به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    چرا شاد نيستيم؟

    اين روزها شادي و نشاط نوعي خرق اجماع شده است. هر چه قدر بيشتر به دنبال يافتن آن حركت كني، بيشتر دست نيافتني به نظر مي رسد. اما به راستي چرا اين گونه است؟

    آيا اين درست است كه به دنبال شادي اما در جاهاي غلط هستيم؟ آيا شادي به اين معناست كه چه چيزي ، در چه زماني و چه مقدار به دست آوريم؟ بعضي افراد معتقدند شادي چيزي شبيه عاشق شدن است، كه البته شما نمي توانيد امكان آن را ميسر كنيد. اگر اين گونه است، پس چگونه شاد شويم؟ در سال 2008 كنفرانسي در سان فرانسيسكو با حضور دانشمندان، روانشناسان ، پزشكان، هنرمندان، فلاسفه و... تشكيل شد كه به بررسي اين موضوع پرداختند. از نظر آنها مهم ترين عواملي كه با غلبه بر آن مي توان به اين كيمياي خوشبختي دست يافت عبارتنداز:


    سد اول: پيچيدگي
    راه حل: سادگي


    افرادي كه از همان اوان كودكي در ديرها و صومعه ها تحت آموزش قرار مي گيرند، در مورد مزاياي سادگي قطعا چيزهايي مي دانند. فكر مي كنيد كه چرا اين افراد موي سر خود را از ته اصلاح مي كنند؟ پاسخ ساده است. اين كار زندگي آنها را ساده تر مي كند. اگر انسانها بتوانند سادگي در زندگي را درست مثل دوران قبل از تهاجم تكنولوژي حفظ كنند، مطمئنان نشاط و طراوت آن زمان را نيز خود به خود احيا خواهند نمود. چرا زماني كه يك خانواده مي تواند با يك ماشين به امور زندگي خود رسيدگي كند به دنبال ماشين دوم است. زندگي مدرن امروزي انتخاب متنوع تري را براي افراد به ارمغان آورده است اما اين انتخاب متحمل هزينه هاي هنگفتي است. ما اغلب كيفيت زندگي را با استانداردهاي زندگي تلفيق مي كنيم و بعد از مدتي اين ارتباط ناپديد خواهد شد. زندگي ساده فضاي بيشتري را براي شما ايجاد مي كند ، ارامش خاطر بيشتري خواهيد داشت و مسلما از زندگي بيشتر لذت خواهيد برد.

    سد دوم: گام هاي كمر شكن
    راه حل: اندكي مكث و تامل

    فرهنگي كه شما را درگير شبكه اي از زندگي پيچيده كرده است، مسلما لحظه به لحظه شما را تعقيب مي كند و به تنش و تحرك وامي دارد و اين روح و روان شما را خسته خواهد كرد. در حاليكه لحظه اي تامل، سكوت، ارامش، عبادت و تزكيه نفس كافي است تا باتري خود را شارژ كنيد و براي لحظه اي اين همه تنش را از تن خود بزداييد. در طول روز ما كاملا جذب حواس خود هستيم و از توجه به روح خود غافل مي مانيم. بنابر اين نشستن در محلي ساكت و آرام كردن روح و تنفس عميق لطف بزرگي است كه به خود ارزاني خواهيد كرد.

    سد سوم: منفي نگري
    راه حل: مثبت انديشي


    زندان كيفري افراد گناهكار اصلا قابل مقايسه با زندان دروني افراد معمولي نيست. زندان عصبانيت، زندان افسردگي، زندان غرور و زندان دستيابي هاي پي در پي. شيوه نگرش به زندگي چيزي است كه مي تواند براي شما يك زندان رها نشدني ايجاد كند و يا آرامش و شادي را به شما ارزاني نمايد. آنچه شما مي بينيد و تجربه مي كنيد نگرش شما را تحت تاثير قرار مي دهد. شما با جهان از طريق حواس و افكار خود ارتباط برقرار مي كنيد. اگر بتوانيد احساس و تفكر خود را به گونه اي صحيح مديريت كنيد، جهان رانيز به گونه اي ديگر تجربه خواهيد كرد. حق شناسي و سپاس، تزكيه نفس و ....از جمله عادتهايي است كه مي تواند نگرش شما را نسبت به جهان تغيير دهد.

    سد چهارم: نااميدي و سرخوردگي
    راه حل: اميدواري


    مطمئنا اميدواري آسيب رسان نخواهد بود. اما چگونه اميدوار باقي بمانيم. داشتن هدف، برنامه و انگيزه براي رسيدن به موفقيت چيزهايي است كه به همراه اميدواري مي تواند جان بخش و محرك باشد. افرادي كه موفق هستند، هيچ گاه خود را سرزنش نمي كنند. آنها تنها به حال مي انديشند. اين افراد در مدرسه و ورزش نيز موفق تر هستند و كمتر دچار افسردگي و اضطراب مي شوند، تحمل اين افراد در مقابل درد بيشتر خواهد بود. اجازه دهيد كمي رويايي باشيد و در رويا فرو رويد ، اين مي تواند منبعي براي كسب اميدواري بيشتر باشد.

    سد پنجم: سركوب كردن غم و غصه
    راه حل : واقعي احساس كنيد.


    داشتن ديدگاه مثبت بدين معنا نيست كه هرگز به خود اجازه ندهيد كه احساس غم و اندوه كنيد. والديني كه تمام تلاششان اين است كه فرزندانشان دچار غم و اندوه نشوند، تاثير برعكس را مشاهده خواهند كرد. بعضي اندوه ها سبب مي شود كه فرد با محيط سازگارتر شده و در زندگي به سمت جلو حركت كند. شادي به معناي عدم غم و اندوه نيست. شادي ساختگي اصلا درست نيست. با سركوب كردن ناراحتي، شما چيزهاي بيشتري را سركوب خواهيد كرد. حتي احساس مثبت خود را و در نتيجه افسرده تر و مضطرب تر خواهيد شد. با بيان ناراحتي روشي نيز براي كنترل آن بدست خواهيد آورد.

    سد ششم: گوشه گيري
    راه حل: گسترش ارتباطات


    گسترش شبكه ارتباطي چه ربطي به شادي دارد؟
    مطمئنا بيشتر از آنچه درك مي كنيد موثر است. طبق مطالعه اي 20 ساله بر بيش از 4000 نفر ثابت شده است كه نه تنها شادي شما تحت تاثير دوستان شما است بلكه دوست دوستتان و حتي كساني كه تاكنون نديده ايد نيز در اين زمينه موثر هستند و نقش ايفا مي كنند. شادي درست مثل ويروسي است كه به راحتي و به سرعت در بين شبكه افراد پخش و گسترده مي شود. متاسفانه اين روزها بيشتر افراد زمان طولاني را به گوشه گيري و اجتناب از برخورد در جوامع سير مي كنند. در نتيجه از اين شادي مسري بري خواهند بود.!
    اينكه ارتباط خود را با ديگران محدود كنيد و تنها به خود و مشكلات خود فكر كنيد، بعد از مدتي تصور خواهيد كرد كه اين مشكل تنها از آن شماست. در حاليكه اين طور نيست. شما و مشكلات شما چندان منحصر به فرد نيست . كافي است ارتباط خود را با مردم افزايش دهيد تا متوجه شويد كه آنها نيز چنين مشكلاتي را تجربه كرده اند و چه بسا در اين ارتباط راه حل موثري نيز كشف كنيد.

    ---------------------------
    aftab.ir

  2. 6 کاربر از پست مفید keyvan تشکرکرده اند .

    keyvan (پنجشنبه 10 اردیبهشت 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. +هر چي ميگم مال هم نيستيم نميفهمه ! كمك ...
    توسط vahid2h در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: دوشنبه 23 اردیبهشت 87, 09:15
  2. هر چي ميگم مال هم نيستيم نميفهمه ! كمك ...
    توسط vahid2h در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 22 اردیبهشت 87, 17:45

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:59 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.