با سلام خدمت مشاوران عزیز
من متولد سال 63 هستم و فارغ التحصیل کاردانی کامپیوتر از دانشگاه آزاد. از بچه گی علاقه شدیدی به ادامه تحصیل داشتم و همیشه خودمو در بالاترین درجات تحصیلی تصور می کردم اما از بخت بد مشکلاتی تو زندگی ام به وجود اومد که تا حالا نتونستم . بعد از اتمام کاردانی سعی کردم که در کنکور کاردانی به کارشناسی قبول شم (البته سراسری) اما ظرفیت پذیرش واقعا کم بود و از طرفی من مشکلاتم زیاد بود و نتونستم با تمرکز زیاد درس بخونم . دو سال کنکور دادم اما ... الانم هر وقت هم کلاسی های قدیممو می بینم که در مقاطع بالاتر درس می خونن واقعا ناراحت میشم برای خودم .
شرایط زندگی من طوریکه مشکلات زیادی دارم از یه طرف وقت برای درس خوندن کم دارم از یه طرف مشکل مالی و از یک طرف یک سری اختلافات خانوادگی . راستش هر وقت که تصمیم گرفتم درس بخونم بعد از چند ماه یک گرفتاری پیش اومد که تمرکزم و از دست دادم و درگیر مشکلات شدم تا به امروز که خیلی از زندگی عقب افتادم و ینو منو شدیدا ناراحت می کنه.
الانم همون گرفتاری ها رو دارم اما از طرف دیگه خیلی دلم می خواد درس بخونم .
نمی دونم چی کار کنم می ترسم حسرت درس خوندن در تا ابد تو دلم بمونه .
شرایط من طوریکه یا باید دانشگاه سراسری قبول شم که بی منت و بی خرج درس بخونم یا باید تو شهر خودم تو پیام نور شرکت کنم .( که البته هزینه داره اما خوب با خودم می گم خدا بزرگه )
الان نمی دونم با توجه به شرایطم تو کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت کنم یا تو فراگیر کاردانی به کارشناسی پیام نور.
از یه طرف خیلی امیدوار به قبولی در دانشگاه سراسری رو با توجه به وقت کم و مشکلات زندگی نیستم و از طرفی دیگه پیام )ور (فراگیرش)رشته تحصیلی منو نداره و من باید در رشته دیگه ای درس بخونم. نمی دونم میشه بعد از یک مدت در پیام نور تغییر رشته بدم و به رشته خودم برگردم یا نه؟
خیلیا میگن از اول شروع کن و تو کنکور سراسری شرکت کن و اصلا یه رشته دیگه واسه خودت انتخاب کن . اما اون موقع باید تا کنکور سال 89 صبر کنم که اونم با توجه به سن من دیگه واقعا دیره.
لطفا منو با توجه به شرایط بد زندگیم راهنمایی کن که چگونه با این آرزوی بزرگ سر کنم