به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 دی 00 [ 03:31]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    30,655
    سطح
    100
    Points: 30,655, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,300 در 1,292 پست

    Rep Power
    138
    Array

    قبل از پرواز بال هایت را امتحان کن !

    قبل از پرواز بال هایت را امتحان کن !





    می گویند روزی یک کلاغ و یک خرس سوار هواپیما می شوند . کلاغ از مهماندار یک لیوان نوشیدنی می خواهد مهماندار یک لیوان نوشیدنی را می آورد و کلاغ جرعه ای از آن می نوشد و باقیمانده لیوان را روی لباس مهماندار می پاشد . مهماندار می پرسد : " چرا این کار را کردی ؟" وکلاغ می گوید دلم می خواست ماجراجویی کنم !
    مهماندار چیزی نمی گوید و می رود . چند دقیقه بعد که کلاغ چرتش می گیرد و می خوابد جناب خرس هم هوس ماجراجویی به سرش می زند . او هم با اشاره یک لیوان نوشیدنی درخواست می کند و وقتی برایش می آورند ، جرعه ای از آن را نوشیده و الباقی را روی لباس مهماندار می پاشد .به محض اینکه خرس این کار را انجام می دهد چند نفر از خدمه هواپیما به او حمله می کنند و او را کشان کشان به نزدیکی در هواپیما می برند تا از آن بالا به بیرون پرت کنند . خرس شروع به گریه و زاری و عجز و لابه می کند و بعد از کلی تعهد و التزام سر جایش می نشیند . در آن هنگام کلاغ که بیدار شده بود و موضوع را فهمیده بودبا تعجب به خرس نگاه می کند .
    خرس از او می پرسد : "چرا با تو کاری نداشتند ؟"و کلاغ می گوید "چون من بال داشتم و می توانم بپرم ! بنابراین بیرون انداختن از هواپیما برای من ایجاد مشکل نمی کرد . اما تو که بال نداشتی و دیار قدرت نمایی تو روی زمین است . تو بر اساس کدام منطق توی هواپیما دست به ماجراجویی زدی ؟"


    مواظب باشید ، تقلید شیوه های رفتاری دیگران همیشه جواب نمی دهد ! و چه بسا موجب زحمت و اذیت شما هم بشود . ضرب المثلی است که می گوید : کسی که در خانه ای شیشه ای زندگی می کند ، به سما دیگران سنگ پرتاب نمی کند !

    تقلید کور کورانه از رفتارهای دیگران ضمن آنکه ما را نسبت به خود و توانایی های شخصیمان بیگانه می سازد این حطر مهیب را نیز به همراه دارد که ممکن است ناگهان در زمان نادرست در مکانی نادرست قرار گیریم و فرصت هیچ واکنش مناسبی نیز نداشته باشیم .

    تقلید کور کورانه بدون نگاه واقع بینانه به آنچه واقعا هستیم و داشتنی هایی که واقعا داریم ، باعث می شود که دیر یا زود ناگهان خود را بین زمین و آسمان معلق و درمانده ببینیم و برای یافتن یک تکیه گاه ضعیف به هر خس و خاشاکی متوسل می شویم .

    اگر می بینیم یک عقاب روی نوک یک صخره بلند می نشیند و با غرور به اطراف خیره می شود به جای تقلید کور کورانه از او باید بیندیشیم که چه چیز بعث شده عقاب به این درجه از شجاعت و اعتماد به نفس برسد که آن بالانشینی را برای خود انتخاب کند . آنگاه بلافاصبه چنگال های قدرتمند و بال های بزرگ و ورزیده او مقابل چشمانمان ظاهر خواهد شد و روش زندگی و تولد و بزرگ شدن او را خواهیم دید و خلاصه با همه چیزهایی که باعث می شود یک پرنده عقاب شود آشنا خواهیم یعنی یک عقاب بر اساس یک سری داشتنی ها عقاب می شود و طبیعی است که اگر کسی می خواهد عقاب گونه زندگی کند باید اول آن داشتنی ها را برای خود فراهم کند و بعد رقتار عقاب گونه را نمایش دهد .
    اصولا نکته اینجاست که وقتی انسان اسباب و لوازم عقاب شدن را اطراف خود فراهم ساخت بی آنکه بداند خود به خود عقاب می شود و دیگر نیازی به تقلید و ادا در آوردن نیست .

    برای جواب گرفتن از رفتارهای ماجراجویانه و کاهش آسیب ها و عوارض بعدی ، بد نیست ابتدا به داشتنی های و محدودیت های کنونی خود نظر افکنیم و حد و مرزی خردمندانه برای رفتارهای ماجراجویانه خود تعریف کنیم .

    البته این را که راه برای ماجراجویی مقابل همه باز است ، کسی انکار نمی کند . همه می توانند اراده کنند و تا حد مربیگری و غریق نجاتی شنا یاد بگیرند . همه می توانند به بلندترین قله ها صعود کنند . در واقع همه می توانند موفق شوند . موفق شدن تناقضی با احتیاط و مراعات اصول ایمنی و امنیتی موفقیت ندارد .باید پذیرفت موفقیت و کامیابی در هر امری نیازمند یک سری لوازم و مقدمات و شرایط و الزامات است که قبل ازاقدام باید آنها را فراهم نمود و از بودن آنها مطمئن شد . هر پرنده ای که می خواهد پرواز را شروع کند ابتدا چند بار بال هایش را باز و بسته می کند و به هم می زند تا مطمئن شود که بال هایش سر جا هستند و در طول برواز او را همراهی می کنند .


    قبل از هر پروازی ابندا بال هایت را امتحان کن !


    گزیده ای از مقاله احمد حلت

  2. 4 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (پنجشنبه 05 آبان 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 اسفند 92, 10:36
  2. موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند
    توسط ani در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 آبان 88, 18:19

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:11 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.