به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 16 شهریور 88 [ 20:45]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    139
    امتیاز
    5,298
    سطح
    46
    Points: 5,298, Level: 46
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    111

    تشکرشده 115 در 67 پست

    Rep Power
    30
    Array

    اثر بخشی بیشتر در محیط کار و منزل(قسمت اول)

    • ایجاد اعتماد
    • تاکید بر موارد مثبت
    • تغییر مسیر انرژی،وقتی کارهااشتباه انجام می شود
    اولین قدم در ایجاد روابط مثبت ایجاد اعتما د است در واقع به این معنا که ما قصد صدمه زدن به آنها را نداریم .این اصل واساس کلید ی که باید در اولین قدم از ان استفاده کرد .
    هر جه بیشتر بر موارد مثبت تاکید کنید آن رفتار بیشتر تکرار می شود و انها عملکرد بهتری دارند
    یک نکته مهم: هرچه بیشتر به یک رفتار توجه کنید ،بیشتر تکرار می شود .اگر نمی خواهی رفتار ضعیفی را تشویق کنی ، وقت زیادی صرف آنها نکن
    نیرومند ترین حقیقت مدیریت انگیزه ها هستند که به آن فعال کننده می گویند. پایان انگیزه ها پایان انسان است.در واقع انسانی که انگیزه اش را از دست دهد یک مرده متحرک است .
    فعال کننده چیزی است که موجب ترغیب رفتار یا عملکردی می شود که شما می خواهید.
    رایج ترین فعال کننده ها اهداف هستند.
    همه عملکرد های خوب با اهداف روشن شروع می شود .اگر مدیران با کارکنان ننشینند وراجع به اهداف عملی وهوشمندی که برای طرفین روشن است گفتگو نکنند ،افراد شان بدون هیچگونه هدفی وبدون اینکه بدانند چه انتظاری ار آنها دارند یا حتی عملکرد خوب چیست ،رها می شوند .اگر کارکنان ندانند که شما چه توقعی از آنها دارید ،آنچه که به عنوان یک مدیر انجام می دهید دیگر اهمیتی ندارد.
    حتی الیس در سرزمین عجایب آن را یاد گرفت .وقتی به یک دوراهی رسید ،گربه چشایر را دید که آنجا نشسته است ،از او پرسید از کدام راه بروم :گربه پرسید کجا می خواهی بروی ؟الیس گفت نمی دانم وگربه حاضر جواب گفت: اگر نمی دانی به کجا می روی پس گزینش راه اهمیتی ندارد .
    • بعد فعال کننده ها توجه وبررسی رفتارباید انجام پذیرد .یکی از قدم هایی است که اغلب مدیران به ان بی توجهند –حتی زمانی که به عملکرد دلخواهشان دست می یابند .
    بنابراین انها دیگر شانس استفاده از مزایای سومین ومهمترین مرحله مدیریت عملکرد ،یعنی پیامد را ندارند .
    هر گاه از مردم سراسر جهان نیز سوال شود که چطور متوجه می شوید که دارید کارتان را درست انجام می دهید ؟پاسخ مشترک اکثر انها این خواهد بود :با اتفاقی که بعد از انجام کار ،توسط رئیسم سرزنش نمی شوم .به عبارت دیگر بی خبری خبر خوبی است .
    رایج ترین پاسخی که افراد در مقابل عملکردشان می گیرند نبود پاسخ است .
    • 4نوع پاسخ:
    1-نبود پاسخ
    2-پاسخ منفی
    3-تغییر جهت
    4-پاسخ مثبت
    • دو پاسخ –تغییر جهت وپاسخ مثبت –اگر چه نیرومند ترین هستند،اما کمترین استفاده را دارند
    • تغییر جهت موثرترین راه برای پاسخ دادن به رفتار غیر قابل قبول است و همچنین بهترین راه برای تغییر موقعیت های روحی ضعیف است .
    آنجا که ممکن است وسوسه شوید تا در مورد شخصی از پاسخ منفی استفاده کنید ،پاسخ تغییر جهت در نودو نه درصد موارد موثر واقع می شود .این پاسخی است نیرومند ، زیراشخص را در مسیر درست قرار می دهد.
    • هدف از تغییر جهت ایجاد یک پاسخ مثبت است .
    • در اخر عملکرد خوب را پاسخ مثبت دهید ،اگر منتظر شوید تا پس از انجام عملکرد یا رفتاری دقیق وبدون نقص ،پاسخ مثبت بدهید،ممکن است برای همیشه منتظر بمانید .پیشرفت را تحسین کنید این یک هدف متحرک است .

    برگرفته از کتاب ویل دان از کن بلانچارد است(قدرت روابط مثبت)
    لطفا نظرات خودتون را بیان کنید .
    برای کسی که ایمان دارد هیچ چیز غیر ممکن نیست .فقط کافیست ایمان داشته باشید

  2. 2 کاربر از پست مفید tina تشکرکرده اند .

    tina (پنجشنبه 16 اسفند 86)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 16 شهریور 88 [ 20:45]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    139
    امتیاز
    5,298
    سطح
    46
    Points: 5,298, Level: 46
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 52
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    111

    تشکرشده 115 در 67 پست

    Rep Power
    30
    Array

    اثر بخشی بیشتر در محیط کار و منزل(قسمت دوم )

    • در مورد پاسخ تغییر جهت یک نکته را توجه کنید :این پاسخ در مواقع رفتارهای غیر قابل قبول یا عملکرد ضعیف مورد استفاده است ، اما اگر کسی می داند رفتارش غیر قابل قبول است ولی آن را ادامه می دهد مشکل نگرشی دارد .پاسخ تغییر جهت برای برای چنین شخصی کم اثر است ، زیرا او می داند رفتار درست کدام است .آنها بدون تردید ،لازم است بدانند آنچه دارند برای شما انجام می دهند غیر قابل قبول است ،اما به یاد داشته باشید پاسخ منفی آخرین چاره است . لازم است آنه بدانند که این رفتار آنها است که برای شما غیر قابل قبول است نه خود آنها.
    • ان ماری می پرسد :حالا سوالی از شما حضار دارم جلب افراد به انجام کار نادرست ساده تر است یا جلب کردن انها به انجام کار درست ؟ جمعیت یک صدا جواب دادند (نادرست) .
    آن ماری در این کتاب ویل دان تأ کید می کند: «جلب کردن مردم برای انجام کار نادرست اسان است تمام کاری که باید انجام دهید اینست که منتظر باشید انها اشتباه کنند .سپس شما با نگاه عاقل اندر سفیه اشتباهشان را به رخشان بکشید من این کار را پاسخ مچ گیری می نامم»
    • هدایت درست تغییر جهت ، اگر منجر به اصلاح اشتباهات و بهبود عملکرد مردم شود ، می تواند به ویل دان هدایت شده وبه ایجاد رابطه اعتماد آمیز بیشتری منتهی گردد
    • مچ گیری : جلب افراد برای انجام کارهای اشتباه
    • ویل دان : جلب افراد برای انجام کارهای درست
    • توجه کردن ، مانند تابش نور افتاب بر انسان هاست .به هر آنچه که توجه کنیم ،رشد می کند . به هر آنچه بی توجهی کنیم ،پژمرده می شود .
    • بهتر است پاسخ های مثبت را با حرکات خوش ایندی همراه سازیم ،حرکاتی مانند زدن دستی گرم بر پشت شانه و گفتن خیلی خوبه ،آفرین .اما پاسخ ویل دان بیش از اینهاست .یک ویل دان واقعی .تمام کمال شامل چند مرحله است :
    1. افراد را بلافاصله تحسین کنید .
    2. مشخص کنید که افراد چه کاری را خوب یا تقریبا خوب انجام داده اند .
    3. احساسات مثبت خود را در مورد آنچه که انجام داده اند ، با آنها در میان بگذارید
    4. آنها را تشویق کنید کارهای خوب را در سطح بالا نگه دارند .
    • آنگاه که همه چیز خوب پیش می رود بیدار شوید وسخن مثبتی بگویید.
    • تو دریافتی که بر مثبت تکیه کنی ،منفی نگری را از بین ببری ، تفاهم را درک کنی .
    • یافتن اینکه چه چیزی به مردم انگیزه می دهد مهم است
    • برای اینکه دریابیم چه چیزی به افراد انگیزه می دهد ، مشاهده و مطالعه رفتار آنان بهترین راه است . بزرگترین مزایایی که ما در رابطه با مردم داریم اینست که می توانیم با آنها گفتگو کنیم . هرگز مپندارید که آن چیزی را که به یک شخص انگیزه می دهد می دانید .
    • شما نمی خواهید که مردم فقط به دستورات ونظرات شما وابسته باشند وزمانی که شما آنجا هستید کارشان را خوب انجام دهند . نکته مهم در مدیریت خوب ، تأثیر بر مردم است بطوری که وقتی که شما آنجا نیستید کارشان را خوب انجام دهند .هیچ مدیری مایل نیست که افرادش تنها به خاطر تشویق وافزایش حقوق کارشان را خوب انجام دهند .هیچ کدام از ما نمی خواهیم که فرزندانمان هر وقت کاری برای خانه انجام می دهند انتظار کلوچه داشته باشند .به جای وابسته کردن افراد به پاداش ،شما مایلید که آنان به ان خاطر کارشان را خوب انجام دهند که از آن لذت می برند.
    نکته : تنها راهی که می توانید به طور واقعی مردم را در مسیری قرار دهید که آنچه را که می خواهید برایتان انجام دهند ،برقراری رابطه ای مثبت واعتماد آمیز است . با مردم مثبت باشید تا نتایج مثبت بگیرید
    نکته : چیزی که رقبای شما هرگز نمی توانند از شما بدزدند رابطه ای است که شما با کارکنانتان دارید وکارکنانتان با مشتریان دارند «این فقط مربوط به مسائل کاری نیست مربوط به روابط انسانی هم هست »نکته : ویل دان زمانی اثر بخش است که شما ان را صادقانه وصمیمانه به کار می برید .

    برگرفته از کتاب ویل دان از کن بلانچارد
    برای کسی که ایمان دارد هیچ چیز غیر ممکن نیست .فقط کافیست ایمان داشته باشید

  4. کاربر روبرو از پست مفید tina تشکرکرده است .

    tina (پنجشنبه 16 اسفند 86)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.