به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
  1. #1
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    نقش اساسی مشاوره شغلی در هدایت دانش آموختگان دانشگاهی

    نقش اساسی مشاوره شغلی در هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به سوی انتخاب زندگی شغلی

    مقدمه
    ورود به دنیای كسب و كار در عصر حاضر كه جهان وارد دوره ای از فرصتها و چالش های بزرگ شده است ، نیاز به دانش ،مهارت و ویژگیهای خاص دارد . در هزاره جدید عوامل مؤثر بر موفقیت و خوشبختی افراد ، سازمان ها و ملت ها به سرعت در حال تغییر است و در چنین دوره ای موفقیت، به برخورداری از آخرین دانش و توانایی بكار گیری آن به شیوه ای نو آورانه و موثر بستگی دارد . دیگر شرایط پایدار برای دنیای کسب و کار وجود نخواهد داشت ،لذا لازم است افراد را در طول تحصیلات برای انتخاب زندگی شغلی و مقابله با بحران ها و چالش ها آماده نمود . در این مقاله سعی بر آن شده تا با معرفی رشته مشاوره شغلی و طیف گسترده خدمات آن به نقش مهم آن در پیوند زندگی تحصیلی به زندگی شغلی و انتخاب زندگی شغلی اشاره شود.

    ● مشاوره شغلی چیست؟
    مشاوره شغلی عبارت است از تعیین یک حرفه که با استعدادها و امکانات و خصوصیات روانی و جسمی فرد سازگار و هماهنگ باشد. به عبارتی در این شاخه راهنمایی و مشاوره دو دسته اطلاعات مورد بررسی قرار می‌گیرند ، یک دسته اطلاعات مربوط به مشاغل و دسته دیگر اطلاعات مربوط به ویژگیها و استعدادهای فرد و در جریان مشاوره تلاش می‌شود تا هماهنگی و تناسب بین این دو دسته اطلاعات مشخص شود و تعیین گردد تا چه اندازه‌ای شرایط مربوط به یک حرفه با تواناییها و ویژگیهای فرد سازگاری دارد.

    ● مشاوره شغلی و اهداف کاربردی آن
    هدف مشاوره شغلی رشد توانائی کشف فرصت های شغلی توسط افراد و دست یابی فرد به شغلی است که برای او رضایت ، موفقیت ، سازگاری ، انگیزش و پیشرفت را در بر داشته باشد.به نظر سوپر(۱۹۸۵) هدف مشاوره شغلی دست یابی به بلوغ حرفه ای است ، بلوغ حرفه ای یعنی داشتن آگاهی نسبت به مشاغل ، شناخت خود ، خود پنداری روشن شغلی ، توانایی تصمیم گیری در مورد شغل آینده ، مسئولیت پذیری ، خود اتکایی در کشف فرصت های شغلی ، خلاقیت در فرآیند جستجوی شغل(زونکر،۲۰۰۶).
    بر اساس رویکرد میچل ، لیون و کرامبولتز (۱۹۹۹) هدف مشاوره شغلی عبارت است از کمک به فرد برای گسترش توانایی ها و نیازهای خود ، کسب آمادگی لازم برای تغییر به منظور به دست آوردن کسب و کار ، بالا بردن عملکرد شغلی ، آماده سازی افراد برای مقابله با مشکلات و مسائل شغلی است. به نظر آنها مشاوره مانند یک مربی به فرد کمک می کند تا نیازها و تغییرات بازار کار را درک کند و بر اساس آن برای دست یابی به شغل مناسب تلاش کند(زونکر،۲۰۰۶).

    ● زندگی تحصیلی و زندگی شغلی
    انسان در طول زندگی خود مراحل مختلفی را سپری می كند و به مرور زمان از مرحله ای به مرحله دیگر منتقل می شود. به عنوان مثال از مرحله نوزادی به كودكی و سپس به نوجوانی و جوانی می رسد. این روش یكی از روشهای تقسیم بندی زندگی است كه بر اساس زمان و طول عمر است. روش دیگری كه زندگی را بر اساس آن تقسیم بندی می كنند، روش وظیفه ای است. یعنی زندگی انسان بر حسب نوع وظایف به دوران های مختلفی تقسیم بندی می شود. مثلاً در یك دوران از زندگی بیشترین و مهمترین وظیفه انسان تحصیل است كه آن را زندگی تحصیلی می نامند و دوران دیگر را زندگی شغلی می نامند كه فرد مهمترین و بیشترین وظیفه اش در رابطه با انتخاب شغل و پیشرفت در آن است، زندگی تحصیلی در واقع تمامی دوران تحصیلات فرد چه در دوران مدرسه و چه در دوران دانشگاه را شامل می شود.تمامی آموزشهای رسمی و غیر رسمی را که در این دوران فرد دریافت می دارد تا در آینده شغلی خود آنها را به کار بندد تحت عنوان زندگی تحصیلی مطرح می شود. شروع زندگی شغلی افراد بستگی به شرایط فردی و اوضاع اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد. بسیاری از افراد در بسیاری از كشورها زندگی شغلی خود را از سنین كودكی یا نوجوانی آغاز می كنند و عده ای زندگی شغلی خود را همزمان با تحصیلات دانشگاهی یا پس از اتمام آن آغاز می كنند، کسانی که تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی را برای رسیدن به یک زندگی شغلی موفق انتخاب می نمایند،در تمامی دوران تحصیل خو.د در دانشگاه در مورد شغل آینده خود می اندیشند و احتمالاً شغلی مرتبط و یا غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود در طول دوران دانشجویی بدست می آورند.فرد خدماتی را از دانشگاه محل تحصیل خویش دریافت می دارد و خود را برای ورود به دنیای کسب و کار آماده می کند در واقع کسانی که از این دوران طلایی زندگی خود استفاده کامل را برده و مهارتهای مورد نیاز بازار کار را در این دوران کسب کرده اند در دوره گذار از زندگی تحصیلی به زندگی شغلی متحمل زحمت کمتری خواهند شد و در فرایند کاریابی زودتر به نتیجه خواهند رسید.

    ● انواع زندگی شغلی
    به طور كلی می توان گفت تاكنون مردم دنیا چهار نوع زندگی شغلی را تجربه كرده اند كه به نقل از صمد آقایی(۱۳۸۴) به شرح زیر است:
    ▪ استخدام
    منظور از استخدام، زندگی شغلی ای است كه شخص در قالب یك قرارداد رسمی و معتبر، وقت و مهارتهای خود را در مقابل دریافت وجه مشخصی در اختیار سازمانی دولتی یا خصوصی قرار می دهد. این نوع استخدام استخدامی است كه موجب امنیت شغلی كامل یا نسبی برای مدت نسبتا طولانی گردد.بعنوان مثال كلیه افرادی كه در استخدام رسمی دولت یا سازمانهای خصوصی هستند، زندگی شغلی آنها از نوع استخدام است یعنی زندگی ای كه از یك حداقل امنیت شغلی و اقتصادی برخوردار است و فرد استخدام شده دغدغه ضرر و ریسك مالی كارفرما را ندارد و در جستجوی یك زندگی مطمئن و بی مخاطره است اگرچه در سطح بالایی از رفاه نباشد.
    ▪ خوداشتغالی
    خوداشتغالی اصطلاحی است برای بیان و توصیف یك نوع زندگی شغلی كه در آن فرد، حرفه خود را به تنهایی و با مسئولیت شخصی در منزل انجام می دهد. بنابراین افرادی كه در خارج از خانه مشغول به كار هستند اگرچه به تنهایی آن كار را انجام دهند ولی جزء این گروه قرار نخواهند گرفت. بعنوان مثال ممكن است فردی در یك مغازه یا یك كارگاه مشغول تولید محصولی مثل قاب عكس باشد یا به تنهایی صاحب مغازه ی باطریسازی بوده و آن را اداره كند، اما چون فعالیت او خارج از منزل مسكونی انجام می شود به عنوان خوداشتغال شناخته نمی شود.
    البته افرادی كه با دیگران در سرمایه یا وسایل كار شریك باشند و به تنهایی یا خانوادگی در منزل كار كنند و قسمتی از ریسك كار را متقبل شده باشند، خود اشتغال محسوب می شوند.
    ▪ كارآفرینی
    كارآفرینی نه تنها یك نوع زندگی شغلی است بلكه بسیاری معتقدند یك سبك زندگی یا یك سبك تفكر و یا یك فرهنگ است. زندگی كارآفرینانه زندگی ای است توام با هیجان، ریسك، تنوع، تغییر، شكست، پیروزی، شوق، تلاش، خلاقیت و فرصت گرایی. زندگی ای كه در آن از سكون و رخوت و ناامیدی خبری نیست. زندگی شغلی كارآفرینانه را افرادی انتخاب می كنند كه دوست دارند از دیگران موفقتر باشند. آنها می خواهند این موفقیت را از طریق تلاش بیشتر، خلاقیت بیشتر و خلق و كشف و بهره برداری بیشتر از فرصتها به دست آورند. روحیه آنها طوری است كه نه از رئیس داشتن خوششان می آید و نه از ریاست كردن بر دیگران. آنها سخت به دنبال تحقق بخشیدن آرمان و چشم انداز خود هستند و در این راه پول فقط معیاری جهت نشان دادن میزان موفقیتشان است نه هدف غائی فعالیتهایشان.شكست در نزد كارآفرین واقعه ای است كه هنوز فواید آن تبدیل به سود نشده است. دقت كنید او اگر هیچ پولی از كارش به دست نیاورد و یا حتی متحمل ضرر نیز شود تا زمانی كه از كارش لذت می برد خود را موفق حس می كند. كارآفرین همواره در جستجوی ایده ها و فرصتهای جدید است.
    ▪ كار آزاد
    كار آزاد را اگر به معنی عام آن در نظر بگیریم همه افرادی را شامل می شود كه مزد بگیر نیستند. به عبارت ساده تر هر كس كه در استخدام سازمانی نباشد كار آزاد دارد. در این صورت كارآفرین و خوداشتغال نیز در حوزۀ كار آزاد قرار می گیرند. اما اگر معنی خاص آن را در نظر بگیریم صاحبان مشاغل آزاد تنها آن گروهی از غیرمزد بگیران هستند كه نه كارآفرینند نه خوداشتغال.
    صاحبان مشاغل آزاد با افراد خوداشتغال و كارآفرینان تفاوتهای بارزی دارند كه در توضیحات مربوط به هر یك از آنها بیان گردید.جدول زیر جهت روشنتر شدن تفاوتهای هر یك از آنها از نظر ویژگیهای فردی ارائه می گردد.

    ● مشاوره شغلی و انتخاب زندگی شغلی
    آنچه در مشاوره شغلی برای رسیدن به اهداف آن صورت می گیرد متنوع و گسترده است. این خدمات و فعالیت ها از دوران کودکی تا زمان پیری و بازنشستگی ادامه دارد. هدف مشاوره شغلی در دوران کودکی ، نوجوانی و آغاز جوانی کمک به فرد در جهت رشد شغلی است تا بتواند جنبه های روانی و اجتماعی لازم جهت اقدام برای جستجوی کار و شغل و نهایتاً سازگار شدن با آن را کسب نماید. مشاوره شغلی فرایند کمک به رشد خلاقیت فرد در راستای شناسایی فرصت های شغلی است تا بتواند بر اساس شناختی که از خود دارد برای دست یابی به شغل مناسب اقدام کند، اساس هر نوع اقدام اعم از انتخاب شغل و یا نوع زندگی شغلی در مراحل بعدی زندگی بستگی به رشد فرد در این مراحل دارد. چنانچه شخص با توجه به شرایط محیط زندگی مثل آموزش ، خانواده ، فرهنگ اجتماعی و اقدامات مشاوره رشد لازم را کسب کرده باشد زمینه برای انتخاب زندگی شغلی در او ایجاد خواهد.
    فرایند مشاوره شغلی در دوران جوانی و میانسالی کمک به فرد در جهت غنی سازی شغلی و نوآوری در کار شغل می باشد. برای آنکه شخص بتواند به رشد لازم در زمینه کسب و کار و اشتغال دست یابد مشاوران اقداماتی را انجام می دهند ، یک برنامه بسیار مهم مشاوران شغلی برای دانش آموزان ، دانشجویان و افراد جویای کار طرح ریزی شغلی است. در فرآیند طرح ریزی شغلی به شخص کمک می شود در ابعاد ذیل رشد لازم را کسب کند:
    ۱) رشد اطلاعات و آگاهی فرد در زمینه دنیای مشاغل ، فرصت های شغلی، چگونگی کشف فرصت های شغلی
    ۲) شناخت جنبه های شخصیتی خود در رابطه با اشتغال ، شناسایی مهارتهای عقلانی و هوش ، کشف استعدادها ، شناسایی ارزشهای فردی و سازمان دهی آن
    ۳) تدوین یک طرح قدم به قدم برای رسیدن به اهداف فوق
    در مشاوره شغلی فرد با گستره وسیعی از مشاغل آشنا می گردد ، فرهنگ لغات مشاغل در او رشد می کند ، نحوه شکل گیری و رشد مشاغل در جامعه در ذهن او شکوفا می گردد ، نقش شغل در زندگی فردی و اجتماعی برای او روشن می گردد ، رابطه نیازها و ارزشها و خواسته های مردم با مشاغل را کشف می کند ، فرد با دنیای کار ارتباط پیدا می کند ، انگیزه پیشرفت، هدفمندی ، اقدام برای برنامه ریزی را کسب می نماید.

    ● نتیجه گیری
    از طریق اجرای برنامه های گوناگون در طول دوران تحصیلات و رشد فرد که مشاوره شغلی هم جزئی از آن به حساب می آید، می توان افراد را در انتخاب زندگی شغلی آینده یاری کرد.چنانچه از طریق برنامه های مشاوره شغلی ذهن کودک را در دوران دبستان نسبت به شغل آینده اش فعال گردد، در دوره راهنمائی راجع به خود ، مشاغل و واقعیت آنها در زندگی شناخت و اطلاعات لازم را بدست آورد و دنیای شناختی او راجع به مشاغل سازمان دهی شود و خود ساماندهی ذهنی خود را راجع به مشاغل بیاموزد و در دوران دبیرستان فرایند جستجوی کار ، همراه با مهارتهای مربوط به آن را بیاموزد و با دنیای مشاغل ارتباط عملی پیدا کند و با افراد خلاق در ارتباط قرار گیرد و از آنها الگو گیری نماید و همین روند را در دانشگاه نیز ادامه دهد و تجربه مفید کاری را نیز در این دوان آغاز نماید، انتخاب یک زندگی شغلی موفق و متناسب با نیازها و استعداد و شخصیت فرد دور از دسترس نخواهد بود. مشاوره شغلی ، راهنمائی گام به گام فرد به سوی انتخاب زندگی شغلی و سازگار شدن با آن و کسب موفقیتهای شغلی و کاری در تمامی دوران زندگی است.

    منبع: آفتاب[hr]
    فرآیند مشاوره شغلی
    مشاوره شغلی بر طبق نظر پارسونز در سه مرحله اساسی صورت می‌گیرد:

    1. شناسایی کامل تواناییها ، استعدادها ، رغبتها و محدودیتهای فردی؛ این ویژگیها تمام تواناییهای جسمانی ، روانی و محدودیتهای جسمانی و روانی و اجتماعی فرد را در بر می‌گیرد.
    2. شناسایی مشاغل متعدد و آگاهی نسبت به عواملی که منجر به موفقیت و رضایت شغلی می‌گردند. در این راستا ویژگی های مختلف هر یک از مشاغل از جنبه های مختلف مالی، اجتماعی و سایر محدودیت ها مورد بررسی قرار می گیرند. برخی مشاغل ویژگیهای خاص خود را دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. مثل مسأله شب کاری برای شغل پرستاری و دور بودن از محل زندگی برای مدتهای طولانی برای انجام فعالیتهای باستان شناسی و ... .
    3. ایجاد سازش منطقی بین خصوصیات شخصی و شرایط شغلی که به موفقیت و رضایت شغلی می‌انجامد. شغل مورد نظر چه ویژگیها و چه محدودیتهایی دارد؟ چه ویژگیهای فردی را نیاز دارد؟ و چقدر بین این دو دسته ویژگی هماهنگی و همخوانی وجود دارد، سؤالاتی هستند که در جریان مشاوره شغلی به آنها پاسخ داده می‌شود.

    زمان اقدام به مشاوره شغلی
    با توجه به گسترش یافتن مشاوره شغلی و احساس نیاز شدید به آن به صورت برنامه ریزیهای کلی تلاش می‌شود از همان دوران تحصیل گامهای اولیه راهنمایی شغلی برداشته شود. سال اول دبیرستان معمولا زمان رسمی برای شروع آشنا سازی دانش آموزان با مشاغل و حرفه‌های مختلف است که به صورت فعالیتهای کلاسی ، تهیه بروشورهای شغلی ، بازدید از مشاغل مختلف و برگزاری اردوها انجام می‌گیرد و تلاش می‌شود با ارائه اطلاعات کافی به دانش آموزان در مورد مشاغل مختلف و همچنین در نظر گرفتن توان و استعدادهای خود به انتخاب رشته تحصیلی بپردازند.

    برای کمک بیشتر به دانش آموزان معمولا از مصاحبه‌ها و مشاوره‌ها و همچنین اجرای آزمونهای مختلف و بویژه آزمون رغبت سنج استفاده می‌شود. مشاور با در نظر گرفتن فعالیت تحصیلی دانش آموز در طول سال و نمرات او در آزمون رغبت سنج و علایق و دیگر تواناییهای او ، اولین گام را برای انتخاب شغل خود در آینده که با انتخاب رشته تحصیلی وی ارتباط نزدیکی دارد بر می‌دارد.
    البته این مرحله ، مرحله آغاز رسمی ارائه راهنمایی شغلی فرد است. معمولا قبل از این مرحله فرد اطلاعاتی از جامعه و پیرامون خود ، خانواده و سایر نهادها در باب مشاغل مختلف کسب کرده است.

    از سوی دیگر مراکز و مؤسسات نیز برای انتخاب کارمندان و شاغلین خود با در نظر گرفتن اهداف و آرمانهایی که دارند و ویژگیهایی که مورد نیاز مشاغل آنهاست در مصاحبه‌های استخدامی خود با بررسی تواناییها و استعدادهای فرد به گزینش افرادی می‌پردازد که خصایص آنها بیشتر از بقیه به اهداف آنها نزدیکتر باشد و همخوانی بیشتری با مشاغل مورد نظر داشته باشد. به عنوان مثال با اینکه سلامت روانی در تمامی مشاغل مد نظر می‌باشد، اما دارا بودن یکسری ویژگیهای روانی در مشاغلی چون خلبانی ضرورت کامل دارد. مثلا زمان واکنش سریع ، پایین بودن استرس و حفظ آرامش روانی.

    منبع: رشد

  2. #2
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: نقش مدارس در مشاوره شغلی

    مقدمه
    معمولا دانش آموزان قشری از جمعیت هستند که یا در معرض انتخاب شغل هستند، مثل دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی و سال آخر متوسطه و یا در آینده‌ای نزدیک به این امر مبادرت خواهند ورزید و از آنجا که شغل بخش مهمی از زندگی و تصمیمات انسان را در زندگی به خود اختصاص می‌دهد و بسیاری از جنبه‌های زندگی انسان در بزرگسالی تحت تاثیر شغل او در رضایت او از شغلش قرار می‌گیرد.

    مدارس اولین کانونی هستند که در جهت کمک به راهنمایی شغلی جوانان مورد توجه قرار می‌گیرند. مدارس با استفاده از راهبردهایی در جهت معرفی مشاغل مختلف به دانش آموزان و نکات قوت و ضعف آنان می‌توانند راهنمایی‌های اساسی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. راهبردهای زیر می‌توانند در مدارس برای مشاوره شغلی مورد استفاده قرار گیرند.

    مشاوران مدارس و مشاوره شغلی با دانش‌آموزان
    مشاور مدرسه با حضور خود در مدرسه و با اطلاعات و تخصصی که در زمینه مشاوره دارد، علاوه بر کمک‌های شایان توجه در سایر زمینه‌ها می‌تواند نقش موثری در مشاوره شغلی دانش‌آموزان داشته باشد. هر چند دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدرسه در همان حال در جستجوی شغل و یا انتخاب شغل نیستند، اما در صدد هستند که مراحل لازم به رسیدن به مشاغل مورد نظر خود را پی‌ریزی کنند. و روشن است که گام اول در این جهت آشنایی با مشاغل گوناگون و شرایط و ویژگی‌های آنهاست که مشاور شغلی با ارائه اطلاعات و یا ارائه منابع و کتب لازم در زمینه‌های مورد نظر می‌تواند راهنمای خوبی برای آنها باشد و علاوه بر این شیوه طرح ریزی و برنامه‌ریزی برای رسیدن به این مشاغل را ارائه دهد.

    هفته مشاغل در مدارس
    در مدارس مختلف کشور ، هفته مشاغل با مربیان راهبردهای مختلفی سپری می‌شود. در این هفته اطلاعات مفیدی را می‌توان به شیوه‌های گوناگون به سیاست‌های مدرسه و امکانات آن دارد در اختیار دانش‌آموزان قرار داد. کمترین نقش برگزاری هفته مشاغل در مدارس استفاده از تراکت‌هایی هست که اهمیت توجه به شغل آینده را برای دانش‌آموزان خاطرنشان می‌سازند و به این طریق آنها را متوجه مسئولیت خویش نسبت به لزوم انتخاب شغل و شناخت مشاغل مختلف می‌نماید.

    استفاده از ساعات کلاسی برای مشاوره شغلی
    در اغلب مدارس معلمان دروس مختلف می‌توانند کمک‌های قابل توجهی در این زمینه داشته ‌باشند. حداقل می‌تواند اطلاعاتی را در مورد رشته تحصیلی خود در اختیار مشاورین قرار دهند و در صورت همکاری ، بخشی از زمان ساعات کلاسی خود را به این امر اختصاص دهند که مطمئنا نیاز به صرف مدت زمان زیادی نخواهد داشت. چنین برنامه‌هایی مستلزم مشاوران مدارس و معلمان است.
    استفاده از طرح‌های تحقیقاتی دانش‌آموزی برای دریافت راهنمایی شغلی
    معمولا در مدارس استفاده از طرح‌های تحقیقاتی برای کسب اطلاعات در زمینه‌های مختلف انجام می‌گیرد که به دانش‌آموزان را فعالانه به آموزش و یادگیری وا می‌دارند. در زمینه شناخت مشاغل و معرفی مشاغل نیز از این شیوه می‌توان استفاده کرد. این برنامه در اغلب مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    * استفاده مفید از ساعات کلاس که در اختیار مشاور قرار دارد. مشاورین اغلب برای تدریس دروسی چون برنامه ریزی درسی، مهارت‌های زندگی و... گمارده می‌شوند. این ساعات بهترین زمانی است که مشاور می‌‌تواند به صورت گروهی ، مشاوره شغلی را به اجرا بگذارد. در مدت زمان کوتاهتری تعداد بیشتری از دانش‌آموزان را تحت پوشش مشاوره خود قرار دهد.

    * همکاری همه جانبه اولیا مدرسه در ارتباط با مشاوره شغلی: در زمینه مشاوره شغلی نیز لازم است کلیه اعضا مدرسه از جمله مدیر و معاون و معلمان و مشاورین در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. عدم همخوانی برنامه‌های مشاو ر، مدیر و معلمان ، مشکلاتی را در راستای اجرای این امر بوجود خواهد آورد.

    منبع: رشد


    ببخشید یه کم نامرتب شد. دلم نیومد این دو تا رو نذارم.

  3. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 اسفند 94 [ 11:19]
    تاریخ عضویت
    1387-7-01
    نوشته ها
    1,948
    امتیاز
    22,799
    سطح
    93
    Points: 22,799, Level: 93
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 551
    Overall activity: 6.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,205

    تشکرشده 4,459 در 1,179 پست

    Rep Power
    210
    Array

    به: نقش اساسی مشاوره شغلی در هدایت دانش آموختگان دانشگاهی

    متشکر دوست عزیز ....
    بسیار خوشنود هستم که یک عضو فعال دیگر را با سابقه کار در زمینه روان شناسی در این تالار داریم...
    ممنون...
    وجود بخش ""مشاوره شغلی"" در تالار باعث بالا رفتن آگاهی افراد و همچنین بالا رفتن محتوای تالار است...
    بازهم متشکرم دوست عزیزم..


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کسی از کیقیت کتاب های سنجش تکمیلی خبر داره؟
    توسط فرشته اردیبهشت در انجمن ارتباط مراجعان - مشاوران
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 22 شهریور 93, 13:46
  2. لطفا سایت های مفید روانشناسی و تربیت فرزند رو معرفی کنید
    توسط فرخ رو در انجمن طــــرح مشکلات کودکان: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: شنبه 21 تیر 93, 13:24
  3. معرفی یک سایت خیلی عالی روانشناسی
    توسط red rose در انجمن معرفی سایت های روانشناسی،مشاوره ازدواج و خانواده
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: سه شنبه 29 شهریور 90, 20:21
  4. ۱۲۰ قانون موفقیت جهانی از برایان ترسی
    توسط ani در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 آبان 88, 18:16
  5. معرفی کتب روانشناسی در مورد تربیت کودک
    توسط مدیرهمدردی در انجمن معرفی کتب روانشناسی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: دوشنبه 28 بهمن 87, 16:02

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:41 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.