اثر بخشی بیشتر در محیط کار و منزل(قسمت اول)
• ایجاد اعتماد
• تاکید بر موارد مثبت
• تغییر مسیر انرژی،وقتی کارهااشتباه انجام می شود
اولین قدم در ایجاد روابط مثبت ایجاد اعتما د است در واقع به این معنا که ما قصد صدمه زدن به آنها را نداریم .این اصل واساس کلید ی که باید در اولین قدم از ان استفاده کرد .
هر جه بیشتر بر موارد مثبت تاکید کنید آن رفتار بیشتر تکرار می شود و انها عملکرد بهتری دارند
یک نکته مهم: هرچه بیشتر به یک رفتار توجه کنید ،بیشتر تکرار می شود .اگر نمی خواهی رفتار ضعیفی را تشویق کنی ، وقت زیادی صرف آنها نکن
• نیرومند ترین حقیقت مدیریت انگیزه ها هستند که به آن فعال کننده می گویند. پایان انگیزه ها پایان انسان است.در واقع انسانی که انگیزه اش را از دست دهد یک مرده متحرک است .
فعال کننده چیزی است که موجب ترغیب رفتار یا عملکردی می شود که شما می خواهید.
رایج ترین فعال کننده ها اهداف هستند.
همه عملکرد های خوب با اهداف روشن شروع می شود .اگر مدیران با کارکنان ننشینند وراجع به اهداف عملی وهوشمندی که برای طرفین روشن است گفتگو نکنند ،افراد شان بدون هیچگونه هدفی وبدون اینکه بدانند چه انتظاری ار آنها دارند یا حتی عملکرد خوب چیست ،رها می شوند .اگر کارکنان ندانند که شما چه توقعی از آنها دارید ،آنچه که به عنوان یک مدیر انجام می دهید دیگر اهمیتی ندارد.
حتی الیس در سرزمین عجایب آن را یاد گرفت .وقتی به یک دوراهی رسید ،گربه چشایر را دید که آنجا نشسته است ،از او پرسید از کدام راه بروم :گربه پرسید کجا می خواهی بروی ؟الیس گفت نمی دانم وگربه حاضر جواب گفت: اگر نمی دانی به کجا می روی پس گزینش راه اهمیتی ندارد .
• بعد فعال کننده ها توجه وبررسی رفتارباید انجام پذیرد .یکی از قدم هایی است که اغلب مدیران به ان بی توجهند –حتی زمانی که به عملکرد دلخواهشان دست می یابند .
بنابراین انها دیگر شانس استفاده از مزایای سومین ومهمترین مرحله مدیریت عملکرد ،یعنی پیامد را ندارند .
هر گاه از مردم سراسر جهان نیز سوال شود که چطور متوجه می شوید که دارید کارتان را درست انجام می دهید ؟پاسخ مشترک اکثر انها این خواهد بود :با اتفاقی که بعد از انجام کار ،توسط رئیسم سرزنش نمی شوم .به عبارت دیگر بی خبری خبر خوبی است .
• رایج ترین پاسخی که افراد در مقابل عملکردشان می گیرند نبود پاسخ است .
• 4نوع پاسخ:
1-نبود پاسخ
2-پاسخ منفی
3-تغییر جهت
4-پاسخ مثبت
• دو پاسخ –تغییر جهت وپاسخ مثبت –اگر چه نیرومند ترین هستند،اما کمترین استفاده را دارند
• تغییر جهت موثرترین راه برای پاسخ دادن به رفتار غیر قابل قبول است و همچنین بهترین راه برای تغییر موقعیت های روحی ضعیف است .
آنجا که ممکن است وسوسه شوید تا در مورد شخصی از پاسخ منفی استفاده کنید ،پاسخ تغییر جهت در نودو نه درصد موارد موثر واقع می شود .این پاسخی است نیرومند ، زیراشخص را در مسیر درست قرار می دهد.
• هدف از تغییر جهت ایجاد یک پاسخ مثبت است .
• در اخر عملکرد خوب را پاسخ مثبت دهید ،اگر منتظر شوید تا پس از انجام عملکرد یا رفتاری دقیق وبدون نقص ،پاسخ مثبت بدهید،ممکن است برای همیشه منتظر بمانید .پیشرفت را تحسین کنید این یک هدف متحرک است .
برگرفته از کتاب ویل دان از کن بلانچارد است(قدرت روابط مثبت)
لطفا نظرات خودتون را بیان کنید .
برای کسی که ایمان دارد هیچ چیز غیر ممکن نیست .فقط کافیست ایمان داشته باشید
علاقه مندی ها (Bookmarks)