Points: 4,421, Level: 42
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 129
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکرها
    182

    تشکرشده 174 در 86 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    سلام شوكاي عزيز
    خواهش مي كنم بهم بگو اصلا اين زندگي كه پشتش يه دروغ به اين بزرگي هست چيزي كه با هيچ چيز قابل جبران نيست چه ارزشي داره . الان حدود چند ماهي ميشه كه من قضيه وازكتومي را فهميدم. باور كن همش با خودم توي جنگم.همش فكرم مشغوله. فكر ميكنم كابوس ميبينم. يه خواب راحت نداشتم. ديگه اصلا بهش اعتمادي ندارم. از خودم بدم مياد.
    لطفا منو راهنمائي كنين.

  5. کاربر روبرو از پست مفید khoshkhabar تشکرکرده است .

    khoshkhabar (چهارشنبه 09 فروردین 91)

  6. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    واقعا حق میدم بهت,کاملا درک میکنم

    اینو بگین که خصوصیات دیگه ی همسرتون چه جوریه؟

    از بقیه ی خصلت های همسرتون راضی هستین؟

    چرا با وجود داشتن 2 تا بچه که ایشون داشتن حاضر به ازدواج با ایشون شدید؟

    بچه خیلی دوست دارین؟

    دیگه...

    آهان راستی فکر کنم اگه تو همین تاپیک ادامه بدین بهتره ولی درخواست کنین اسم تاپیکتون رو عوض کنند(از طریق ارتباط با ما,پایین صفحه)

  7. 2 کاربر از پست مفید شوکا تشکرکرده اند .

    شوکا (پنجشنبه 10 فروردین 91)

  8. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 اسفند 93 [ 14:25]
    تاریخ عضویت
    1390-3-29
    نوشته ها
    1,107
    امتیاز
    8,928
    سطح
    63
    Points: 8,928, Level: 63
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 122
    Overall activity: 33.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,038

    تشکرشده 2,035 در 738 پست

    Rep Power
    128
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    آيا وازكتومي قابل برگشت است؟ يعني با جراحي شوهرت دوباره مي تونه بچه دار بشه؟

  9. کاربر روبرو از پست مفید ليلا موفق تشکرکرده است .

    ليلا موفق (یکشنبه 20 فروردین 91)

  10. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    خوش خبر گرامی سلام سال نو مبارک

    به نظرم این موضوع از دو جنبه شما را ناراحت کرده:

    1. اینکه همسرت این موضوع را از شما پنهان کرده. فکر میکنی در مورد یک موضوع مهم بهت دروغ گفته شده. احساس میکنی ایشون به تنهایی برای زندگی دو نفرتون (زندگی مشترکتون) یک تصمیم خودخواهانه گرفته. و حالا بقیه کار را شما بعهده گرفتی با دامن زدن به این حس بد و با افکاری نظیر اینکه رو دست خوردی، دیگه چه دروغهای دیگه ای ممکنه بهت گفته باشه، چقدر میشه به این آدم وزندگی با این آقا اعتماد کرد و...

    2. اینکه شما علاقه داری بچه دار بشی و با اینکار همسرت، فکر میکنی که دیگه اینکار ممکن نیست.

    الان یکسر این ماجرا شما هستید و یکسر همسرت و عقبه ای که داره. لازم است خاطر نشان کنم که همسرت تنها مردی نیست که این کار را کرده. و شما هم تنها زنی نیستی که با شنیدن همچین خبری شوکه شدی. بعضی از آقایونی که در زندگیهای قبلی شکست خورده اند اینکار را میکنند. خیلیهاشون توی زندگی اول با زنی مواجه بوده اند که علیرغم میل همسر بچه دار شده (احتمالا برای رام کردن مرد چموش یا ثبات و دوام زندگی) و در مقابل اعتراض مرد، نا موفق بودن روشهای بارداری را ذکر میکنند. یا حتی پیش می آید که مرد فکر میکند زن نظر او را در مورد تعداد بچه ها یا زمان بچه دار شدن، محترم نمیشمارد و این میشود که خودش دست بکار میشود. عده قلیلی از مردان هم برای آسایش در روابط ج.ن.س.ی با همسر، و یا خیلی دلایل دیگر اینکار را میکنند از جمله کمک به همسر برای پرهیز از عوارض قرصها یا روشهای دیگر ضد بارداری.

    به هر حال با اینکه عمل همسر شما بسیار ناپسند بوده و فریب در ازدواج نام دارد و... اما شما که این چند ماه را در این زندگی ماندی حتما با خودت فکر کرده ای که این زندگی نکات مثبتی دارد و این همسر خصلتهای خوب زیادی دارد که ارزش حفظ کردن را داشته باشد. اگر اینطور است، سعی کن خودت را آرام کنی با روشهای سازنده ای که بلدی. فکر کن ببین چقدر وجود بچه حقیقتا ( و نه تحت تاثیر این اتفاق) در زندگیت برات مهم است. اگر به هر شکل علاقمندی بچه داشته باشی، به هر حال همسرت هم باید علاقه داشته باشه درسته؟ بچه دار شدن یا نشدن تصمیمی است که دو نفر باید با هم بگیرند و بهتر است قبل از ازدواج حتما راجع به این موضوع و حتی تعداد بچه ها و نیز نکات کلی تربیتی آنها صحبت شود. نمیدانم شما قبل از ازدواج چه توافقی کرده اید. اما اگر برای شما مهم است که از این زندگی بچه داشته باشید، لازم است که همسرتون متقاعد بشن. خبر خوب اینکه وازکتومی با درصد زیادی (بسته به اینکه چند سال از روی آن گذشته باشه) قابل برگشته. و حتی اگر هم نشه که طبیعی بچه دار بشید، میشود آی وی اف کرد (لقاح مصنوعی و گذاشتن سلول تخم در رحم مادر). اما همه اینها منوط به این است که شما اول با خودت کنار بیایی. بتوانی همسرت را ببخشی (اینکار در صورتی که بخواهی این زندگی را حفظ کنی برای آرامش خودت، همسرت و زندگیت لازمه). و در ثانی با مدیریت درست این قضیه بتوانی همسرت را به بچه دار شدن قانع کنی. وقتی هر دو با هم تصمیم به بچه دار شدن بگیرید خوب تلاشهایتان را بر این امر متمرکز میکنید و انشا الله با مشورت با پزشک یا پزشکان متخصص به نتیجه مطلوب میرسید.


    خودت گفتی که چند ماهه خبر دار شدی. خوب! پس دیگه عزاداری بسه! بلند شو و این امتحان سخت در زندگیت رو ببین چطور میتونی با قدرت و صلابت ( که هر زن و مردی برای مواجهه با سختیهای زندگی متاهلی حتما باید داشته باشه) و با توکل بر خدا به درستی مدیریت کنی.

    برات آرزوی موفقیت دارم

  11. 6 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    بی دل (جمعه 18 فروردین 91)

  12. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    درصد موفقیت قطعی و ۱۰۰ درصد نیست. هرچه فاصله زمانی بین انجام وازکتومی و جراحی باز کردن لوله کمتر باشد و تکنیک انجام جراحی بهتر باشد، شانس موفقیت عمل بیشتر خواهد شد. البته زمان بر ومشکل است

    پس پببینید هنوز وقت دارین


    من فکر میکنم با درایت و مهارت های ارتباطی شما این مسئله کاملا حل شه...

    چه خصوصیات مثبتی همسرتون داشتند که انتخابشون کردین؟

    ببینید بلاخره ادم ها یه اشتباهاتی میکنند،شما رفتارهای دیگشون رو هم مد نظر داشته باشین

  13. 3 کاربر از پست مفید شوکا تشکرکرده اند .

    شوکا (چهارشنبه 09 فروردین 91)

  14. #8
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 12 بهمن 92 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1390-11-16
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    4,421
    سطح
    42
    Points: 4,421, Level: 42
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 129
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکرها
    182

    تشکرشده 174 در 86 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    سلام بي دل عزيز
    ممنونم كه براي مشكل من وقت گذاشتي!
    از خصوصيات ديگه شوهرم پرسيدي؟
    كلا خيلي مردسالاره تصميماي اساسي توي زندگي مثل خريد نوع ماشين ، سرمايه گذاري مختلف و از اين جور مسائل را فقط خودش انجام ميده و اصلا به نظرات من اهميت نميده اگه زياد تو اين جور مسائل پيگير يكي از خواسته هاي خودم بشم بهم ميگه اگه اونجوري صلاح ميدوني خودت انجام بده و من هيچ كمكي نميكنم. اصلا به زندگي مشتركمون اهميت نميده به اينكه مثلا بگم يكي از وسايل خونه كه قديمي يا از كار اوفتاده را عوض كنيم براش مهم نيست ميگه از نظر من هيچ مشكلي نيست كه مثلا مبلمون توي اين 6 يا 7 سال فرسوده شده. فقط به مسائل كاريش اهميت ميده همه خرجي براي دفترش و كارمنداش انجام ميده ولي براي خونه نه. به ارتباط خانوادگي چه با خونواده خودش چه با خونواده من هيچ اهميتي نميده. اگه نزديكترين آدم بهش مثلا پدر يا مادرش يكم به حرفش گوش ندن يا مطابق خواسته اون عمل نكنن سريع ميزارتشون كنار.
    من خيلي توي زندگي احساس تنهايي و يكنواختي ميكنم.
    از صبح كه ميره سر كار تا ساعت 10 شب كه بياد خونه يه تلفن يا حتي پيامكم بهم نميده. اگه هم من بهش زنگ بزنم ميگه سرم شلوغه كار دارم.
    من بچه ميخوام. مگه ميشه مثل دو تا همخونه اي با هم باشيم . هر كسي هدفاي خودشو دنبال كنه اين كه ديگه زندگي مشترك نميشه!
    تو رو خدا راهنمائي كنين!

  15. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    نقل قول نوشته اصلی توسط khoshkhabar

    از خصوصيات ديگه شوهرم پرسيدي؟
    كلا خيلي مردسالاره تصميماي اساسي توي زندگي مثل خريد نوع ماشين ، سرمايه گذاري مختلف و از اين جور مسائل را فقط خودش انجام ميده و اصلا به نظرات من اهميت نميده اگه زياد تو اين جور مسائل پيگير يكي از خواسته هاي خودم بشم بهم ميگه اگه اونجوري صلاح ميدوني خودت انجام بده و من هيچ كمكي نميكنم. اصلا به زندگي مشتركمون اهميت نميده به اينكه مثلا بگم يكي از وسايل خونه كه قديمي يا از كار اوفتاده را عوض كنيم براش مهم نيست ميگه از نظر من هيچ مشكلي نيست كه مثلا مبلمون توي اين 6 يا 7 سال فرسوده شده. فقط به مسائل كاريش اهميت ميده همه خرجي براي دفترش و كارمنداش انجام ميده ولي براي خونه نه. به ارتباط خانوادگي چه با خونواده خودش چه با خونواده من هيچ اهميتي نميده. اگه نزديكترين آدم بهش مثلا پدر يا مادرش يكم به حرفش گوش ندن يا مطابق خواسته اون عمل نكنن سريع ميزارتشون كنار.
    من خيلي توي زندگي احساس تنهايي و يكنواختي ميكنم.
    از صبح كه ميره سر كار تا ساعت 10 شب كه بياد خونه يه تلفن يا حتي پيامكم بهم نميده. اگه هم من بهش زنگ بزنم ميگه سرم شلوغه كار دارم.
    این نکاتی که شما ذکر کردی همه اش منفی بود که!
    خیلی خوب! حالا روی نکات مثبت ایشون و همینطور زندگیتون تمرکز کن و ببین چه چیزهای خوبی این زندگی داره که ارزش حفظ کردن رو داره.

    حالا فکر کن همسرت چه نکاتی از این زندگی به نظرش منفیه؟

    و حالا فکر کن ببین چه چیزهایی هست که ایشون رو به ادامه زندگی با شما ترغیب میکنه؟

    حالا اگر این نقاط ضعف و قوت را درست شناسایی کرده باشی، کار کردن روی این نقاط ضعف و قوت خیلی میتونه در حل مشکلاتتون موثر باشه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط khoshkhabar
    من بچه ميخوام. مگه ميشه مثل دو تا همخونه اي با هم باشيم . هر كسي هدفاي خودشو دنبال كنه اين كه ديگه زندگي مشترك نميشه!
    تو رو خدا راهنمائي كنين!
    به نظرت این دلایلی که ذکر کردی، دلایل موجهی برای بچه دار شدنه؟

    در موفق ترین زندگیها، بچه با خودش کلی دردسر میاره. شما فکر میکنی بچه میتونه راهکار خوبی برای حل مسائل و مشکلات فیمابین شما باشه؟

    به نظر من شما لازمه که اول با صبر و بکار بردن مهارتهای همسر داری (مهارتهای ارتباطی با همسرت)، مشکلات زندگیتو با ایشون کمرنگ کنی. و به اینوسیله زمینه آمدن بچه رو فراهم کنی. وگرنه بچه خودش باری اضافه خواهد بود روی دوش این زندگی.

  16. کاربر روبرو از پست مفید بی دل تشکرکرده است .

    بی دل (پنجشنبه 10 فروردین 91)

  17. #10
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 12 بهمن 92 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1390-11-16
    نوشته ها
    171
    امتیاز
    4,421
    سطح
    42
    Points: 4,421, Level: 42
    Level completed: 36%, Points required for next Level: 129
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger Second ClassVeteran
    تشکرها
    182

    تشکرشده 174 در 86 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شوهرم فقط به خواسته هاي خودش اهميت ميده

    لطفا منو راهنمائي كنين!
    شوكاي عزيز!
    من وقتي با همسرم آشنا شدم در شرايط خيلي بدي بودم. توي يه شهر غريب تك و تنها زندگي ميكردم و سر كار ميرفتم. خيلي تنها بودم و به خاطر كمبود محبت متاسفانه اول وابستگي بهش برام پيش اومد بعد مرحله انتخاب. به حرف هيچ كسي گوش ندادم. همه ميگفتن تو كه يه خانم مهندسي با يه شغل خوب و ظاهر خوب چرا به يه مردي كه دو تا بچه داره و زنشو طلاق داده علاقه مند شدي؟ هيچ شرايط مالي و شغلي خوبي هم نداشت.من انقدر بهش وابسته شده بودم كه هيچ فكري نميكردم.حتي جشن عروسي هم نگرفتيم يه مهموني عقد كه فقط خونواده هاي هر دومون بودن.حتي خريد عروسي يعني سرويس عروسي را خودم گرفتم. مقدار بيشتر پول پيش خونه را من دادم.
    خلاصه من با نهايت احساس و وابستگي اين زندگي را شروع كردم.بخاطر اون جلوي همه وايسادم.
    اما اون بعد از 8 سال و با اينهمه عشقي كه من براش گذاشتم اينجوري جوابمو داد.
    خيلي از زندگي باهاش نااميدم .
    اينكه ميگي چند ماهي گذشته من هيچ كاري نكردم.به خاطر اينكه همش توي شوكم فكر نميكردم اينجوري از كسي كه انقدر دوستش داشتم نارو ببينم.
    به همه رفتاراش ترديد دارم.
    كمكم كنين!
    ميتونم با شوكا يا بي دل عزيز از طريق ديگه مثلا چت حرف بزنم.
    كسي ديگه اي نميخواد منو راهنمائي كنه؟

  18. کاربر روبرو از پست مفید khoshkhabar تشکرکرده است .

    khoshkhabar (چهارشنبه 09 فروردین 91)


 
صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 مهر 91, 13:54
  2. پاسخ ها: 24
    آخرين نوشته: سه شنبه 24 مرداد 91, 15:15

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:12 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.