به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
  1. #1
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    " لـبــــــخـــــنـــــــــ ـد درونـــــــــــــــــــــ ـی"

    تمرین لبخنـــــــــد درو ني


    (A) – آمـــــــــاده ســـــــــــازی

    1- برای شروع تمرین دست کم یک ساعت بعد از غذا صبر کنید.

    2- محلی ساکت را انتخاب کنید. در مراحل اولیه دو شاخه تلفن را بکشید. بعدها می توانید تمرینات را در هر مکانی انجام دهید. فقط در مراحل اولیه از چیزهائیکه هواستان را پرت می کند دور باشید.

    3- به اندازه ای که سردتان نشود لباس بپوشید و ازپوشاک سنگین پرهیز کنید. کمربندتان را شل کنید، عینک و ساعتتان را کنار بگذارید.

    4- در لبه ی یک صندلی، به گونه ای راحت بنشینید. اندامهای جنسی اتان نباید تحت فشار باشند زیرا آنها یکی از مراکز مهم انرژی هستند.

    5- پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید و به زمین بفشارید.

    6- کمر باید صاف و شانه ها شل باشد. چانه ی خود را کمی به طرف داخل بکشید و صاف بنشینید.

    7- در حالی که دست راست را داخل دست چپ قرار داده اید، هر دو را روی پاهایتان قرار دهید. برای راحتی بیشتر می توانید زیر دستها بالشی قرار دهید تا شانه ها و کمرتان در وضعیتی راحت قرار گیرد.


    8- به طور معمولی نفس بکشید. چشمها را ببندید.زمانی که در حال تمرین هستید تنفستان باید نرم، عمیق و بدون مانع باشد. چند دقیقه بعد تنفستان را فراموش خواهید کرد، در غیر این صورت مانع انتقال انرژی به نقطه ی دلخواه میشوید.

    هزاران شیوه ی مختلف تنفسی وجود دارد که می توانید تمام عمر خود را صرف مهارت یافتن در آنها بکنید.

    9- وضعیت زبان : زبان پل ما بین دو کانال است و کار آن مرتبط ساختن و راهنمائی انرژیهای غده های تیموس و هیپوفیز به یکدیگر است. در عین حال میتواند انرژی های نیمکره ی چپ وراست مغز را متعادل سازد. برای زبان سه حالت وجود دارد. هنگام شروع، زبان را در وضعیت راحت قرار دهید. اگر چسبانیدن نوک زبان به کام دهان برای شما راحت نیست میتوانید آنرا نزدیک دندانهای بالائی بچسبانید.

    – تـمــــــریـــــــــــن

    الف) رو به پائین به اندامها تبسم کنید:

    1- پیشانی تان را باز کنید. می توانید شخصی را که دوست دارید و یا منظره ای زیبا را تصور کنید. انرژی تبسم موجود در چشمهایتان را حس کنید.

    2- بگذارید انرژی تبسم به نقطه ای وسط (مابین) ابروها و از آنجا به بینی و صورتتان جاری شود.احساس کنید این جاری شدن انرژی پوست صورت را نرم می کند، در داخل عضلات صورت پخش می شود و صورتتان را گرم می کند.

    انرژی باید در دهانتان جاری شود. کنار لبها را به طرف بالا بیاورید تا بلافاصله انرژی به سوی زبان جاری شود و سرانجام به نوک زبان برسد. زبان را به کام دهان بچسبانید و تا آخر تمرین ، زبانتان را همانجا نگه دارید.به این ترتیب دو کانال انرژی خود، کانال پرورنده و کانال رهبر (گیرنده) را به یکدیگر متصل کرده اید. انرژی تبسم را به چانه ی خود هدایت کنید. در این منطقه از بین رفتن فشار (تنش) را حس کنید.

    3- به گردن و گلویتان که اغلب اوقات منطقه ی وجود گرفتگی و فشار است، تبسم کنید. گردن دارای قطر کمی است ولی محل عبور اصلی بیشتر سیستمهای بدن شماست.


    هوا، مواد غذائی، خون، هورمونها و تمام سیگنالهای دستگاه عصبی نیز از گردن عبور می کنند. زمانی که بدن در حال سختی و کشش باشد، سیستمها مجبور به کار بیش از حد هستند و گردن از حرکت زیاد خسته و سفت می شود. مانند استادان تائویی عمل کنید و گردنتان را مثل گردن یک لاک پشت فرض کنید و آن را تو بکشید، بدون اینکه سنگینی سرتان را تحمل کنید. سپس گردن را همانجا نگه دارید. به گردنتان تبسم کنید و انرژیی را که در حال باز کردن گلویتان و برطرف کردن سفتی و کشش است، حس کنید.

    4- به محل واقع شدن غدد تیروئید و پاراتیروئید، یعنی قسمت قدامی (جلویی) گردنتان تبسم کنید. اینجا مرکز انرژی گفتاری شماست.اگر این منطقه تحت فشار باشد چی جاری نمی شود. زمانی که این نقطه سفت باشد نمی توانید ابراز وجود کنید. از ازدحام جمعیت خواهید ترسید و دچار مشکل ارتباطی خواهید بود.

    به غده تیروئید تبسم کنید و حس کنید گلویتان مانند یک غنچه ی گل در حال شکفتن است .

    5- بگذارید انرژی تبسم به غده ی تیموس، محل انرژی«چی» سلامتی بخش و عشق جاری شود. به طرف آن تبسم کنید و نرم و مرطوب شدن آن را حس نمائید. حس کنید این غده بتدریج در حال بزرگ شدن و مثل یک غنچه ی گل در حال شکفتن است.بوی خوش انرژی وسلامتی بخش« چی » از غده ی تیموس لبریز وبه طرف قلبتان جاری می شود.

    6- انرژی تبسم به سوی وسط سینه (کمی مایل به چپ) ، جایی که قلب قرار گرفته جاری می شود. به طرف آن تبسم کنید واحساس کنید که نرمتر و نمناکتر می شود.

    قلب مرکز عشق، دوست داشتن، احترام و لذت است. قلبتان را مانند غنچه گلی که در حال شکفتن است حس کنید.اجازه بدهید عشق ، دوست داشتن، لذت انرژی چی را با حرارتی خوشایند به سرتاسر بدنتان انتشار دهد و انرژی تبسم قلبتان را سرشار از لذت نماید.از قلبتان به سبب به گردش در آوردن درست خون و انجام مهمترین کار تشکر نمائید.احساس کنید که باز شده و راحتتر کار می کند.


    7- تبسم وانرژی سرشار از لذت را از قلب به سمت ریه های خودجاری کنید.از آنها به سبب جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن تشکر کنید. نرمتر شدن ، به حالت اسفنج در آمدن و مرطوب تر شدنشان را حس کنید. به اعماق ریه ها تبسم کنید و به کمک آن ناامیدی وغم را از بین ببرید. ریه های خود را با عشق و لذتی که از قلبتان برمی خیزد پر کنید.

    8- به کبد خود که در انتهای دنده هایتان در سمت راست قرار دارد تبسم کنید. از کبد خود برای کمک خارق العاده به عمل هضم و پاک کردن خون از مواد سمی تشکر کنید.نمناک و نرم تر شدن این اندام را حس کنید.

    این بار به اعماق کبد خود تبسم کنید. عصبانیت و عدم آرامشی را که در کبدتان جا خوش کرده ببینید. این احساسات منفی را به کمک تبسم درونی دور کنید و بگذارید لذت، عشق، راستی و چی با حرارت ملایم، همراه با لطافت که طبع کبد است به وجود آید.

    سپس اجازه دهید این احساس کبدتان را پر کند، تا حدی که لبریز و انرژی به طرف کلیه ها و غدد فوق کلیوی جاری شود.

    9- انرژی تبسم را به پشت،در زیر دنده ها ودر دو طرف ستون فقرات که محل قرار داشتن کلیه هاست ببرید.

    از کلیه های خود به دلیل صاف کردن خون، جدا کردن مواد زائد وحفظ تعادل آب بدن تشکر کنید. حس کنید آنها خنک، تازه و تمیز میشوند. به غدد فوق کلیوی که روی کلیه هایتان قرار دارند تبسم کنید.این غدد در موقعیتهای اضطراری و هنگام یادگیری، هورمونهای مختلفی از جمله آدرنالین تولید میکنند.

    غدد فوق کلیوی شما می تواند بوسیله ی یک موج کوچک انرژی از شما تشکر کنند. این بار به اعماق کلیه هایتان تبسم کنید. سعی کنید هر گونه ترس و واهمه را (اگر در کلیه هایتان باقی مانده باشد) ببینید. در حالی که تبسم می کنید به وسیله حرارت لذت، عشق ولطافت ،ترسهایتان را جارو کنید.بگذارید ظرافت که طبع کلیه هاست این اندامها را پر کندواز آنجا به سوی لوزالمعده و طحالتان جاری شود.

    10- به لوزالمعده و طحالتان تبسم کنید. اول به محل قرار گرفتن لوزالمعده در وسط (کمی مایل به چپ) سینه تان تبسم کنید. از این اندام به سبب تنظیم میزان شکر خون از طریق تولید انسولین و آنزیمهای لازم برای هضم، تشکر کنید. نرم و پرتر شدن آنرا حس کنید. دوباره به طحال و لوزالمعده ی خود تبسم کنید.

    به میزان نگرانی در این اندام توجه کنید. بگذارید حرارت لذت، عشق،راستی، لطافت و ظرافت تمام نگرانی ها را بزداید.

    به طحال که طبیعت آن عدالت است تبسم کنید. این حسن را بزرگنمائی کرده به طرف پائین، به سوی مثانه و اندامهای جنسی خود هدایت کنید.

    11- انرژی تبسم را به قسمت پائین شکم ، محل قرار داشتن اندامهای جنسی حرکت دهید. این قسمت در زنان در فاصله ی 5/7 سانتیمتری پائین تر از ناف، در وسط تخمدانها که قعر تخمدان نامیده میشود قرار دارد .همان منطقه در مردان تقریبا 5/3تا4سانتیمتر بالای آلت تناسلی قرار دارد.به غده ی پروستات و بیضه های خود تبسم کنید وبابت تولید هورمون و اهدای انرژی جنسی از انها تشکر کنید.

    عشق، لطافت ونرمی را به سوی دستگاه تناسلی خود جاری کنید. به این ترتیب میتوانید قدرت مقابله با تمنیات جنسی مهار نشده را به دست آورید.شما انسانی هستید که بر تمنیات جنسی خود مسلط اید. آنها نمی توانند بر شما مسلط شوند. از اندامهای جنسی خود به سبب اعطای نیروی جنسی تشکر کنید.انرژی جنسی نیروی اصلی حیات است.

    ب) خط وسط .به دستگاه گوارشی خود تبسم کنید:

    1- یک بار دیگر به انرژی تبسم در چشمهای خود توجه کنید. انرژی باید به سوی دهانتان جاری شود. به زبانتان توجه کنید و با حرکت دادن آن مقداری بزاق تولید کنید. زبان را به کام دهان بچسبانید و در حالی که عضلات گردن را فشار میدهید، با یک حرکت بزاق را به سرعت و با قدرت به یکباره فرو دهید. با تبسم درونی از طریق مجرای مری ( محل عبور مواد غذائی)، بزاق را تا معده یعنی تا زیر دنده های سمت چپ تعقیب کنید. از خود به سبب هضم مواد غذایی و انجام کارهای زیادی از این قبیل تشکر کنید.

    آرام و راحت شدن آنرا حس کنید. ما، گاهی با مصرف مواد غذایی نامناسب از معده به طرزی نادرست استفاده می کنیم. به معده قول دهیداز این به بعد غذاهای بهتری به آن خواهید داد.

    2- به روده کوچک خود تبسم کنید. این اندام نزدیک به هفت متر درازا دارد. از آن به دلیل با نشاط و سالم ساختن شما و جذب مواد غذایی تشکر کنید.

    3- به روده ی بزرگ خود تبسم کنید. این روده از سمت راست لگن خاصره شروع شده تا قسمت زیرین کبد بالا می آید و به صورت افقی از قسمت راست کبد گذشته به سوی قسمت زیرین طحال پیش می رود. سپس پائین آمده تا قسمت چپ پشت ادامه می یابد. روده ی حلقوی در حفره ی لگن خاصره قرار دارد. روده بزرگ از این حفره می گذرد و در مقعد خاتمه می یابد. طول روده بزرگ تقریبا 5/1 متر است. از آن، بابت دفع مواد زائد واینکه شما را پاکیزه ، تازه و راحت میکند تشکر کنید. به او تبسم کنید. گرم، تمیز، راحت و آرام شدن آن را حس کنید.

    4- به چشمهایتان برگردید. بسرعت به خط میانی خود تبسم کنید و در صورت وجود هر نوع فشار، تا زمانی که کاملا از بین نرفته، به آن نقطه تبسم کنید.

    پ) خط پشت. به ستون فقرات خود تبسم کنید.

    1- دوباره به چشمهایتان دقت کنید.

    2- با هر دو چشم به طرف درون تبسم کنید.نیروی تبسم خود را در چشم سوم متمرکز کنید(وسط ابروها).

    انرژی تبسم را به محل قرار داشتن غده ی هیپوفیز (حدود5/7تا10سانتی متر به طرف داخل کاسه سر ) هدایت کنید و مثل غنچه ی گل، شکفتن این غده را حس کنید. تبسم خود را به حفره ی سوم(حفره دستگاه عصبی) منتقل کنید. وسیع تر و پر از نور شدن این حفره و پخش شدن نورطلایی رنگ را در تمام مغزتان حس کنید.

    به غده ی تالاموس، مرکز حقیقت وتولید انرژی تبسم، تبسم کنید. به غده ی اپی فیز تبسم کنید. بزرگ و بزرگتر شدن این غده ی کوچک را مثل یک بادکنک کوچک حس کنید.

    انرژی تبسم را مانند یک نور براق به قسمت سمت چپ بالای مغز خود بتابانید. انرژی براق تبسم خود را در قسمت چپ مغز به جلو و عقب حرکت دهید.سپس آنرا در مخچه وقسمت راست مغزتان حرکت دهید. این عمل قسمت چپ وراست را متعادل می کندو اعصاب را قوی می سازد.

    3- انرژی تبسم را به بخش میانی مغز بیاورید. نرم و راحت شدن این منطقه را حس کنید. سپس انرژی را به پل دماغی، بصل النخاع و از قسمت انتهای جمجمه به داخل مغز استخوان ستون فقرات (مغز حرام) بیاورید.

    انرژی تبسم خود را به ترتیب به طرف پایین، به سمت هر یک از مهره های ستون فقرات و دیسک زیر آن منتقل کنید: هفت مهره ی گردن، دوازده مهره ی منطقه سینه، پنج مهره ی کمری، استخوان دنبالچه که سه گوش است و نوک استخوان دنبالچه.

    احساس کنید که مغز استخوان، ستون فقرات و پشت تان راحت و نرم شده است.

    نرم شدن دیسکها و دراز وراحت شدن ستون فقرات را حس کنید.

    4- دوباره متوجه چشمهای خود شوید و بسرعت به تمام خط پشت تبسم کنید. اینک تمام بدنتان باید راحت باشد.این تمرین جریان انرژی ستون فقرات را افزایش میدهد و به دستگاه عصبی آرامش می بخشد. تبسم به دیسکها آنها را در برابر سفتی و تخریب محافظت می کند.اگر دیسکهایتان سخت شوند، قدرت آنها کم می شود، به طوری که نمیتوانند سنگینی بدن راتحمل کنند. تبسم به ستون فقرات می تواند دردهای پشت را کاهش دهد ویا به طور کلی از بین ببرد.

    ت) به تمام بدنتان تبسم کنید.

    به سرعت به خط جلویی، بعد به خط وسط و سپس به خط پشت خود تبسم کنید. زمانی که تجربه ی بیشتری به دست آورید می توانید در حالی که متوجه اندامها و ستون فقرات خود هستید، در آن واحد به هر سه خط تبسم کنید.اکنون جاری شدن انرژی را مانند جریان یافتن چشمه ی لذت و عشق، از بالا به پایین حس کنید. محبوب و با ارزش بودن تمام بدن خود را حس کنید. این چیز خارق العاده ای است.

    ث) انرژی تبسم را در ناف خود متمرکز کنید.

    1- تمام کردن تمرین با جمع کردن انرژی در ناف اهمیت خاصی دارد.یکی از عمده ترین تاثیرات ناراحت کننده ی مراقبه، ته نشین شدن انرژی اضافه در قلب و یا سر است.ناف میتواند محل ذخیره ی مطمئنی برای انرژی تولید شده به وسیله ی تبسم درونی باشد.

    2- برای جمع کردن انرژی تبسم در محلی در عمق 4 سانتی متری مرکز ناف، تمرکز کنید. سپس انرژی را به طور ذهنی در اطراف ناف (متمایل به بیرون) به صورت مارپیچ 36 بار دوران دهید.

    این عمل نباید به گونه ای انجام پذیرد که انرژی از قسمت بالا به دیافراگم واز پایین به استخوان لگن خاصره برسد.

    *سمت گردش انرژی، در زنان هنگام شروع در جهت خلاف عقربه های ساعت و در مردان در جهت حرکت عقربه های ساعت انجام می پذیرد.

    سپس سمت حرکت را عوض کرده 24 بار انرژی را بچرخانید. انرژی را در نافتان جمع کنید. اول چند بار از انگشتان به مثابه‌ نوعی هدایت کننده‌ی مسیر استفاده کنید. بدون شک، انرژی در نافتان ذخیره شده است. هر وقت و هر جا که لازم آید، برای استفاده آماده است . اینک تبسم درونی را به پایان رسانیده اید.

    * استــــــفاده روزانـــــــــه


    سعی کنید هر روز بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب تبسم درونی را انجام دهید. این تمرین شما را در طول روز سرزنده و با نشاط خواهد ساخت. اگر جسمتان را دوست داشته باشید، نسبت به دیگران علاقه‌ی بیشتری نشان می دهید، بنابراین در کارتان موفق‌تر می‌شوید. زمانی که این تمرین را کاملا یاد گرفتید، سعی کنید آن را در حد ممکن به طور منظم انجام دهید. اگر وقتتان کم است تمرین را در زمانی کوتاهتر انجام دهید.


    ** احساسات منفی را با تبسم درونی دور کنید.

    این تمرین راهنگام بروز استرس، غصه، ترس وبحران نیز انجام دهید. به نقاطی که در آنها احساس فشار می‌کنید تبسم کنید و تبدیل انرژی منفی به انرژی مثبت حیاتی را ببینید. احساسات منفی را به کمک تبسم دور کنید. انرژی تبسم، انرژی حسی را به انرژی حیاتی تبدیل می‌کند.


    *** درد و ناراحتی را به کمک تبسم درونی دور کنید.

    اگر در نقطه‌ای از بدنتان دچار درد، سفتی و یا ناراحتی هستیدبه این نقاط تبسم کنید.برای تبسم به آنها، زمان بیشتری صرف کنید وتا موقعی که نرمی و راحتی آنها را حس نکرده‌اید،«با آنها سخن بگوئید».
    http://www.cloob.com/club/main/index/clubid/11433

  2. 4 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (چهارشنبه 20 خرداد 88)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,948
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,459 در 1,179 پست

    Rep Power
    210
    Array

    RE: " لـبــــــخـــــنـــــــــ ـد درونـــــــــــــــــــــ ـی"

    ممنون از آنی گرامی...بندهم در زیر یکی از فواید خنده را می آورم..

    رژیم لاغری خنده



    پژوهشگران توصیه می کنند اگر ژیمناستیک و رژیم گرفتن را فراموش کرده و در عوض کانال تلویزیون را روی فیلم کمدی مورد علاقه ان تنظیم کنید می توانید 100تا120 کالری انرژی را در بدن انسان بسوزاند. این در حالی است که مقدار انرژی که هر فرد مصرف می کند به هنگام خندیدن و شوخی کردن تا 20درصد افزایش می یابد.

    به گفته پوهشگران مقدار انرژی که به هنگام خنده مصرف می شود معادل میزان انرژی مصرفی به هنگام چهل دقیقه جاروبرقی کشیدن...پانزده تا بیست دقیقه پیاده روی یا 18تا27 دقیقه وزنه برداری است.

    به این ترتیب شوخی کردن و خنده زیاد می تواند کمک کنند که هر فرد در ماه یک تا 21 کیلو وزن از دست بدهد.

    روزنامه"دیلی استار" به نقل از دکتر"هلن پیلیچر" پژوهشگر و سرپرست این تحقیق که با همکاری شبکه کمدی"گلد" صورت گرفته در این باره می گوید: قهقهه زدن و خندیدن باعث می شود که هوای بیشتری تنفس کنید و به این ترتیپ اکسیژن بیشتری وارد ریه های ما می شود. در نتیجه قفسه سینه مرتب بالا و پایین می رود و ماهیچه های شکمی فعال می شوند به گونه ای که این فعالیت مثل یک تمرین بدنی مناسب است.

    حالا کمی فکر کن ببین در روز چقدر می خندی؟؟

    برگرفته از """"همدردی وبلاگ""

  4. 3 کاربر از پست مفید حسین پور تشکرکرده اند .

    حسین پور (پنجشنبه 21 خرداد 88)

  5. #3
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: " لـبــــــخـــــنـــــــــ ـد درونـــــــــــــــــــــ ـی"

    انجمن حمايت از مبتلايان به ديستروفي - ﭼه قدر به اﯾﻦ ﺟمله که "خنده ﺑﺮ هر درد ﺑي درﻣان دواﺳﺖ"، اعتقاد دارﯾﺪ. آﯾـا ﻣـي ﺗﻮاﻧـﺪ ﺗـاﺛﯿﺮی درکاهش درد داﺷته ﺑاﺷﺪ؟ ﺷما ﭼه قدر ﻣي خندﯾﺪ؟ ﺟﺰو کدام دﺳته آدم ها هستید ؟ ﺷاد و خندان ﯾا ﻧه همیشه عبوس و ﺑﺪاﺧﻼق.
    نتیجه تحقیقات دانشمندان ﻧشـان می دهد که ﺷﻮﺧي و خندﯾﺪن ﺗﻮان اﻧسـان را ﺑـﺮای ﻣقاﺑلـه ﺑـا درد افـﺰاﯾﺶ می دهد . ﺑا خندﯾﺪن ﻧه ﺗنها افراد در زﻧﺪگي اﺣساس آراﻣﺶ ﺑﯿشتری می کنند بلکـه خنده ﺑﺮای ﺳﻼﻣﺖ جسم، از بسیاری داروها مفید ﺗﺮ اﺳﺖ.
    نورمن کازینز در کتاب «تشریح یک بیماری» اشاره می کند که چگونه برای از سر گیری یک زندگی طبیعی وسالم با بیماری فلج مبارزه کرده است وی معتقد است که «خندیدن زیاد» داروی اصلی او بوده است .
    کازینز می گوید رویکرد جدی او نسبت به زندگی باعث تسریح بیماری اش شده بود و نتیجه گرفته است که از طریق خنده می تواند وضعیت معکوس را به وجود بیاورد . وی آنقدر به تماشای فیلم های برادران مارکس و کمدی هایی ویدیوئی پرداخت که هم علائم بیماری و هم درد آن رفته رفته نا پدید شد و بدین ترتیب به اثبات رساند که «خندیدن بهترین داروست» .
    وقتی که می خندیم همه چیز به نفع جسم و ذهن پیش می رود ، خندیدن ورزش برای عضلات صورت محسوب میشودوهمچنین موجب افزایش فعالیت دیافراگم ، ماهیچه های شکم و شش ها می شود وباز دهی سیستم تنفسی مانند زمانی می شود که به ورزش دو پرداخته ایم ، خندیدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ضربان قلب را نیز افزایش می دهد که در این صورت اکسیژن رسانی به مغز بیشتر می شود و شخص احساس آرامش روحی و جسمی بیشتری می کند ، علاوه بر این ها آندورفینی که در مغز ترشح می شود نیز موجب آرامش و افزایش تحمل درد می شود در اثر خندیدن میزان ایمنوگلوبولین افزایش می یابد ، این ماده از عوامل دفاعی بدن است و بدن را در برابر عفونت های تنفسی محافظت می نمایدو همچنین سبب بهبود کارکرد رگ های خونی می شود ودر نتیجه خطر بیماریهای قلبی را کاهش می دهد.
    علاوه بر آنچه ذکرشد ، اثرات مفید خنده برروی روح و روان را نیز نمی توان نادیده گرفت تا آنجا که خنده درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش های درمانی به ثبت رسیده است. بیماران افسرده و کسانی که دیدمنفی در زندگی دارند با خنده درمانی روحیه ای قوی تر و پرامیدتربه زندگی پیدا می کنند. خنده استرس و اضطراب راکم می کند وموجب کاهش ترس و تردید می شود.
    خندیدن از طریق مکانیزم روانی نیز موجب تسکین درد می شود ، ما تنها زمانی می توانیم بخندیم که آسوده خاطر باشیم و هر چه میزان آن آسودگی بیشتر باشد درد را کمتر احساس خواهیم کرد . بسیاری از فیلم ها و کتاب های کمدی مسکن های فوق العاده هستند . در واقع اغلب ما وقتی که خود و زندگی را بیش از اندازه جدی می گیریم دچار بیماری های مختلف (جسمی ، روحی و روانی) می شویم و باید بدانیم که آنچه که برای سالم ماندن به آن نیاز داریم خندیدن است .
    هنر شاد بودن مستلزم توانایی خندیدن به مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن پس از وقوع آن هاست. شخصی که در موقعیت ناگواری قرار می گیرد ممکن است تا دو سال از خندیدن امتناع کند و دیگری ممکن است بعد از دو هفته گریه و زاری را کنار بگذارد و شروع به خندیدن کند و بنابر این نفر اول پنجاه مرتبه بیشتر از دومی در بیچارگی و غم باقی می ماند و این انتخاب خود اوست .
    همه ی ما به نوعی از بد بختی و بد قبالی رنج می بریم ، اما مردم شاد از انتظار طولانی برای دیدن روی خوش سکه ی نا امیدی های خود پرهیز می کنند ، آنها دریافته اند که یکی از ساده ترین و بی بهانه ترین حلال مشکلات خنده است .
    پس بیائید اخم هایتان را باز کنید و خنده را میهمان لب هایتان کنید زیرا که یکی از بزرگترین مسئولیت های ما در مقابل دیگران آنست که از زندگی لذت ببریم و شادمانی رابه آنها هدیه دهیم.
    مسلما شاد بودن احساس بهتری به ما می دهد و سبب افزایش کارائی مان خواهد شد و دیگران نیز از مصاحبت با ما احساس رضایت و خرسندی خواهد کرد و در نتیجه علاوه برداشتن جسم و روح وروانی سالم تر روابط عاطفی شاداب و با نشاط تری خواهیم داشت که همه اینها موجب افزایش سطح کیفی زندگیمان خواهد شد.
    بنابراین همواره به خاطر داشته باشید که :
    (خنده بهترین اسلحه ی جنگ با زندگی است)
    آناتول فرانس
    منبع کتاب:
    راز شاد زیستن ،اندرومتیوس ، ترجمه ی وحید افضلی راد

  6. 2 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (پنجشنبه 21 خرداد 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.