ماده فیزیکی عبارتند از مدارهای معین ومحدود حرکت امواج نوری ویا حرارتی می باشد ، که در میان دو حد بالا وپایین قرار دارد . بدین معنی که همه ی آن ارتعاشات نوری یا حرارتی که جهان فیزیکی را برای ما مجسم می کند بین 34000تا 64000 موج در اینچ است .وقابل رویت است
ارتعاشات امواج تشکیل دهنده ی جهان فیزیکی از حیث سرعت در ثانیه ،بین 400 تا 750 بیلیون در ثانیه سرعت دارند .
• حال اگر سرعت امواج بیش از این حد باشد ، ان امواج ، به وجود اورنده جهان اثیری (عالم ارواح )هستند .
هر کدام از مراحل وجود ،از جهان فیزیکی واثیری گرفته تا به لطیف تر از اثیر هم برسیم ،ارتعاشات امواجشان از حیث سرعت وحرکت وجاگیری با هم متفافت هستند .
• در جهان هر موجودی دارای نوعی از این ارتعاشات سریع یا کند می باشد
1-بالاتر از اینجا شناخته نشده
2-امواج بسیار کوتاه
3-عالم اثیر
4-عالم فبزیکی(از 400 الی 750میلیون موج در ثانیه )
5-امواج با حرارت زیاد
6-امواج ناشناخته
7-امواج کهربایی بسیار بلند
هر آنجه در جهان هستی وجود دارد ،می توان به یک نردبان با بی نهایتی تشبیه کرد که شامل امواج با طول موج های مختلف هستند .
• چنانچه این طول موج اگر در حد 4/0 تا 8/0 میکرون باشد که برای شبکه چشم ما مرئی باشند ،ماده نامیده می شودو طول موج های خارج از این حد ،اثیر نام دارد
• البته طول موج های پایین تر از جهان مادی ومرئی ما را،عالم زیر جماد هم می نامند
• نکته طول موج های بالاتر از جهان مادی ما ، جهان اثیری ویا عالم ارواح نامیره می شود.
• ماده جز انرژی متراکم چیز دیگری نیست . چنانچه طلا نقره ،مس ، اکسیژن کربن و.... همگی با آن همه اخنلافات ظاهری ،در واقع ذات آنها یک چیز است . این هما حقیقتی است که عرفا در هزران سال پیش تا کنون گفته اند آنها گفته اند همه چیز یک چیز است .
جهان هستی مانند دریاست که این دریا امواج و حباب های گوناگون دارد .حقایق را به کمک آزمایش های فیزیکی که اکنون معمول است کشف نکردهاند بلکه به کمک کشف وشهود وبا دید باطن در یک حالت اشراقی که نوعی از خود بیخود شدن است توانسته اند ذات وباطن اشیاء را مشاهده کنند
• به قول ابوعلی سینا آنچه را که یک دانشمند می داند ،عارف همان را می بیند .
• یکی از عرفای هند که به حالت اشراقی وبی خبری عمیق فرو رفته بود هنگام مشاهده ذغال ،کلیه واکنش های شیمیایی را که در سوختن ذغال خاصل می شود ، با دبد باطنی مشاهده نموده است وبا بیانی بسیار جالب مطالب را ذکر نموده بود .[/align]
ادامه دارد......
برگرفته از کتاب عالم ارواح (عطاا... بیان الحق)
علاقه مندی ها (Bookmarks)