RE: سردرگمی امانم را بریده!
سلام دوست عزیز
تا دلت بخواد فارغ التحصیل تو دوست و آشنا دارم که الان بیکار هستن و اگر هم شغلی پیدا کردن اولا غیر دولتی بوده و اکثرا به صورت قراردادی !
این مساله رو نگفتم که نا امید بشی و منظورم این بود مشکل فقط برا تو نیست و طبق آماری که دولت داده 15 درصد بیکار داریم و همه میدونیم این آمار صد در صد غیر واقعی هست و مشکل خیلی اساسی تر از این حرفاس !
پیشنهاد من اینه یه مدت به عنوان کارورز تو شرکتها و جاهایی که مربوط به رشته تحصیلیت هست فعالیت کن و زیاد به فکر درآمدش نباش تا یه تجربه کسب کنی و بتونی تو رشته خودت فعالیت کنی
میتونی تو کلاس های سازمان فنی و حرفه ای شرکت کنی و یه مهارت جدید در رشته جدید پیدا کنی مثلا کامپیوتر و خیاطی و . . .
از بقیه دوستانت که باهات هم زمان فارغ التحصیل شدن کمک بگیر و ببین اونا چه راهی رو انتخاب میکنن .
تو مراکز کاریابی ثبت نام کن و آگی های روزنامه و . . . !
و خیلی کارای دیگه . . . !
RE: سردرگمی امانم را بریده!
به نظر من اول از همه به ادامه تحصبل فکر کنین!
بعدم خیلی باید بگردین، سعی کنین با استاداتون در ارتباط باشین، تا می تونین لینک هایی که می تونن کمکتون کنن پیدا کنین. ببینین در رشته ی خودتون چه مهارت هایی لازمه، همه رو یاد بگیرین. بی کار نشینین کار بیاد سراغتون، کار خوب گشتن می خواد. همه ی اداره کارها ثبت نام کنین و توی فرمتون تمام مهارت هایی که دارین رو ذکر کنین حتی اگه اون مهارت ها خیلی ابتدایی باشه.
یه توصیه خیلی مهم اینه که اگه واقعاً قصد ادامه تحصیل ندارین، بگردین یه کار خوب پیدا کنین، خوب و مناسب، یه کاری که همین حالا به قول بچه ها جای پاتون سفت بشه، پیدا کردن همچین کاری گشتن می خواد، مهارت زیاد می خواد. پس سعی کنین تا می تونین مهارتاتون رو زیاد کنین. اصلاً نا امید نشین.
ایشالا که موفق میشین.
RE: سردرگمی امانم را بریده!
بهتره اول به کمک یک مشاور رغبت سنجی بشین و استعدادت رو هم در یابی که در چه زمینه هایی هست بعد با در نظر گرفتن رغبت و استعداد به وضعیت بازار کار و مشاغل و ... نظری بیافکنی و بررسی داشته باشی و بعد تلاش رو برای یافتن کار مناسب آغاز کنی . شما با توجه به شکل تحصیلتون معلومه توجهی به رغبتها و توانایی و استعدادتون که در چه زمینه هایی هست نداشته اید ، لااقل حالا مثل روند تحصیلیتون عمل نکنید . بسنجید و پی گیر کار باشید .
موفق باشید