به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

Threaded View

  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 02 شهریور 01 [ 10:24]
    تاریخ عضویت
    1386-6-22
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,166
    امتیاز
    41,377
    سطح
    100
    Points: 41,377, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    2,961

    تشکرشده 3,584 در 906 پست

    Rep Power
    0
    Array

    آیا دیگ من پره؟!پراز چیه؟وتا کجا پره؟!

    سلام به همه :

    ارزش خود :دیگی که کسی مراقب آن نیست
    .



    اگر وجود خودمون رو مانند دیگی در نظر بگیریم .
    حال فکر کنید و از خود بپرسید :

    آیا دیگ من پره؟!
    پراز چیه؟وتا کجا پره؟!
    آیا اکنون و درحال حاضر احساس می کنم این دیگ (ارزش خود
    )پره؟!خالیه ؟!کثیفه؟!
    یا ترک خورده ؟!
    محتوای دیگم, احساس ارزشه یا گنا ه, شرم یا بی ثمری؟!

    راستی شما در خانواده چه قدر در مورد دیگ وجودتان با هم صحبت می کنید .

    لطفا به مثال های زیر دقت کنید !
    پدری وارد منزل می شود و می گوید "دیگ من امروز پراست"و بقیه افراد خانواده می فهمند که او مسلط است و با نیروی کامل و روحیه خوب و احساس و امنیت و وقوف برکارایی خود به رتق و فتق امور مشغول است .
    یا پسری می گوید : "من احساس دیگ خالی می کنم "این گفته برای دیگر اعضاءبیان کننده این مطلب است که او احساس بیکارگی می کند , احساس خستگی و بی حوصلگی و بخصوص احساس این که نمی تواند جلب محبت کند حتی گاهی ممکن است این عبارت به این معنی باشد که او همیشه احساس بدی داشته و باید به هرچه به او می دهند قانع باشد و نمی تواند شکایت کند .
    .

    زنی که تردید دارد آیا به شوهرش بگوید که احساس بی کفایتی , افسردگی و بی ارزشی می کند یا نه , می تواند صادقانه به او بگود "الان دیگ من وضع مساعدی ندارد "
    لغت دیگ = "ارزش خود" یا " احترام به خود"

    عامل قاطعی که دردرون مردم ودر بین مردم وجود داره تصویری از ارزش خودی ست که هرکس همیشه با خود داره ,یعنی "دیگ" او .
    بله !میشه در جمع خانواده از اصطلاح "دیگ" استفاده کرد و راحتر احساسات خود مون مطرح کنیم و به احساسات بقیه پی ببریم . خود راراحت تر ببینیم و و از این فرهنگ که نباید از احساسات خود صحبت کرد رهایی پیدا کنیم
    , درستی, مسئولیت ,شفقت , عشق,کمال , این ها همه ازکسی تراوش می کنندکه" دیگش"پرباشه .
    وقتی دیگ کسی پر باشه احساس می کنه که برای خودش آدمیه و دنیا جای بهتریه چون او در آن زندگی می کنه و به شایستگی خودش مومنه . قادره از دیگران یاری بطلبه , در عین حال معتقده که می تونه خودش تصمیم بگیره و خود بهترین وسیله رادر اختیار داره . ضمن آن که به ارزش خود ارج می نهد , آماده ست ارزش دیگران را ببیند و به آن احترام بگذاره و نور امید و اعتماد بیافشانه! .
    خوب اینها فواید اینه که دیگ خود و دیگر افراد خانواده ام پر باشه.پس هرروز باید حواسم به دیگ خودم و دیگر افرادی که با اونها سرو کار دارم باشه !
    1-اینکه آیا دیگ من ودیگر افراد پر ه !؟
    2-امروز چی تو دیگم بریزم ؟!
    3-امروز چی تو دیگ دیگر افراد می ریزم ؟!
    4-حواسم باشه امروز چه چیزهایی رو توی دیگم نریزم و اگر دیگری در دیگم ریخت با اون چه کنم ؟!
    5-حواسم باشه چه چیزی توی ظرف ودیگ دیگری نریزم ؟!
    6-با چی دیگم رو تمیز کنم و تمیز نگهش دارم ؟!

    منبع کتاب :آدم سازی در روانشناسی خانواده
    از ویرجینیا ستیر
    که سعی کردم خلاصه و ساده بنویسم امید وارم مفید واقع بشه .

    سلام :
    توجه!
    دوستانی که مطلب بالا روخوندن لطفا نظر و عقیده خودشون رو مطرح کنند و از الان تا دوسه روز دیگه خوب به مواد اولیه که در دیگ خودشون و دیگران می ریزند دقت کنند و گزارش اون رو برای ما بیارن.
    در ضمن یه پیاله از آشی که طی این دوسه روز در دیگ خود و دیگران می پزند نیز برای ما بیاورند .
    ببینم کی آشپزیش بهتره !

  2. 7 کاربر از پست مفید setareh تشکرکرده اند .

    setareh (یکشنبه 30 بهمن 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:59 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.