به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: تنهایی

  1. #1
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    تنهایی

    انجمن روانشناسی وبلاگ روانشناسی دانشگاه دولتی جهرم - مردم میل شدیدی به معاشرت با دیگران دارند. به همین دلیل هم وقتی با دیگران روابط نزدیک و صمیمانه ندارند، احساس تنهایی می کنند. آدم هاب تنها احساس می کنند هیچکس آنها را خوب درک نمی کند. این آدم ها گاهی احساس انزوا می کنند و حس می کنند در وقت نیاز و فشار ، کسی را ندارند.

    ما همه گاهی احساس تنهایی می کنیم اما احساس تنهایی بعضی از آدم ها،یک احساس تنهایی مزمن است. احساس تنهایی مزمن علاوه بر این که وضعیت نا خوشایندی است،با اختلال جسم و روان رابطه دارد. احساس مرمن حتی می تواند مرگ زود هنگام به دنبال داشته باشد.در مطالعه جدیدی، میزان هورمون های مربوط به فشار روانی دانشجویان تنها بیشتر بود، خواب آنها نیز وضعیت بدتری داشت.

    محققان در تحقیقاتی که در بیش از ۲۰ کشور انجام دادند،متوجه شدند متاهل ها کمتر از همتاهای غیرمتاهل خود(اعم از همتا های هرگز ازدواج نکرده،طلاق گرفته و بیوه خود) احساس تنهایی می کردند.

    مردان و زنان، علل متفاوتی برای احساس تنهایی خود پیدا می کنند. مردان، خودشان را سرزنش می کنندو زن ها عوامل بیرونی را. مردها طوری تربیت می شونند که شروع کننده روابط باشند در حالی که زن ها طوری تربیت می شوند که منتظر بمانند و بعد پاسخ بدهند.شاید مردها به این دلیل خودشان را سرزنش می کنند احساس می کنند برای تنهایی خود کاری کنند در حالی که زن ها می گویند مثلا چرا کسی به من تلفن نمی زند.

    شما چطور می فهمبد ، تنها هستید یا نیستید؟ در مقیاس های تنهایی از شما می خواهند صادق بودن جملاتی مثل( من احساس نمی کنم با اطرافیانم همدم باشم) و (وقتی دنبال رفیق باشم می توانم برای خودم رفیق پیدا کنم) را در مورد خودتان مشخص کنید. اگر پیوسته بگویید با آدمهای اطرافتان همدم نیستسدو هیچ وقت رفیق دلخواه خودتان را پیدا نمی کنید، احتمالا در زمره آدم های شدیدا تنها قرار دارید.

    http://jahrom-ravanyar.blogsky.com/1388/01/17/post-21/

    رشد - احساس تنهایی

    احساس ناخوشایند جدا بودن از دیگران و آزردگی بهبود روابط انسانی تنهایی نام دارد.

    نگاه اجمالی
    شما در اتاقتان تنها نشسته‌اید. می‌خواهید با دیگران باشید، اما نمی‌توانید کسی را که بتوان به دیدار او رفت در نظر بگیرید. یا شاید با گروهی از انسان‌ها باشید و در عین حال ، به گونه‌ای عجیب احساس انزوا و جدا بودن از دیگران بکنید. هنگامی که روابط شخصی ما بسیار کم یا بسیار ناخشنود کننده باشد، احساس تنهایی می‌کنیم.

    انواع تنهایی
    تجربه تنهایی پدیده رایجی است، اما انواع متفاوتی از آن وجود دارد.



    •تنها گذرا: به صورت دوره‌های کوتاه مدت و مختصر تنهایی است، هر چند زندگی اجتماعی شخصی عموما رضایت بخش به شمار می‌آید.
    •تنهایی انتقالی: فرد در گذشته‌ای نه چندان دور از روابط اجتماعی خوبی برخوردار بوده است، اما اخیرا بخاطر رویداد خاصی از قبیل طلاق ، مرگ عزیزان ، مهاجرت احساس تنهایی می‌کند.


    •تنهایی مزمن: که به مدت یک دوره چنر ساله طول می‌کشد و در طی آن هیچ گونه رابطه اجتماعی خشنود کننده‌ای وجود ندارد.
    علل تنهایی
    هنگامی تنهایی به سراغ ما می‌آید که به خاطر رویدادهایی هم چون مرگ ، طلاق ، کوچ کردن به شهری دیگر و یا محرومیت از قرار ملاقات ، شبکه‌های اجتماعی ما گسسته می‌شوند. اما ویژگی‌های شخصی نیز در احساس تنهایی دخیل هستند. مثلا عزت نفس پایین هم آدمی را از کوشش برای برقراری دوستی با دیگران باز خواهد داشت. همچنین ادراک نادرست دیگران می‌تواند در روابط تداخل ایجاد کند.

    ترس از موقعیتهای اجتماعی (خجالت) نیز می‌تواند ما را از برقراری در روابط یا دیگران باز دارد. افکاری نیز که در هنگام برخوردهای اجتماعی وجود دارند می‌توانند در روابط ما اختلال ایجاد کنند. سرانجام اینکه ، به نظر متخصصان امکان دارد مهارت‌های اجتماعی ضعیف باعث اختلال در روابط شوند. ممکن است به این خاطر تنها باشیم که نمی‌توانیم - یا فکر می‌کنیم نمی‌دانیم - چگونه با دیگرانی که در دور و برهان هستند، رفتار کنیم.

    روشهای برطرف کردن تنهایی
    بهترین راه برای خنثی کردن این عوامل شاید صرفا آن باشد که در دور و بر دیگران باشیم، برخی از واکنش‌های آدمی در برابر تنهایی مثل فعل پذیری ، پرخوابی ، پرخوری ، استفاده از آرامبخش‌ها ، تماشای بیش از حد تلویزیون ، استفاده نادرست از الکل یا اعتیاد به کار می‌تواند انزوا و تنهایی را تشدید کند.

    درمان تنهایی عبارت است از ورود به جرگه‌ای از دوستان و بستگان که با آنها می‌توان کارهایی را بطور مشترک انجام داد. تنهایی عاطفی به خاطر در فقدان یک دلبستگی عاطفی نزدیک و صمیمانه است. تنهایی عاطفی را نمی‌توان با دستیابی برطرف کرد بلکه باید صمیمیت عاطفی برقرار شود. شاید بد نباشد که این بخش را با یک نکته امید بخش تمام کنیم. با افزایش سن تماس‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.

    http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=%d8%a7%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%b3+%d8% aa%d9%86%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c&SSOReturnPage=Che ck&Rand=0

  2. 8 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (یکشنبه 15 اسفند 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 04 اردیبهشت 96, 00:33
  2. درخواست راهنمایی در خصوصی شدت بالای حساسیت بین فردیی (راه حل پرسشنامه کمالگرایی هیل)
    توسط آقای ام در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 خرداد 95, 19:05
  3. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 04 مهر 93, 23:28
  4. تنهایی - 24 سالمه، نمی خواهم با کسی دوست بشم، تنهایی اذیتم می کنه
    توسط sara19 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 30
    آخرين نوشته: پنجشنبه 23 آذر 91, 01:10

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.