به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 88 [ 14:04]
    تاریخ عضویت
    1388-2-03
    نوشته ها
    6
    امتیاز
    2,887
    سطح
    32
    Points: 2,887, Level: 32
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    13

    تشکرشده 13 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    ماه عسل و خواص آن

    ماه عسل و خواص آن

    قدمت عسل حداقل به 2700 سال قبل در مصر برمي گردد در اهرام مصر عسلي كه فاسد نشده بود ديده شده عسل تنها ماده غذائي است كه بر اثر گذشت زمان فاسد نمي شود و البته دليل آن اسيديته بالاي آن است ( PH آن بين 3.2 تا 4.5 است ) كه اجازه رشد باكتريها را نمي دهد ولي به دليل در صد بالاي قند مزه ترش آن را احساس نمي كنيم . البته علماي علم تغذيه كشور ما كه روي شيشه عسل خيلي درشت مي نويسند طبيعي و البته به همراه تاريخ مصرف هنوز در دوران قبل از ميلاد به سر مي برند .
    و اما مطلبم مربوط به ماه عسل است كه قدمت آن خيلي كمتر از خود عسل است در اوائل قرن نوزده در بريتانيا مرسوم بود كه زوجهاي تازه ازدواج كرده به همراه فاميل سفر مي رفتند براي ديدن ديگر فاميلي كه در مراسم جشن عروسي نتوانسته بودند حضور پيدا كنند و البته اين رسمي بود بين طبقه اشراف انگليس كه خيلي زود اين رسم به ديگر نقاط اروپا هم گسترش پيدا كرد و اما اينكه اولين عروس و دامادي كه كل فاميل را پيچونده و تنهائي به مسافرت رفتند چه كساني و از چه موقع بود هنوز معلوم نيست .
    كل اين دوره ترش و شيرين عسلي الزاما يك ماه تقويمي نيست و جالب اينكه در انگليسي ماه عسل Honeymoon گفته مي شود و پسوند آن سياره ماه است ( ظاهرا يك دوره از ماه كامل تا هلال ماه مد نظر بوده ) ولي در اكثر زبانهاي ديگر به معادل month ترجمه شده است ( مثلا در عربي شهر عسل گفته مي شود ) و تنها زباني كه به ماه تقويمي و سياره ماه يك لغت اختصاص داده زبان شيرين فارسي خودمان است پس فارسي زبانها مي توانند با خيال راحت ماه عسلشان را چهارده روزه يا يك ماه كامل تقويمي برگزار كنند ما كه بخيل نيستيم .
    و اما چرا همه عروس و دادمادها از اين رسم استقبال كردند فكر مي كنم بيشترين استفاده را عروس خانمها از اين ماه پربركت مي برند دليلش دقيقا در مغز مردان قرار دارد جنانچه مردي نسبت به شغل و توانائي هاي حرفه اي خود احساس خوبي نداشته باشد به سختي مي تواند توجه خود را به روابط عشقي و احساسيش معطوف كند .
    از لحاظ ساختاري مغز مردان تفاوتهائي با مغز زنان دارد به اين شكل كه در آن تقسيم كار صورت گرفته نيم كره راست مغز مردها با عملكردهاي بينائي و فعاليتهاي فيزيكي و ... و نيم كره چپ به مهارت هاي گفتاري و شناختي اختصاص يافته است ( مهارتهائي نظير بيان احساسات و ... ) اما مغز زنها عمومي تر است به اين معني كه هر دو نيم كره با هم روي مشكلات كار كرده و هر دو عملكردهاي مشابه احساسي و عاطفي را دارا هستند . چنانچه نيم كره چپ مغز مردي به واسطه سكته آسيب ببيند امكان دارد توانائي تكلم را ازدست بدهد در حاليكه براي زنان به اين گونه نيست .
    اما از اين تفاوت چه نتيجه اي مي توان گرفت مغز يك مرد در مقايسه با مغز يك زن مدت زمان بيشتري احتياج دارد تا از جايگاه تفكر و عقلانيت به سمت احساسات و عواطف تغيير موضع بدهد بنابراين در حالت عادي مرد بعد از هشت ساعت كار و درگيريهاي روزانه نياز به زمان دارد تا به وضعيت احساسي و ابرازگر برسد و اگر درگير كار و پروژه مهمي در محل كار باشد دايره احساسي و عواطف خود را تنگ تر هم مي كند اما هنگامي مردي را از شغل و محيط كارش دور ميكنيد نه تنها فشار ها و اضطرابهاي كاري را از او دور مي كنيد بلكه نيم كره راست مغزش را هم به مرخصي فرستاده ايد زنان از جانب همسرانشان در مسافرتها توجه – محبت و عشق بيشتري دريافت مي كنند و مردان در اين مواقع گرايش بيشتري به روابط جنسي پيدا مي كنند .
    و اما يك نكته پاياني هم اينكه هيچوقت هوس ديدن جنگلهاي سرد و باراني شمال را براي ماه عسل انتخاب نكنيد كه يك عمر افسوس خواهيد خورد حتما به مناطق گرم و آفتابي مسافرت برويد دليل آن را هم از شلوغي مطب روانپزشكان در فصلهاي پاييز و زمستان و فراواني افسردگي مي توانيد پيدا كنيد .


  2. 2 کاربر از پست مفید @amir تشکرکرده اند .

    @amir (دوشنبه 07 شهریور 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آقا من جشن نمیخوااام،دلم ماه عسل میخواد....
    توسط فائزه در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: جمعه 20 تیر 93, 17:46
  2. ولا دت اما م حسن عسگری ع بر شما مبا رک با د
    توسط محمدابراهیمی در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 16 فروردین 88, 13:38
  3. هرگز از ماه عسل عشق بيرون نياييد
    توسط حنان در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 آبان 87, 21:47
  4. ماه عسل و اولین اشتباه !
    توسط هوشیار در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: پنجشنبه 16 آبان 87, 17:01
  5. میلاد امام عسکری و حدیثی از حضرتش
    توسط آرمانخواه در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 27 فروردین 87, 09:36

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.