
نوشته اصلی توسط
سنجاب
با تشکر از دوستانی که نظر دادند شاید بیت زیر هم خالی از لطف نباشه

دردایره قسمت مانقطه تسلیمیم
رای آنچه تواندیشی
حکم آنچه توفرمایی
من نميدونم شما به چه ديدي به اين بيت نگاه ميكنين ولي اگه فكر كني كه اره هر چي خدا بخواهد ميشه، نه من به اين اعتقاد ندارم خدا به ما اختيار داده كه انتخاب كنيم
ببين در مورد ازدواج مثلا ما يه دايره بسته اي برا انتخاب داريم ديگه مثلا 10 نفر يا 20 نفر ما همه دختر/پسرا را كه نميشناسيم
پس اين ميتونه قسمت باشه كه ما فقط اينها را ميشناسيم
ولي ما خودمون مختاريم بين اين ها يكي را انتخاب كنيم
البته ممكنه ما در حال انتخاب باشيم و يه هو تو يه مهموني يه دختر ديگه را ببينيم و نسبته بهش جذب بشيم و با اون ازدواج كنيم
ولي من معتقدم انتخاب ما بيشتر تاثير داره تا تقدير و قسمت

نوشته اصلی توسط
سنجاب

نوشته اصلی توسط
قاسمي
سلام
اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
دوست عزیز
من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
مثل
اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .
جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نه
اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم
علاقه مندی ها (Bookmarks)