با سلام

اینبار سوالی دارم برای راضی کردن یک فردی که دچار وسواس شدید عملی می باشد برای مراجعه به روانپزشک یا روانشناس. این فرد تقریبا دیگر کسی را نمی بیند و خود را در خانه زندانی کرده و سراغ هیچ کاری نمی رود و ختی ساعات خوابش را طوری تنظیم کرده که کسی را نبیند و غذا و آب هم کم می خورد تا مجبود نباشد به دستشویی مراحعه کند. این خانم به هیچ وجه حاضر نیست به دکتر مراجعه کند و می گوید حودم همه چیز را می دانم و راه درمان خود را هم می دانم و در اینترنت خوانده ام ولی هر بار در جواب اینکه پس چرا کاری نمی کند می گوید منتظرم فلان کار را بکنم بعد شروع می کنم. این خانم بسیار باهوش و در عین حال حساس بوده و کوچکترین تغییرات اطرافش چه نگاه اشخاص و چه هر تعییری را سریع توجه می شود . در سنین پایینتر (از زمان کنکور) این خانم دچار وسواس شد و در آن زمان همراه خانواده به دکتر مراجعه کرد ولی متاسفانه به تمام داروهای وسواس حساسیت دارد و تنها درمان موجود روان درمانی تشخیص داده شد.

. چطور باید خانواده این فرد او را راضی به مراجعه به دکتر کنند؟