به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    حتما از دوستان و آشنایانتان این جمله رو شنیدید که این دونفر برای هم ساخته شده بودند ویا قسمت هم نبودند.
    می خواستند این وصلت نشه ولی قسمت بود وشد ویا با اینکه خیلی تلاش کردند که بشه ولی قسمت هم نبودند.


    گاهی بساط عشق خودبه خود جور می شود
    گاه با صد مقدمه ناجور می شود
    چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟
    ویا این حرفها توجیهاتی برای دل خودمونه؟!؟!؟!
    پیشاپیش از همه دوستانی که نظرات و تجربیاتشون و به اشتراک می ذارند تشکر می کنم.

  2. 2 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .


  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    سلام
    شاید نظر من مورد قبول همه نباشد

    من به قانون جذب اعتقاد کامل دارم
    من به این جمله که " افکار ما تشکیل دهنده زندگی اینده ما هستند اعتقاد دارم"
    من همیشه در نماز و در درگاه خدا از او می خواهم نیمه گمشده حقیقی من را در راه زندگیم قرار دهد
    همیشه کتاب های مختلف اجتماعی، تاریخی، رمان و مذهبی می خوانم تا اطلاعات خود شناسی و انسان شناسیم بیشتر شود

    و فکر می کنم مجموع رفتار های بالا ، سیر به سمت قسمت در زندگی را تشکیل می دهند
    قسمت تقدیری هست نه جبر گونه بلکه متناسب با رفتار های ما در زندگی.
    اگر تلاش کنیم ، موفق می شویم و عاقبتمان سعادتمند می شود در غیر اینصورت نمی توانیم به سعادت حقیقی برسیم

  4. 9 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (جمعه 20 خرداد 90)

  5. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 24 مهر 90 [ 13:59]
    تاریخ عضویت
    1390-2-11
    نوشته ها
    145
    امتیاز
    1,878
    سطح
    25
    Points: 1,878, Level: 25
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    308

    تشکرشده 310 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    من راستش به قسمت اعتقاد دارم. یعنی یک چیزایی برام اتفاق افتاده که فکر میکنم که همش کار خدا بوده اما اعتقاد دارم که چندین قسمت در سر راه هر کدام از ما هست که خودمون انتخابش میکنیم. یعنی با اعمالمون با انتخاب روشها و راههایی که برای زندگی انتخاب میکنیم در یک مسیر خاص قرار میگیریم. میدونم که حتما در مورد راز میدونید. یک جور درخواست از قدرت لایتناهی. خوب مثلا من حدود ۱۰ سال پیش تصمیم گرفتم که یک دفتر اهداف داشته باشم. هر چیزی دلم میخواست توی اون نوشتم و حالا که اونو میخونم میبینم به همشون رسیدم. اما یک اتفاقهای دیگه ای هم در این بین افتادند که انگار قسمت من رو تعیین کردند. مثلا نجوه آشنایی من و همسرم. که چطور ایشون به علتهای خاصی نتونستن دو سال قبلش بیان و همون سالی که من هم بودم آمدند دانشگاه یا اینکه من داشتم از ایران خارج میشدم و یکهو نشد. و خیلی چیزهای دیگه. به هر حال فکر میکنم قسمت بخشی از انتخابهایی است که یا از قبل داشته ایم یا در حال حاضر داریم و این انتخاب را نفی نمیکند.

  6. 3 کاربر از پست مفید 100maah تشکرکرده اند .

    100maah (جمعه 20 خرداد 90)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 05 اسفند 90 [ 19:03]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    433
    امتیاز
    3,819
    سطح
    39
    Points: 3,819, Level: 39
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    783

    تشکرشده 794 در 331 پست

    Rep Power
    59
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟


    سلام سنجاب عزیز تاپیک جالبیه مرسی

    من فکر نمی کنم قسمت توجیه باشه حقیقت محضه, اینایی که می گم نظر شخصی مه: فکر می کنم خدا یه راهی رو برای بنده ها تعیین کرده که انتهاش موفقیته و یک سری المانها رو در کنارش قرار داده که بسته به انتخاب خودمون می تونیم راهمون رو سخت تر, آسون تر, سریعتر, طولانی تر, یا حتی متوقف کنیم و درجا بزنیم و حتی خودمون رو نابود کنیم و به پستی بریم, اما کلیت زندگی ما رو خدا می دونه و کمکمون می کنه ولی انتخاب ها دست خودمونه من معتقدم ما از طریق انسانهایی که خدا بطور مستقیم یا غیر مستقیم سر راه ما قرار می ده باید چیزهایی یاد بگیریم و از طریق اون دانسته ها زندگی مون رو بهتر و بهتر کنیم, خیلی شده از طریق کسایی که حتی ندیدمشون به مسیری کشیده شدم که کلی تجربه برام داشته و فوق العاده فکرم رو نسبت به زندگی عوض کرده یا کتابهایی که خوندم, در مورد ازدواج یکم پیچیده تره چون گاهی آدما "فکر می کنند" که فلان آدم قسمتشونه و هیچ قدمی واسه شناخت بر نمی دارن و وقتی هم می خورن زمین از قسمت و حتی خدا گله می کنند, قسمت رو باید تشخیص داد حتی اگه اون آشنایی معجزه گون بوده باشه ممکنه قسمت نباشه.


  8. 3 کاربر از پست مفید matin_female_1988 تشکرکرده اند .

    matin_female_1988 (پنجشنبه 07 مهر 90)

  9. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 04 بهمن 91 [ 14:15]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    نوشته ها
    662
    امتیاز
    4,847
    سطح
    44
    Points: 4,847, Level: 44
    Level completed: 49%, Points required for next Level: 103
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,967

    تشکرشده 1,971 در 570 پست

    Rep Power
    82
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    من به قسمت و تقدیر در ازدواج خیلی خیلی اعتقاد دارم.
    در موارد دیگه خیلی نه چو تلاش خود انسان سهم زیادی داره اما تو ازدواج خیلی اعتقاد دارم چون چیزهایی دیدم که فقط با تقدیر سازگاره و فقط میتونه معجزه باشه

  10. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 خرداد 98 [ 14:08]
    تاریخ عضویت
    1389-1-27
    نوشته ها
    155
    امتیاز
    8,847
    سطح
    63
    Points: 8,847, Level: 63
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 203
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    420

    تشکرشده 448 در 136 پست

    Rep Power
    34
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    نسل های قبل از ما به قسمت به چشم جبر نگاه می کردن که هیچ فراری ازش نبود. اگر بخواد اتفاق بیافته می افته و اگر نخواد نمی افته و دست ما بسته است. این اعتقاد در ازدواج هم بود . اعتقادی که زندگی رو از پیشرفت محروم می کرد. گاه تصمیم اشتباهی رو می پذیرفتند به اجبار قسمت.
    اما نسل ما دیگه تقریبا قسمت رو به اون معنا قبول نداره. قسمت رو می شه همون قانون جذب تعریف کرد. اینکه من و تو و همه در همدیگه تاثیر می ذاریم. یا دقیقتر تمام ذرات این جهان روی همدیگه تاثیر میذارن. چیزی بین اجبار و اختیار. طوری که در اثرات مربوط به خودمون مختاریم و در اثرات مربوط به دیگرون مجبور.
    دعا هم موثره. چون دعا چیزی جدای از ما نیست. دعا همون فکر و خواست و در نتیجه عملکرد مائه.
    امیدوارم قسمتهای خوبی رو بسازیم :)

  11. 3 کاربر از پست مفید جاودان تشکرکرده اند .

    جاودان (شنبه 21 خرداد 90)

  12. #7
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    با تشکر از دوستانی که نظر دادند شاید بیت زیر هم خالی از لطف نباشه

    دردایره قسمت مانقطه تسلیمیم
    رای آنچه تواندیشی
    حکم آنچه توفرمایی

  13. 2 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .


  14. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    با تشکر از دوستانی که نظر دادند شاید بیت زیر هم خالی از لطف نباشه

    دردایره قسمت مانقطه تسلیمیم
    رای آنچه تواندیشی
    حکم آنچه توفرمایی
    من نميدونم شما به چه ديدي به اين بيت نگاه ميكنين ولي اگه فكر كني كه اره هر چي خدا بخواهد ميشه، نه من به اين اعتقاد ندارم خدا به ما اختيار داده كه انتخاب كنيم
    ببين در مورد ازدواج مثلا ما يه دايره بسته اي برا انتخاب داريم ديگه مثلا 10 نفر يا 20 نفر ما همه دختر/پسرا را كه نميشناسيم
    پس اين ميتونه قسمت باشه كه ما فقط اينها را ميشناسيم
    ولي ما خودمون مختاريم بين اين ها يكي را انتخاب كنيم
    البته ممكنه ما در حال انتخاب باشيم و يه هو تو يه مهموني يه دختر ديگه را ببينيم و نسبته بهش جذب بشيم و با اون ازدواج كنيم
    ولي من معتقدم انتخاب ما بيشتر تاثير داره تا تقدير و قسمت

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    نقل قول نوشته اصلی توسط قاسمي
    سلام
    اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
    پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
    دوست عزیز
    من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
    ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
    مثل
    اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
    مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
    یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
    به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
    همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
    وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .
    جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نه
    اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
    ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
    در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
    ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
    مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
    حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم

    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  15. #9
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    [/quote]
    جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نه
    اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
    ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
    در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
    ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
    مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
    حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم


    [/quote]
    دوست عزیز
    منضور من مجموعه فرهنگ- مذهب و طرز تفکری که از خانواده و جامعه ای که بدنیا می یایم ارث می گیریم و بعد می توان باشناخت خودت و تحقیق در این مورد اگر علاقه مند باشی اونو تغییر بدهیم.
    ولی ما انتخاب نمی کنیم که مثلا من می خوام با این زیبایی و با این ضریب هوشی در یک خانواده مسیحی در فلان کشور بدنیا ییام.
    تا حالا در مسیر رشد و تکاملمون خیلی از انتخابا رو خو دمون کردیم و خیلی رو شرایط و محیط مطمئنا بعد از این هم غیر از این نخواهد بود.

  16. #10
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: چقدر به قسمت در ازدواج اعتقاد دارید؟؟؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenn
    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    با تشکر از دوستانی که نظر دادند شاید بیت زیر هم خالی از لطف نباشه

    دردایره قسمت مانقطه تسلیمیم
    رای آنچه تواندیشی
    حکم آنچه توفرمایی
    من نميدونم شما به چه ديدي به اين بيت نگاه ميكنين ولي اگه فكر كني كه اره هر چي خدا بخواهد ميشه، نه من به اين اعتقاد ندارم خدا به ما اختيار داده كه انتخاب كنيم
    ببين در مورد ازدواج مثلا ما يه دايره بسته اي برا انتخاب داريم ديگه مثلا 10 نفر يا 20 نفر ما همه دختر/پسرا را كه نميشناسيم
    پس اين ميتونه قسمت باشه كه ما فقط اينها را ميشناسيم
    ولي ما خودمون مختاريم بين اين ها يكي را انتخاب كنيم
    البته ممكنه ما در حال انتخاب باشيم و يه هو تو يه مهموني يه دختر ديگه را ببينيم و نسبته بهش جذب بشيم و با اون ازدواج كنيم
    ولي من معتقدم انتخاب ما بيشتر تاثير داره تا تقدير و قسمت

    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    نقل قول نوشته اصلی توسط قاسمي
    سلام
    اصطلاح قسمت يك فريب است كه براي آرامش روان و فكر خود آنرابه كار ميبريم
    پروردگار انسان را آزاد و با اختيار آفريد
    دوست عزیز
    من فکرنمی کنم بطورمطلق حرفتون درست باشه
    ما در زندگی خیلی چیزها رو با اختیار خودمون به دست نمی یاریم
    مثل
    اینکه من کدوم نقطه دنیا بدنیا بیام - چه پدر و مادری داشته باشم - چه جنس و چه شکل و چه
    مذهبی داشته باشم- چه هوشی داشته باشم
    یا ممکنه بیماری مادر زاد و یا بیماریهاو اتفاقات مهلک دیگه ما رو درگیر کنه و................
    به نظر من شاید بشه گفت هم جبر و هم اختیار در مسیر زندگی انسان هست ولی
    همواره خواست الهی بر خواست ما مقدمه
    وهر کس در مسیر رشد وتکاملش حق انتخاب بعضی مسیرها رو داره و بعضی مواقع هم باید تسلیم بعضی شرایط بشه و بپذیره و تلاش کنه برای بهتر شدن .
    جناب سنجاب من با قسمتي از حرفاتون موافقم با قسمتيش نه
    اين كه فرموديد موارد تولد قسمته، قبول
    ولي مذهب ما دست خودمونه ربطي به مذهب پدر مادرمون يا اطرافيان نداره
    در ضمن درسته خواست الهي بر خواست ما مقدمه يعني اگه يه چيزي را خدا نخواد ولي ما بخواهيم نميتونيم بدستش بياريم
    ولي فكر ميكنم خواست ما خيلي موثرتره
    مواردي كه خدا ما را مجبور به كاري ميكنه كمتر از موارديه كه خودمون انتخاب ميكنيم
    حتي در موارد جبري (غير از تولد) باز هم ممكنه ما چند راه انتخاب داشته باشيم

    دوست عزیز
    منظور من مجموعه فرهنگ- مذهب و طرز تفکری که از خانواده و جامعه ای که بدنیا می یایم ارث می گیریم (جبر) و بعد می توان باشناخت خودت و تحقیق در این مورد اگر علاقه مند باشی (اختیار) اونو تغییر بدهیم.
    ولی ما انتخاب نمی کنیم که مثلا من می خوام با این زیبایی و با این ضریب هوشی در یک خانواده با این مذهب ویا بدون هیچ اعتقادی در فلان کشور بدنیا بیام.
    تا حالا در مسیر رشد و تکاملمون خیلی از انتخابا رو خو دمون کردیم و خیلی ها رو شرایط و محیط مطمئنا بعد از این هم غیر از این نخواهد بود.



 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چی کار کنم اعتماد دوباره بین من و دوست پسرم به وجود بیاد ؟؟؟
    توسط m_eros در انجمن ارتباط دختر و پسر(عشق)
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: چهارشنبه 27 فروردین 93, 18:51
  2. به اين احساس اوليه اعتماد كنم؟؟؟ ... به نظرتون من زود قضاوت ميكنم؟؟؟
    توسط rama25 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 شهریور 91, 09:00
  3. با پدرم چه رفتاری داشته باشم ؟؟؟ لطفا کمکم کنین
    توسط مهسان-م در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: جمعه 28 بهمن 90, 18:17
  4. بي اعتمادي و بدبيني نسبت به ديگران (شناخت، اعتماد)
    توسط parse در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: پنجشنبه 29 مهر 89, 19:16
  5. +اصلا چرا باید ازدواج کرد؟؟؟
    توسط مهرسار در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: شنبه 12 اردیبهشت 88, 19:02

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.