به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    حريم خصوصي همسران زير يك سقف

    بسياري از مشكلات زناشويي ناشي از احترام نگذاشتن به حريم خصوصي يكديگر و خدشه‌دار كردن آن است.ما براي كامل‌تر شدن ازدواج مي‌كنيم نه عوض شدن و تبديل شدن به موجودي كه همسرمان مي‌خواهد.
    زندگي مشترك به معني به شراكت گذاشتن همه چيز با همسرمان است، اما در اين بين نمي‌توان انكار كرد كه هر انساني مستقل از ديگران است، همان‌طور كه كودك از والدينش يا حتي خواهر يا برادر دو قلويش مستقل است. اين استقلال به معني آن است كه هر يك از ما به‌تنهايي براي خود قلمرويي داريم كه مخصوص خود ماست؛ مثل افكاري كه در ذهنمان مي‌پرورانيم و اهداف شخصي‌مان و مجموعه رفتاري كه از شخصيت ما سر مي‌زند و تمام چيزهايي كه ما را به خودمان مي‌شناساند، در واقع خود واقعي ما كه مستقل از تمام جهان اطراف ماست.

    حال شايد بپرسيد رابطه اين استقلال و حريم خصوصي با زندگي مشترك چيست. بايد گفت كه بسياري از مشكلات زناشويي ناشي از احترام نگذاشتن به حريم خصوصي يكديگر و خدشه‌دار كردن آن است. مي‌خواهيم با توضيح بيشتر درباره حريم خصوصي و با پيشنهاد راهكارهايي شما را در اين زمينه آگاه‌تر كنيم.


    هر كس صاحب حريم خود

    وقتي 2 نفر با هم ازدواج مي‌كنند، روي همسرشان احساس مالكيت دارند و گاهي به خودشان حق مي‌دهند كه در مورد همه چيز همسرشان تصميم بگيرند. وقتي انساني كه ذاتا آزاد و مستقل است حق تصميم‌گيري براي خود نداشته باشد و به اصطلاح حريم خصوصي براي خود قائل نباشد، 2 اتفاق ممكن است رخ دهد؛ يا از اين‌كه حريم خصوصي خود را از دست داده احساس بدي پيدا مي‌كند كه به پرخاشگري و عصبي بودن مي‌انجامد، يا به شخصيتي وابسته تبديل مي‌شود كه بدون همسرش نمي‌تواند هيچ كاري انجام دهد و از خود هيچ چيز ندارد.


    همسران بايد به حريم خصوصي هم احترام بگذارند. اين به آن معنا نيست كه زن و شوهر از فكر و احساس هم بي‌خبر باشند و برايشان مهم نباشد كه درون همسرشان چه مي‌گذرد، بلكه به آن معناست كه به احساسات و افكار او احترام بگذارند و حقوق طبيعي‌اش را سلب نكنند. لحظه‌هايي كه همسرتان مي‌خواهد تنها باشد و در خلوت خودش باشد، فعاليت‌هاي مورد علاقه او كه ممكن است شما اصلا به آنها علاقه نداشته باشيد، حساسيت‌هاي رفتاري و اخلاقي‌اي كه ممكن است شما به آنها حساس نباشيد و... جزو حريم خصوصي هر فردي است كه قابل احترام هم هست.
    <div dir="rtl">
    <table border="2">
    <td rowspan="2" align="center" background="http://www.webweaver.nu/clipart/img/web/backgrounds/floral/floral-retro.jpg">
    <br />
    يادتان نرود كه همسران مالك هم نيستند، بلكه شريك زندگي همديگرند و وظيفه‌شان اين است كه هر كاري را با مشورت همديگر انجام دهند،

    </td>
    </table>
    </div> نه اين‌كه صددرصد به حرف هم گوش بدهند. اگر بخواهيد با فردي زندگي كنيد، كه مجبور باشيد همان‌طور كه او مي‌خواهد رفتار كنيد و خودتان را فراموش كنيد زندگي برايتان كسالت بار خواهد شد و بعد از مدتي خسته مي‌شويد و احساس مي‌كنيد خوشبخت نيستيد. ما براي كامل‌تر شدن ازدواج مي‌كنيم نه عوض شدن و تبديل شدن به موجودي كه همسرمان مي‌خواهد. همه ما با مجموعه‌اي از خصوصيات مثبت و منفي وارد زندگي مشترك مي‌شويم كه خودمان هم بعد از مدتي مي‌توانيم راجع به رفتارمان قضاوت كنيم و ببينيم كه نقاط قوت و ضعفمان كجاست. همسران بايد در بهتر شدن به هم كمك كنند و بهتر شدن و تكامل هيچ فردي را خسته نخواهد كرد. چيزي كه همسران را از زندگي با هم خسته مي‌كند، اين است كه خود را فراموش مي‌كنند و فقط از ديد همسرشان به خود نگاه مي‌كنند و خودشان نيز براي حريم خصوصي خود احترام قائل نيستند.

    خلاف خيلي‌ها كه فكر مي‌كنند داشتن حريم خصوصي در زندگي مشترك با تعهدي كه زن و شوهر به هم دارند منافات دارد، بايد گفت كه اصلا اين‌گونه نيست؛ چرا كه حريم خصوصي به معني خودخواهي و بي‌اهميتي به همسر و خانواده نيست، بلكه به معني آن است كه همان‌طور كه به همسر و كانون خانواده احترام مي‌گذاريم به خود نيز احترام بگذاريم و از همسرمان هم انتظار داشته باشيم به حريم خصوصي ما احترام بگذارد. در اين‌كه همه زوج‌ها بايد رضايت همسران خود را جلب كنند شكي نيست، اما اين يعني به جاي اين‌كه از همسر خود بي‌چون و چرا اطاعت كنيم، راجع به همه چيز با او مشورت كنيم و با هم به گفتگو بپردازيم تا بتوانيم بهترين گزينه‌ها و راه‌ها را با كمك و راهنمايي هم انتخاب كنيم. ما بايد عقايد و افكارمان را به كار ببريم نه اين‌كه آنها را فراموش كنيم و به عقايد و افكار همسرمان وابسته شويم. درست است كه گاهي بايد در زندگي گذشت كنيم و به حرف همسرمان گوش دهيم، اما نه در همه مواقع. افرادي كه حريم خصوصي خود را از بين برده‌اند، افرادي وابسته و بي‌انگيزه به زندگي‌اند چون از علايق و افكار و روياهايشان و در واقع از خودشان چيزي باقي نمانده كه بخواهند با آن زندگي كنند.

    مرا همان‌طور كه هستم بخواه

    <div dir="rtl">
    <table border="2">
    <td rowspan="2" align="center" background="http://www.webweaver.nu/clipart/img/web/backgrounds/floral/floral-retro.jpg">
    <br />
    زندگي مشترك خواه ناخواه در رفتار افراد تغييراتي به وجود مي‌آورد. اما شخصيت اصلي افراد در زندگي مشترك فرقي نخواهد كرد. مثلا شخصي كه برون‌گراست، نمي‌تواند بعد از ازدواج درون گرا شود و.... پس چيزي كه مهم است اين است كه قبل از ازدواج به شخصيت و رفتارهاي همسر آينده‌مان دقت كنيم و اگر او را انتخاب كرديم، خيلي به اميد تغيير او نباشيم و همسرمان را همان‌طور كه هست بخواهيم و در راستاي تكامل هم، قدم برداريم.

    </td>
    </table>
    </div> اگر همسران همديگر را باور كنند و شخصيت يكديگر را بشناسند و بپذيرند، بسياري از مشكلاتشان حل خواهد شد. چه بسيارند زوج‌هايي كه بعد از چند سال زندگي هنوز سر مسائلي كه در ابتداي زندگي با هم بحث مي‌كردند مشكل دارند، در صورتي كه يك مساله را در زندگي يا بايد حل كرد يا هضم. درصد بالايي از مشكلات به خاطر اين است كه ما مي‌خواهيم شخصيت همسرمان را آن‌طور كه دوست داريم تغيير دهيم، در صورتي كه بايد او را آن‌طور كه هست دوست بداريم.

    يادتان باشد حريم خصوصي بايد در چارچوب زندگي زناشويي بگنجد و مانع رسيدگي به وظايفتان در زندگي نشود. بدانيد كه گاهي براي اين‌كه بتوانيد به زندگي مشترك خود ادامه دهيد و همسرتان را راضي نگاه داريد، مجبور مي‌شويد حريم خصوصي خود را كمي تغيير دهيد و با شرايطتان وفق دهيد. با كمي خلاقيت و تغيير، مي‌توانيد به هر دوي اينها برسيد.


    فوايد يك حريم خصوصي

    1 - انساني كه به حريم خصوصي‌اش احترام گذاشته مي‌شود، عزت نفس و اعتماد به‌نفس كافي براي زندگي دارد.

    2 - داشتن حريم خصوصي به انسان انگيزه پيشرفت در زندگي و مقابله با مشكلات آن را مي‌دهد.

    3 - انسان در حريم خصوصي‌اش به خودش اهميت مي‌دهد و به خودش مي‌انديشد. اين فرصتي است كه با خود روبه‌رو شود و رفتار و اعمال خود را مورد قضاوت قرار دهد و به اصلاح آنها بپردازد.

    4 - انسان در خلوت خود بدون ريا و تظاهر و بدون اثر گرفتن از هيچ چيز و هيچ كس به تفكر مي‌پردازد و نتايج بهتر و دقيق‌تري خواهد گرفت.

    5 - كسي كه حريم خصوصي‌اش را محترم بشمارد، به حريم خصوصي ديگران نيز احترام خواهد گذاشت و همين در ايجاد ارتباطش با ديگران و بخصوص همسرش تاثير مثبت دارد.


    چگونه به حريم خصوصي خود احترام بگذاريم

    توجه به علايق خود و در نظر گرفتن عقايد و افكار شخصي‌مان، به معني احترام به حريم خصوصي‌مان است؛ اما اين اهميت دادن بايد بدون افراط و تفريط باشد تا تاثير آن در زندگي مثبت باشد. احترام به حريم خصوصي در زندگي مشترك به معني اهميت دادن به جسم و روحمان است؛ بدون اين‌كه بخواهيم از وظايفمان در زندگي كم بگذاريم. حريم خصوصي شما يعني زماني در روز مختص شماست كه به كارها و علايق شخصي‌تان در چارچوب خانواده برسيد. حريم خصوصي يعني شما مي‌توانيد زماني را با خود خلوت كنيد و كسي مزاحم شما نباشد. حريم خصوصي يعني شخصيت ناب شما كه در رفتارتان جلوه گر خواهد شد و روز به روز در حال پيشرفت و تكامل خواهيد بود.

    اگر بتوانيد بدون پيش داوري به اين راهكارها عمل كنيد و حريم خصوصي خود و همسرتان را در نظر بگيريد، زندگي مشتركتان زيبا تر خواهد شد.
    ______________________________
    تهيه كننده:حديث‌السادات ميرزايي
    برگرفته از قطره

  2. 18 کاربر از پست مفید keyvan تشکرکرده اند .

    keyvan (چهارشنبه 29 مهر 88), من راضیه هستم (یکشنبه 06 اردیبهشت 94)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 06 آذر 90 [ 09:03]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    1,274
    امتیاز
    12,573
    سطح
    73
    Points: 12,573, Level: 73
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 277
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,481

    تشکرشده 3,465 در 1,036 پست

    Rep Power
    144
    Array

    RE: حريم خصوصي همسران زير يك سقف

    سلام

    ممنون از آقای کیوان مقاله تون خوب بود

    تلفن همراه و ایمیل و موارد مشابه هم جزء حریم خصوصی افراد است که کسی حق چک کردن و ورود به اونا رو نداره حتی همسر ! اماباید دانست که از این حریم نباید سوء استفاده کرد طوری که به زندگی زناشویی لطمه وارد بشه و نباید کاری کنیم که شریک زندگی مون دچار شک و بی اعتمادی بشه ( یعنی همون چارپوب زندگی زناشویی )

  4. 7 کاربر از پست مفید m.mouod تشکرکرده اند .

    m.mouod (چهارشنبه 29 مهر 88), من راضیه هستم (یکشنبه 06 اردیبهشت 94)

  5. #3
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: حريم خصوصي همسران زير يك سقف

    احترام را که شناختی ، حریم را هم می توان شناخت و فهمید و درک کرد .

    شناخت حریم خصوصی و احترام به آن یک اصل مهم است . دامنه ی این حریم باید با مفاهیم زندگی زناشویی و زندگی مشترک همخوانی داشته باشد .
    بعضی افراد چنان حریم وسیعی برای خود و حریم تنگی برای طرف مقابل در نظر می گیرند که با مفاهیم زندگی زناشویی و زندگی مشترک سازگاری ندارد.

    به قول غزاله بحث شیرین اعتدال ،اعتدال .

  6. 6 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (شنبه 17 مهر 89)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 06 آذر 96 [ 14:31]
    تاریخ عضویت
    1386-10-22
    نوشته ها
    294
    امتیاز
    14,912
    سطح
    79
    Points: 14,912, Level: 79
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 438
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    625

    تشکرشده 691 در 187 پست

    Rep Power
    47
    Array

    RE: حريم خصوصي همسران زير يك سقف

    سلام
    در شگفتم که چطور تاکید بر" من "به جای "ما "در مجموع باعث اغتشاش شدید و فروپاشی خانواده ها میشه.
    تجرد در عیت تاهل ماجرای عجیبی ست.

  8. 2 کاربر از پست مفید psy133 تشکرکرده اند .

    psy133 (چهارشنبه 29 مهر 88)

  9. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,732
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,202 در 1,430 پست

    Rep Power
    189
    Array

    RE: حريم خصوصي همسران زير يك سقف

    آني جان ميخواستم همينو بگم ديدم شما بهش اشاره كردين....كيوان عزيز عالي بود شايد اين روزا دقيقا به اين مقاله احتياج داشتم...مدتيه من روي بحث اعتدال تو همههههههههه چي متمركز شدم اما راستش از اين يكي چيزي بلد نيستم.......براي زوج هاي جوون مثل ما تعادل توي اين مورد خيلي سخته...همسرم انتظار داره همه چي رو از گذشته و بچگي من گرفته تا..........حتي احساسم زمان كنكور بدونه......اين رو بد نميدونم اما خب.......باهاش مشكل دارم......بحث بكن نكن هاي همسرم هم به اين نكته برميگرده ......

    نقل قول نوشته اصلی توسط keyvan
    بسياري از مشكلات زناشويي ناشي از احترام نگذاشتن به حريم خصوصي يكديگر و خدشه‌دار كردن آن است.ما براي كامل‌تر شدن ازدواج مي‌كنيم نه عوض شدن و تبديل شدن به موجودي كه همسرمان مي‌خواهد.
    زندگي مشترك به معني به شراكت گذاشتن همه چيز با همسرمان است، اما در اين بين نمي‌توان انكار كرد كه هر انساني مستقل از ديگران است، همان‌طور كه كودك از والدينش يا حتي خواهر يا برادر دو قلويش مستقل است. اين استقلال به معني آن است كه هر يك از ما به‌تنهايي براي خود قلمرويي داريم كه مخصوص خود ماست؛ مثل افكاري كه در ذهنمان مي‌پرورانيم و اهداف شخصي‌مان و مجموعه رفتاري كه از شخصيت ما سر مي‌زند و تمام چيزهايي كه ما را به خودمان مي‌شناساند، در واقع خود واقعي ما كه مستقل از تمام جهان اطراف ماست.

    حال شايد بپرسيد رابطه اين استقلال و حريم خصوصي با زندگي مشترك چيست. بايد گفت كه بسياري از مشكلات زناشويي ناشي از احترام نگذاشتن به حريم خصوصي يكديگر و خدشه‌دار كردن آن است. مي‌خواهيم با توضيح بيشتر درباره حريم خصوصي و با پيشنهاد راهكارهايي شما را در اين زمينه آگاه‌تر كنيم.


    هر كس صاحب حريم خود

    وقتي 2 نفر با هم ازدواج مي‌كنند، روي همسرشان احساس مالكيت دارند و گاهي به خودشان حق مي‌دهند كه در مورد همه چيز همسرشان تصميم بگيرند. وقتي انساني كه ذاتا آزاد و مستقل است حق تصميم‌گيري براي خود نداشته باشد و به اصطلاح حريم خصوصي براي خود قائل نباشد، 2 اتفاق ممكن است رخ دهد؛ يا از اين‌كه حريم خصوصي خود را از دست داده احساس بدي پيدا مي‌كند كه به پرخاشگري و عصبي بودن مي‌انجامد، يا به شخصيتي وابسته تبديل مي‌شود كه بدون همسرش نمي‌تواند هيچ كاري انجام دهد و از خود هيچ چيز ندارد.


    همسران بايد به حريم خصوصي هم احترام بگذارند. اين به آن معنا نيست كه زن و شوهر از فكر و احساس هم بي‌خبر باشند و برايشان مهم نباشد كه درون همسرشان چه مي‌گذرد، بلكه به آن معناست كه به احساسات و افكار او احترام بگذارند و حقوق طبيعي‌اش را سلب نكنند. لحظه‌هايي كه همسرتان مي‌خواهد تنها باشد و در خلوت خودش باشد، فعاليت‌هاي مورد علاقه او كه ممكن است شما اصلا به آنها علاقه نداشته باشيد، حساسيت‌هاي رفتاري و اخلاقي‌اي كه ممكن است شما به آنها حساس نباشيد و... جزو حريم خصوصي هر فردي است كه قابل احترام هم هست.
    <div dir="rtl">
    <table border="2">
    <td rowspan="2" align="center" background="http://www.webweaver.nu/clipart/img/web/backgrounds/floral/floral-retro.jpg">
    <br />
    يادتان نرود كه همسران مالك هم نيستند، بلكه شريك زندگي همديگرند و وظيفه‌شان اين است كه هر كاري را با مشورت همديگر انجام دهند،

    </td>
    </table>
    </div> نه اين‌كه صددرصد به حرف هم گوش بدهند. اگر بخواهيد با فردي زندگي كنيد، كه مجبور باشيد همان‌طور كه او مي‌خواهد رفتار كنيد و خودتان را فراموش كنيد زندگي برايتان كسالت بار خواهد شد و بعد از مدتي خسته مي‌شويد و احساس مي‌كنيد خوشبخت نيستيد. ما براي كامل‌تر شدن ازدواج مي‌كنيم نه عوض شدن و تبديل شدن به موجودي كه همسرمان مي‌خواهد. همه ما با مجموعه‌اي از خصوصيات مثبت و منفي وارد زندگي مشترك مي‌شويم كه خودمان هم بعد از مدتي مي‌توانيم راجع به رفتارمان قضاوت كنيم و ببينيم كه نقاط قوت و ضعفمان كجاست. همسران بايد در بهتر شدن به هم كمك كنند و بهتر شدن و تكامل هيچ فردي را خسته نخواهد كرد. چيزي كه همسران را از زندگي با هم خسته مي‌كند، اين است كه خود را فراموش مي‌كنند و فقط از ديد همسرشان به خود نگاه مي‌كنند و خودشان نيز براي حريم خصوصي خود احترام قائل نيستند.

    خلاف خيلي‌ها كه فكر مي‌كنند داشتن حريم خصوصي در زندگي مشترك با تعهدي كه زن و شوهر به هم دارند منافات دارد، بايد گفت كه اصلا اين‌گونه نيست؛ چرا كه حريم خصوصي به معني خودخواهي و بي‌اهميتي به همسر و خانواده نيست، بلكه به معني آن است كه همان‌طور كه به همسر و كانون خانواده احترام مي‌گذاريم به خود نيز احترام بگذاريم و از همسرمان هم انتظار داشته باشيم به حريم خصوصي ما احترام بگذارد. در اين‌كه همه زوج‌ها بايد رضايت همسران خود را جلب كنند شكي نيست، اما اين يعني به جاي اين‌كه از همسر خود بي‌چون و چرا اطاعت كنيم، راجع به همه چيز با او مشورت كنيم و با هم به گفتگو بپردازيم تا بتوانيم بهترين گزينه‌ها و راه‌ها را با كمك و راهنمايي هم انتخاب كنيم. ما بايد عقايد و افكارمان را به كار ببريم نه اين‌كه آنها را فراموش كنيم و به عقايد و افكار همسرمان وابسته شويم. درست است كه گاهي بايد در زندگي گذشت كنيم و به حرف همسرمان گوش دهيم، اما نه در همه مواقع. افرادي كه حريم خصوصي خود را از بين برده‌اند، افرادي وابسته و بي‌انگيزه به زندگي‌اند چون از علايق و افكار و روياهايشان و در واقع از خودشان چيزي باقي نمانده كه بخواهند با آن زندگي كنند.

    مرا همان‌طور كه هستم بخواه

    <div dir="rtl">
    <table border="2">
    <td rowspan="2" align="center" background="http://www.webweaver.nu/clipart/img/web/backgrounds/floral/floral-retro.jpg">
    <br />
    زندگي مشترك خواه ناخواه در رفتار افراد تغييراتي به وجود مي‌آورد. اما شخصيت اصلي افراد در زندگي مشترك فرقي نخواهد كرد. مثلا شخصي كه برون‌گراست، نمي‌تواند بعد از ازدواج درون گرا شود و.... پس چيزي كه مهم است اين است كه قبل از ازدواج به شخصيت و رفتارهاي همسر آينده‌مان دقت كنيم و اگر او را انتخاب كرديم، خيلي به اميد تغيير او نباشيم و همسرمان را همان‌طور كه هست بخواهيم و در راستاي تكامل هم، قدم برداريم.

    </td>
    </table>
    </div> اگر همسران همديگر را باور كنند و شخصيت يكديگر را بشناسند و بپذيرند، بسياري از مشكلاتشان حل خواهد شد. چه بسيارند زوج‌هايي كه بعد از چند سال زندگي هنوز سر مسائلي كه در ابتداي زندگي با هم بحث مي‌كردند مشكل دارند، در صورتي كه يك مساله را در زندگي يا بايد حل كرد يا هضم. درصد بالايي از مشكلات به خاطر اين است كه ما مي‌خواهيم شخصيت همسرمان را آن‌طور كه دوست داريم تغيير دهيم، در صورتي كه بايد او را آن‌طور كه هست دوست بداريم.

    يادتان باشد حريم خصوصي بايد در چارچوب زندگي زناشويي بگنجد و مانع رسيدگي به وظايفتان در زندگي نشود. بدانيد كه گاهي براي اين‌كه بتوانيد به زندگي مشترك خود ادامه دهيد و همسرتان را راضي نگاه داريد، مجبور مي‌شويد حريم خصوصي خود را كمي تغيير دهيد و با شرايطتان وفق دهيد. با كمي خلاقيت و تغيير، مي‌توانيد به هر دوي اينها برسيد.


    فوايد يك حريم خصوصي

    1 - انساني كه به حريم خصوصي‌اش احترام گذاشته مي‌شود، عزت نفس و اعتماد به‌نفس كافي براي زندگي دارد.

    2 - داشتن حريم خصوصي به انسان انگيزه پيشرفت در زندگي و مقابله با مشكلات آن را مي‌دهد.

    3 - انسان در حريم خصوصي‌اش به خودش اهميت مي‌دهد و به خودش مي‌انديشد. اين فرصتي است كه با خود روبه‌رو شود و رفتار و اعمال خود را مورد قضاوت قرار دهد و به اصلاح آنها بپردازد.

    4 - انسان در خلوت خود بدون ريا و تظاهر و بدون اثر گرفتن از هيچ چيز و هيچ كس به تفكر مي‌پردازد و نتايج بهتر و دقيق‌تري خواهد گرفت.

    5 - كسي كه حريم خصوصي‌اش را محترم بشمارد، به حريم خصوصي ديگران نيز احترام خواهد گذاشت و همين در ايجاد ارتباطش با ديگران و بخصوص همسرش تاثير مثبت دارد.


    چگونه به حريم خصوصي خود احترام بگذاريم

    توجه به علايق خود و در نظر گرفتن عقايد و افكار شخصي‌مان، به معني احترام به حريم خصوصي‌مان است؛ اما اين اهميت دادن بايد بدون افراط و تفريط باشد تا تاثير آن در زندگي مثبت باشد. احترام به حريم خصوصي در زندگي مشترك به معني اهميت دادن به جسم و روحمان است؛ بدون اين‌كه بخواهيم از وظايفمان در زندگي كم بگذاريم. حريم خصوصي شما يعني زماني در روز مختص شماست كه به كارها و علايق شخصي‌تان در چارچوب خانواده برسيد. حريم خصوصي يعني شما مي‌توانيد زماني را با خود خلوت كنيد و كسي مزاحم شما نباشد. حريم خصوصي يعني شخصيت ناب شما كه در رفتارتان جلوه گر خواهد شد و روز به روز در حال پيشرفت و تكامل خواهيد بود.

    اگر بتوانيد بدون پيش داوري به اين راهكارها عمل كنيد و حريم خصوصي خود و همسرتان را در نظر بگيريد، زندگي مشتركتان زيبا تر خواهد شد.
    ______________________________
    تهيه كننده:حديث‌السادات ميرزايي
    برگرفته از قطره
    در مورد بند 3 كاملا موافقم وقتي دائم يكي هست كه نقدت كنه ديگه فرصت به خودت نميرسه كه خودت هم راجع به كارات قضاوت كني و خودتو اصلاح كني......
    راجع به بند 5 هم بايد بگم همسرم هم از من انتظار داره همه چيو باهاش در ميون بذارم و بدونه هم خودش اينطوري كه همه چيو بهم ميگه البته بيشتر از من انتظار داره!!!!!!عجيبه ها ......

  10. 7 کاربر از پست مفید parnian1 تشکرکرده اند .

    parnian1 (شنبه 02 آبان 88), من راضیه هستم (یکشنبه 06 اردیبهشت 94)

  11. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 10 دی 92 [ 10:45]
    تاریخ عضویت
    1392-7-07
    نوشته ها
    10
    امتیاز
    222
    سطح
    4
    Points: 222, Level: 4
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class31 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 3 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ﺭﺍﺑﻄﻪ ﻫﺎ . . .
    ﺧﯿﻠﯽ ﺟﺎﻟﺐ ﺷﺪﻥ !
    ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻗﺴﻤﺘﻬﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﻫﻤﺪﯾﮕﻪ . . .
    ﻣﯿﺘﻮﻧﻦ ﺩﺳﺖ ﺑﺰﻧﻦ ﻭﻟﯽ . . .
    ﺑﻪ ﮔﻮﺷﯽ ﻫﻢ . . .
    ﺍﺻﻼً ! . . .

  12. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 22 مرداد 93 [ 18:04]
    تاریخ عضویت
    1390-3-14
    نوشته ها
    21
    امتیاز
    2,387
    سطح
    29
    Points: 2,387, Level: 29
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 63
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteranTagger Second Class
    تشکرها
    0

    تشکرشده 23 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    متاسفانه بعضی ها این حریم خصوصی رفتاری و شرایط قبل ازدواج طرف مقابلو درک نمیکنن.دقیقا باعث جدایی من و همسرم همین موضوع شد.قبل ازدواج ایشون میدونست من فرد مستقلی هستم .منزل شخصی و ماشین و کارهای اجتماعی و غیره خودم انجام میدم و مستقلم و مسافرت هم گاهی بتنهایی ان هم خارج از کشور میرم ولی ایشون بعد ازدواج میخواست مالک من باشه و بدون اجازه ایشون من نمیتونستم اب بخورم و تمام ازادیهای منو که در قبل داشتم محدود کرد حتی به طرز مسواک زدن من هم گیر میداد .من هم.کمی پرخاشگر شدم ولی بعد مدتی منو متهم.به پرخاشگری کرد و بعد مدتی من به این نتیجه رسیدم خودمو احساسمو خاموش کنم و بعد مدتیم افسرده شدم.نتیجه اینکه تمام این بحث حویم خصوصی بر میگرده به اعتماد.اگر اعتماد نباشه دو طرف همدیگرو محدود میکنند

  13. کاربر روبرو از پست مفید پانی55 تشکرکرده است .

    من راضیه هستم (یکشنبه 06 اردیبهشت 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رابطه زياد داشتن يك دختر با پسراي مختلف چقدر ميتونه تو زندگي ايندش
    توسط soha64 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: سه شنبه 16 آذر 89, 17:11
  2. ده اصل لازم براي زيبايي واقعي يك زن
    توسط پريوش در انجمن سخنان نغز و جملات قصار بزرگان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 اسفند 88, 09:26
  3. شوخي زير يك سقف
    توسط setareh در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 23 آذر 88, 17:07
  4. هشدار.....طلاق خاموش، جدايي زير سقف يك خانه
    توسط psy133 در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 15 فروردین 88, 01:47
  5. من و همسرم يك زندگي عاشقانه داريم زيرا....
    توسط erfan25 در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 18 خرداد 87, 13:43

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.