به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 فروردین 89 [ 13:03]
    تاریخ عضویت
    1387-5-10
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    3,464
    سطح
    36
    Points: 3,464, Level: 36
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    دارم دیوونه میشم

    سلام. من امسل کنکور دارم
    مقدمه:من به خاطر مشکلاتی که چند سال پیش برام پیش اومد به درس خوندن عادت پیدا نکردم و نتونستم تا حالا درس بخونم. فقط چون هوشم خوب بود همیشه نمره خوب میگرفتم.اما حالا گیر کردم

    حالا دز فکرهای مختلف دارم دیوونه میشم.راسیتش فکر قبول نشدن اذیتم نمیکنه بلکه اینکه نمیتونم درس بخونم بیچارم کرده. میدونین اولش با ارژی 2 ساعتی درس میخونم ولی بعد کم کم آب میره . همه کاری هم کردم که بهتر شه.نشد.اتاق عوض کردم . انواع برنامه هارا امتحان کردم. پیش چند تا مشاور هم رفتم و مشغولیات جنبیم را هم کم کردم.
    لطفا کمکم کنید. از اعصاب خوردی چند روز پیش با خودم گفتم خودما بکشم راحت شم.از اون طرفم درسها جمع شده وااااااای ا
    HELP ME.I'LL WAIT FOR U

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 بهمن 90 [ 18:20]
    تاریخ عضویت
    1387-8-27
    نوشته ها
    98
    امتیاز
    4,062
    سطح
    40
    Points: 4,062, Level: 40
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 88
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    8

    تشکرشده 10 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دارم دیوونه میشم

    سلام دوسست عزیز
    این سایت مشاوره کنکوره مطالبش رو بخونید
    موفقیت در کنکور سراسری دانشگاهها _______________________>http://moshavere-konkoor.blogfa.com
    امیدوارم به دردتون بخوره

  3. #3
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دارم دیوونه میشم

    روشهای صحیح مطالعه

    تند خوانی:
    تند خوانی باعث توجه و تمرکز بیشتر و فهمیدن مطالب و در نتیجه باعث یادگیری بهتر می شود . فکر و ذهن ما قادر است هزاران کلمه را در دقیقه از خود عبور دهد ولی اگر سرعت مطالعه ما پائین باشد، ذهن وقت اضافی می آورد و ناچار به این شاخه وآن شاخه می پرد و در نتیجه حواس پرتی ایجاد می شود . اما مطالعه سریع و یا تند خوانی فرصت جولان به ذهن نمی دهد و سبب برقراری تمرکز حواس هنگام مطالعه می شود.
    عبارت خوانی :

    عبارت خوانی یعنی خواندن عبارات و جملات به عوض خواندن کلمات . عبارات خوانی به نوع دیگری به تمرکز حواس کمک می کند از این طریق خواننده باید با سرعتی که نزدیک به سرعت اندیشیدن اوست . بخواند، اگر سرعت آنقدر کم باشد که ذهن از حالت فعال بودن باز بماند ، احساس دلزدگی ایجاد می شود و چیزهای دیگری ذهن فرد را مشغول می کند و از روند مطالعه خارج می شود . بنا بر این اگر سرعت خواندن با سرعت اندیشیدن

    - جدیت در مطالعه:

    به محض نشستن پشت میز مطالعه خواندن را با جدیت شروع کنید ، چرا که اگر سریع مشغول به کار مطالعه شوید ، تمرکز حواس زود به دست می آید « این ضرب المثل چینی را به یاد داشته باشید که: فتح ستارگانی که هزاران فرسنگ از ما دور هستند با بر داشتن قدم اول امکان پذیر است» شک و تردید حاصلی جز حواس پرتی یا انحراف حواس و تسلیم به تخیلات واهی ندارد ، اجازه ندهید چیزی جز مطالعه ذهن شما را مشغول کند . با خود تصمیم بگیرید تا مقدار زمانی را برای مطالعه مشخص کنید و خود را به مدت زمانی خاص محدود کنید . در این زمان از مطالعه دست نکشید ، به مطالعه ادامه دهید ، اما زمان مطالعه را طولانی نکنید بیهوده وسواس به خرج ندهید ، بهانه تراشی نکنید به خود تلقین کنید که فرد با اراده ای هستید و می توانید هر درسی را به خوبی یاد بگیرید. جدی باشید و با علاقه و انگیزه مطالعه کنید تا هنگام مطالعه دچار حواس پرتی نشوید.

    استفاده از رهنما:

    یکی از شیوه های برقراری تمرکز حواس، استفاده از یک رهنما چون ؛ انگشت سبابه، مداد و … به هنگام مطالعه است . زیرا استفاده از یک رهنما هنگام مطالعه باعث تمرکز حواس بهتر ، افزایش سرعت مطالعه، عادت به روان خواندن، جلوگیری از برگشت دوباره خوانی و اتلاف وقت و جلوگیری از خستگی چشم و ذهن می شود.

    خط کشیدن زیر مطالب مهم:

    استفاده از این روش یکی از شایعترین راهبردی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان از آن استفاده می کنند.

    لذا هنگام مطالعه باید با استفاده از یک مداد ، ایده ها و مطالب مهم و اساسی را علامتگذاری نمود. زیرا برای مشخص نمودن ایده ها و مطالب مهم و اساسی و خط کشیدن زیر آنها لازم است با تمرکز حواس و دقت خاصی به مطالعه مشغول شد. پس خط کشیدن زیر مطالب مهم باعث برقراری تمرکز حواس و جلوگیری از حواس پرتی می شود

    یاداشت برداری هنگام مطالعه:

    یاداشت برداری نوعی تکرار درس است که هم سبب تمرکز حواس و هم موجب بیشتر به خاطر سپردن مطالب می شود . یاداشت برداری خوب ، کاری جدی و فعال است که با اندیشیدن ملازمه دارد ، لذا برای یاداشت برداری باید هنگام مطالعه فعال بود و لازمه فعال بودن ، داشتن تمرکز حواس است و برای برقراری تمرکز حواس جهت نوشتن ، هماهنگی چشم و مغز به منزله نوعی یادگیری تجسمی چند بعدی با قدرتی بی نظیر است که تمرکز حواس را تقویت نموده و فهم مطالب و سرعت یادگیری را افزایش می دهد.

    پیشنهادات:

    سعی کنید با ایجاد انگیزه های نیرومند و در نظر گرفتن اهدافی که برایتان مهم و جالب توجه است نسبت به مطالعه در خود شوق و علاقه ایجاد کنید. زیرا علاقه داشتن نسبت به موضوعی سبب تمرکز حواس در هنگام مطالعه آن موضوع می شود.

    موقعیتهایی که نمی توانید در آنها تمرکز حواس داشته باشید ، تجزیه و تحلیل کنید ، احساسات خود را مورد بررسی قرار دهید و بدانید که چه عواملی افکار شما را دگرگون می کنند. افکار منفی و بیمارگونه را از خود دور کنید و هر موقعیت را تا حدی که می توانید به طور منطقی تعبیر و تفسیر کنید.

    موضوعهای مطالعاتی خود را تقسیم بندی کنید یعنی هر موضوعی را که می خواهید مطالعه کنید، آن را به قسمتهای کوچکتر تقسیم کرده و به تدریج در زمانهای مختلفی آنها را مطالعه کنید.

    هر وقت مصمم شدید مطالعه کنید یا کار دیگری انجام دهید ، بکوشید بر عزم خود پا بر جا باشید تا آن کار را به اتمام برسانید .

    زمانهای مطالعه خود را با فعالیتهای متنوع تقسیم نمائید تا اینکه بتوانید تمرکز حواس خود را برای مدت زمان طولانی تری حفظ کنید و مطالعه را در آن ساعت از روز انجام دهید که برای شما مناسب تر است .

    استفاده از یک استراحت کوتاه در هر ساعت، انرژی لازم برای حفظ تمرکز حواس را برای مدت زمانی طولانی تری در اختیار فرد می گذارد.

    هرکاری به جای خویش نیکوست پس برنامه مطالعاتی داشته باشید و برای هر کاری وقت به خصوص تعیین کنید.
    -با آگاهی ازفنون مطالعه بکارگیری آنها در هنگام مطالعه در خود ایجاد تمرکز کنید زیرا کاربرد فنونی که خواننده را در عمل مطالعه فعال می سازد، کلید اساسی ایجاد تمرکز است.

    به جای اینکه بکوشید دنیای خارج را تغییر دهید ، خود را تغییر دهید و لازم نیست که دیگران ویا رفتار آنها را مطابق دلخواه خویش تغییر داده شوند.

    چند برگ کاغذ روی میز مطالعه خود داشته باشید و مواردی از افکار منحرف کننده و مزاحم را یاداشت کنید و بعد از مطالعه نسبت به حل آنها در حد امکان اقدام نمائید
    ممکن است حواس پرتی شما ناشی از گرسنگی و تشنگی شدید، بی خوابی ، خستگی، و یا علت یا علل درونی دیگری باشد، در چنین موقعیتی هرگز مطالعه نکنید.

    هنگام مطالعه لباس راحتی به تن کنید ، لباسی که نه بسیار زبر باشد نه بسیار نرم ، نه بسیار گشاد باشد نه بسیار تنگ.
    مطالعه در حالتهایی نظیر دراز کشیدن ، به پشت خوابیدن، در حال راه رفتن تکیه زدن به دیوار و امثال اینها مفید نمی باشد. زیرا در چنین موقعیتهایی نمی توان تمرکز حواس خود را حفظ نمود ، بنا بر این هنگام مطالعه سعی شود خم شدن کمر عادت نشود و فاصله کتاب تا چشم سی سانتیمتر باشد

    محرکهای محیطی از قبیل صدای رادیو، تلویزیون، تیلفون، و… که باعث حواس پرتی شما می شوند از موقعیت مطالعه خود حذف کنید.

    بهترین وضعیت برای درس خواندن نشستن پشت میز مطالعه می باشد و بدترین وضعیت درازکش می باشد چرا که در این وضعیت، فرد سریع از حال و هوای مطالعه خارج می شود و تمرکز حواس خود را از دست می دهد

    محل مطالعه باید از هر نظر مانند نور ، دما، درجه حرارت و … مناسب باشد

    انگیزه بسیار بالایی برای مطالعه داشته باشید زیرا افرادی که دارای انگیزه بسیار بالایی هستند می توانند تمرکز حواس خود را برای چندین ساعت حفظ کنند

    -------------------
    http://bestthinkh.persianblog.ir/
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش

  4. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 15 اردیبهشت 88 [ 00:33]
    تاریخ عضویت
    1387-9-16
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    3,747
    سطح
    38
    Points: 3,747, Level: 38
    Level completed: 65%, Points required for next Level: 53
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    10

    تشکرشده 15 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دارم دیوونه میشم

    ایلیای عزیز
    من یه برادر داشتم اسمش علی بود اگه زنده بود امسال کنکور داشت...................
    دلم می خواد اسم تو رو توی روزنامه پیک سنجش ببینم که توی رشته مهندسی کامپیوتر شریف قبول شدی...
    آخه داداشم خیلی اینو دوست داشت.
    عزیز من دنیا که به آخر نرسیده و اصلا خودتو اذیت نکن سلامتی تو از هر چیز واجب تره. هر قدر که میتونی درس بخون این استرسی که داری انرژیتو بیشتر هدر می ده. ببین چطوری راحت تری همون طوری درس بخون. من یادمه سال کنکورم بیشتر از هر کاری می خوردم و می خوابیدم. مامنم از دست من داشت خل می شد می گفت چقدر می خوابی؟ اما من بعد از خواب مغزم حسابی باز می شد و 3-4 ساعت خوب کار می کرد. (پشت میز)
    بعد خسته می شدم می رفتم می نشستم روی تخت بعد دراز می کشیدم و اینطوری درس می خوندم . آخرش هم با اینکه برق شریف قبول نشدم ولی متالورژیش رو قبول شدم.(من ریاضی بودم).
    2 تا چیز خیلی مهمه یکی اینکه اعتماد به نفس داشته باشی دوم اینکه پشت کار داشته باشی. و خسته نشی . تو می تونی درس بخونی منتهی فعلا روزی 2 ساعت.
    درسهاترو دسته بندی کن بر اساس اینکه کدومها رو بهتر بلدی و ضریبش بالاتره اونها رو بیشتر بخون تا حسابی رو اونها مسلط باشی. وهمینطور بیا پایین. می گن یک ده آباد به از 100 شهر خراب. البته توی کنکور هم سوالاتی که مطمئنی رو بزن درسهایی که بلد نیستی یا نخوندی رو شنسی نزن چون داشتن 0% یا درصد منفی خیلی به ضررته. 4 تا سوال درست جواب بدی بهتره تا 10 تا سوال بزنی ولی درستاتو خنثی کنی.
    کم کم هم یکربع یکربع به درس خوندنت اضافه کن و نگاه نکن چقدر درس نخوندی و غصشو نخور . در بدترین حالت تو سال دیگه کنکور میدی و قبول میشی ولی مطمئن باش که قبول میشی.
    برای اینکه استرست کم بشه 2 رکعت نماز حاجت بخون و از خدا بخواه کمکت کنه و بهت نیرو بده. هر وقت اعصابت بهم میریزه آب خنک بخور و به صورتت بزن اگه دوست داشتی وضو بگیر و یا اینکه برو دم پنجره چند تا نفس عمیق بکش و یه خوراکی خوشمزه بخور و دوباره تجدید قوا کن و برگرد سر درست.
    اسم و فامیلتو اگه دوست داشتی بگو دوست دارم توی روزنامه اسمت رو جای اسم برادرم ببینم. .....
    زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
    هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود
    صحنه پیوسته بجاست
    خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد

  5. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 فروردین 89 [ 13:03]
    تاریخ عضویت
    1387-5-10
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    3,464
    سطح
    36
    Points: 3,464, Level: 36
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 36
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دارم دیوونه میشم

    az hame mamnoon


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. آیا باید مادرمو در جریان سرچ های پدرم بذارم؟دارم دیوونه میشم!
    توسط ماه رخسار در انجمن سایر مشکلات خانواده
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: سه شنبه 17 فروردین 95, 16:34
  2. ترس از طلاق داره دیوونه ام میکنه
    توسط raha_ashegh در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: پنجشنبه 05 فروردین 95, 12:26
  3. خانواده شوهرم چسبیدن به ما و منو دارن دیوونه میکنن
    توسط sidni در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 آذر 92, 17:37
  4. دیوونه شدم کمک لطفا
    توسط idontknow در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: چهارشنبه 29 آذر 91, 16:43
  5. کمکم کنید دارم دیوونه میشم
    توسط reza18 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: شنبه 15 مهر 91, 23:57

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:48 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.