دوستان عزیز من جداگونه می خوام مزایا و معایب صیغه مورد بررسی قرار بگیره. این تاپیک رو ایجاد کردم. نظرات خودم رو در مورد شرایطش هم گفتم.
http://hamdardi.net/showthread.php?tid=4217
تشکرشده 33 در 29 پست
دوستان عزیز من جداگونه می خوام مزایا و معایب صیغه مورد بررسی قرار بگیره. این تاپیک رو ایجاد کردم. نظرات خودم رو در مورد شرایطش هم گفتم.
http://hamdardi.net/showthread.php?tid=4217
تشکرشده 0 در 0 پست
سلام
در مساله ازدواج موقت يك مساله حايز اهميت هست كه كمتر به اون توجه ميشه.
اگرهدف از ازدواج موقت تنوع در سكس و شركاي جنسي متعدد باشه اينچنين ازدواجي از نظر من كاملآ مطرود و غير اخلاقي هست .
شركاي جنسي متعدد داشتن چه شرعي و چه غير شرعي مساوي هست با گسترش بيماريهاي مقاربتي مثل سفليس و بيماريهايي مثل ايدزو هپاتيت.
ازدواج موقت هم بايد حساب شده باشه.ازدواج موقت واسه جواني كه امكان ازدواج دايم براش فراهم نيست خيلي هم ميتونه مفيد باشه.البته
بشرطي كه مساله تعدد شركاي جنسي و تنوع طلبي پيش نياد.چون اگر چنين بشه حتي اگر شرايط ازدواج دايم فراهم بشه ديگه تن به ازدواج دايم نخواهد داد.
در ضمن متاسفانه اينقدر كه آقايون متاهل اقدام به ازدواج موقت مي كنند جوانهاي مجرد براي ازدواج موقت اقدام نمي كنند چون ميترسند كه اگر اين ازدواج موقت را ثبت كنند در آينده كه خواستند ازدواج دايم كنند واسشون مشكل ساز بشه ودختري كه در نظر گرفته واسه ازدواج دايم از ازدواج موقت پسر اطلاع پيدا كنه و حاضر به ازدواج نشه.
در ضمن ازدواج موقت پيشگيري كننده از عمل غير اخلاقي و غير شرعي وخطرناك استمنا در جوانان است.
تشکرشده 10 در 7 پست
به نظر من هرچی تو اسلام اومده کاملا درسته ،
یکم فکر کنید می بینید که برای تک تک مشکلات انسان یه راه حل قرار داده و هیچ موقع نمی شه بگید تو این قضیه اسلام هیچ راهی رو مشخص نکرده .
ببخشید میخوام یکم رک صحبت کنم چون تعارف را باید اینجا کنار بزاریم. در جواب اونایی که میگن صیغه از نظر اجتماعی قابل قبول نیست باید بگم آیا پدیده خود ارضایی که این روزها داره بیداد میکنه جایزه ؟ با اون خطرات زیادش برای انسان ؟ وقتی سن ازدواج برای پسرها تو ایران به 26 رسیده به نظر شما آقایون میتونن پاکدامنی خودشون رو حفظ کنن ؟
از جانب خانوم ها هم همین قضیه است . بسیاری از خانوم های متارکه یا همسر فوت شده وجود دارن . به نظر شما آیا اونها هم طاقتش رو دارن که تا آخر عمر این نعمت رو از خودشون محروم کنن ؟ یه لحظه خودتون رو بجای اونها بزارید ( خداوکیلی چقدر می تونید تحمل کنید ؟)
میدونید از چه زمانی دید مردم نسبت به صیغه تغییر کرد ؟ در زمان عثمان صیغه ممنوع اعلام شد .
در جواب دوستی که میگه اگه صیغه عمومی بشه شهر بهم میریزه باید بگم که ما نباید بجای حل کردن سوال ، صورت سوال را پاک کنیم .
ببخشید اگه پر حرفی کردم .
تشکرشده 100 در 62 پست
26?????فکر نمیکنم اینقدر کم باشه !!!!! حداقلش الان هر چی که من میبینم30 سال هست(حداقل) تازه بعدا انتظار دارن که پسر هیچ رابطه ای هم نداشته باشه! مردم ایران واقعا دوست دارن سر خودشون رو هم کلاه بذارن :Pجالبه واقعا !!!:Dنوشته اصلی توسط jentelman_hz
تشکرشده 0 در 0 پست
سلام دوستان
فکر نمی کنید بهتره بجای یک طرفه به قاضی رفتن اصلا ببینم علت اینکه یه زن حاضر می شه دست به این کار بزنه چیه ؟ آیا شما که میگید مخالفید یا ..... جای اون آدم بودید
اساسا چرا فکر می کنید دلیل صیغه فقط می تونه sex یا تنوع طلبی باشه /؟
تشکرشده 402 در 153 پست
وقتی سن ازدواج پسرها به حدود 40 نزدیک میشود تنها راه وبهترین راه ازدواج موقت است با شرایط کامل:1-دختران نمیتوانند ازدواج موقت بکنند پس این در مورد خانمهای بیوه است که سرپرستی ندارند 2-اولویت و تاکید بر روی پسران بالغی است که به علت مشگلات مالی و غیره توان ازدواج دائمی را ندارند نه مردان متاهل 3-یکی از افتخارات ما شیعه ها بروز بودن دینمان است که برای حل مشگلات این دوران قرنها پیش راه حل ارائه شده 4-به صورت نا سالم برخی روابط وجود دارد چرا ساماندهی نشود و.....شدیدا با رعایت ضوابط موافقم
تشکرشده 9 در 3 پست
از نظر من ازدواج موقت برای مرد متاهل چیزی نیست جز توجیهی برای شهوت رانی و تنوع طلبی بیشتر چرا که شخصی که همسر دائم در اختیار دارد نباید دم از عدم رفع نیاز بزند و سعی در توجیه زیاده طلبی خویش به خاطر عدم ارضای نیازهایش بزند و فرضاً اگر واقعاً از سوی همسرش هیج توجهی به نیاز های عطفی و جنسی اش نشود باید جدا شود و هیچ دلیلی بر اختیار کردن همسر چه دائمی چه غیر دائم در صورت متاهل بودن وجود ندارد.
- لحظات شادی خدا را ستایش کن، لحظات سختی خدا را جستجو کن، لحظات آرامش خدا را مناجات کن، لظات دردآور به خدا اعتماد کن، و در تمام لحظات خداوند را شکر کن
تشکرشده 9 در 3 پست
ازدواج موقت هم بايد حساب شده باشه.ازدواج موقت واسه جواني كه امكان ازدواج دايم براش فراهم نيست خيلي هم ميتونه مفيد باشه.البته
بشرطي كه مساله تعدد شركاي جنسي و تنوع طلبي پيش نياد.چون اگر چنين بشه حتي اگر شرايط ازدواج دايم فراهم بشه ديگه تن به ازدواج دايم نخواهد داد.
- لحظات شادی خدا را ستایش کن، لحظات سختی خدا را جستجو کن، لحظات آرامش خدا را مناجات کن، لظات دردآور به خدا اعتماد کن، و در تمام لحظات خداوند را شکر کن
تشکرشده 9 در 6 پست
دوستان خوبم
من تا به حال n مرتبه قرآنو ختم کردم اما موندم چرا قرآنی که ریز ترین مسایلو عنوان کرده خصوصا در باب مسایل خانوادگی و حتی عنوان کرده که مرد تا 4 تا زن میتونه بگیره و من کمترین کی باشم که با خدا بخوام نعوذ بالله مخالفت کنم , اما کوچیکترین اشاره ای به صیغه نکرده؟ یادش رفته؟ یا نه ما اونو از خودمون در آوردیم و به اسم اسلام داریم کلاه شرعی سر یه جرم و فساد اخلاقی به نام فحشا میذاریم؟ اسلامی که قرآنش که اون همه از حق و حقوق زن حرف میزنه و از کوچکترین روابط پنهانی حتی به قصد ازدواج نهی میکنه چطور میاد و یه هو یه راه فرار از مسوولیت به این واضحی جلوی پای مرد میذاره؟
من موندم اگه مرجع عالیقدری چون آیت الله صانعی دامت برکاته دستور صریح قرآن در باب چند همسری را وتو مینمایند و باطل اعلام میدارند, چگونه است که همچین مسایلی ( صیغه) را تاب می آورند؟
آخه یعنی چی کی تا اومده به چشمه اصلی برسیم از چاله ها به قدر نیاز آب بخوریم؟ اون چاله ها انسانهایی هستند بسان شما. چرا مردی که موقعیت ازدواج ندارد با یکی از همون چاله های کم توقع ازدواج نمیکند؟ اصلا چرا چاله مینامیدشان؟ آنها حق ازدواج ندارند؟ وقتی قرآن حتی برای کنیزانی که از آنها بهره میبرید حق و حقوق و مهریه قایل است, آنها چه چاله هایی هستند که مستحق صیغه شدن و نه تشکیل خانواده.
پرتو (چهارشنبه 20 دی 91)
تشکرشده 35,998 در 7,404 پست
سلام پرتو عزیز
حتماً می دونی که منابع فقه شیعه چهار تا است ، کتاب ( قرآن ) سنت ، اجماع و عقل ، می دونی که منظور از سنت سیره معصومین (ع) است یعنی راه و روش و توصیه های اونها در زندگی ،و حتماً می دونی که معصومین طبق قرآن عمل می کردندو عملی خلاف اون نداشتند و ضمننا در تفاسیر ، آمده که انعمت علیهم که در صراط مستقیم قرار دارند همین معصومین هستندو بسیاری از جزئیات دین بنا به عمل و آموزشهای آنان است و احکام دین هم از این چهار منبع گرفته شده که یکی از این احکام حکم ازدواج موقت است ، ضمننا من شما را ارجاع می دهم به سوره مومنون آیه 6 که در اینجا هم اشاره به زنان عقدی شده هم کنیزان ملکی که حلال بر صاحب هستند یعنی با نکاح موقت حلالند ، همچنین آیه 32 سوره نور که در آن به نکاح توصیه شده و قید دائم یا موقت نیامده . ضمننا در ماجرای همسر زید که پیامبر بعد از اینکه زید اورا طلاق داد و پیامبر قصد ازدواج با وی می نماید اما اکراه دارد از حرف مردم در سوره احزاب آیه 37 توصیه شده که نباید از مردم بترسی و میگوید ما او را به نکاح تو در آوردیم تا از این پس مردم بدانند که می توانند با زن پسر خوانده خود بعد از طلاق او از ازدواج کنند ف در اینجا قران هم اشاره دارد که این امر خداوند است که پیامبراجرا کرده تا الگو باشد (نقش الگویی پیامبر ) هم اینکه حتماً می دانید این ازدواج به صورت ازدواج موقت بوده .
پرتو عزیز
گذشته از اینها ما نمی بایست به ظاهر قرآن توجه کنیم قران تفسیر می خواهد که اهل فن دارد و سیره معصومین تفسیر عملی قرآن است لذا بهتر است تا اطلاع کامل از چیزی در قرآن نیافته ایم انکار نکنیم که قرآن به آن نپرداخته چون بار اخروی دارد خدای نکرده منکر یک حکم دینی شدن بدون اینکه اسلام شناس یا فقیه بوده باشیم گناه خواهد بود و....
البته جای خوشحالی دارد که در پی بالا بردن آگاهی دینی خود هستیم و حتی خیلی خوشاینده که دنبال فلسفه این حکم های دینی هم باشیم
برایت ارزوی سربلندی و سلامت و موفقیت هر چه بیشتر دارم
فرشته مهربان (دوشنبه 08 تیر 88)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)