به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 32

Hybrid View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    سن ازدواج برای آقایان

    باسلام
    لطفا راهنمایی کنید که احساس آقایان در مورد بالارفتن سن شون درمورد ازدواج چیست؟
    بیشتر در مورد این صحبت شده که خانمها برای سن ازدواجشون ممکنه محدودیتهایی از طرف
    خودشون یا جامعه تحمیل بشه برای آقایون این محدودیتها چی؟
    آیا اشکالی داره اگر کسی نسبت به این موضوع هیچ حساسیتی نداشته باشه؟
    آیا بعدا پشیمون میشه؟
    آیا نمیگه کاش 25 سالگی یا 30 سالگی ازدواج کرده بودم؟؟
    یا بیشتر باید دنبال کسی باشه که قلب و عقلش و تسخیر کنه؟
    از همه دوستانی که درباره این موضوع اظهار نظر کنند ممنون و متشکرم.

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    به نظر من
    چون در جامعه ما حق انتخاب غالبا با پسره
    و چون محدوده زمانی ازدواج اونها بیشتر از دختره
    عموما بالا رفتن سن برای اونها خیلی ناگوار نیست

    اما خب این محدوده زمانی هم دیگه بیشتر از 35 سال نیست
    و مجرد بودن تا اون سن معایب زیادی داره
    و از نظر جامعه قابل پذیرش نیست

    انتخاب سخت تر میشه حساسیت و وسواس برای انتخاب بیشتر میشه انتظار بقیه ازت برای انتخاب یه مورد مناسب بیشتر میشه
    دیگه به اونصورت حوصله و وقت خواستگاری چندین نفر رفتن رو نداری
    توان شنیدن جواب رد رو نداری و . . .
    خب طبیعتا شانس یه انتخاب خوب کمتر میشه
    البته نمیشه کلی گفت و اونچه که من در اطرافیانم دیدم این بوده که مشقات ازدواج دوچندان میشه
    انتظار همه از هر لحاظ ازت بیشتره
    یه مورد دیگه هم که هست اینه که انعطاف پذیری و توانایی سازگاری با طرف مقابل و کلا شرایط جدید خیلی سخت و حتی غیر ممکنه میشه
    و چون طبیعتا طرف مقابلت هم سن کمی نداره این اتفاق برای هردوتون میفته (البته بسته به شخصیت افراد این داستان متفاوته )

  3. 6 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (پنجشنبه 12 خرداد 90)

  4. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 اسفند 97 [ 15:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-20
    نوشته ها
    223
    امتیاز
    7,354
    سطح
    57
    Points: 7,354, Level: 57
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    209

    تشکرشده 280 در 139 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    همیشه بحث شده و خونده شده چه از سوی مدرک دارها(روانشناس ها و مشاور های خانواده و مرتبط)و چه از افرادی که تجربه دارند.
    اکثر این افراد و از جمله خودم قبول دارم ازدواج سن نمیشناسه.مرد 38 ساله ای هست که مثل بچه ها رفتار میکنه که اتفاقا همین الان تاپیکش توی تالار هست.ممکنه یک نفر 18 ساله بسیار با تجربه باشه.
    سن ازدواج برای آقایان به نظر من بین 21 تا 25 سال است.کمتر یا بیشتر از اون ضرر داره.
    مثلا پسر توی 15 سالگی نمیتونه ازدواج کنه یا 18 سالگی.همینطور توی 28 سالگی یا 32-33 سالگی نمیتونه.
    منظورم از نمیتونه قادر بودنش نیست.من بخاطر معایبش عرض میکنم.

  5. 2 کاربر از پست مفید footer تشکرکرده اند .


  6. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 22 تیر 94 [ 22:58]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    770
    امتیاز
    14,787
    سطح
    78
    Points: 14,787, Level: 78
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 69.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran10000 Experience PointsOverdrive
    تشکرها
    4,357

    تشکرشده 4,467 در 859 پست

    Rep Power
    124
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    نقل قول نوشته اصلی توسط footer2
    سن ازدواج برای آقایان به نظر من بین 21 تا 25 سال است.کمتر یا بیشتر از اون ضرر داره.
    مثلا پسر توی 15 سالگی نمیتونه ازدواج کنه یا 18 سالگی.همینطور توی 28 سالگی یا 32-33 سالگی نمیتونه.
    منظورم از نمیتونه قادر بودنش نیست.من بخاطر معایبش عرض میکنم.
    تعیین محدوده ازدواج با در نظر گرفتن پارامترهای زیادی میتونه صورت بگیره و این فقط با مطالعات و تحقیقات کارشناسی امکان پذیره
    نظر شخصی هر کس برای خودش محترمه اما اینکه سن مناسب ازدواج رو منحصر به یه محدوده خاص کنیم
    فکر نمیکنم با نظر شخص من یا شما قابل تحلیل باشه
    میتونم بدونم ملاک هاتون برای ارائه این نظر شخصی چیه ؟؟


  7. 5 کاربر از پست مفید meysamm تشکرکرده اند .

    meysamm (جمعه 13 خرداد 90)

  8. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 اسفند 97 [ 15:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-20
    نوشته ها
    223
    امتیاز
    7,354
    سطح
    57
    Points: 7,354, Level: 57
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    209

    تشکرشده 280 در 139 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    نقل قول نوشته اصلی توسط خارپشت
    نقل قول نوشته اصلی توسط footer2
    سن ازدواج برای آقایان به نظر من بین 21 تا 25 سال است.کمتر یا بیشتر از اون ضرر داره.
    مثلا پسر توی 15 سالگی نمیتونه ازدواج کنه یا 18 سالگی.همینطور توی 28 سالگی یا 32-33 سالگی نمیتونه.
    منظورم از نمیتونه قادر بودنش نیست.من بخاطر معایبش عرض میکنم.
    تعیین محدوده ازدواج با در نظر گرفتن پارامترهای زیادی میتونه صورت بگیره و این فقط با مطالعات و تحقیقات کارشناسی امکان پذیره
    نظر شخصی هر کس برای خودش محترمه اما اینکه سن مناسب ازدواج رو منحصر به یه محدوده خاص کنیم
    فکر نمیکنم با نظر شخص من یا شما قابل تحلیل باشه
    میتونم بدونم ملاک هاتون برای ارائه این نظر شخصی چیه ؟؟

    عزیزجان من هم گفتم که نمیشه محدوده سنی خاصی رو برای ازدواج مشخص کرد و به همان پارامتر هایی که شما فرمودی ربط داره!
    اینکه من نظرم روی 21 تا 25 هست درسته که نظر شخصی منه ولی شما برای راهنمایی کردن به صاحب تایپیک باید نظرتون رو بگید.
    بحث اینکه ملاک ها چی هست بسیار مفصله و اینکه چرا من میگم بین این سن باید باشه دلایل زیادی داره که خیلی بحث مفصلی هست.
    موفق باشی


    نقل قول نوشته اصلی توسط سنجاب
    آقای فوتر
    منم دوست دارم معایبی که می گید را دقیقا ذکر کنید؟؟
    از دوستان دیگه هم که با ایشان موافقند ممنون می شم دلایل را بیان کنند؟؟؟
    من خیلی خلاصه میگم.ببینید ما بطور متوسط شش دهه زندگی میکنیم.حالا برای بعضی کمی بیشتر و برای بعضی دیگر کمی کمتر.
    اینکه ازدواج بهترین راه ارضا نیازهاست کسی توش شک نداره.پس میتونیم بگیم اکثرا میخواهیم و توی فکر هستیم که ازدواج کنیم.ما 2 دهه از عمر خودمون رو صرف رشد و رسوندن به تعالی میکنیم.اگر قرار باشه این به چهار دهه و پنج دهه تغییر کنه اصلا خوب نیست.
    به عقیده من(باز هم میگم به عقیده من چون تعیین برای همه اشتباست)جوان باید با انتخاب درست در اوایل دهه سوم زندگی اش با اون شور و اشتیاق و قدرت و فعالیت جوانی اش که بسیار محکمتر و جدی تر از افراد 30 سال به بالاست زندگی خودش رو با انتخاب صحیح آغاز کنه و بتونه در این سالها که این توان رو چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی در بهترین سطح قرار داره برای آینده خودش در کنار همسرش بکار بگیره.
    چون زمان هر روز که میگذره نمیشه به قبل برش گردوند.
    سن که بالاتر میره طبیعتا انسان از اون شور و فعالیت زیادش کاسته میشه و همین هم در ازدواج پیش میاد و تعلل در امر ازدواج هم باعث بوجود اومدن فساد و مشکلات اجتماعی در جامعه خواهد شد.
    همونطور که در پست قبلی خدمت دوست بزرگوارم عرض کردم این بحث بسیار مفصله ولی به هر حال من ماحصل این بحث رو در بالا نوشتم
    شاد و پیروز باشید

  9. 4 کاربر از پست مفید footer تشکرکرده اند .


  10. #6
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    آقای فوتر
    منم دوست دارم معایبی که می گید را دقیقا ذکر کنید؟؟
    از دوستان دیگه هم که با ایشان موافقند ممنون می شم دلایل را بیان کنند؟؟؟

  11. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 15:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    453
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    سلام. به نظر من بهترين سن براي ازدواج جوانيه!!! اما كدوم سن چيزيه كه براي هر شخصي متغيره. چون يه شرايط مهم براي ازدواج هست كه فقط در يك سن خاص براي هر فردي اتفاق ميوفته و اون شرايط به تعادل رسيدن عقل و احساسه كه متعاقبا ثبات اونها رو هم در پي داره. چه زودتر از اين سن و چه ديرتر اشتباهه. حتي اگر ازاين سن بگذره يكي از اين دو يعني عقل و احساس غالب ميشه، كه نتيجه ي خوبي در انتخاب نخواهد داشت. به نظر من هرمردي اگر بخواد انتخاب موفقي داشته باشه، بايد برنامه داشته باشه و با دور انديشي خودشو آماده كنه كه هنگام فرا رسيدن اين سن مشكلي در ازدواج نداشته باشه. البته اينا نظر شخصي من بود.

  12. 2 کاربر از پست مفید shabe barooni تشکرکرده اند .

    shabe barooni (جمعه 13 خرداد 90)

  13. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 24 مهر 90 [ 13:59]
    تاریخ عضویت
    1390-2-11
    نوشته ها
    145
    امتیاز
    1,878
    سطح
    25
    Points: 1,878, Level: 25
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    308

    تشکرشده 310 در 114 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    نقل قول نوشته اصلی توسط shabe barooni
    سلام. به نظر من بهترين سن براي ازدواج جوانيه!!! اما كدوم سن چيزيه كه براي هر شخصي متغيره. چون يه شرايط مهم براي ازدواج هست كه فقط در يك سن خاص براي هر فردي اتفاق ميوفته و اون شرايط به تعادل رسيدن عقل و احساسه كه متعاقبا ثبات اونها رو هم در پي داره. چه زودتر از اين سن و چه ديرتر اشتباهه. حتي اگر ازاين سن بگذره يكي از اين دو يعني عقل و احساس غالب ميشه، كه نتيجه ي خوبي در انتخاب نخواهد داشت. به نظر من هرمردي اگر بخواد انتخاب موفقي داشته باشه، بايد برنامه داشته باشه و با دور انديشي خودشو آماده كنه كه هنگام فرا رسيدن اين سن مشكلي در ازدواج نداشته باشه. البته اينا نظر شخصي من بود.
    یک سوالی راجع به این چیزی که نوشتید عقل و احساس به ذهنم رسید. اگر کسی در جوانی عاضق کسی بشه اما هنوز به اون مرحله تکمیل عقلی نرسیده باشه که بتونه در مورد احساسش تصمیم بگیره و دیگه هم از کسی خوشش نیاد و ۱۴ سال بعد دوباره شرایطش برای ازدواج با اون شخص فراهم بشه. و این دفعه از هر دو( عقل و احساس) مطمئن باشه بازم داره اشتباه میکنه ؟ یعنی دیگه حالا سن بالا رفته و تازه تصمیم ازدواج گرفته شخص مورد نظرش هم شرایط ازدواج باهاشو داره.این ازدواج هم میتونه اشتباه باشه؟

    غلط: عاشق

  14. کاربر روبرو از پست مفید 100maah تشکرکرده است .

    100maah (جمعه 13 خرداد 90)

  15. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 15:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    453
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    61
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    نقل قول نوشته اصلی توسط 100maah
    نقل قول نوشته اصلی توسط shabe barooni
    سلام. به نظر من بهترين سن براي ازدواج جوانيه!!! اما كدوم سن چيزيه كه براي هر شخصي متغيره. چون يه شرايط مهم براي ازدواج هست كه فقط در يك سن خاص براي هر فردي اتفاق ميوفته و اون شرايط به تعادل رسيدن عقل و احساسه كه متعاقبا ثبات اونها رو هم در پي داره. چه زودتر از اين سن و چه ديرتر اشتباهه. حتي اگر ازاين سن بگذره يكي از اين دو يعني عقل و احساس غالب ميشه، كه نتيجه ي خوبي در انتخاب نخواهد داشت. به نظر من هرمردي اگر بخواد انتخاب موفقي داشته باشه، بايد برنامه داشته باشه و با دور انديشي خودشو آماده كنه كه هنگام فرا رسيدن اين سن مشكلي در ازدواج نداشته باشه. البته اينا نظر شخصي من بود.
    یک سوالی راجع به این چیزی که نوشتید عقل و احساس به ذهنم رسید. اگر کسی در جوانی عاضق کسی بشه اما هنوز به اون مرحله تکمیل عقلی نرسیده باشه که بتونه در مورد احساسش تصمیم بگیره و دیگه هم از کسی خوشش نیاد و ۱۴ سال بعد دوباره شرایطش برای ازدواج با اون شخص فراهم بشه. و این دفعه از هر دو( عقل و احساس) مطمئن باشه بازم داره اشتباه میکنه ؟ یعنی دیگه حالا سن بالا رفته و تازه تصمیم ازدواج گرفته شخص مورد نظرش هم شرایط ازدواج باهاشو داره.این ازدواج هم میتونه اشتباه باشه؟

    غلط: عاشق
    دوست خوبم خب اگر ميگيد شخص از تعادل احساس و عقلش مطمئنه و شرايط ازدواج رو داره، بهتره اول مشورت كنه و بعد از سنجيدن معيارها تصميم قطعي رو بگيره. اگر تحت تاثير عواطف و فشار خاطرات قرار نگرفته باشه، چه اشكالي داره؟

    footer عزيز تقريبا با شما موافقم. اما بايد اضافه كنم، برخي مواقع اين اصل بر اشخاص مشتبه ميشه. در حقيقت شخص گمان ميكنه به ثبات رسيده، در حالي كه نرسيده. مخصوصا تو سنين 16 تا 22 سال. در واقع در اين سنين احساس و نياز عاطفي و جنسي به اوج خودش ميرسه كه البته شخص چون باور كرده ديگه بچه نيست، اشتباها به اين عقيده ميرسه كه به ثبات عقلي و احساسي رسيده، در صورتي كه احساس بر اون غالب شده. اما حدود دو سه سال در زندگي هر شخصي هست كه فرد در علايق و معيارهاش خيلي كم تغيير عقيده داره و ميتونه تا حدودي احساساتش رو تحت كترل خودش در بياره و با فكر عمل ميكنه و انتخاب ميكنه. اون موقع، موقع مناسبيه كه اگر دير بشه ممكنه شخص دچار عقده ي احساسي بشه و يا عادت هاي مخرب پيدا كنه و يا شديدا عقلاني بشه و احساس خودش رو سركوب كنه كه البته جداي از خيلي مشكلات، عدم درك همسر و عدم روابط گرم رو در پي خواهد داشت.


  16. 2 کاربر از پست مفید shabe barooni تشکرکرده اند .

    shabe barooni (شنبه 14 خرداد 90)

  17. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 اسفند 97 [ 15:39]
    تاریخ عضویت
    1389-6-20
    نوشته ها
    223
    امتیاز
    7,354
    سطح
    57
    Points: 7,354, Level: 57
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 28.0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    209

    تشکرشده 280 در 139 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: سن ازدواج برای آقایان

    footer
    عزيز تقريبا با شما موافقم. اما بايد اضافه كنم، برخي مواقع اين اصل بر اشخاص مشتبه ميشه. در حقيقت شخص گمان ميكنه به ثبات رسيده، در حالي كه نرسيده. مخصوصا تو سنين 16 تا 22 سال. در واقع در اين سنين احساس و نياز عاطفي و جنسي به اوج خودش ميرسه كه البته شخص چون باور كرده ديگه بچه نيست، اشتباها به اين عقيده ميرسه كه به ثبات عقلي و احساسي رسيده، در صورتي كه احساس بر اون غالب شده. اما حدود دو سه سال در زندگي هر شخصي هست كه فرد در علايق و معيارهاش خيلي كم تغيير عقيده داره و ميتونه تا حدودي احساساتش رو تحت كترل خودش در بياره و با فكر عمل ميكنه و انتخاب ميكنه. اون موقع، موقع مناسبيه كه اگر دير بشه ممكنه شخص دچار عقده ي احساسي بشه و يا عادت هاي مخرب پيدا كنه و يا شديدا عقلاني بشه و احساس خودش رو سركوب كنه كه البته جداي از خيلي مشكلات، عدم درك همسر و عدم روابط گرم رو در پي خواهد داشت.
    احسنت کاملش کردید موافقم.

  18. کاربر روبرو از پست مفید footer تشکرکرده است .



 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.