به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: زنان شیفته

  1. #1
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    زنان شیفته



    اخیرا کتابی به توصیه یکی از دوستان دست گرفته ام که قبلا آن را در قفسه های "شهر کتاب" به کرات دیده بودم ولی سرسری از روی آن گذشته بودم و حتی به خودم زحمت بیرون کشیدن آن را از قفسه نداده بودم تا چه رسد به باز کردن و تورق آن !

    به هر حال چه خوب که تاقبل از اینکه جا گیر سینه ی قبرستان شوم این کتاب و من با هم ،پیوند خوردیم .


    " زنان شیفته " یا روانشناسی محبت بی تناسب ، به قلم "رابین نوروود" مترجم: مهدی قراچه داغی

    در این کتاب علت ناکامی ها و شکست های زنان مورد بررسی قرار می گیرد .

    کلا" کتاب راجع به زن هایی است که اجازه میدهند دیگران با آنها بد رفتاری کنند و به شکلی بیمارگونه دیگران و رفتارهای مزخرفشان را توجیه می کنند و به محبت بیمارگونه خود ادامه می دهند و در نهایت ریشه یابی و علت این محبت و عشقهای یک طرفه مورد بررسی قرار می گیرد .

    با خواندن هر سطر این کتاب یاد این ضرب المثل قدیمی می افتم " از ماست که برماست " هر چند این جمله ابتدا به ساکن ، روایت و حدیث یک رویداد تاریخی است اما محبت و عشق های بیمارگونه ی زنان هم دست کمی از همان رویداد تاریخی ندارد !!!

    به وقت خواندن کتاب که البته تمام که نکرده ام هیچ، بسیار هم کند پیش می روم ( چرا که جای تفکر بسیار دارد!) ، به این فکر می کنم عشقهای بی منطق و بیمار به چه میزان هوادار دارد !!!
    و چه تشویقها و به به و چه چه هایی به همراه می آورد و اسطوره ی زن بیمار عاشق ، عجب حدیثی است و چه مجوزهایی که به بی انصاف جماعت داده نمی شود و....!!!

    و زن بابت رفتارهایی با منشا بیماری چه مدالها و کاپ هایی که دریافت نمی کند!!

    توصیه می کنم این کتاب را تمام زنان و دختران خصوصا بچه های تالار بخوانند و زیادی روی روح و روان سالم خود حساب باز نکنید !!!

    بله، منشا تمام غرغرها و نارضایتی ها و بدرفتاریهای دیگران در خود ماست . بفرمائید یک جرعه از کتاب " زنان شیفته " بنوشید تا حساب کار حسابی دستتان بیاید و تازه متوجه شوید دنیا دست کیست .



    نکته و توجه : چند دوستی که در مدت عدم حضورم در تالار با ایمیل مشکلات خود را با من در میان گذاشته بودند و راهنمایی خواسته بودند و من به دلائلی نتوانسته بودم پاسخگو باشم که از همین جا عذرخواهی می کنم .

    حال لطف کنید به دنبال علتهای بیرونی نباشید . منشا تمام اتفاقات و رویدادهای تلخ و شیرین زندگی در درون خود ماست و به روایتی از" ماست که برماست " . لطف کنید ریشه یابی و پاکسازی کنید این اندرون خراب را !


    نقش والد محترم و کودک درون آزرده و لجوج و سرخورده و....در تمام مراحل آه از نهاد ما در میاورد . ریشه آنجاست که نیازمند پاکسازی و شناخت و کنترل دارد .

  2. 17 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (چهارشنبه 09 دی 88), Blue friend (دوشنبه 30 شهریور 94), آخیش (یکشنبه 29 شهریور 94)

  3. #2
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: زنان شیفته

    توضیح اینکه این کتاب رو به زنان نوشته شده اما آقایان محترم را نیز در بر می گیرد و اگر آقا هستید و تصمیم دارید کتاب را بخوانید هر کجا اسم زن بود شما مردش کنید

  4. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (سه شنبه 20 دی 90)

  5. #3
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    (زنان شیفته )

    بسیاری از ما زن ها درگیر محبت بی تناسب نسبت به مردی که دوستش داریم یا عاشقش هستیم می شویم .بیش از اندازه عشق ورزیدن و نه تنها پاسخی به همان اندازه دریافت نکردن بلکه گاهی دچاری بی محبتی و بی توجهی نیز شدن ! به نظر شما بهتر نیست این مساله را ریشه یابی کنیم ؟ ما زن ها چرا گاهی در عشق دچار اعتیاد می شویم و همواره مردهای مقابلمان دقیقا در شرایطی یکسان حتی در عشق ورزی شان منطقی و با حساب و کتاب پیش می روند ؟

    کتاب " زنان شیفته "که به بحث روانشناسی محبت بی تناسب پرداخته است به طور کامل این مساله را ریشه یابی می کند نشانه های محبت بی تناسب را بیان می کند و دلایل گرفتار شدن به شیفتگی معتادگونه و راه حل مقابله با آن را بررسی می کند .در این کتاب مثال های گوناگونی از زندگی زنانی که هر یک به نوعی دچار عشق افراطی می شوند و نه تنها پاسخی دریافت نمی کنند بلکه پس زده نیز می شوند آورده شده است .

    « اگر شما درگیر مردی هستید که فکر و ذکرتان را مشغول کرده بدانید ریشه های این مشغله ذهنی به جای عشق هراس است.زنانی که اضطراب گونه و بیش از حد محبت می کنند پر از هراس هستند .هراس از تنها شدن ،هراس از این که کسی آن ها را دوست نداشته باشد ،هراس از این که ارزشمند نباشند نادیده انگاشته شوند و فراموش گردند .ما عشقمان را ارزانی مردها می کنیم به این امید که به پایان هراس برسیم .اما اگر محبت تولید محبت متقابل نکند به هراسمان اضافه می شود .وقتی با روشی که انتخاب کرده ایم به خواسته ی خود نمی رسیم بیشتر محبت می کنیم و گرفتار عشق بی تناسب می شویم. پدیده عشق بی تناسب نشانه افکار ،احساسات و رفتار بیمار گونه است .مسائلی که ریشه در دوران کودکی زنان و خانواده هایی که در آنان بزرگ شده اند دارد ...و البته مردانی نیز هستند که دقیقا این گونه رفتار می کنند اما مردها به دلایل گوناگون و از جمله عوامل فرهنگی و بیولوژیایی می توانند از خود حمایت کنند و با پرداختن به جنبه های بیرونی و نه درونی آلام خود را تسکین دهند.مردها با فرو رفتن در کار زیاد ،روی آوردن به ورزش های مختلف و تفریحات و سرگرمی ها می توانند تا حد زیادی از تالماتشان فاصله بگیرند و اما زنان دقیقا به دلایل فرهنگی و بیولوژیایی کمبودهای خود را در روابطشان متجلی می سازند و چه بسیار اتفاق می افتد سر و کارشان با مردانی می افتد آسیب دیده و در نهایت سرد و بی اعتنا »

    اگر درگیر عشق مردی هستید که در حال حاضر دوست یا نامزد یا همسر شماست یا مراحل اول آشنایی را طی می کنید حتما با دقت بخوانید .در مثال های این کتاب من به موارد جالبی رسیدم که در بسیاری از زن ها وجود دارد( چه در رفتارهای کلی و چه در جزئیات ) :

    *به محض جدا شدن...فاصله ی رسیدن به محل کارش یا رسیدن به منزل به او زنگ می زنید .رسیدی ؟ نرسیدی ؟ از نگرانی داشتم می مردم ...در این هنگام مرد با بی تفاوتی کامل می گوید : نگرانی ؟! تازه کمی هم گیج و متعجب می شود ...برای چی باید نگران شود ؟ شاید به من شک دارد !!!

    *می ترسید اگر خیلی از او بی خبر بمانید حتما از دستش بدهید ...مرتب و با فاصله های کم تماس می گیرید و پیامک می زنید.بگذارید تماس ها،پیامک ها مساوی و حتی بیشتر از سوی مرد باشد.مطمئن باشید اگر واقعا دوستتان داشته باشد تنهایتان نمی گذارد (اینقدر نترسید ! مردی که اهل ماندن و وفاداری نباشد دیر یا زود می رود پس چه بهتر که برود !)

    *قرار بود زنگ بزند اما نزده ...می گوید فراموش کردم ! سریع تماس نگیرید .بحث نکنید .حرف های تکراری می دونم برات مهم نیستم ...چرا من هیچ وقت فراموش نمی کنم اگر مامانت بود صد بار زنگ زده بودی را نزنید ! تاثیر عکس می گذارد .(حرص می خورید قبول دارم ! اما خودتان را بی خیال نشان بدهید .)

    *خیلی ببخشید راحت می گویم آویزان همسرتان نشوید .هر جایی که خواست برود حتی وقتی توی اتاق نشیمن می رود و فاصله می گیرد ...اگر مرتب دور و برش بروید و شما محبت کنید کم کم ...خسته می شود .نشانه هایش ؟ جلوی تلویزیون می نشیند روزنامه می خواند ...و اگر در مراحل نامزدی و دوستی هستید کمتر به شما زنگ می زند و حتی ممکن است تلفن هایتان را هم بی پاسخ بگذارد .نترسید به او فرصت تنها بودن بدهید .

    از همه مهمتر تصمیم بگیرید که راه بهبود را برگزینید می توانید از زنی که به سبب محبت بیش از اندازه به دیگران ،خود رنج می برد به زنی تبدیل شوید که آنقدر خودش را دوست دارد که از تالم مصون بماند.

    پی نوشت : آنچه در گیومه آورده ام عینا از کتاب " زنان شیفته " اثر"رابین نوروود " است
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  6. 2 کاربر از پست مفید khaleghezey تشکرکرده اند .

    Blue friend (دوشنبه 30 شهریور 94), شیدا. (یکشنبه 29 شهریور 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.