به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

Threaded View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 03 اردیبهشت 88 [ 11:26]
    تاریخ عضویت
    1387-11-23
    نوشته ها
    40
    امتیاز
    4,004
    سطح
    40
    Points: 4,004, Level: 40
    Level completed: 27%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    28

    تشکرشده 31 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    بيراهه ها در انتخاب همسر

    بيراهه ها در انتخاب همسر


    خيلي از ما قبل از ازدواج باديدن نشانه هايي به راحتي چشم خود را بر واقعيت مي‌‌بنديم و با خود يك جمله معروف را تكرار مي‌‌كنيم. “بعد ازدواج درست خواهد شد!” منكر اين نيستم اما گاهي برخي ناهنجاري ها بعد از ازدواج آسيب‌رسان‌تر و مخرب‌تر هم مي‌‌شود. به همين دليل به شما مي‌‌گوييم كه با چه كساني ازدواج نكنيد!!
    آدم‌هاي خودخواه!اينها به شدت كنترل كننده‌ا‌ند. اصرار دارند همه تصميم‌ها را خودشان بگيرند و براي همه تكليف معين كنند. اغلب بي‌‌صبر و عجول‌اند و احساسات خود را بروز نمي‌‌دهند. حسودند و حس مالكيت زيادي دارند. اصرار دارند كه خودشان از عهده هر كاري برمي‌آيند.
    بچه‌هايي با هيكل بزرگ!
    آيا كساني را ديده‌ايد كه حساب كارهايشان را ندارند، وسائلشان راگم مي‌‌كنند، به همه مقروض‌اند و خلاصه دوست دارد كسي را پيدا كنند تا به او تكيه كنند؟ همسر اين افراد نقش پدر يا مادر را براي آنها بازي كنند و آنها، همچنان يك كودك وابسته باقي بمانند!
    اينها يك پوستين كلفت بر تن دارند!
    اين افراد از نظر عاطفي بيش از حد بسته و بي اعتمادند و با كسي ارتباط برقرار نمي كنند. اينها نمي‌‌توانند و نمي‌‌خواهند احساسات و عواطف خود را نشان دهند در نتيجه روابط آنها با همسرشان به صورت يك قرارداد زندگي مشترك است نه يك رابطه عميق و صميمانه!

    طلبكارهاي مظلوم‌نما! اينها همان‌هايي هستند كه هميشه از رنج و دردلذت مي‌ برند و مستقيما از دست كسي عصباني نمي‌‌شود، در عوض مدام گله و شكايت مي‌‌كنند. هميشه ديگران را مسئول بدبختي‌هاي خود مي‌‌دانند و به خوشحالي و خوشبختي ديگران حسادت مي‌‌كنند.
    مين‌هاي خطرناك!
    در واقع اين افراد در مقابل هر چيزي كه مطابق ميلشان نباشد از كوره در مي‌‌روند. به شدت كم ‌حوصله‌اند و اطرافيانشان را تحقير مي كنند. اينها در عرض چند ثانيه از حالت گرم و صميمي به حالت خشمگين و عصباني تغيير وضعيت مي دهند.
    زخمي‌ها
    افرادي كه به هر دليل از فرد مورد علاقه خود جدا شده‌اند ولي هنوز زخم‌شان التيام نيافته ، مناسب ازدواج نيستند.
    بعضي از اينها هنوز خشم و انزجار فوق‌العاده‌اي از فرد قبلي دارند و بعضي هم در مقابل فرد قبلي احساس گناه مي‌‌كنند و خود را مسئول مي‌‌دانند. در اين مواقع، بهتر است به او وقت دهيم تا خود را التيام بخشد .
    برده‌ها!
    ارباب اين‌ها، مواد مخدر است ! در اين حالت در يك مثلث عشقي قرار مي‌گيرد: شما، او و ماده‌اي كه برده‌ي آن است! وقت، توجه و روح او را از شما منحرف مي‌كند وبه خود اختصاص مي‌دهد. به خودتان دروغ نگوييد و با آتش، ‌بازي نكنيد چون به احتمال قوي خواهيد سوخت.
    استعداد براي استرس!آيا شما ازلحاظ ويژگي‌هاي فردي، مستعد استرس هستيد؟
    بعضي از ما در مقابل سختي‌ها از خود مقاومت بيش‌تري نشان مي‌دهيم و برخي ديگر شكننده‌تريم و برخوردهاي سفت و سخت‌تري داريم. در کل شکل گيري تيپ هاي شخصيتي با شيوه هاي تربيتي والدين در ارتباط است، که ما در اين مبحث دو دسته از اين افراد را توضيح مي دهيم.
    نردبان‌هاي منظم!: از اين اسم، تعجب نكنيد. اينها همان تيپ‌هاي كمال‌گرا هستند كه به نظم و ترتيب زياده از حد بها مي‌دهند، از نظر اينها جزئيات بسيار بااهميت بوده وتا زماني آرامش دارند كه همه‌ي كارهاي ثابت و قابل پيش‌بيني باشند.
    بلند‌پروازان ناآرام!: افراد اين گروه كه همان تيپ جاه ‌طلب‌اند، خشن و پرخاشگرند و تمام انرژي خود را صرف انجام كارشان مي‌كنند و اغلب براي تفريح و سرگرمي، زمان ندارند. آنها نمي‌توانند مسووليت‌ها را به ديگران محول كنند زيرا از خود و ديگران بسيار انتقاد مي‌كنند .
    منبع: مجله خانواده- باتغييرو تلخيص
    تبیان

  2. 10 کاربر از پست مفید من همسفرم تشکرکرده اند .

    ammin (یکشنبه 15 دی 92), khaleghezey (دوشنبه 23 تیر 93), sevda_sa (سه شنبه 16 اردیبهشت 93), من همسفرم (چهارشنبه 08 تیر 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.