به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    راه و رسم مثبت بودن در دنیای منفی‌ها

    منفی در منفی: مثبت


    حضور مثبت و موفق در میان همنوعان، دارایی بزرگی است كه موفقیت و شادی و نشاط ما و اطرافیانمان را به دنبال می‌آورد‌. انسان، موجودی است كه برای زندگی اجتماعی آفریده شده و هنگامی كه احساس كند دوست‌داشتنی و مورد پذیرش نیست، احساس بدبختی و تیره‌روزی می‌كند. واقعیتی كه شامل من، تو و همه مردم دنیا می‌شود. برای ایجاد روابطی دوستانه و شادی بخش چه باید كرد؟



    ما در دنیایی بزرگ، با مردمی زندگی می‌كنیم كه آرزومند گرمای دوستی، شادی، لبخند و همراهی ما هستند‌‌و هنگامی می‌توانیم این موهبت‌ها را به خود و دیگران هدیه دهیم كه یك قانون طلایی را به كار ببندیم. حتما شنیده اید كه باید با دیگران به گونه ای رفتار كرد كه مورد پسند آنها است اما شاید این نكته كلیدی را نشنیده باشید كه هرگز نمی‌توان كسی را مجبور كرد همین كار را متقابلا در برابر شما انجام دهد.‌این همان قانون طلایی است كه سیاست شاد زیستن نامیده می‌شود. انجام این قانون به شخصیتی آماده و پرورش یافته و یكدلی و انتقال فكر نیاز دارد؛ به توانایی برای قرار گرفتن در جای دیگری و احساس كردن احساسات او، تا بر آن اساس بتوان راه و روشی را برای عمل و عكس‌العمل برگزید كه نیازهای اساسی فرد مقابل را پاسخ دهد و راهگشای آشنایی، دوستی و موافقت باشد.




    ‌علمی پرورش شخصیت


    ‌تا همین اواخر مرسوم نبود كه آدم‌ها رفتارهایشان را مورد بررسی و كند و كاو قرار دهند و آنها را با روش‌های علمی توصیه‌شده بسنجند.‌اما این كار می‌تواند كمك بزرگی باشد برای كشف اینكه مردم چه دوست دارند؟ چه می‌خواهند وبه چه چیزهایی نیاز دارند؟ با این روش فرد می‌تواند دریابد كه چگونه در مقابل دیگران ظاهر شود و به آنها واكنش نشان دهد و توانایی، استعداد و روش رفتارش را بشناسد.‌برای انجام این كار باید چشم‌تان را روی حقایق باز كنید. رفتارهایتان باید تغییرپذیر و توانایی‌هایتان قابل بسط و گسترش یافتن باشد.



    ‌تأثیر بر دیگران

    روان‌شناسان، رفتارهای اجتماعی متعددی را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند چه چیزهایی موجب ایجاد حس دوستی می‌شود و قابلیت دوست داشته شدن در جمع را برای فرد ایجاد می‌كند. این مطالعه عاداتی را در بر می‌گرفت كه می‌توانند با اراده و تصمیم جدی فرد، تغییر كنند.

    ‌البته باید این نكته ضروری را مورد توجه قرار داد كه پیش از آنكه شما بتوانید دوست خوبی برای دیگری باشید، باید خود را دوست بدارید و نیازهای خود را شناخته و در برطرف كردن آنها بكوشید. شادی و نشاطی كه از درون شما بجوشد و رفتاری كه سرشار از اعتماد به نفس باشد، بدون تردید به توانایی حضور مثبت‌تان در جمع می‌افزاید.




    بایدها و نبایدها


    ‌چطور می‌توانید اصطكاك خود را با دیگران به حداقل برسانید و چطور می‌توانید محبوبیت خود را افزایش بدهید؟ نه توصیه زیر می‌تواند به شما در برداشتن گام اول برای برقراری روابط اجتماعی مثبت كمك كند:

    راه كمك به دیگران را پیدا كنید: نسبت به همه كس مهربان، همدل و سرشار از حس یاری و یاوری باشید چرا كه ممكن است روزی سرنوشت شما در دستان آنها قرار گیرد و یا حداقل دوستی به حلقه دوستان‌تان اضافه شود.

    به آنچه می‌گویید عمل كنید: دوستان‌تان هنگامی به شما اعتماد خواهند كرد كه ببینند شما آنچه را كه می‌گویید، انجام می‌دهید. آنها همچنین توقع دارند كه شما آن را به بهترین شكل ممكن انجام دهید.‌هیچ چیزنباید مهم تر از قولی كه می‌دهید، باشد. وقتی شما به شكل ذهنی و اخلاقی به قول‌هایی كه می‌دهید پایبند باشید، پلی بین خودتان و موفقیت می‌زنید.

    بردبار باشید و كم انتقاد كنید: این واقعیتی است كه همه آدم‌ها نكات قابل انتقادی دارند و ممكن است كارهایی انجام دهند كه از نظر شما ناپسند باشد اما شما زمانی نسبت به دیگران موفق‌تر خواهید بود و دشمنان كمتری خواهید داشت كه دیگران را آن‌طور كه هستند، بپذیرید.

    سعی نكنید بر دیگران حكم‌فرمایی كنید: هیچ‌كس دوست ندارد كه به‌عنوان فردی ضعیف به حساب بیاید، توانایی‌هایش به هیچ گرفته شود و همیشه به او بگویند چه كاری را چگونه انجام دهد. اگر شما دایما خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل كنید ، با به وجود آوردن حس برتری‌جویی و سلطه‌طلبی، در منزل یا محیط كار دیگران را از خود دور می‌كنید.

    ‌معلومات‌تان را به رخ نكشید: هر فردی دوست دارد دردید دیگران مهم و ارزشمند به نظر بیاید. پس هنگامی كه شما تلاش می‌كنید این احساس را به فردی تقدیم كنید، بهترین موقعیت را در روابط ایجاد و آداب دانی و نزاكت خود را متجلی كرده‌اید. اما اگر تلاش كنید با فضل‌فروشی، خود را فرد مهمی نشان دهید اگرچه ممكن است دیگران شما را به خاطر دانش‌تان تحسین كنند اما شما را دوست نخواهند داشت. بهتر است مورد علاقه باشید تا مورد تحسین. توجه كنید كسی كه تلاش می‌كند تا اطلاعات و دانش‌اش را به رخ شما بكشد، شاید دارد تلاش می‌كند تا احساس عمیق خودكم بینی در سایر زمینه‌ها را مخفی كند. او به دلسوزی و همدلی شما نیاز دارد.

    هرگز به گونه‌ای رفتار نكنید كه گویی شما بالاتر و برتر از اطرافیانتان هستید: اگر خداوند به شما توانایی‌های برتری بخشیده است، برای آن است كه در رشد و ارتقای آن بكوشید و از مواهب آن بهره‌مند شوید. اگر تلاش می‌كنید تا این برتری‌ها را به رخ اطرافیانتان بكشید، متاسفانه یك جزیره كوچك تنها خواهید شد و در جمع مجبورید مدام سر به این سو و آن سو بچرخانید تا شاید شنونده‌ای برای حرف‌هایتان پیدا كنید.

    صادق باشید ودر گفته‌هایتان اغراق نكنید: شما احتمالا داستان چوپان دروغگو را شنیده‌اید. زمانی كه او واقعاً مورد حمله گرگ‌ها قرار گرفت و كمك خواست، هیچ‌كس به كمكش نیامد. این سرنوشت در انتظار همه كسانی است كه دروغ می‌گویند و بدون وقفه مبالغه می‌كنند. مراقب باشید، زمانی ممكن است شما هم فریاد بزنید گرگ و كسی به یاریتان نیاید.

    ‌با گوشه و كنایه و متلك صحبت نكنید: اگر شما بتوانید شرایط حاكم بر جمع و حال و حوصله افراد دور و برتان را درك كنید، روابط شخصی شما، مانند یك سفر دریایی نرم و آرام خواهد شد. زمانی ممكن است یك پاسخ كنایه‌آمیز بتواند توفانی از خنده به راه بیندازد، اما باید متوجه باشید این شادی زودگذر باعث دلخوری و دلتنگی فرد دیگری نشود.

    مردم را مسخره نكنید: اشتباه كردن، جزء لاینفك رفتار بشری است و هیچ چیزی به اندازه مسخره شدن به خاطر آن اشتباه، فرد را مورد اذیت و آزار قرار نمی‌دهد. مسخره كردن سبب می‌شود فرد احساس حقارت كند. این كار اهانت بزرگی است به اندازه‌ای كه گاهی وقت‌ها زمان زیادی طول می‌كشد تا شخص بتواند فرد مسخره‌كننده را ببخشد. اگر شما پشت سركسی، به او بخندید یك شمشیر دو لبه برای قطع كردن ریشه دوستی‌ها و ساختن دشمنان به كار برده‌اید. قدیمی‌ها می‌گویند: <هر حرفی را پیش از گفتن دور دهان‌تان بچرخانید> تا بدانید كه آیا آنها دوستانه و بی‌ضرر هستند یا خیر.

    --------------------------
    http://socialworker.mihanblog.com/post/501

  2. 5 کاربر از پست مفید keyvan تشکرکرده اند .

    keyvan (دوشنبه 30 فروردین 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.