سلام.
کسی میدونه از نظر مراتب قانونی کجا میشه از استاد راهنما شکایت کرد؟
نمایش نسخه قابل چاپ
سلام.
کسی میدونه از نظر مراتب قانونی کجا میشه از استاد راهنما شکایت کرد؟
بستگی داره به موضوع و چگونگیش. اگه ممکنه بیشتر توضیح بده
سلام.
ببینید، من کار ازمایشگاهی مربوط به پروپوزالم بهمن سال پیش تموم شده. و این آقا، اضافه بر کار من هی به من میگه برو آزمایشگاه و فلان چیز رو هم بساز و از طرفی هم با اینکه هر قسمتی رو نوشتم براش ایمیل کرده ام که بررسی کنه، اهمیتی نمیده. فقط دو بار اونم به زور پاپیچ شدن من حضورا، دو تا حدود یک ساعت یک ساعت و نیم یکم از تحلیلهام رو بررسی کرده. ولی مثلا فصل دومم رو هر چی بهش میگم، بررسی نمیکنه.
اصلا انگار حالیش نیست وضعیت چطوریه و من باید دفاع کنم! تو باغ نیست انگار. فقط ذهنش توی بهبود ساخته.
قبلا پایان ترم 30 بهمن بود. دیروز تازه متوجه شدم این ترم دانشگاه قانونای خودشو تغییر کرده و پایان ترم رو 20 دی اعلام کرده. و اگر بعد از 20 دی دفاع بشه، حتی یکروز، اید ثبت نام ترم بعد صورت بگیره.
امروز با وزارت علوم هم تماس گرفتم. میگه خود دانشگاه مستقلا میتونه تصمیم بگیره تاریح اتمام ترم کی باشه و دستورالعملش از وزارت دریافت نمیشه.
یعنی امروز از ته دلم لعنت فرستادم به این حکومت و قانوناش. امیدوارم نابود بشه این حکومت جنگل وار بی قانون دزد.
پوه جان
شنیدم کمیته ای هست برای حل اختلاف بین استاد و دانشجو. اما اون دیگه راه آخر هست. تا حالا با استادت در این مورد صحبت کردی؟ اینکه کار رو برای دفاع جمع کنی و بعد از دفاع بیای ادامه بدی برای مقاله دادن؟ به هرحال اول باید با زبون خوش از استاد شروع کنی به صحبت. اگه جواب نداد، یه نفر رو واسطه کنی. مثل مدیر گروه.
متاسفانه دانشجو در دانشگاه از حق خاصی برخوردار نیست. من همیشه این انتقاد رو به سیستم آموزشیمون دارم. من در دوره دکترام به دلیل کم تجربگی و ضعف استاد از نظر مادی و معنوی خیلی ضرر کردم. ولی به جای شکایت، یه راه حل های جایگزین پیدا کردم و کارم رو تموم کردم.
به جز صدمات روحی و مالی که خوردم، یه حس و حالی پیدا کردم که تصمیم به مهاجرت گرفتم. رفتار ناعادلانه استاد و کادر دانشگاه، فقط ترک وطن رو داره برام راحتتر میکنه. البته هستن اساتیدی که خیلی متعهد هستن و درستکارن. ولی تعدادشون کمه.
پیشنهاد میکنم با استادت صحبت بکن و بگو فقط میخوام دفاع کنم و نمره برام اصلا اهمیتی نداره. بزار زودتر راحت بشی از این کابوس.