به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 23
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 26 بهمن 88 [ 22:05]
    تاریخ عضویت
    1387-12-15
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    3,177
    سطح
    34
    Points: 3,177, Level: 34
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5
    تشکرشده 5 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    Arrow اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    ا عرض سلام
    من مدت 8ماهی است که از زمان عقدم می گذرد
    پدر و مادرم با دختری که من انتخاب کرده بودند مخالف بودند و او را که از شهری دیگر است هم شان خود نمی دانستند.می گفتند که فرهنگ او از ما پایین تر است..اما واقعیت این بود که آن دختر واقعا از لحاظ اخلاق نمونه اش در خانواده ما کم نظیر است.
    اما به خاطر من راضی شدند و ماعقد کردیم.اوایل همه چیز عالی بود تا اینکه کنایه های اقوام شروع شد که می گفتند دخترهای بهتر از این هم برای پسرتان بود و این دختر سطحش از ما پایین تر است و غیره.
    این دخالت ها حتی به جایی رسید که مادربزرگم مثلا می خواست همسرم را نصیحت کند اما به جای نصیحت هر چه توانست هسرم و خانواده اش را تحقیر کرد. همسرم به خاطر من چیزی نگفت حتی از سخنان مادربزرگم استقبال هم کرد.
    اما کار از کار گذشت و الان این پدر و مادرم هستند که همسرم را تحمل نمی کنند.او را بی فرهنگ می نامند .به کوچکترین رفتارش توهین میکنند.او را مقصر همه اتفاقاتی می دانند که خوشایند نیست.مثلا نمونه اش این که می گویند چرا او هر لحظه دستمال کاغذی در دستش است که البته به خاطر فصل تابستان وحساسیت همسرم این موضوع طبیعی است.یا چرا هر 2 روز حمام می رود.یا ...
    برای همین به همسرم گفتم که ماهی 2 روز بیشتر به منزل ما نیایید تا کدورتها رفع شود.اما مادرم دیروز که همسرم را به شهرش رسانده بودم به مادر همسرم تلفن زدند و تا می توانستند همسرم را تحقیر کردند.
    گفتنی است که من هنوز منزلی ندارم و با پدر مادرم زندگی میکنم.
    امروز با پدر و مادرم صحبت کردم و آنها گفتند که از وصلت من راضی نیستند و دختر دیگری را برای من در نظر داشته اند و تا آخر عمر از من راضی نخواهند بود.می گفتند که جلوی اقوام خوار شده ایم که با خانواده ای پایین تر از خود وصلت کرده ایم.
    در حالیکه شایان ذکر است که خانواده همسرم در شهر خودشان جزء آبرومندان آن شهر هستند و خانواده با شخصیتی هستند.اما سطح خانواده من شاید کمی بالاتر از آنها باشد اما هر شهر فرهنگ خاص خودش را دارد و هر 2 خانواده جزو طبقه متوسط جامه هستیم.
    حال به نظر ش[/font]ما من چه باید بکنم.از طرفی همسرم که واقعا در حقش جفا می شود ومظلومیتش عذابم میدهد و از طرفی پدر و مادرم که از من ناراضی هستند.
    [font=Arial]

  2. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    132
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    سلام
    به نظر من شما باید توضیح بدید که انتخاب خوبی داشتید و از اونها خواهید که کمکتون کنند زندگی خوبی داشته باشید . ضمنا سعی کنید تا میتونید به پدر و مادرتون محبت کنید . هم شما و هم همسرتون . بنظرم این کار ها میتونند مشکل شما رو حل کنند البته حل این مشکل زمان بر هست و باید صبور باشید .
    موفق باشید .

  3. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    186
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    دوست عزیز، میتونم از شما بپرسم که چند سالتون هست؟
    مسئله اختلاف فرهنگی چیزی هست که اگه مدیریت نشه میتونه مشکل ساز باشه، به هر حال شما این خانم رو برای زندگی انتخاب کردین و مطمئن هستم برای این کارتون دلایل بسیار خوبی هم داشتین. اما چیزی که در زندگی شما اهمیت زیادی داره برخورد اطرافیانتون هست نه اختلاف فرهنگی شما با همسرتون. این برخورد اگر به همین صورت ادامه پیدا کنه، امکان داره شما رو در شک و تردید قرار بده به طوری که دیگه هیچ کدوم از معیارهایی که برای انتخاب اون خانم در نظر داشتین به نظرتون مهم نیاد و همانند پدر و مادرتون خودتون رو انسانی ببینید که انتخاب غلطی داشته.
    خیلی وقتها خیلی از خانواده ها دچار این گونه اختلافات میشن، اما چیزی که باعث خرابی زندگی یک زوج میشه، مطرح کردن این اختلافات هست.
    خانواده شما به خاطر فرهنگی که در اون رشد کردن، احساس می کنن که انتخاب شما به آبروی اونها لطمه زده. احتمالا (تصور من این هست) خانواده شما بیشتر به دارایی یک فرد توجه دارن تا شخصیت و اخلاق اون. و امر مهمی که در مورد شما اتفاق افتاده صحبتهای آشکار اقوامتون هست و من احساس می کنم شما در اینجا بد عمل کردین، شما طوری عمل کردید که اقوامتون به خودشون اجازه دادن تا در مورد انتخاب شما نظر بدن. (من در مورد اقوامتون صحبت می کنم نه پدر و مادرتون). پدر و مادر شما هم میتونستن شما رو راهنمایی کنن اون هم قبل از عقد کردن شما، و شما هم قبل از عقد و یا حتی خواستگاری می بایست طوری عمل می کردین که رضایت خانواده تون رو بگیرید. به هر حال گذشته و شما دیگه نمیتونید به عقب برگردید، اما در حال حاضر شما باید تمام تلاشتون رو بکنید تا پایه های یه زندگی محکم رو با همسرتون بریزید. باید پدر و مادرتون رو از انتخابتون مطمئن کنید و تا جای ممکن به همسرتون احترام بگذارید، شما نباید به کسی اجازه بدید که به همسرتون بی احترامی کنه (البته شما هم نباید به کسی بی احترامی کنید و خیلی محترمانه باید بحث رو عوض کنید و یا ازشون خواهش کنید که به این بحث ادامه ندن).
    در واقع 50 درصد احترام همسر شما در خانواده شما به دست شماس و 50 درصدش هم به دست خود همسرتون، من احساس می کنم که شما از اون 50 درصد سهم خودتون استفاده نمی کنید و فقط شاهد توهین هایی هستید که به همسرتون میشه.
    اگر پدر و مادر شما به همسرتون احترام بذارن حتی در ظاهر، این جو بدی که در خانواده شما حاکم هست فروکش میکنه و از طرفی پدر و مادرتون فرصت پیدا می کنن که همسر شما رو بهتر بشناسن، با گذشت زمان و آشنا شدن بیشتر اونها با هم، نظر خانوادتون عوض خواهد شد. به خانوادتون بفهمونید که انتخابتون رو کردین و صحبتهای اونها در این شرایط هیچ کمکی به شما نمی کنه بلکه بیشتر باعث آسیب روحی شما خواهد شد.
    باز هم ازتون خواهش می کنم به همسرتون احترام بذارید، مخصوصا جلوی خانواده و اقوامتون..


  4. کاربر روبرو از پست مفید shad تشکرکرده است .

    shad (یکشنبه 01 شهریور 88)

  5. #4
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 26 بهمن 88 [ 22:05]
    تاریخ عضویت
    1387-12-15
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    3,177
    سطح
    34
    Points: 3,177, Level: 34
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5
    تشکرشده 5 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    من 26 سالمه .البته پدر و مادرم در ابتدا راضی بودند و حتی پدرم 1 هفته بعد از عقد به من گفتند که همسر تو یک فرشته است.
    اما حالا نمی دانم چه اتفاقاتی افتاده .بیشتر صحبتهای من هم از روی شنیده هایم از پدر و مادر است.اقوام من تا حالا در برابر من چیزی نگفته اند.اما پشت سر من و به پدر و مادرم با مظلوم نمایی سعی در ایجاد تنش در خانواده من را دارند.و اکنون هم ثمر این کار را می بینند چون دیگر پدر و مادرم برای همسر من احترام قائل نیستند.
    از طرفی جواب پدر ومادرم را نمی توانم بدهم چون حق زیادی بر گردنم دارند و وقتی هم که چیزی می گویم و در مورد همسرم و رفتارش صحبت می کنم آنها می گویند که تو طرفداری او را می کنی.
    دیروز بعد از بحثی مثل همیشه بی سرانجام و اینکه دیدم حرفهایم برای آنها هیچ ارزشی ندارد فقط سکوت کردم و چاره ای دیگر نداشتم .حالا هم وقتی از بیرون می آیم فقط به اتاق خودم می روم و با کسی صحبت نمی کنم.حتی برای اینکه پدر و مادرم ناراحت نشوند دیگر با همسرم از منزلمان گفتگوی تلفنی انجام نمی دهم.و این کار را در بیرون از منزل انجام میدهم.
    آیا این کار من درست است.؟
    صحبتهای من در پدر و مادرم اثری ندارد . از طرفی اقوام کار خودشان را شاید ادامه بدهند و من نیز بی خبر از همه جا چه می توانم کنم؟

  6. #5
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    شما يا به انتخابي كه كرده ايد ايمان داريد و يا نداريد .

    اين تزلزل را نمي فهمم . شما قرار است با اين خانم زندگي كنيد و نه پدر و مادرتان . پدر و مادر شما اگر نظري داشتند بايد قبل از خواستگاري رفتن و قبل از عقد عنوان مي كردند . اينطور كه شما پدرو مادرتان را ترسيم مي كنيد خيلي دم دمي مزاج هستند .

    شما بايد به آنها بگوئيد ضمن احترامي كه برايشان قائل هستيد اجازه دخالتهاي اينگونه را به هيچ عنوان نمي دهيد و اگر آنها شما را دوست دارند و براي شما به عنوان فرزند احترام قائل هستند بايد به خواست شما و همسرتان احترام بگذارند . اين دختر چه گناهي كرده كه همسر شما شده ؟! شما يك حمايت ساده را به شكل جدي از وي دريغ مي كنيد . اين كار درست نيست . شما كار بدي نمي كنيد كه با همسرتان صحبت مي كنيد بالاخره هم بايد با ايشان زير يك سقف زندگي كنيد . شما مراعات حال خانواده تان را مي كنيد و به اين خانم فشار رواني وارد مي كنيد . كار شما هم درست نيست . اگر واقعا اينقدر احترام پدر و مادرتان را بر خود واجب مي دانستيد چرا پاي اين دختر را به زندگي خودتان باز كرديد ؟!

    يعني چي كه مي گوئيد نمي دانم چه اتفاقي افتاده ؟! قطعا موضوعي خانواده ي شما را ناراحت مي كند . اگر تنها بهانه جويي مي كنند كه مرد و مردانه از همسرتان دفاع كنيد و صداي اعتراض و بهانه جويي را از ابتدا ساكت كنيد . مادر شما اجازه ندارد با تلفن همسر شما را نزد خانواده اش تحقير كند .

    اگر هم علت يك موضوع اساسي است آن را شناسايي و ريشه يابي كنيد .

    مرد كه نمي گويد من نمي دانم چه اتفاقي افتاده . مگر مي شود شما از مسائل پيرامون خود تا به اين اندازه بي خبر باشيد ؟!

    پس چگونه مي خواهيد مسئوليت يك زندگي را بر دوش بكشيد ؟!‌اين دختر با هزار آرزو درست مثل شما پا به اين زندگي گذاشته . اجازه ندهيد كسي خاطرش را بي دليل مكدر كند . دودش به چشم شما خواهد رفت .

  7. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (دوشنبه 13 مهر 88)

  8. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 مرداد 89 [ 17:00]
    تاریخ عضویت
    1386-11-09
    نوشته ها
    103
    امتیاز
    4,299
    سطح
    41
    Points: 4,299, Level: 41
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    23

    تشکرشده 23 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    من هم با حرف های دوستان کاملا موافقم ، این شما هستید که به خانواده خود اجازه این گونه بر خورد هارو با همسرتون میدید. اگر از همین اول محکم مثل یه مرد پشت سر همسرتون بودین می تونین زندگی خوب و قشنگی و واسه خودتون و همسرتون بازین ولی اگر راه مراعات پدر و مادر ، گوشی شدن ، توجه کردن به حرف های اطرافیان و.. پیش گرفتید آینده این ازدواج در خطر میوفته...
    مگه شما و پدر و مادرتون قبل از عقد این خانوم و خانوادش رو ندیدید؟!
    این دختر چه گناهی داره؟!!

  9. #7
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 26 بهمن 88 [ 22:05]
    تاریخ عضویت
    1387-12-15
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    3,177
    سطح
    34
    Points: 3,177, Level: 34
    Level completed: 85%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5
    تشکرشده 5 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    از راهنمائی همه دوستان ممنونم
    من به همسرم ایمان دارم.
    ولی من میخوام که این مشکل دوستانه حل بشه.چون پدرم مشکل قلبی داره و این مشکل رو می گه چون از ازدواج من راضی نیست بوجود آمده.که البته تا جائی که من می دانم فشار زندگی و رفتار برادر بزرگم با پدر و مادرم باعث مشکلات روحی پدر و مادرم شده که در پائین به آنها می پردازم.
    پدر و مادرم می گویند که همسرم باید رفتار خودش رو عوض کنه و همسرم نیز به خاطر من این کار رو کرده اما باز هم هیچ چیز تغییر نکرده.فکر پدر مادر از یک طرف و فکر همسرم از طرفی دیگر.
    اقوام را چه کنم که ساکت شوند مخصوصا مادر بزرگم که پدرم خیلی از ایشان حساب می برد و حتی با اینکه به مادربزرگم گفته ام که در زندگی من دخالت نکند اما چیزهایی که شنیده ام از حرفهایی حکایت دارد که مادربزرگم همسرم را پیش عمه هایم خرد می کند اما جلوی من و همسرم از او تعریف میکند.نمی دانم این برخوردهای دوپهلو یعنی چه؟آخر دود این کار مادربزرگم در چشم پدر م خواهد رفت چون عروس ایشان است.اما تا جائی که گفته ام پدرم هم نظرش مانند مادربزرگم است.
    ناگفته نماند که من پسر 2م خانوادهام هستم وبرادر بزرگم که توسط مادربزرگم بزرگ شده است هنوز به خاطر ترک تحصیل و نرفتن به سربازی ازدواج نکرده است ولی من هم سربازی رفته ام و هم ترم آخر لیسانس نرم افزار م.
    فکرم اینست که آنها می خواهند اینگونه من را در نظر همه تحقیر کنند تا به برادرم محبت کنند .گفتنی است که برادرم نیز دیروز به من گفت که حق ندارم همسرم را به منزل پدری ام بیاورم و اگر بیاورم مارا بیرون خواهد کرد.
    همه خانواده پدری ام از او حرف شنوی دارند و گناه همسرم و من اینست که زودتر از او عاشق شده ایم.
    خداوند می داند که به حق این ماه عزیز نه ناراحتی همسرم را می خواهم و نه آق والدین.
    راه حلی مسالمت آمیز می خواهم که پدر و مادرم را بدون ناراحت کردن وادار به احترام کنم.

  10. #8
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    شما پسر خوب و حق شناسي هستيد .

    اما دوست جوان گاهي در زندگي قاطع بودن لازم است و اين براي يك مرد امري است واجب .

    شما دلائلي مي آوريد كه واقعا عجيب است . رضايت برادر شما از آزردن همسر شما به دست مي آيد ؟! يعني چه ؟! البته مي توانم بفهمم كه در اين دنيا همه چيز وجود دارد و نبايد تعجب كرد . اما به واقع نمي توانم دلائل شما را بفهمم . متاسفم كه نمي توانم به شما كمك درستي بكنم .

    به نظرم بهتر است به مشاور مراجعه كنيد و اگر لازم بود پدر و مادر و برادر و همسر و حتي خانم مادر بزرگ هم در جلساتي با مشاور نشست داشته باشند .

  11. کاربر روبرو از پست مفید ani تشکرکرده است .

    ani (دوشنبه 02 شهریور 88)

  12. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 14 اسفند 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1387-7-21
    نوشته ها
    1,027
    امتیاز
    8,463
    سطح
    62
    Points: 8,463, Level: 62
    Level completed: 5%, Points required for next Level: 287
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,165

    تشکرشده 4,222 در 1,018 پست

    Rep Power
    119
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    سلام دوست عزیز
    شما واقعا فکرمیکنید فقط پدر و مادرتان بر گردنتان حق دارند؟ ایا همسرتان هیچ حقی بر گردنتان ندارد؟
    ایا شما و همسرتان در مقابل قران به همدیگه قول ندادین یار و یاور همدیگه باشین؟
    برادر من بهتره تعادل رو رعایت کنین
    در کمال احترام باپدر و مادرتان صحبت بکنید و به اونا بگید این زندگی شماست و شما در مقابل زندگیتان مسئولید
    و خودتان نیز سعی کنید شرایط زندگی مستقل رو فراهم کنید
    نگذارید ازالان انرزیهاتون صرف این مسایل بشه
    دوران نامزدی دوران کسب انرزی و امادگی برای زندگی مشترک هست

  13. 2 کاربر از پست مفید gole maryam تشکرکرده اند .

    gole maryam (دوشنبه 02 شهریور 88)

  14. #10
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    186
    Array

    RE: اختلاف سطح فرهنگی و دخالت اقوام

    دوست عزیز، قرار نیست که شما فقط با بی احترامی کردن حق خودتون و زندگیتون رو بگیرید. الان شما دارید توی یک امتحان شرکت می کنید و تنها نتیجه اون هم اینه که آیا می تونید یک زندگی رو اداره کنید یا خیر. توی زندگی مسائل خیلی پیچیده تری به وجود میاد و لازمه گذر کردن از اونها پشت هم بودن زن و مرد هست. شما باید پشت همسرتون باشید، طوری که با حضور شما کسی به خودش اجازه نده که در مورد همسرتون بد بگه و همچنین برعکس همسر شما هم باید اینچنین باشه.
    اینکه شما در حضور خانوادتون با همسرتون تلفنی صحبت نمیکنید کار خوبی نیست، مطمئن هستم که همسرتون هم متوجه این قصد شما شده و حتی شما هم با اینکارتون ناخواسته دارید اون رو تحقیر می کنید.
    من هم با پیشنهاد آنی عزیز موافقم، بهتره به یه مشاور مراجعه کنید البته مشاوری که واقعا قابل اطمینان باشه و چه بهتر اگه پدر و مادر شما هم در اون جلسات شرکت کنن. اگر پدر و مادر شما هم پشت شما و همسرتون باشن هیچ کدوم از اقوامتون به خودشون این اجازه رو نمی دن که حرفی در این مورد بزنن.


  15. کاربر روبرو از پست مفید shad تشکرکرده است .

    shad (دوشنبه 02 شهریور 88)


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:36 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.