به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 5 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 48

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    سلام به دوستان عزیز همدردی

    من واسه مهریه موندم که چی تعیین کنم...

    خانوادم نظرشون نظر من هست و نامزدم هم مستقل عمل میکنه و تصمیم خودش تصمیم خانوادش هست.

    موندم سکه تعیین کنم یا نظر اون هم میتونه خوب باشه.....

    6 ماه دیگه قرار شده عقد کنیم

    ممنونم پیشاپیش از راهنمایی هاتون و اگر تجربه ای در این زمینه دارید در اختیارم بگذارید.

  2. کاربر روبرو از پست مفید شوکا تشکرکرده است .

    شوکا (شنبه 18 شهریور 91)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 29 اردیبهشت 98 [ 09:11]
    تاریخ عضویت
    1391-2-29
    نوشته ها
    939
    امتیاز
    15,687
    سطح
    80
    Points: 15,687, Level: 80
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,262

    تشکرشده 5,821 در 1,048 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    142
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    شوکای عزیز
    باید ببینی اموالش چقدر هست که نصفش اگه بشه مهریه شما ، چقدر میشه؟؟

    اینیم که تهیه جهیزیه باهم
    دقیقا چقدر میخوای جهیزیه ببری؟
    و خریدش با کمک هم یعنی آیا نصفش رو ایشون میده نصفش رو شما؟ یا اینکه معلوم نیست هرکسی چقدر باید دنگ بذاره.

    به هر حال عزیزم نظر شخصی من اینه که مشخص بشه کامل چی به چیه و مقدار مهریه هر چقدرم هست (حتی یک شاخه گل) حتما در عقدنامه قید شه.

    باتشکر

  4. 4 کاربر از پست مفید نادیا-7777 تشکرکرده اند .

    نادیا-7777 (یکشنبه 19 شهریور 91)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    مرسی نادیای عزیز

    راستش من روم نمیشه بگم اموالت چیا هست؟خودش هم سپرده به من و میگه هر چی خودت بگی.من گفتم نظر تو چیه و اون هم این حرف رو زد.

    نمیدونم این روش خوبه یا بر اساس تعداد، سکه مهریه رو تعیین کنم.

    در مورد جهیزیه هم خانوادم میخوان که من ببرم اما اون میگه تو عقد نامه قید میکنیم من کامل جهیزیه بردم ولی همه چیزو با هم تهیه کنیم.نه معلوم نیست هر کسی چه قدر میخواد دنگ بزاره.....

    میگه من و تو نداریم.....واسه خونمون میخوایم وسایل بخریم هر چقدر تونستی تو بیار بقیه رو خودم میخرم.

    ایشون ایران نیست و برای گرفتن تابعیت باید 6ماه دیگه صبر کنه....

    بیاد ایران میخواد وقتی تو عقد هستیم خونه بگیره،واسه همین میگه خودم کمک میکنم تو خرید وسایل.....

  6. کاربر روبرو از پست مفید شوکا تشکرکرده است .

    شوکا (شنبه 18 شهریور 91)

  7. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 29 اردیبهشت 98 [ 09:11]
    تاریخ عضویت
    1391-2-29
    نوشته ها
    939
    امتیاز
    15,687
    سطح
    80
    Points: 15,687, Level: 80
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,262

    تشکرشده 5,821 در 1,048 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    142
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    به هر حال عزیزم شما خودت داری با ایشون آشنا میشی و قراره زندگی کنی
    پس خودتونم بهتر و بیشتر میدونید چی به صلاحه
    نظر من اینه که بعضی چیزا کم روئی برنمیداره و بیان کردنشونم پرروئی نیست

    فقط قبلش به تفاهم برسین و بعد عقد کنین..طوری نباشه که همینجوری و حرفی به تفاهم برسید ولی پای عمل که میرسه هرکدوم بگین: مدرک بیار ببینم.

    اگه میخواین بعدا دچار هیچ شک و تردیدی نشین قبل از عقد همه چیزو شفاف سازی و روشن کنید

    باتشکر

  8. 11 کاربر از پست مفید نادیا-7777 تشکرکرده اند .

    نادیا-7777 (یکشنبه 19 شهریور 91)

  9. #5
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 13 آبان 91 [ 23:06]
    تاریخ عضویت
    1391-4-18
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    609
    سطح
    12
    Points: 609, Level: 12
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    148

    تشکرشده 148 در 65 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    نصف اموال زن و شوهر یا نصف اموال شوهر؟؟

    یعنی اقا هم از اموال شما نصف میگره؟

  10. کاربر روبرو از پست مفید لبخند :-) تشکرکرده است .

    لبخند :-) (شنبه 18 شهریور 91)

  11. #6
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    نصف اموالی که خواهیم داشت و به دست میآریم در زندگی مشترک........


    چه قدر پیچیدست.هنوز هم نمیدونم باید چی کار کنم؟

  12. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 92 [ 09:18]
    تاریخ عضویت
    1388-10-19
    نوشته ها
    1,262
    امتیاز
    11,056
    سطح
    69
    Points: 11,056, Level: 69
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 194
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,891

    تشکرشده 4,928 در 1,071 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    نقل قول نوشته اصلی توسط شوکا
    نصف اموالی که خواهیم داشت و به دست میآریم در زندگی مشترک........
    شوکا جان این که از شرلیط ضمن عقد هست که باید هردوتون امضاش کنید. اینکه مهریه نمی شه.

    در مورد جهیزیه نکن این کار رو. چون شما دو نفر نیستید که که بخواهید به دئر از حرفهای خاله زنکی مردم زندگی کنید. پول بالاخره جاش میاد ولی اگه بپیچه تو فامیل (که بهت قول می دم تو اولین بحثی که لاجرم با خانواده شوهرت پیش میاد، همه جا این مطلب پخش میشه) اون وقت خیلی برای خودت و خانواده ات سنگین میاد و اذیت می شید.


    شوکا جان بنظر من مهریه، یه دارایی موجود مرد باشه بهتره.
    اما درکل و با این قوانین جدید(البته قانونی که یه بار تغییر کرد بازهم تغییر می کنه ولی چیزی که تو عقدنامه نوشته شد، دیگه تا ابد نوشته شده)؛
    بیشتر هم و غمتون رو بذارید که از خصوصیات اخلاقی شوهرت و خانواده ش و تناسبش با اخلاقیات خودتون مطلع بشید.
    تعیین مهریه رو هم بسپار به بزرگترها، خودت دخالت نکن که بخواد روت بشه یا نه.

    شوکا جات شوهر من خیلی روشنفکرانه اومد جلو بعد عقد شد یه مرد دوره جاهلیت!!!!
    البته قرار نیست همه مردها مثل شوهر من باشند و قرار هم نیست شوهر من استثنای عالم ذکور باشه.
    پس باید چشم ها رو باز کرد و خصوصا روابط پدر و برادرهاشو با همسرانشون بسنج.

    یه چیز دیگه، اگه شوهرت تابع یه کشور دیگه بشه، مگه مهریه ما با قوانین اون کشورها، لازم الاجرا میشه؟

  13. 6 کاربر از پست مفید هستی تشکرکرده اند .

    هستی (سه شنبه 21 شهریور 91)

  14. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 بهمن 91 [ 02:46]
    تاریخ عضویت
    1391-4-07
    نوشته ها
    487
    امتیاز
    1,771
    سطح
    24
    Points: 1,771, Level: 24
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    3,685

    تشکرشده 3,700 در 587 پست

    Rep Power
    63
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....


    سلام

    شوكا جان

    سري كه درد نميكنه دستمال نميبندن

    معمولا بهتره همه چيز و مقدارش از ابتدا واضح باشه تا به مشكل بر نخوريد, اون كه شما ميگيد فكر ميكنم قانون تنصيف امواله كه تو عقدنامه نوشته ميشه و فقط در صورت جدايي نصف اموال مرد به زن تعلق ميگيره و ميتونه جزءشروط ضمن عقد باشه اما خيلي نميتونه جاي مهريه رو بگيره

    شوكاي عزيز
    هم فكري و هم رايي شما دونفر قابل ستايشه اما ترجيحا شما حق خودت رو به ميزان مشخص و طبق روال عموم مشخص كني احتمال اسيبش كمتره

    موفق باشي

  15. 9 کاربر از پست مفید z o h r e h تشکرکرده اند .

    z o h r e h (یکشنبه 19 شهریور 91)

  16. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 13 آبان 91 [ 23:06]
    تاریخ عضویت
    1391-4-18
    نوشته ها
    78
    امتیاز
    609
    سطح
    12
    Points: 609, Level: 12
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    148

    تشکرشده 148 در 65 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    شوکا جان پس خواستگار شما میخوان شیوه غربی ازدواج کنند...اگه قرار نصف اموال زن و شوهر بعد از ازدواج بزارین حق طلاق و حضانت و خروج از کشور و همه اینها را بگیر ..

    .بالاخره یا این وری باش یا اون وری ..

    .نصف این وری نصف اون وری که منطقی نیست و به ضرر خودت تمام میشه!!


    مهریه را کی گرفته کی داده خیلی راسته...الان نقش مهریه بیشتر برای تحت فشار گذاشتن همسر برای طلاق گرفتن هست...خیلی از خانم ها اخر سر به این نتیجه می رسند که مهرم حلال جونم ازاد...

    اگه وضع مالی خودت بهتر از هسرت باشه در این صورت این تو هستی که ضرر مالی میکنی...نصف اموال زن و شوهر بعد از ازدواج شامل همه اموال حتی ارثیه ها میشه..

    به نظرم زندگی مشترک یعنی همین و خیلی هم خوبه اما از نظر قانون تو حقوق قانونی غربی هم برا خودت قائل شو و بگیر همشونا!!

    ولی در کل ازدواج به شیوه غربی یا ایرانی در ایران خیلی پیچیده است و حق داری و خودم هم نمی دونم کدام بهتر جواب میده در ایران که قانوناش فرق داره با غرب.



  17. 6 کاربر از پست مفید لبخند :-) تشکرکرده اند .

    لبخند :-) (شنبه 18 شهریور 91)

  18. #10
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 شهریور 92 [ 10:34]
    تاریخ عضویت
    1389-12-08
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    3,339
    سطح
    35
    Points: 3,339, Level: 35
    Level completed: 93%, Points required for next Level: 11
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1,374

    تشکرشده 1,334 در 350 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: نظر نامزدم برای مهریه ،نصف اموالش است + تهیه ی جهیزیه با هم....

    z o h r e h جان مرسی

    روال عموم همون سکه هست دیگه درسته؟

    من نمیدونم چه تعدادی بگم؟با این که تاپیک های زیادی رو هم تو تالار خوندم.

    سختیش اینه که تصمیم با خودمه و آگاهی من هم در این زمینه کمه


    واسه همین خواهش میکنم اگه دوستان تجربه ای دارن بهم بگن.میخوام درست تصمیم بگیرم.

    لبخند عزیز

    دقیقا همینه که میگی،ایشون کانادا هستند و فکر میکنم قانون کانادا همین هست...میشه بگی قوانین غربی چی هست که میتونه به نفع من باشه؟

    منم گیج شدم...

    به من گفته خودت بگو چی میخوای؟ میگه هدیه ای هست که من باید بهت بدم پس خودت تعیین کن.....

    اما من نمیدونم چی بگم و بهش گفتم آگاهیم کمه در این مورد و باید روش فکر کنم....اونم قبول کرده و منتظر جواب منه.



  19. 2 کاربر از پست مفید شوکا تشکرکرده اند .

    شوکا (شنبه 18 شهریور 91)


 
صفحه 1 از 5 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خرید جهیزیه
    توسط میثاق در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: دوشنبه 15 خرداد 91, 15:49
  2. چگونه از قهر بپرهیزیم
    توسط پندار در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 14 مهر 88, 08:37
  3. همکاری کودک را برانگیزیم
    توسط ساقی در انجمن مقالات آموزشی روانشناسی کودک
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 بهمن 87, 01:13
  4. از همین الان افکار منفی رو دور بریزیم.
    توسط Rainbow2008 در انجمن اعتماد به نفس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 09 آذر 87, 14:30
  5. +تناسب فیزیکی در ازدواج
    توسط ملیکا_6363 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: جمعه 26 مهر 87, 20:51

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.