به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 20

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 اسفند 91 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    423
    امتیاز
    5,445
    سطح
    47
    Points: 5,445, Level: 47
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points1000 Experience Points
    تشکرها
    3,495

    تشکرشده 3,519 در 509 پست

    Rep Power
    58
    Array

    زن داداش،زن عمو...

    سلام دوستان عزیزم
    من تازگی ها به مشکلی برخوردم که می خوام اینجا مطرح کنم تانظرات شما روهم بدنم.شاید به نظرتون خیلی پیش پا افتاده باشه وشاید فکر کنید از بی دردی دارم واسه خودم مشکل درست می کنم.
    ولی نه اصلا اینجوری نیست واین مسئله برام خیلی مهمه.
    موضوع اینه که من دوست ندارم از القاب واسامی دیگه درصدازدن افراد بکارببرم ودوست ندارم هم برای من بکار برده بشه.
    برای مثال من دوست ندارم بچه جاری ام منو زنمو صدا کنه.متنفرم به این القاب صدا بشم.همیشه این نظر رو داشتم که وقتی من اسم دارم دوست دارم به اسمم صدام کنند.ولی خب جامعه ما اینو قبول نمی کنه.حالابماند که جاری ام می خواد منو حرصم بده وبه بچه 2 ساله اش زنمو یادمیده.تازه اینو دلیل بربی ادبی می دونه! من قبولش ندارم.
    این موضوع خیلی جاها منو با مشکل مواجه کرده ،مثلا همین امروز یکی ازهمکارام درمورد موضوعی صحبت می کرد.بین حرفاش گفتم "زن داداش؟؟؟؟؟؟" بعد بحث طولانی شروع شد هنوز من چیزی نگفته بودم واونا هرکدوم نظر خودشون رومی گفتند که همشون با جاری ام هم عقیده بودند.وقتی هم من نظر خودمو گفتم همشون یه دیوار بزرگ جلوم ساختند که توداری از
    اروپایی ها تقلید می کنی،این واسه بچه بی ادبی میاره،وکلی حرفای دیگه...
    حالامن واقعا نمیدونم چی درسته؟ به هیچ وجه دوست ندارم به القاب " زن داداش، زن عمو، آبجی ویا آریانا خانوم و..."
    خطاب بشم. ای بابا من اسم دارم چرا صفت می چسبونند به اسمم؟
    اینم بگم این موضوع هیچ ربطی به فرهنگ اروپایی ها نداره،من این عادت روازبچگی داشتم .ازوقتی که اصلا نمی دونستم اروپا کجاست.

  2. #2
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    آریانا جان بابت همسن و سالات که به جای اسمت با القاب دیگه صدات کنن درست می گی آدم اسم داره برای چی؟

    ولی برای بچه ها که تو می شی خاله عمه زن عمو درستش همونه که با همون لقب صدات کنن دنبالشم اسمتو بیارن

    زن عمو آریانا.

  3. 3 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (سه شنبه 17 خرداد 90)

  4. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 اسفند 91 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    423
    امتیاز
    5,445
    سطح
    47
    Points: 5,445, Level: 47
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points1000 Experience Points
    تشکرها
    3,495

    تشکرشده 3,519 در 509 پست

    Rep Power
    58
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    نههههههههه !!!!
    آخه چرا؟
    من خودم اگه یه موقعی خدای نکرده بچه داربشم دلم نمی خوادیادش بدم تا به این القاب کسی روصدا بزنه!!!
    :(

  5. #4
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    آریانا،این چیزا جزو مسایل تربیتیه ما نمی تونیم به میل خودمون تغییرشون بدیم.یک سری حریم ها باید بین بچه و بزرگ تر

    رعایت بشه.

  6. 3 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (دوشنبه 16 خرداد 90)

  7. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 05 اسفند 90 [ 19:03]
    تاریخ عضویت
    1390-3-01
    نوشته ها
    433
    امتیاز
    3,819
    سطح
    39
    Points: 3,819, Level: 39
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    783

    تشکرشده 794 در 331 پست

    Rep Power
    59
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    من هم با فرهنگ موافقم, زن دایی منم اصلا خوشش نمیومد بهش بگیم زن دایی و دوست داشت با اسم کوچیک صداش کنیم اونم چون فاصله سنی هامون کم بود اما ادب حکم می کنه, مثل اینه که مادرت رو با اسم کوچیکش صدا کنی یا پدرت روهم همینطور, البته اعتقاد هر کسی قابل احترامه اما تو این جامعه عرف چیز دیگه ایه پس سعی کن روش حساسیت نشون ندی (همون پذیرفتنیه که آسمان به من گفت) آریانا جون.

  8. 2 کاربر از پست مفید matin_female_1988 تشکرکرده اند .

    matin_female_1988 (دوشنبه 16 خرداد 90)

  9. #6
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 اسفند 91 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    423
    امتیاز
    5,445
    سطح
    47
    Points: 5,445, Level: 47
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points1000 Experience Points
    تشکرها
    3,495

    تشکرشده 3,519 در 509 پست

    Rep Power
    58
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    نقل قول نوشته اصلی توسط tell me
    من هم با فرهنگ موافقم, زن دایی منم اصلا خوشش نمیومد بهش بگیم زن دایی و دوست داشت با اسم کوچیک صداش کنیم اونم چون فاصله سنی هامون کم بود اما ادب حکم می کنه, مثل اینه که مادرت رو با اسم کوچیکش صدا کنی یا پدرت روهم همینطور, البته اعتقاد هر کسی قابل احترامه اما تو این جامعه عرف چیز دیگه ایه پس سعی کن روش حساسیت نشون ندی (همون پذیرفتنیه که آسمان به من گفت) آریانا جون.
    نه tell me عزیز،پدر ومادر آدم فرق می کنه.
    معنای لغوی "مامان" میشه "قشنگ"
    ولی معنای زنداداش،زنمو،زندایی،... چی ؟
    باید یه معنایی بهتر ازاسمش داشته باشه که بیارزه!
    یامن اشتباه می کنم؟

  10. 2 کاربر از پست مفید داملا تشکرکرده اند .

    داملا (دوشنبه 16 خرداد 90)

  11. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,733
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,203 در 1,431 پست

    Rep Power
    191
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    عزیزم چرا غصه میخوری؟
    هر کس صدات کرد زن عمو یا فلان بگو "میشه منو اریانا صدا کنی نه چیز دیگه؟" یا مثلا به بچه ی جاریت بگو عزیزم بگو اریانا نه زن عمو باشه؟؟؟؟ البته این رو بذار وقتی بچه یه کم بزرگتر شد و با لحن مهربون بهش بگو همین ....

    به همین راحتی به همین خوشمزگی

    منم مثل شما دوست دارم فقط به اسم صدام کنند ولی اصلا اعصابتو خورد نکن هر کس هم گفت این به خاطر احترام و ....هست بگو من احترام نمیخوام لطفا منو به اسم صدا کنید...مثلا اریاناجون

  12. 2 کاربر از پست مفید parnian1 تشکرکرده اند .

    parnian1 (دوشنبه 16 خرداد 90)

  13. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 04 مرداد 93 [ 18:17]
    تاریخ عضویت
    1389-10-29
    نوشته ها
    221
    امتیاز
    3,401
    سطح
    36
    Points: 3,401, Level: 36
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 99
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    465

    تشکرشده 473 در 146 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    آریانا جان
    من هم اولش خیلی از لقب "زن عمو" بدم می اومد و سعی می کردم بهشون یاد بدم که من رو طور دیگه ای صدا کنند!!!

    ولی راستش رو بخوای الان برام جالب هم هست!

    می دونی چیه؟ یه احساس عجیبی بهم می ده، اینکه من همیشه و همه جا و برای همه یک مفهوم رو ندارم،
    مثلا:
    برای مادرم: دختر هستم.
    برای خواهر و برادرم: خواهر هستم.
    برای شوهرم: همسر هستم.
    برای برادرزادم: عمه هستم.
    برای خواهر زادم: خاله هستم.
    برای همکارم: خانم ... هستم.
    برای برادرزاده همسرم: زن عمو هستم.
    و برای....

    این احساس که برای هر نفر یک مفهوم جداگانه ای داری، به من این احساس رو می ده که در روابطم با افراد مختلف باید ماسکهای مختلفی بزنم!!!

    نمی دونم می دونستی که انسانها مدام در حال ماسک زدن هستند؟ مثلا رفتاری که شما در محیط کار با همکارت داری، توی خونه با فرزندت نداری! رفتاری که با فرزندت داری با همسرت نداری! رفتاری که با همسرت داری با مادر پدرت نداری! رفتاری که با پدر و مادرت داری با خواهر و برادرت نداری و ....

    وقتی من رو با اون لقب صدا می زنند یادم می یاد که الان کدوم نقش رو دارم!

  14. 9 کاربر از پست مفید lonely sky تشکرکرده اند .

    lonely sky (دوشنبه 16 خرداد 90)

  15. #9
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 اسفند 91 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1390-1-09
    نوشته ها
    423
    امتیاز
    5,445
    سطح
    47
    Points: 5,445, Level: 47
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered5000 Experience Points1000 Experience Points
    تشکرها
    3,495

    تشکرشده 3,519 در 509 پست

    Rep Power
    58
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    نقل قول نوشته اصلی توسط lonely sky
    آریانا جان
    من هم اولش خیلی از لقب "زن عمو" بدم می اومد و سعی می کردم بهشون یاد بدم که من رو طور دیگه ای صدا کنند!!!

    ولی راستش رو بخوای الان برام جالب هم هست!

    می دونی چیه؟ یه احساس عجیبی بهم می ده، اینکه من همیشه و همه جا و برای همه یک مفهوم رو ندارم،
    مثلا:
    برای مادرم: دختر هستم.
    برای خواهر و برادرم: خواهر هستم.
    برای شوهرم: همسر هستم.
    برای برادرزادم: عمه هستم.
    برای خواهر زادم: خاله هستم.
    برای همکارم: خانم ... هستم.
    برای برادرزاده همسرم: زن عمو هستم.
    و برای....

    این احساس که برای هر نفر یک مفهوم جداگانه ای داری، به من این احساس رو می ده که در روابطم با افراد مختلف باید ماسکهای مختلفی بزنم!!!

    نمی دونم می دونستی که انسانها مدام در حال ماسک زدن هستند؟ مثلا رفتاری که شما در محیط کار با همکارت داری، توی خونه با فرزندت نداری! رفتاری که با فرزندت داری با همسرت نداری! رفتاری که با همسرت داری با مادر پدرت نداری! رفتاری که با پدر و مادرت داری با خواهر و برادرت نداری و ....

    وقتی من رو با اون لقب صدا می زنند یادم می یاد که الان کدوم نقش رو دارم!

    lonely sky عزیز تفسیرت واقعا عالی بود.من هیچ وقت عمه نمیشم.ولی خاله شدم.
    ازاینکه بچه خواهرم بهم میگه خاله جون زیادبدم نمیاد.ولی ازلفظ (زن داداش،زن دایی وزنمو)
    متنفرم.



    نقل قول نوشته اصلی توسط BABY
    آریانای عزیز
    یه چیز جالب ، من قبل از اینکه بدنیا بیام دائی شده بودم ، یه خواهر زاده دارم که یه سال ازم بزرگتره اون موقعها که همبازی بودیم هم بهم میگفت دائی ، الان هم که دو تا بچه داره هم میگه دائی .
    یه عالمه (چون واقعا نمی دونم چند تا هستن) خواهر زاده و برادر زاده دارم ، تو دروه دانشجوئی خودم ،کوه زیاد می رفتم و هر بار 5-6 تاشون رو همراهم می بردم تو راه وقتی بهم دائی و عمو میگفتن ، بارها شده بود که بقیه می گفتن خوش به حالتون که دائی / عمو تون هم سن و سالتونه و بنظر من هم خیلی خوبه.
    با عمو و دائی خودم اختلاف سنی 30-40 ساله داریم .

    بچه که بودم برادر بزرگم هر بار منو با یه اسم صدا میزد ، هربار هربار که نه ، سه تا اسم روم گذاشته بود یمیش مسعود بود ، یکی دیگه معنی خاصی نداشت اصلا اسم نبود بهم میگفت توتل (به فتح تای دوم)
    اونموقع که بدم نمیومد ، الان هم برام یه خاطره خیلی خوبه.


    بذار همه از بودن در کنارمون احساس خوبی داشته باشن. هرجور راحتن. از راحتی اونا ما هم حس خوبی خواهیم داشت.
    ممنونم آقای baby ازوقتی که صرف این تایپیک کردید.
    مثل اینکه چاره ای ندارم جزاینکه بااین همه تنفری که از بکاربردن این القاب دارم ،باهاشون کناربیام ودیگه به این موضوع فکر نکنم تا برام وسواس نشه!
    درواقع می خوام تحمل کنم وقتی بهم میگن زنمو ویازندایی.حالا زن داداش رو یه جوری حلش می کنم.

  16. #10
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 01 خرداد 98 [ 14:08]
    تاریخ عضویت
    1389-1-27
    نوشته ها
    155
    امتیاز
    8,847
    سطح
    63
    Points: 8,847, Level: 63
    Level completed: 33%, Points required for next Level: 203
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class5000 Experience Points
    تشکرها
    420

    تشکرشده 448 در 136 پست

    Rep Power
    34
    Array

    RE: زن داداش،زن عمو...

    آریانای عزیز
    آریانا خانم
    آریانای گل
    نقل قول:
    حالابماند که جاری ام می خواد منو حرصم بده وبه بچه 2 ساله اش زنمو یادمیده.تازه اینو دلیل بربی ادبی می دونه!

    می دونم که شما حق داری که خودت انتخاب کنی که چی صدات کنن. بله اما اگر دیگرون این کار رو نکردن حمل بر بدی و لجبازی اونها ندون.
    خودت باید تلاش کنی تا با محبت و مهربانی و زبان خوش این رو از دیگرون بخوای. البته اثرات جانبیش رو هم باید در نظر بگیری مثلا ممکنه (البته ممکنه) بچه ای که با اسم کوچیک صدات میکنه وارد صمیمیت خارج از حد بشه و احترام کمتری برات قائل باشه.
    دوست دارید همکار مردی که سالها با هم آشنا بودید چی صداتون کنه؟ مطمئنا محترمانه تر اینه که بگه خانم آریانا

    نقل قول:
    معنای لغوی "مامان" میشه "قشنگ"

    فکر نمی کنم معنای لغوی مامان این باشه. بلکه بعد از بکاربردن کلمه مامان برای مادر و با توجه به بار احساسی این کلمه معنی های دیگه هم پیدا کرده باشه.
    مثلا قشنگ یا دوست داشتنی یا مهربان یا خیلی لغات مثبت دیگه.

    اگر دوست ندارید از اصطلاحات خشک زن عمو یا زن دایی براتون استفاده بشه می تونید پیشنهاد فرهنگ رو قبول کنید ازشون بخواید بگن زن عمو آریانا چون هم به خواسته شما نزدیکه و هم به عرف جامعه

    نقل قول:
    این احساس که برای هر نفر یک مفهوم جداگانه ای داری، ...

    حس جالبی بود. برای هر کس یک مفهوم.
    [size=medium]هله پیوسته سرت سبز و لبت خندان باد
    هله پیوسته دل عشق ز تو شادان باد
    [/size]

  17. 4 کاربر از پست مفید جاودان تشکرکرده اند .

    جاودان (دوشنبه 16 خرداد 90)


 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پسرم،زندگیم
    توسط میثم63 در انجمن طــــرح مشکلات کودکان: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 28 مرداد 94, 14:05
  2. میشه بدون رابطه زناشویی ،زندگی خوبی داشت؟
    توسط الهه آذر در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 32
    آخرين نوشته: سه شنبه 17 تیر 93, 17:36
  3. انتخاب عاقلانه،زندگی عاشقانه
    توسط baby در انجمن انتخاب و تصمیم گیری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 22 شهریور 89, 16:28

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.