به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 16
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 16 فروردین 88 [ 01:19]
    تاریخ عضویت
    1388-1-10
    نوشته ها
    4
    امتیاز
    3,022
    سطح
    33
    Points: 3,022, Level: 33
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    +مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام عزیزان من، امیدوارم همتون خوب باشید...
    راستش من یه مشکل بزرگ دارم... حدود 3 سالی هست که دختری رو دوست دارم که با هم 10 سال اختلاف سنی داریم و خودم الان 30سال سن دارم... البته ما همدیگر رو خیلی دوست داریم... من تحصیلات خوبی ندارم حتی دیپلم هم ندارم ولی اون میخواد لیسانش را هم بگیرد... اما من قول دادم که هر وقت کارم جور شد درسم را ادامه بدم و اون هم قبول کرده و مشکلی از این بابت نداریم... من بیکارم و دنبال کار هم خیلی رفتم ، البته چند وقتی هست که قرار شده یه وام خوب بهم بدن و اگه جور بشه کارم هم درست شده... و مشکل دیگه اینه که خانواده دختر ناراضی هستند... البته بیشتر مادر دختر رضایت نمی ده و نارضایتی او از اختلاف سن و بیکار بودنم هستش پدرش هم از این موضوع مطلع نیست. ناگفته نماند ما با هم نسبت فامیلی هم داریم...
    الان منهم به امید اون دارم همه کار میکنم تا بلکه به او برسم. آخه میدونید واقعا از ته قلبم دوستش دارم. بعد از اینکه خدمت سربازی من تمام شد به خودم قول دادم که با هیچ دختری رابطه نداشته باشم و به همسر آینده ام خیانت نکنم و همینطورهم شد... تا اینکه با این دختر آشنا شدم و فهمیدم واقعا این تنها دختری میتونه باشه که منو خوشبخت میکنه... و ترس من از روزی هست که همه چیز جور بشه و خانواده دختر بازهم قبول نکنند و به این موضوع رضایت ندهند...
    از همه شما عزیزانی که به این تاپیک آمدید و زحمت خوندن این مطلب رو کشیدید ممنونم وخواهش میکنم به من کمک کنید و منو راهنمایی کنید
    از همه شما عزیزانم تشکر میکنم و امیدوارم شما هم به مراد دلتون برسید و بدون هیچ مشکلی توی زندگیتون سالهای سال کنار همسرتان به خوشی و سلامت زندگی کنید... ممنون

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 24 اردیبهشت 88 [ 22:50]
    تاریخ عضویت
    1387-12-08
    نوشته ها
    31
    امتیاز
    3,243
    سطح
    35
    Points: 3,243, Level: 35
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    13

    تشکرشده 14 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام
    دوست گرامي روي حرف هاي من كمي تامل كنيد.
    اگر تحصيلاتتون كمتر از ايشونه . اوضاي كارتون مناسب نيست و ...
    اگر نخواهيد خودتون رو از لحاظ تحصيلي. فرهنگي و... (نه مادي) به پاي اون نرسونيد مطمئن باشيد به زودي ايشون رو از دست خواهيد داد.
    اگر جاي شما بودم فردا صبح براي ادامه تحصيلم اقدام ميكردم.ببينيد الان شما چند پله از ايشون پايين تريد. ايشون روي پله هاي سوم چهارم ايستاده منتظر شما. اگه رسيدين ادامه راه رو با هم ميرين.اگه قدم برنداريد و پا به بالا رفتن بكنه از اين پله ها به زودي هم از شما فاصله ميگيره و هم در پله هاي بعدي زندگي به افرادي هم پاي خودش ميرسه و ترجيح ميده با اونها ادامه راه بده.اين قولاي الكي رو بريز دور.اگه كارم درست بشه و اين حرفا چيه! الان بيكاريد و ادامه تحصيل شبانه هم بكنيد نه خرجي داره و نه شما كمي وقت داريد.پس معلومه كه الكي نشستيد و الهي به اميد تو!
    به خانواده دختر كه نه به خود دختر حق بدين كه در آينده نزديك براي زندگيش تصميمات تازه بگيره. بدونيد كه در آينده نزديك خواستگارهاي جديد هم در خواهند زد. فشار خانواده. پيشنههادهاي جديد رو نميتونيد ناديده بگيريد.
    فردا هم ديره.اقدام كن برا تحصيلاتت كه همه بفهمن تو داري حركت ميكني.داري ميري جلو.30 سالت شده و داري به خودت قول ميدي كه بري درس بخوني!
    حرفهاي من رو زنگ خطر بدونيد كه پشيمون نشين.

  3. کاربر روبرو از پست مفید لولي وش تشکرکرده است .

    لولي وش (جمعه 05 اسفند 90)

  4. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 16 فروردین 88 [ 01:19]
    تاریخ عضویت
    1388-1-10
    نوشته ها
    4
    امتیاز
    3,022
    سطح
    33
    Points: 3,022, Level: 33
    Level completed: 82%, Points required for next Level: 28
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام دوست خوبم... ممنون از اینکه به من کمک کردی...
    حق با شماست من تا حالا به این موضوعهایی که مطرح کردین توجه نکرده بودم یعنی اصلا فکر نکردم.... واقعا ازتون ممنونم
    من نصیحت شما رو گوش میکنم و کاری که گفتید رو انجام میدم فقط خدا کنه دیر نشده نباشه...
    دوست من محبتت رو فراموش منمی کنم...

  5. #4
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام دوست گرامی,

    در رابطه با اختلاف سن و انتخاب همسر به موارد زیر توجه کنید:

    اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در علاقه ها، سرگرمی ها ، طرز نگرش و بینش و انرژیهای روانی با هم متفاوت و یا احتمالا" درگیر شوند. مثلا ازدواج دختر 16 ساله ای را با پسر 30 ساله در نظر بگیرید. در حالیکه دختر در آغاز راه هیجانات ، علاقمند به شطینت های نوجوانی، کوهنوری و جست و خیز و مهمانی و .... هست ، آن آقا کار و تفکر و مطالعه ، فلیم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیتهای نو و بدیع است.

    مهمترين عوامل توافق در ازدواج عبارتند از :

    1 - رشد عاطفي و فكري

    2 - تشابه علايق و طرز تفكر

    3 - تشابه مذهبي ( مسائل عيني مذهبي مد نظر است نه كليات )

    4 - تشابه تحصيلي و طبقاتي

    5 - تشابه طرز فكر نسبت به امور جنسي

    6 - تشابه علاقه به زندگي و سرعت عمل در كارها

    7 - رابطه با خانواده زن و شوهر


    1 - رشد عاطفي و فكري

    مهمترين عامل موفقيت در زندگي زناشويي ، رشد عاطفي و فكري است. البته واضح است كه درجه رشد عاطفي و فكري تنها بستگي به سن ندارد ، بلكه سن رواني ، اجتماعي و عاطفي و سن جسماني همه از عوامل موثر روشنفكري است. اگر اين عوامل فراهم باشد ، بهترين سن براي ازدواج 25 سالگي براي مرد و 22 سالگي براي زن است.

    در اين سن يك فرد عادي به اندازه كافي رشد و ثبات فكري و عاطفي دارد و امكان تغيير ناگهاني در رفتار او كم است ، اگر چه در اين سن عادات مختلف در فرد به صورت محكمي در آمده ، ولي هنوز قابليت تطبيق و سازش در او موجود است. البته بايد اضافه كرد كه اين سن را تنها از لحاظ كلي انتخاب كرديم ، بدين معني كه خيلي ازدواجهاي مقرون به خوشبختي وجود دارد كه زن و مرد در موقع ازدواج بسيار مسن تر يا جوان تر از سن مذكور بوده اند.

    رشد جسماني نيز عامل مهمي در آمادگي براي ازدواج است. اگر چه در اجتماع كنوني ما ازدواج معمولا بعد از بلوغ صورت مي گيرد ،‌ معهذا بايد گفت كه روان شناسان ، زناشويي كودكان تازه بالغ را كه آمادگي وارد شدن به زندگي پر مسئوليت زناشويي را ندارد ، صلاح نمي بينند.

    مسئله ديگري كه از لحاظ بهداشت رواني قابل ملاحظه است اينكه آيا در ازدواج اختلاف هوش و معلومات سبب بروز اختلافات زناشويي خواهد شد يا خير ؟ تحقيقاتي كه در اين زمينه موجود است نشان مي دهد كه مردان تمايل دارند كه با زنان كم هوش تر از خود ازدواج كنند و اغلب زنهاي خيلي با هوش مجرد مي مانند. از لحاظ خوشبختي زناشويي ، صلاح است كه مرد از لحاظ هوش ، كمي برتر از زن باشد ، زيرا محيط ما چنين اقتضاء مي كند. ولي تفاوت زيادي در اين مورد نبايد وجود داشته باشد‌ ، زيرا در غير اين صورت علايق و طرز تفكر آنان با يكديگر توافق نخواهد داشت. البته امكان دارد ازدواج موفقيت آميزي كه در آن زن با هوش و فعالي شريك است ، وجود داشته باشد ، ولي خطرات ناشي از آن زياد است . در واقع هوش يك معياري است كه علايق و طرز تفكر خاصي را توليد مي كند و درصورت اختلاف هوشي زياد انطباق و توافق طرفين به شدت كاهش مي يابد.

    رشد اجتماعي رابطه نزديكي با رشد عاطفي و فكري دارد ، زيرا شخصي كه از لحاظ اجتماعي رشد كرده است ، روابط اجتماعي را بهتر درك مي كند . او مي داند چگونه با ديگران ، به خصوص خانواده و همكارانش سازش كند . او درك مي كند كه انتظارات اجتماع از او چيست و تا اندازه زيادي قادر است خود را با اين توقعات تطبيق دهد. همچنين او آماده قبول مسئوليت است و نسبت به محدوديتهاي خود آگاهي دارد.

    يكي از مهمترين عوامل رشد ، مقدار و چگونگي رشد عاطفي است . مثلا شخص ممكن است سي يا چهل سال عمر كرده باشد ، ولي از لحاظ رشد عاطفي عقب مانده محسوب شود . چنين شخصي قدرت كنترل احساسات و عواطف خود را ندارد و در نتيجه زندگي زناشويي او مختل مي شود.

    شخصي كه رشد عاطفي كرده است ، در مورد همسر و فرزند و دوستان و مشكلات زندگي نظريه واقع بينانه اي دارد. او داراي فلسفه زندگي معيني است كه بر اساس آن مي تواند از بحرانهاي دايمي زندگي جلوگيري كند . او به پيشرفت هاي فعلي خود متكي است و زياد به گذشته خود ، هر چند هم با شكوه بوده باشد ، اتكا ندارد. در ضمن به مطالبي از قبيل امور جنسي ،‌ عشق ، ازدواج و تربيت كودك با روشنفكري مي نگرد.

    توضیح سایر موارد در این لینک:

    http://www.hamdardi.com/fa_default.asp?RP=M_content.asp&P1N=ContentID&P1V= 173

    میتوانید به سایر تایپکهای همین انجمنی که شما موضوع خود را در آن عنوان کرده اید مراجعه کنید تا از مطالب و تجربیات دوستان استفاده کنید.
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش

  6. کاربر روبرو از پست مفید keyvan تشکرکرده است .

    khaleghezey (سه شنبه 27 آبان 93)

  7. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 25 فروردین 92 [ 22:02]
    تاریخ عضویت
    1387-9-07
    نوشته ها
    294
    امتیاز
    4,142
    سطح
    40
    Points: 4,142, Level: 40
    Level completed: 96%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    284

    تشکرشده 289 در 103 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    به نظر من شما برادر گرامی اصلا این رابطا آیند ه ی روشنی نداره ..و مشکل شما فقط اختلاف سنی نیست شما از هیچ لحاظ با هم هماهنگی ندارید ...شما دوست گرامی 30 سال سن دارید و تا الان نتونستید هنوز شغل مناسب تحصیلات مناسب و.....رو حتی برای خودتون فراهم کنید جطور میتونید مسئولیت یک زندگی رو به عهده بگیرید ..واقعیت با تخیلات ما فاصله ی زیادی داره ..اون دختر هم هنوز به بلوغ فکری نرسیده ...شما اول اون قولهایی که به اون دختر دادید به خودتون بدید و عمل کنید به حرفاتون یک قدم بردارید ...واله این روزا شده کار ما ادما همش حرف زدن یک مشت حرف بی پایه و اساس و بی نعهد ..با خودت صادق باش برادر گرامی حداقل با خودت ....مدت 6 ماه 8 ماه به خودت زمان بده برا خودت برنامه وهدف تعیین کن برو دنبال هدفات ..هدفا رو طوری برنامه ریزی کن که بهشون برسی ...پله پله برو جلو اگه تو این مدت به خودت تونستی اثبات کنی که میتونی به حداقل هدفایی که برا خودت تعیین کردی برسی ..بعد برو سراغ دختره ..مادر ایشون هم حق داره ...مرد تو زندگی باید نقش یک تکیه گاه رو برا همسرش داشته باشه ...شما برو جلوی اینه و از خودت سوال کن ؟؟؟ ایا میتونی ...البته اول اثبات کن ...به خودت

  8. کاربر روبرو از پست مفید kimiakhaton تشکرکرده است .

    kimiakhaton (جمعه 05 اسفند 90)

  9. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 07 دی 88 [ 07:03]
    تاریخ عضویت
    1387-3-12
    نوشته ها
    389
    امتیاز
    5,640
    سطح
    48
    Points: 5,640, Level: 48
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 110
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    357

    تشکرشده 375 در 164 پست

    Rep Power
    54
    Array

    RE: مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام دوست عزيز

    اميدوارم اول با خودت كاملا رو راست باشي و با ديدن سختي هاي راه جا نزني چون مهمترين اصل پشتكار و جسارت در رسيدن به خواسته هاست و بعد هم بايد مرد عمل باشي نه مرد حرف با حرف زدن و داشتن آرزوهاي خوب در سر آدم به جايي نمي رسه البته ببخشيد اينو ميگم ولي تا حركتي نكني نمي توني انتظار كمكي هم از جانب خداوند داشته باشي در ضمن طرف مقابلت هم بايد اطمينان كنه كه مي تونه بهت اعتماد داشته باشه و يه جايي وسط راه خسته نمي شي و البته همانطور كه دوستان ما گفتند داشتن اختلاف سني زياد يعني دو تا ديد كاملا متفاوت نسبت به زندگي كه اين يه مسئله ساده نيست بهر حال براتون آرزوي موفقيت مي كنم خوبه كه واقعا مي خواهيد زندگي خودتون را عوض كنيد ولي يه موردي كه هست اينه كه دوست عزيز سعي كن در زندگي بخاطر خودت دنبال اهدافت باشي حالا فرض كن كه اگر محرك اينجا برداشته بشه يعني شما ديگه نمي خواين كه واسه خودتون كسي بشيد ادامه تحصيل بديد و يا كار خوبي داشته باشيد ...
    او مـانده و قلب آهنـــی تان مردم!
    یا می نگـرد به دشمنی تان مردم!
    این پاسخ لطف یک درخت است؟تبر؟
    لعنت به نمکدان شکنی تان ! مردم!

  10. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 24 اردیبهشت 88 [ 22:50]
    تاریخ عضویت
    1387-12-08
    نوشته ها
    31
    امتیاز
    3,243
    سطح
    35
    Points: 3,243, Level: 35
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    13

    تشکرشده 14 در 10 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام
    24 ساعت گذشت. حركت كردي ؟

  11. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 10 مهر 89 [ 05:08]
    تاریخ عضویت
    1389-1-10
    نوشته ها
    7
    امتیاز
    2,129
    سطح
    27
    Points: 2,129, Level: 27
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 21
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    6

    تشکرشده 6 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: +مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام
    من یه جمع بندی می کنم:
    شما نه تحصیلات دارید نه سرمایه و نه درامد؟؟؟
    . 10 سال هم بزرگتر هستید
    پس همسر اینده نمی تونه در رفاه از نظر مادیات باشه پس میمونه معنویات ( خدا کنه که خوش چهره باشید :d)
    پس سعی کنید خوش برخورد خوشرو باشید
    از من میشنوی فکر بچه دار شدن هم نباش ولی من جای شما بودم ازدواج رو بی خیال می شدم و میرفتم دنبال تجارت
    چون تنهایی میشه فقط باید بلد باشید هر وقت تونستید رفاه همسرتون رو تامین کنید اون موقع جلو برید الان هم باید عجله کنید برید دنبال کار ادم زیاد سراغ دارم تو شهرهای مختلف که بدون تحصیلات موفق شدن فقط خواستن
    یا علی بگو شروع کن

  12. کاربر روبرو از پست مفید shaahin88 تشکرکرده است .

    shaahin88 (جمعه 05 اسفند 90)

  13. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 13 بهمن 90 [ 01:46]
    تاریخ عضویت
    1388-12-03
    نوشته ها
    202
    امتیاز
    2,945
    سطح
    33
    Points: 2,945, Level: 33
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 105
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    357

    تشکرشده 353 در 156 پست

    Rep Power
    35
    Array

    RE: +مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    سلام دوست عزیز
    یک سوالی از شما داشتم شما نوشتید که 3 سال است دختری را دوست دارید. من مطمئنم که شما از اول این 3 سال شرایط خانوادگی،سنی،تحصیلی و مالی ایشان را می دانستید .در این 3 سال برای اینکه سطح شما از نظر های مختلف به ایشان نزدیک تر شود چه کارهایی انجام داده اید؟ اگر جواب این سوال من را بدهید خیلی بهتر می توانم راهنماییتان کنم.
    و اینکه به نظر من شما باید در مقایسه با همسن های خودتان و همچنین پسرهای کوچکتر از خودتان خیلی خیلی بیشتر تلاش کنید.شما خیلی به نسبت سنتان عقب هستید و باید شبانه روزی تلاش کنید و چندین کار(درس،کار،پول) را با هم انجام دهید.اگر توانایی اینکار را دارید هرچه سریعتر شروع کنید اما با توجه به اینکه تا این سن اینکارها را انجام نداده اید باید خیلی پشتکار زیادی به خرج بدهید و کاملا زندگیتان را متحول کنید و این را هم در نظر بگیرید که زمان بر علیه شما حرکت می کند.

  14. #10
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 06 آبان 89 [ 20:23]
    تاریخ عضویت
    1389-5-05
    نوشته ها
    8
    امتیاز
    2,010
    سطح
    27
    Points: 2,010, Level: 27
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    1
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    RE: +مشکلات زندگی + 10 سال اختلاف سن

    منو نامزدم هم 9سال اختلاف سنی داریم راستش اوایل خیلی دوسش داشتم و به هیچی فکر نمیکردم...ولی کم کم دارم میفهمم که .دنیایه ما از هم دوره چیزایی که واسه من جالبه واسه اون مسخرس و برعکس...اون آقا نه مشکله مالی داره هم تحصیلاتش خیلی بالاست هم خوش اخلاقه فقط تنها مشکل دنیایه دوره ماست که اگه ادامه پیدا کنه بدتر هم میشه...به نظره من با هم فکرو همسنه خودت باشی بهتره...


 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:03 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.