به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 23 بهمن 94 [ 20:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    97
    امتیاز
    4,948
    سطح
    44
    Points: 4,948, Level: 44
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteran
    تشکرها
    100

    تشکرشده 100 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تفاو

    آیا درسته که وقتی زن یا مرد حرفی از همسرش میشنود و یا تذکری بهش داده میشه بهش بربخوره و در جواب بی تفاوت و سرد خودش را نشون بده و بی محلی کنه و حتا سرد بشه
    آیا اینطوری همسر تنبیه میشه و معذرت خواهی میکنه یا زندگی بدتر میشه؟؟

    من همسرم با من اینطوری رفتار میکنه من هم خیلی زبونم تند هست و زود از کوره در میرم
    ولی من که زن هستم و باید اینطور رفتار کنم خیلی کمتر از همسرم قهر میکنم

    با وجود اینکه خیلی به محبت من نیاز داره ولی خیلی قده
    من الان باید مقابله به مثل کنم؟؟

    خواهش میکنم به من بگید این نقطه ضعفه من هست و عصبانیت و تلخی همسرم منو آزار میده قهر هم بیشتر از سه روز نمیتونم تا حالا که نتونستم و همون سه روز هم باز یادم نمیاد

    خواهش میکنم بگید در اینگونه موارد طرف مقابل باید چکار کنه؟؟؟

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: وقتی که حرفی به مذاق همسر خوش نیاد حتا اگر برحق باشه آیا درسته ای

    سلام
    مشکل پسرتون حل شد؟
    کاش درمورد این موضوع یه مثال بزنین که روشن تر بشه

  3. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (یکشنبه 22 خرداد 90)

  4. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 23 بهمن 94 [ 20:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    97
    امتیاز
    4,948
    سطح
    44
    Points: 4,948, Level: 44
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteran
    تشکرها
    100

    تشکرشده 100 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    مثلا وقتی بهش راجع به اینکه دیر میره سرکار و یا انگیزه نداره و افسرده س و باید شاد باشه و برای دو تا بچه ش بیشتر تلاش کنه بهش تذکر میدم
    واسش گرون تموم میشه و به نظر خودش تمام تلاشش را کرده و من در اصل دارم نا امیدش میکنم

    و این باعث میشه که به ایشون بربخوره و با من سر و سنگین بشه

    و میدونه که من نمیتونم تحمل کنم و دست روی نقطه ضعفم میگذاره
    من هم میخوام مثل خودش برخورد کنم اما نمیشه و دو روز نگذشته خودم سر حرف را باهاش باز میکنم و خودمو میزنم به بیخیالی و اینکه تظاهر میکنم که ازش راضیم

    آخه وقتایی هم که تشویقش میکنم روحیه بگیره بدتر میشه و فکر میکنه دارم دروغ میگم و یا از خودش راضی میشه و فکر میکنه که دیگر بیشتر از این احتیاجی به تلاش نداره

    مثال زدم راجع به هر تذکر مفید و سازنده ای حساسه و ناراحت میشه

    گاهی وقتا احساس میکنم این با اینهمه نازک نارنجی بودنش چرا مرد شد؟؟

  5. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 دی 91 [ 15:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-20
    نوشته ها
    614
    امتیاز
    10,182
    سطح
    67
    Points: 10,182, Level: 67
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 268
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered10000 Experience Points
    تشکرها
    2,396

    تشکرشده 2,459 در 516 پست

    Rep Power
    79
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    مشكل برميگرده به شيوه ي انتقاد شما از همسرتون. اولا كه انتقاد نبايد خيلي انجام بشه، چون باعث ميشه طرف مقابل با خودش فكر كنه كه من از ايده آل همسرم خيلي فاصله دارم. ثانيا اگر هم باشه، بايد خيلي دوستانه و بااحتياط باشه. مقالاتي در مورد انتقاد كردن از همسر در اين تالار وجود داره، اونها را حتما بخوانيد. به دردتون مي خوره.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادر دو کودک
    مثلا وقتی بهش راجع به اینکه دیر میره سرکار و یا انگیزه نداره و افسرده اس و باید شاد باشه و برای دو تا بچه ش بیشتر تلاش کنه بهش تذکر میدم. واسش گرون تموم میشه و به نظر خودش تمام تلاشش را کرده و من در اصل دارم نا امیدش میکنم. و این باعث میشه که به ایشون بربخوره و با من سر و سنگین بشه.
    همين كه اون بهش برمي خوره يعني اين كه ايراد از نحوه ي انتقاد كردن شماست. انتقاد كردن خيلي مهارت مي خواد و وقتي كه همسرت ناراحت نشد، يعني شما كارتون را درست انجام دادين. بنابراين به جاي اين كه روي اين كار كني كه چطور همسرت از انتقاداتت ناراحت نشه، روي شيوه ي انتقاد كردنت كار كن. اگر مهارت انتقاد كردن را نداريم، بهتره اصلا انتقاد نكنيم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادر دو کودک
    و میدونه که من نمیتونم تحمل کنم و دست روی نقطه ضعفم میگذاره
    خب طبيعيه وقتي ناراحتش كني، اون هم قرار نيست مهربون باشه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادر دو کودک
    آخه وقتایی هم که تشویقش میکنم روحیه بگیره بدتر میشه و فکر میکنه دارم دروغ میگم
    خب ديگه وقتي يه دفعه تغيير رويه ميدي، اون هم فكر ميكنه داري دروغ ميگي. بايد هميشه روند تشويق داشته باشي و كلا انتقاد را براي هميشه كنار بگذاري. تاپيك به مردان قدرت دهيد تا صميميت فوران كند را حتما بخوان. يه مرد هر چي هم كه قوي باشه، باز به تشويق زنش نياز داره، هر چند كه تظاهر كنه كه بي نيازه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادر دو کودک
    و یا از خودش راضی میشه و فکر میکنه که دیگر بیشتر از این احتیاجی به تلاش نداره
    آهان وقتي هم كه از خودش راضي ميشه، يعني داره به تو اطمينان مي كنه كه قبولش داري، اما تو كه ميبيني داره شل ميشه، دوباره انتقاد ميكني كه چرا اين طوري شدي و اون باز با خودش ميگه: من هر كاري كنم، زنم راضي بشو نيست. پس كلا بهتره بي خيال بشم و بعد هم بهت بي محلي ميكنه.
    پس ديگه انتقاد را رها كن و مدتي تعريف كن تا به تو اطمينان كند. بعد اگر ديدي شل شد و سستي كرد، نگو: باز دوباره دير رفتي سر كار؟ مثلا بگو: وقتي صبح هاي زود ميري سر كار و تا عصر كار ميكني، من كلي دلم برات مي سوزه كه اين قدر زحمت ميكشي. منم همش انگيزه پيدا مي كنم كه خونه را بهتر و تميزتر كنم تا تو وقتي ميايي خستگي ات در بره. اون وقت ميبيني كه دوباره موتورش راه مي افته.

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادر دو کودک
    گاهی وقتا احساس میکنم این با این همه نازک نارنجی بودنش چرا مرد شد؟
    چه ربطي داره، كلا مردها در مقابل انتقاد همسرشون خيلي شكننده تر از زنان هستند. چون مردها فكر مي كنند كه قهرمان زندگي زنشون هستند و وقتي كه زن انتقاد مي كنه، فكر مي كنند كه قهرمان اون نيستند. اگر اون تاپيك قدرت دادن به مردان را بخواني ميبيني كه توش نوشته: زني كه از شوهرش خيلي انتقاد كنه، باعث ميشه مرد فكر كنه بي عرضه است و ديگه اون زن نمي تونه هيچ وقت پري روياهاي اون مرد بشه.

  6. 4 کاربر از پست مفید tesoke تشکرکرده اند .

    tesoke (چهارشنبه 25 خرداد 90)

  7. #5
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 فروردین 92 [ 09:26]
    تاریخ عضویت
    1390-3-21
    نوشته ها
    76
    امتیاز
    1,530
    سطح
    22
    Points: 1,530, Level: 22
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 70
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    133

    تشکرشده 135 در 55 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    من فكرمي كنم شما زياد توزندگي به همسرتون بكن نكن ميگين وهمين موضوع باعث ميشه اون درمقابل دلسوزيهاي شما جبهه گيري كنه. ازاين به بعد هروقت خواستي نصيحت يا انتقادي ازهمسرت بكني اگر مي توني به خودت نهيب بزن وبگو كه تصميم گرفتي تا مدتي از امرونهي همسرت دست برداري واگر موضوع خيلي مهم هست ونمي توني نگي اول كمي بابت زحماتي كه براي زندگي مشترك ميكشه با صداقت ازش تشكر كن واگر همسرت آماده شنيدن مشكل بود احساستو وقتي كه اون كار رو انجام ميده وتو ناراحت ميشي بهش بگو. مثلاً بگو وقتي تو اين كار را مي كني من احساس نگراني بابت فلان مشكل يا فلان كمبود توي زندگيمون مي كنم ولي مطمئن هستم كه تو مي توني راه چاره اي براي اين مشكل پيدا كني و بهش بگو براي حل مشكل آيا كاري ازدست من برمياد يانه؟
    باخودت تمرين كن ازاين به بعد تا وقتي اون ازت كمك وراهنمايي درمورد چيزي يا مشكلي نخواسته نصيحتش نكني و تواناييهاش رو زيرسوال نبري. مطمئن باش اينجوري خودش مياد وازت كمك مي گيره.

  8. 2 کاربر از پست مفید پارميدا تشکرکرده اند .

    پارميدا (چهارشنبه 25 خرداد 90)

  9. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 23 بهمن 94 [ 20:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    97
    امتیاز
    4,948
    سطح
    44
    Points: 4,948, Level: 44
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteran
    تشکرها
    100

    تشکرشده 100 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    من اگر ما نشوم تنهایم
    تو اگر ما نشوی خویشتنی
    من اگر بنشینم
    تو اگر بنشینی
    چه کسی برخیزد
    چه کسی با دشمن دون بستیزد
    من اگربرخیزم
    تو اگر برخیزی
    همه برمیخیزند
    همه برمیخیزند

    [size=large][size=medium]چه کسی خواهد دید

    مردنم را بی تو؟
    بی تو مردم مردم

    گاه میاندیشم
    خبر مرگ مرا با تو چه کس می گوید؟
    آن زمان که خبر مرگ مرا میشنوی
    روی تو را کاشکی میدیدم
    شانه بالا زدنت را بی قید
    و تکان دادن دستت که
    مهم نیست زیاد
    و تکان دادن سر را که
    عجب!عاقبت مرد؟
    افسوس!
    کاشکی می دیدم!


    من به خود میگویم:
    چه کسی باورکرد
    جنگل جان مرا
    آتش عشق تو خاکستر کرد؟
    [/size][/size]


  10. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 21 تیر 99 [ 21:50]
    تاریخ عضویت
    1390-2-14
    نوشته ها
    1,339
    امتیاز
    22,823
    سطح
    93
    Points: 22,823, Level: 93
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 527
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsTagger First ClassOverdrive
    تشکرها
    3,264

    تشکرشده 3,442 در 1,036 پست

    Rep Power
    151
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    سلام به نظر من انتقادت رو همراه با یه تعریف ازش بگو
    مثلا بگو می دونم که تمام تلاشت برای من و بچه هاست مثلا فلان روز فلان کار رو کردی ولی بهتر یه کم شادتر....

    وقتی انتقاد با تعریف و تمجید باشه تاثیر گذار تر و روحیه بر انگیز تر خوب خود شما هم فکر نمی کنم زیاد خوشت از این جور انتقاد یک دفعه بیاد

    [align=center]خوشبخت کسی نیست که مشکلی ندارد
    بلکه کسی است که با مشکلاتش مشکلی ندارد .[/align]

  11. کاربر روبرو از پست مفید eghlima تشکرکرده است .

    eghlima (دوشنبه 23 خرداد 90)

  12. #8
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 23 بهمن 94 [ 20:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    97
    امتیاز
    4,948
    سطح
    44
    Points: 4,948, Level: 44
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteran
    تشکرها
    100

    تشکرشده 100 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    فعلا اصلا کاریش ندارم

    باهاش سر و سنگینم
    چطور وقتی که ایشون یه مشکلی از من میبینه و به مذاقش خوش نمیاد هر جوری هم که بگه من لااقل اگر خودمم قبوش نداشته باشم به احترام و در ظاهر هیچی نمیگم ولی تو دلم هم حرفش را قبول نمیکنم
    و به کار خودم ادامه میدم
    ولی اگر تذکر منطقی باشه و واقعا به من بفهمونه کارم اشتباه بوده با جون و دل قبول میکنم

    پس چرا وقتی میبینه من اینطوری برخرد میکنم یکم کوتاه نمیاد؟؟



    نمیگم باید با حالت لج مقابله به مثل رفتار کرد مثل بچه ها
    ولی تا حدی که طرف مقابل هم متوجه رفتارش بشه گاهی رفتار آیینه ای (البته نه مقابله به مثل)کارآمدتر خواهد بود
    نظر شما چیست؟

  13. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 21 تیر 99 [ 21:50]
    تاریخ عضویت
    1390-2-14
    نوشته ها
    1,339
    امتیاز
    22,823
    سطح
    93
    Points: 22,823, Level: 93
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 527
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsTagger First ClassOverdrive
    تشکرها
    3,264

    تشکرشده 3,442 در 1,036 پست

    Rep Power
    151
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادر دو کودک
    فعلا اصلا کاریش ندارم

    باهاش سر و سنگینم
    چطور وقتی که ایشون یه مشکلی از من میبینه و به مذاقش خوش نمیاد هر جوری هم که بگه من لااقل اگر خودمم قبوش نداشته باشم به احترام و در ظاهر هیچی نمیگم ولی تو دلم هم حرفش را قبول نمیکنم
    و به کار خودم ادامه میدم
    ولی اگر تذکر منطقی باشه و واقعا به من بفهمونه کارم اشتباه بوده با جون و دل قبول میکنم

    پس چرا وقتی میبینه من اینطوری برخرد میکنم یکم کوتاه نمیاد؟؟



    نمیگم باید با حالت لج مقابله به مثل رفتار کرد مثل بچه ها
    ولی تا حدی که طرف مقابل هم متوجه رفتارش بشه گاهی رفتار آیینه ای (البته نه مقابله به مثل)کارآمدتر خواهد بود
    نظر شما چیست؟
    وقتی شما ایمان داری که این رفتار اشتباه پس چرا باید انجام بدیش
    بهتر روی کاری که بهش اعتقاد داری و می دونی درسته پافشاری کنی و بهش برسی
    [align=center]خوشبخت کسی نیست که مشکلی ندارد
    بلکه کسی است که با مشکلاتش مشکلی ندارد .[/align]

  14. #10
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 23 بهمن 94 [ 20:39]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    97
    امتیاز
    4,948
    سطح
    44
    Points: 4,948, Level: 44
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 2
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteran
    تشکرها
    100

    تشکرشده 100 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: وقتی که تذکری بهش میدم (حتا با ادب و متانت)واکنشش بی محلی و بی تف

    حقیقتا میدونم این کار اشتباهه ولی باید یه جوری متوجه اشتباهش بشه من چطوری متوجهش کنم؟؟
    وقتی خودم اگر کسی ازم انتقاد به جا بکنه میپذیرم ممکنه حتا تلاش نکنم که رفعش کنم ولی مشکلاتم را میپذیرم
    ولی اکثر افراد اینطورین که از انتقاد فراری هستند به خاطر غرورشون


 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. وقتی ناراحتم به سختی می تونم حرف بزنم(دوستان قدیمی لطفا باهام صحبت کنید)
    توسط ستاره آشنا در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: یکشنبه 01 مهر 97, 23:46
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 09 بهمن 96, 14:47
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 مهر 94, 23:08
  4. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: یکشنبه 11 آبان 93, 00:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 30 فروردین 92, 11:55

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:55 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.