به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 26

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 دی 91 [ 15:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-20
    نوشته ها
    614
    امتیاز
    10,182
    سطح
    67
    Points: 10,182, Level: 67
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 268
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered10000 Experience Points
    تشکرها
    2,396

    تشکرشده 2,459 در 516 پست

    Rep Power
    79
    Array

    ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    سلام، توی تاپیک نمی دونم امسال دکترا بخوانم یا نه گفتم که در مورد کیس مورد نظر صحبت می کنم. از دوستان می خوام توی اون تاپیک هم منو راهنمایی کنن و نظراتشون را بگن. نظر لازم نیست از سوی یک دکترا باشه، نظرات همتون به من کمک میکنه تا من از همه ی زوایا این قضیه را ببینم.
    اما دختر مورد نظر؛
    پدرم با پدر اون دختر دوست کاری هستند و البته رفت و آمد خانوادگی هم در حد محدود و خیلی کم به خونه شون داریم. پدرم سال قبل برای برادر کوچکترم از پدر این دختر اجازه ی خواستگاری گرفته بود، اما پدرش بعد از مشورت با خانومش، گفته بود که الف) دخترم هنوز براش زوده. ب) حالا پسرهای دیگه تون هم هستند و فکر نکنین که اگه این پسر نشد، پسرهای دیگه تون هم هستند و من دخترم را میدم به شما، ولی هنوز براش زوده.
    برادر کوچکترم ازدواج کرد و حالا پدرم به من میگه بیا با این دختر ازدواج کن. اما مادرم میگه که قبلا برای اون برادر رفتیم و نمیشه برای تو بریم، اما پدرم میگه که اون یه خواستگاری نبوده و برادر بزرگترم هم میگه که اون خواستگاری نبود و فقط حرفبوده، ثانیا، اصلا پدرش به احتمال 99 درصد قضیه را به دخترش نگفته و فقط با زنش مشورت کرده و نظر منفی دادن، آخه اون موقع دختره 19 سال داشت. حالا به نظر شما این مسئله مشکل ایجاد نمی کنه که من برای این دختر برم؟ تازه برادر بزرگم میکه که چون برادر کوچیکم یه معلم است و تو مهندس هستی، پدرش حاضر نبوده دختره را بده به معلم، اما گفته واسه پسرهای دیگه تون، یعنی منظورش تو بودی و پدرش تو را قبول داره. البته حالا من فوق هم می خونم و چند سال دیگه دکترا هم میگیرم، از خدا شونه و حتما قبول میکنن، اما این مسئله ی خواستگاری برادر کوچکترم، بعدا مشکل درست نمی کنه.

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 بهمن 04 [ 07:55]
    تاریخ عضویت
    1389-9-14
    نوشته ها
    430
    امتیاز
    15,799
    سطح
    80
    Points: 15,799, Level: 80
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,069

    تشکرشده 2,080 در 437 پست

    Rep Power
    59
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    تسوكه ي عزيز
    برادر خوبم
    سحرتون بخير!
    آخه شما ببين اين دختر اصلا معيارهاي شما رو داره مي پسنديش، خوبه، سنش به نظرت مناسبه و... و وقتي جمع بندي كردي خواستگاري برو و به اينم فكر نكن كه مامانش چي ميشه يا بابام يا مامانم!
    اگر پسنديديش محكم برو جلو و از جواب پدرش و ... هم نترس!
    چون دختره رو به برادرت ندادن دليل نميشه كه به شما ندن!
    راستي اگر پدر دختره يا خود ايشون به خاطر اينكه برادر شما معلمه جواب رد داده بايد گفت واقعا كه!!! (البته ببخشيد به خانواده ي خانمت توهين ميكنما!;))

  3. 4 کاربر از پست مفید yasa تشکرکرده اند .

    yasa (شنبه 16 بهمن 89)

  4. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 دی 91 [ 15:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-20
    نوشته ها
    614
    امتیاز
    10,182
    سطح
    67
    Points: 10,182, Level: 67
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 268
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered10000 Experience Points
    تشکرها
    2,396

    تشکرشده 2,459 در 516 پست

    Rep Power
    79
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط yasa
    آخه شما ببين اين دختر اصلا معيارهاي شما رو داره مي پسنديش، خوبه، سنش به نظرت مناسبه و... و وقتي جمع بندي كردي خواستگاري برو و به اينم فكر نكن كه مامانش چي ميشه يا بابام يا مامانم!
    آره قبول، اما من دارم میگم که اون حرفای قبلی بعدا مشکلی ایجاد نمی کنه. مثلا زن برادرم بفهمه که قبلا برادرم به خواستگاری خانوم من رفته. یا خانومم بفهمه که قبلا برادرم حرفی از خواستگاری زده. این حرفا بعدا مشکلی ایجاد نمی کنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط yasa
    چون دختره رو به برادرت ندادن دليل نميشه كه به شما ندن!
    به احتمال زیاد میدن، اما من هنوز درگیر اینم که درسته خواستگاریش برم یا نه؟ همون سوالی که در بالا مطرح کردم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط baran.68
    [color=#800080]به به میبینم که حسابی آستینا رو بالا زدی تسوکه خان مبارکه ایشالله
    نه، هنوز دارم به این فکر می کنم که آستین ها را بالا بزنم یا همون پایین خوبه و دکمه هاشو هم محکم تر ببندم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط baran.68
    خانواده ایشون انقدر براشون نوع شغل یا تحصیلات اهمیت داره ؟
    بالاخره از لحاظ مالی در سطح بالایی هستند، بدشون نمیاد که یه داماد باسوادتر داشته باشند. دخترشون هم که 21 سالشه و منطقا به اولین خواستگار که برادرمه ندادن تا ببینن که کیس بهتر گیر میاد یا نه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط baran.68
    مگر شما فقط جواب مثبت طرف براتون مهمه که میگید از خداشونم باشه؟ یعنی شما همه جوره این دختر رو قبول دارید و نیاز به شناخت و اینا نیست فقط منتظرین جواب مثبت رو بشنوین؟
    نه، من حتی قیافه اش هم از 5 سال قبل که تو خونه شون دیدمش یادم نمیاد، چه رسد به این که معیارهامو داره یا نه. من هنوز دارم می پرسم که برم یا نه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط baran.68
    به نظر من این مساله مشکل ساز نخواهد شد چون پدر دختر خود این زمینه رو دادند بنابراین در آینده از جانب اونها احتمالا مشکلی پیش نخواهد آمد.
    درست میگین، فکر می کنم که اونها حتی به دخترشون نگفتن و برادرم را رد کردن، اما بعدا اگه یکی قضیه را گفت، یه جوری نمیشه. مثلا همونی که در جواب yasa گفتم.

    نقل قول نوشته اصلی توسط baran.68
    فقط دقت کنید چون با هم آشنا هستید میتونید با رفت و آمد زمینه های شناختیتون رو بیشتر کنید چه در رابطه با خانواده چه خود دخترخانم بعد قضیه رو مطرح کنید . باتوجه به آشناییتون ممکنه اگر خدانکرده هرطور قضیه بهم بخوره در روابط پدرتون هم تاثیرگذار باشه بنابراین بهتره شناخت نسبی داشته باشید و نظرتون تا اون حد مثبت باشه بعد اقدام کنید.
    چشم، مرسی. باز هم منو تنها نزارین و راهنمایی کنین.

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
    تسوکه چرا تاپیک قبلی رو یه جا باز کردی که کسی نمی تونه جواب بده؟
    من اونجا نزدم، من توی قسمت عادی زدم ولی مدیر اونو جابجا کرده. پس بگو چرا دوستان جواب ندادن، از صبح این قدر گریه کردم که چشمام قرمز شده. همش می گفتم کسی به من و مشکل من اهمیت نمیده. پس اون همه رتبه دادن و تشکر برای چی بود؟ هیچ کی منو دوست نداره. پس نگو همه چیز زیر سر این مدیره. یه حالی ازش بگیرم، بالاخره من این تالار را هک میکنم و خودم میشم مدیر، اون وقت به همتون هم یه سال شارژ رایگان میدم.
    راستی مدیر چون فکر کرده که اون تاپیک مشاوره ی درسی است، اون را منتقل کرده، من باهاشون تماس میگیرم تا اسمش را عوض کنند و به تالار عادی برگردانند تا همه کمکم کنین. تنهام نزارین ها، من زود گریم میگیره.

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
    تسوکه برای خودت مشخص کن می خوای اول دکتر بشی یا شوهر.در جواب تاپیک قبلی. تسوکه با یه دست نمی شه دوتا هندونه برداشت. تسوکه اول تکلیف دکتراتو مشخص کن بعد برو خاستگاری یا اول تکلیف ازدواجتو مشخص کن. بعد برو دکترا.
    آره، دارم مشورت می کنم تا ببینم اول برم سراغ کدوم یکی.

  5. کاربر روبرو از پست مفید tesoke تشکرکرده است .

    tesoke (چهارشنبه 13 بهمن 89)

  6. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 مهر 04 [ 01:08]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,178
    امتیاز
    33,958
    سطح
    100
    Points: 33,958, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,302 در 1,293 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    سلام

    فرهنگ خان در عالم خواب وبیداری چقدر تسوکه تسوکه تسوکه کردین

    تسوکه خان اگر پدر دختر خانم به دخترشون چیزی نگفته باشند مشکلی نخواهد بود . در ضمن کدام خواستگاری!!! پدر پسر یه چیزی به پدر دختر گفته بعدم جواب منفی گرفته . برادر شما چیکاره بید!!!


    نقل قول نوشته اصلی توسط tesoke
    پس نگو همه چیز زیر سر این مدیره. یه حالی ازش بگیرم، بالاخره من این تالار را هک میکنم و خودم میشم مدیر، اون وقت به همتون هم یه سال شارژ رایگان میدم.
    اِ اِ اِ اِ اِ راجع به مدیر همایونی اینگونه سخن گفتی . تالار همایونی را میخواهی هک کنی بدهیم از سقف تالار آویزانت کنند ........... (شوخی بود)

    ببین تسوکه خان اگر قراره با دکتر شدنت ، آه و ناله زن بنده خدا رو در بیاری که شوهرم برای من وقت نداره و درگیر دکتراشه و به من توجه نمیکنه و زنگ نمیزنه و ازش دورم (اون تهران و من اینجا) و دلم براش یه ذره شده
    بعدم بیاد یه جایی به نام همدردی بگه چیکار کنم شوهرم یه خورده از درسش بزنه به من توجه کنه

    خواهشا دست نگه دار سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن


    جدا از شوخی خوب فکراتو بکن ببین به قول آقای فرهنگ واقعا توانشو داری با یک دست دوتا هندونه برداری و هم زن داری کنی هم به تحصیلاتت برسی



  7. 6 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (چهارشنبه 13 بهمن 89)

  8. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 23 مهر 04 [ 01:08]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,178
    امتیاز
    33,958
    سطح
    100
    Points: 33,958, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,302 در 1,293 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    به به میبینم که حسابی آستینا رو بالا زدی تسوکه خان مبارکه ایشالله

    خانواده ایشون انقدر براشون نوع شغل یا تحصیلات اهمیت داره ؟
    مگر شما فقط جواب مثبت طرف براتون مهمه که میگید از خداشونم باشه ؟ یعنی شما همه جوره این دختر رو قبول دارید و نیاز به شناخت و اینا نیست فقط منتظرین جواب مثبت رو بشنوین ؟

    به نظر من این مساله مشکل ساز نخواهد شد چون پدر دختر خود این زمینه رو دادند بنابراین در آینده از جانب اونها احتمالا مشکلی پیش نخواهد آمد .

    فقط دقت کنید چون با هم آشنا هستید میتونید با رفت و آمد زمینه های شناختیتون رو بیشتر کنید چه در رابطه با خانواده چه خود دخترخانم بعد قضیه رو مطرح کنید . باتوجه به آشناییتون ممکنه اگر خدانکرده هرطور قضیه بهم بخوره در روابط پدرتون هم تاثیرگذار باشه بنابراین بهتره شناخت نسبی داشته باشید و نظرتون تا اون حد مثبت باشه بعد اقدام کنید .

    به هرحال موفق باشید و اگر بادا بادا مبارک شد شیرینی ما یادتون نره


    یاسای عزیزم ارسالهامون هم زمان شد . گلم سحر شما هم بخیر

  9. 3 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (چهارشنبه 13 بهمن 89)

  10. #6
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    تسوکه چرا تاپیک قبلی رو یه جا باز کردی که کسی نمی تونه جواب بده؟

    تسوکه برای خودت مشخص کن می خوای اول دکتر بشی یا شوهر.در جواب تاپیک قبلی.

    تسوکه با یه دست نمی شه دوتا هندونه برداشت.

    تسوکه اول تکلیف دکتراتو مشخص کن بعد برو خاسگاری یا اول تکلیف ازدواجتو مشخص کن

    بعد برو دکترا.

  11. 3 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 13 بهمن 89)

  12. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 01 شهریور 90 [ 08:34]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    111
    امتیاز
    1,943
    سطح
    26
    Points: 1,943, Level: 26
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 57
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    327

    تشکرشده 323 در 104 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    تسوکه جان شما همون آرم مخصوص حاکم بزرگ را نشان بدی کافیه نمیخواد تالار هک کنی! آی تی چه گرایشی می خونی ؟ اگه امنیت شبکه بخونی به عنوان هکر قبولت داریم وگرنه آی تی ها معمولا دیدشون خیلی دست به کد بودن نیست و سطح بالاتر نگاه می کنند مگر این که بخوای اسکریپت کید باشی!

    بگذریم! خوب این فرض هایی که گفتی در صورتی می تونه صادق باشه که برادرت به ان خانم دلبسته بوده باشه یا با هم ارتباطی برقرار کرده باشند و مثلا چند جلسه با هم صحبت کرده باشند اما در این حالت که فقط مساله از طرف پدر شما برای پدر طرف مقابل مطرح شده هیچ مساله جدی ای دیده نمیشه

    [align=right][size=large]ما بدین در نه پی حشمت و جاه آمده ایم از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم
    رهرو منزل عشقیم و ز سرحد عدم تا به اقلیم وجود این همه راه آمده ایم
    [/size][/align]

  13. 3 کاربر از پست مفید ashnayedirooz تشکرکرده اند .

    ashnayedirooz (شنبه 23 بهمن 89)

  14. #8
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 دی 91 [ 15:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-20
    نوشته ها
    614
    امتیاز
    10,182
    سطح
    67
    Points: 10,182, Level: 67
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 268
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered10000 Experience Points
    تشکرها
    2,396

    تشکرشده 2,459 در 516 پست

    Rep Power
    79
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ashnayedirooz
    تسوکه جان شما همون آرم مخصوص حاکم بزرگ را نشان بدی کافیه نمیخواد تالار هک کنی! آی تی چه گرایشی می خونی ؟ اگه امنیت شبکه بخونی به عنوان هکر قبولت داریم وگرنه آی تی ها معمولا دیدشون خیلی دست به کد بودن نیست و سطح بالاتر نگاه می کنند مگر این که بخوای اسکریپت کید باشی!
    من مخابرات امن می خونم، اما زمینه ی کاری ام امنیت است. البته هنوز هکر نیستم و خالی می بندم تا مدیر بترسه و همش به من جایزه بده. (بهش نگین ها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط ashnayedirooz
    بگذریم! خوب این فرض هایی که گفتی در صورتی می تونه صادق باشه که برادرت به ان خانم دلبسته بوده باشه یا با هم ارتباطی برقرار کرده باشند و مثلا چند جلسه با هم صحبت کرده باشند اما در این حالت که فقط مساله از طرف پدر شما برای پدر طرف مقابل مطرح شده هیچ مساله جدی ای دیده نمیشه.
    با هم ارتباط برقرار نکردن و حتی من فکر می کنم که دختره از این موضوع خبر هم نداره. اما برادرم را نمی دونم که حالا جایی رفته اونو دیده و خوشش اومده یا نه. البته در موردش با یکی دو نفر مشورت کرده بود، اما نمی دونم چقدر جلو رفته و آیا بهش علاقه مند شده یا نه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهشت
    این "یه" بار سنگینی تو این جمله داشت.
    شرمنده، اصلا منظوری از حرفم نداشتم و شما بد برداشت کردین. فکر کنین من موقع سحر، یه دفعه به مخم میرسه که ازدواج کنم و بعد میدوم میام اینجا یه تاپیک باز میکنم تا راهنمایی بگیرم. (حتی تا صبح هم صبر نکردم.) اون وقت شب با چشمای خواب آلود یه چیزی برای شروع بحث نوشتم و اصلا منظور بدی نداشتم. بازم ببخشین اگه به شما برخورد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهشت
    می خوام بگم که برای این که بار مثبت موضوع را به سمت خودت بیشتر کنی ناخودآگاه داری سعی می کنی بگی که دیگه بزرگ شده و موقع ازدواجشه یا اینکه یه اشتباه لپی بود؟
    نه اشتباه لپی بود. برادرم 2 سال پیش اقدام کرده بود و الان اون دختر ترم 6 کارشناسی میشه.

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهشت
    از کجا فهمیدید برادرتون اولین خواستگار بوده؟
    آخه اگه هم اولین نبوده، باز اون خواستگار را هم رد کرده اند. هر چند مهم هم نیست که حالا خواستگار داشته باشه. داریم روی خواستگاری برادرم بحث می کنیم که مشکل ساز نشه و گرنه بقیه ی خواستگاراش طبیعی هستند.

    نقل قول نوشته اصلی توسط بهشت
    این بستگی داره که چه کسانی از موضوع مطلعند و اهل این جور حرفها هستند یا نه ( از کاه کوه ساختن و حرف الکی زدن و دنبال خراب کردن زندگی مردم بودن و ... ). مثلا ممکنه عموتون بدونه و به زن عموتون گفته باشه و شما اصلا فکرش را هم نکنید. بستگی داره که خانم برادرتون اهل همچین مسایلی باشند یا نه.
    آفرین. شما سوال منو بهتر از خودم بیان کردین. میگم نکنه که بعدا حالا یکی این وسط بخواد شیرین بازی درآره. از این حرفای خاله زنک بازی و ... .

    نقل قول نوشته اصلی توسط فرهنگ 27
    بهشت جان از دید خود به مسئله نگاه کردی.برای شما که مسولیت مالی نداری می شه درس و ازدواجو با هم انجام داد. ولی برای پسر که مسوالیت مالی گردنشه،چنین چیزی امکان نداره،هم درس هم کار هم زن داری.
    حالا این جا فقط روی این مشکل خواستگاری برادرم حرف بزنیم تا اون تاپیک را مدیر جابجا کنه و بیاره جایی که بتونین کمکم کنین. خیلی ممنون از همه تون.

  15. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 30 مرداد 92 [ 13:58]
    تاریخ عضویت
    1388-5-24
    نوشته ها
    1,225
    امتیاز
    2,219
    سطح
    28
    Points: 2,219, Level: 28
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 81
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    7,577

    تشکرشده 8,601 در 1,498 پست

    Rep Power
    141
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط tesoke'

    اما در خصوص زندگی زناشویی شناخت چندانی ندارم و شما خیلی می تونین کمک کنین بنابراین دوستان راهنمایی کنید... من حتی قیافه اش هم از 5 سال قبل که تو خونه شون دیدمش یادم نمیاد، چه رسد به این که معیارهامو داره یا نه
    وقتی شما خودت هنوز نه این خانم رو دیدی و نه هیچ شناختی ازش داری، دوستان چه راهنمایی باید بکنند؟!!!!!

    نقل قول نوشته اصلی توسط tesoke'
    ... سوال من اینه که من بالاخره باید زن و درس و کار را با هم یه جوری جمعشون کنم. مثل این که جدی جدی بزرگ شدم و باید مثل یه مرد زندگی بچرخونم البته ... این دختر از خانواده ی مرفهی هستش، نمی دونم میشه روی کمک مالی خانواده ی دختر هم حساب کرد یا نه؟ بابام که میگه باباش کمکت می کنه، نمی دونم چطوری باید این را فهمید؟ اصلا میشه این را در جلسات خواستگاری مطرح کرد که فکر نکنن من به خاطر پولشون رفتم سراغ دخترشون؟
    نه برادر من! اینطوری نمیشه مرد شد! انگار حضرتعالی امید بستی به اینکه بابای دختره بیاد خرج تحصیل حضرتعالی رو بده! غافل از اینکه نه تنها همچین امیدی نباید به اونها ببندی، بلکه این دختر خانوم 21 ساله (که از پارسال تا حالا از 19 سالگی به 21 سالگی رسیدند) چنانچه بخواهند ادامه تحصیل بدهند هزینه اش با حصزتعالی است. و نمیتونی بگی خانوم عزیز بذار بابات هم خرج تحصیل تورو بده هم مال منو
    یا اینکه مثلا بگی: خانوم جان! بذار اول من برم دکترا بگیرم. تو این مدت هم شما توی یه دونه اتاق تو خوابگاه متاهلی شاهد دکترا خوندن و ترقی من باش، و از همه نیازهات چشم بپوش، انشا الله یه روز دکترامو میگیرم سر یه کار خوبی میرم اونوقت پول میدم شما هم بری درستو بخونی.
    فکر کردی اگه خانوم بخواد بره دانشگاه آزاد یا... تکلیف چیه؟


    تقصیر شما هم نیست ها! مرد شدن این روزها تعریفش عوض شده: هرکی میخواد بزرگ شه و بره زن بگیره اول چشم میدوزه به جیب بابای دختر! یا اینکه نگاه میکنه ببینه دختر شاغله یا نه!

  16. 10 کاربر از پست مفید بی دل تشکرکرده اند .

    بی دل (پنجشنبه 14 بهمن 89)

  17. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 آذر 91 [ 18:02]
    تاریخ عضویت
    1389-8-28
    نوشته ها
    725
    امتیاز
    3,175
    سطح
    34
    Points: 3,175, Level: 34
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 25
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    2,056

    تشکرشده 2,054 در 617 پست

    Rep Power
    88
    Array

    RE: ازدواج من با این دختر مشکلی درست نمی کنه؟

    چون برادر کوچیکم یه معلم است و تو مهندس هستی،
    این "یه" بار سنگینی تو این جمله داشت.

    پدرم سال قبل برای برادر کوچکترم ...
    آخه اون موقع دختره 19 سال داشت....
    دخترشون هم که 21 سالشه....

    به سلامتی جهشی خوندن
    می خوام بگم که برای این که بار مثبت موضوع را به سمت خودت بیشتر کنی ناخودآگاه داری سعی می کنی بگی که دیگه بزرگ شده و موقع ازدواجشه یا اینکه یه اشتباه لپی بود؟

    منطقا به اولین خواستگار که برادرمه ندادن تا ببینن که کیس بهتر گیر میاد یا نه.
    از کجا فهمیدید برادرتون اولین خواستگار بوده؟

    الان مدیر می گه این راهنمایی بود یا تصحیح دیکته! ( آخه من یه معلمم )

    اما این مسئله ی خواستگاری برادر کوچکترم، بعدا مشکل درست نمی کنه.
    این بستگی داره که چه کسانی از موضوع مطلعند و اهل این جور حرفها هستند یا نه ( از کاه کوه ساختن و حرف الکی زدن و دنبال خراب کردن زندگی مردم بودن و ... ). مثلا ممکنه عموتون بدونه و به زن عموتون گفته باشه و شما اصلا فکرش را هم نکنید.
    بستگی داره که خانم برادرتون اهل همچین مسایلی باشند یا نه. چه اشکالی داره که پسری قبلا از کسی درخواست ازدواج کرده باشه. تازه این فقط یک حرف بوده و شاید در مراحل بعدی برادرتون می گفت نمی خوام!

    در مورد دکترات هم می خواستم اون جا رو جمله های خودت جواب بدم و مفصل. به دلیلی که فرهنگ گفت نشد.
    اما من می گم این با یه دست دو هندونه برداشتن نیست. این زندگی کردن است و باید زندگی کرد. نمی شه که زندگی را تعطیل کنیم بگیم می خوایم درس بخونیم. بعد هم باید زندگی را تعطیل کینم بگیم میخوایم کار کنیم یا ...
    با مدیریت صحیح زمان و مسایل مالی می تونی هر دو را با هم انجام بدی و تازه من می گم بهتره که انجام بدی. حالا بعد مفصل راجع بهش تو تاپیک خودش حرف می زنیم.


  18. 6 کاربر از پست مفید بهشت تشکرکرده اند .

    بهشت (یکشنبه 17 بهمن 89)


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درخواست حذف کاربری، خواهشمند است مدیران سایت توجه فرمایند
    توسط ترنم1 در انجمن پیشنهادات ،انتقادات و مشکلات تالار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 11 آبان 95, 17:13
  2. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 شهریور 91, 23:34
  3. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 20 خرداد 91, 14:03
  4. پسری که دنبال تصاویر جنسی تو نت هست ممکنه مشکل درست کنه برای اطرافیانش؟
    توسط بهار.زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: جمعه 12 اسفند 90, 15:20

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.