به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 خرداد 98 [ 14:08]
    تاریخ عضویت
    1389-1-27
    نوشته ها
    155
    امتیاز
    8,847
    سطح
    63
    Points: 8,847, Level: 63
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 203
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    420

    تشکرشده 448 در 136 پست

    Rep Power
    34
    Array

    بی توجهی به پدر و مادر

    سلام دوستان
    دو سه سالی یا بیشتر هست که موضوعی فکرم رو مشغول کرده و بدجوری آزارم میده.
    سوالای من اینان:
    آیا فرزندان پس از ازدواج باید از لحاظ عاطفی هم کاملا مستقل بشن و پدر و مادر رو فراموش کنن؟ و دیگه بهشون توجه نکنن؟
    چرا بین توجه بین خانواده خودشون و خانواده همسرشون تعادل برقرار نمی کنن؟

    حالا این پایین دلیل این سوالهارو سعی می کنم مختصر بیان کنم.
    من آخرین بچه یه خونواده نسبتا شلوغ هستم. گفتم شلوغ تا بدونید که چقدر پدر و مادرم برای بزرگ کردن ما زحمت کشیدن و تمام زندگیشون رو درگیر مسائل ما بودن و همین الان هم هستن.
    پدر من حدود 70 سالشه و مادرم حدود 60 سالش. هنوز هم زحمت ماها به دوش باباست و بابا کار می کنه.
    برادرها و خواهرهام به جز یکیشون ازدواج فامیلی داشتن و عروس ها و دامادها از فامیل نزدیک هستند. و همیشه حداقل دو تا شون خونه کناری ما زندگی می کنن. خونه های کناری متعلق به پدر و مادر من هستن و به خاطر لطف مامان و بابا در اختیار اونا قرار گرفته تا خودشون صاحب خونه بشن (اگه بشن).
    جالبه که بعد از ازدواج همه اونا(به جز یکیشون) گرایش 99 درصدی به سمت خانواده همسرشون پیدا کردن و یک دهم این توجه رو به خانواده خودشون ندارن. چه خواهر چه برادر.
    مثلا بارها با خانواده همسرشون میرن مسافرت بدون اینکه حتی به مادرم یا پدرم یه تعارف بکنن. پدرم که اصلا اهل مسافرت نیست و مادرم آدم فوق العاده با ملاحظه ایه و همیشه به فکر آسایش دیگرونه. اگر بچه هاشون بهشون تعارف کنن و ببینه که ممکنه ذره ای اذیت بشن عمرا قبول بکنه.
    مادر من انقد خوش قلبه که تا حالا نشده ناهاری بذاره و برای خونه بغلیا (برادرا) نبره. من میگم اونا مستقل شدن میگه بوش میره هوس می کنن.
    آرزو به دل موندم که یکبار خواهرم وقتی میاد توی جمعی (جمع نسبتا بزرگی مثل مجلس عروسی) چشماش دنبال مامان باشه تا بخواد بهش سلام بده. بعضی وقتا ما باید توی جمع دنبالش باشیم تا بگیم بیا به مامان سلام بده. یا مامانم هی باید سراغشو بگیره. میره میشینه پیش خانواده شوهر و اصلا یادش میره که مامان توی مجلسه.
    از این دست مسائل خیلی زیاد داریم تو خونواده.
    منظورم این نیست که به خانواده همسرشون بی توجه باشن. اصلا توجه به خانواده همسر رو از وظایفشون می دونم اما کاش می دونستن که این وظیفه رو در حق پدر و مادر خودشون هم دارن.
    شاید هم من زیاد حساس شدم. مادرم قبلا هرگز به زبون نمی آورد. اما از وقتی خواهر بزرگم هی به روی مامانم میاره که چرا پسرا و دخترات انقد بی توجه ان مامان هم حساس تر شده. بنده خدا به خودشون هیچی نمی گه ولی گهگاه پیش ما یواش میگه که چرا اینا یادشون میره یه تعارفی به ما بکنن.
    منم چون بچه کوچیکه خانواده ام هستم نمی تونم به کسی چیزی بگم. حتی خواهر بزرگم هم حاضر نیست چیزی بگه و اگر هم بگه با زبون بدی میگه که از نگفتن بهتره.
    تصمیم گرفتم به اونایی که ایمیل دارن و چک می کنن میلایی از محبت به پدر و مادر بفرستم تا شاید توجهشون رو بیشتر کنن. به نظرتون تاثیر داره؟
    همیشه دعا می کنم که زودتر به سرو سامون برسم تا خودم بتونم جبران بی فکریهای خواهر و برادرها رو بکنم.
    یه ماشین بخرم که مامان و بابا رو ببرم به گردش
    چقد مختصر شد :)
    [size=medium]هله پیوسته سرت سبز و لبت خندان باد
    هله پیوسته دل عشق ز تو شادان باد
    [/size]

  2. 9 کاربر از پست مفید جاودان تشکرکرده اند .

    جاودان (یکشنبه 15 خرداد 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 خرداد 91, 22:27
  2. توجه توجه، سریعا صندوق پیامهای خصوصی خود را تخلیه فرمایید
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: چهارشنبه 29 تیر 90, 16:22
  3. توجه توجه :نكات بسیار مهم در رویكرد جدید تالار همدردی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن آموزش استفاه از تالار گفتگوی همدردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 16 خرداد 88, 22:57
  4. تجربه نيست ولي نظريه است ( توجه ، توجه ، توجه )
    توسط honarmand در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 25 اسفند 86, 18:39

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.