سلام fadaki
البته مثالهایی كه زدی متفاوت است.
ولی همه آنها به نوعی معطوف به روابط جنسی خارج از ازدواج دائم می باشد.

برای ارضاء هر نیازی راه و روش خاص خودش را باید جست. و البته آنكه پیرو دین و شریعت خاصی هست ،‌از آموزه های آن استفاده می كند.

پس به نظر می رسد باید دو تعارض را شما بررسی كنید.
تعارض شرع و خواسته های دل
تعارض شرع و محیط اجتماعی

یعنی اگر شما این دو تعارض را حل كنی به جواب خود رهنمون می شی. یعنی باید دست به انتخاب بزنی كه در تعارض ها و دو راهی ها چه می كنی؟
پس می بینی كه راه بسته نیست. بلكه این ما هستیم كه هویت خودمون را به درستی تثبیت نكردیم و تردید می كنیم.
در همین تالار بسیاری از افراد بی خیال شرع شدند و رفتند جلو، خیلی ها هم مسائل شرع را جزء خطوط قرمز قرار دادند.
از آنطرف خیلی سنگ عرف و محیط را به سینه زده اند و علیرغم درست یا غلط بودن آن پیروی كردند. بعضی هم عقل و شرع خود را محور قرار دادند و بر اساس آن برنامه ریختند.