به انجمن خوش آمدید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
  1. #1
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۴ اسفند ۹۵ [ ۱۷:۵۹]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,044
    امتیاز
    184,841
    سطح
    100
    Points: 184,841, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 60.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,340

    تشکرشده 34,014 در 5,930 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    معیارهای انتخاب مدیران تالار همدردی



    با سلام
    از آنجا كه بعضی اعضاء در مورد نحوه انتخاب مدیران سئوالاتی داشتند، در ذیل جدول پارامترها و ضرایب نسبی در نظر گرفته شده برای انتخاب مدیران همدردی را می آورم.

    لطفا اعضاء نظرات و انتقادات خود را جهت ارتقاء شیوه انتخاب مدیران همدردی را از طریق پیغام خصوصی برای بنده ارسال كنند.

    همانطور كه مشاهده می كنید، بیشتر پارامترها و بیشترین ضرایب مربوط به خصوصیات شخصیتی و نحوه پاسخگویی مدیران می باشد. چرا كه در این تالار، اغلب ما با مسائل و مشكلات روانشناختی افراد روبرو هستیم، كه پاسخگویی به آنها نیاز به توجه فراوان به افراد را می طلبد. از این رو کسی که در این جایگاه قرار می گیرد به نوعی باید خودش را قبل تر ها تا اندازه ای فراموش کرده باشد.


    1 - پذیرش و اجرای قوانین حاكم بر تالار همدردی ضریب 8
    2 - توجه به هنجارهای اجتماعی،‌ فرهنگی،‌ قانونی ، مذهبی و ملی در ارسال پاسخها ضریب 8
    3 - تعامل بدون تنش و مودبانه با مراجعان ضریب 7
    4 - عدم پاسخگویی ناشی از هیجانات و احساسات شخصی ضریب 6
    5 - سابقه مثبت هماهنگی ، همراهی و همیاری با مدیر همدردی در اداره تالار ضریب 6
    6 - پاسخ منطقی و بدوراز دفاعهای شخصی (توجه به مراجع به جای خود) ضریب 4
    7 - خونسردی ، صبوری، مثبت اندیشی ، امیدواری، واقع نگری ضریب 4
    8 - تخصص روانشناسی یا رشته های مرتبط ضریب 4
    9 - بازخوردهای مثبت اعضاء به بنده در مورد او ضریب 2
    10 - داشتن سابقه در تالار (ترجیحا بیش از 6 ماه) ضریب 2
    11 - آشنایی نسبی رایانه ای جهت فعالیت های مدیریتی تالار ضریب 1
    12 - داشتن وقت كافی و فعال بودن ضریب 1




    +









    ============
    پاورقی:
    شرایط و معیارهای فوق برای تعیین کارشناس افتخاری هم لحاظ می شود

  2. 21 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (شنبه ۱۳ تیر ۸۸)

  3. #2
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۴ اسفند ۹۵ [ ۱۷:۵۹]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,044
    امتیاز
    184,841
    سطح
    100
    Points: 184,841, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 60.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,340

    تشکرشده 34,014 در 5,930 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: معیارهای انتخاب مدیران تالار همدردی

    سلام
    بعضی دوستان از طریق پیام خصوصی یا ایمیل اخیرا می خواستند با شرایط مدیریت در همدردی آشنا شوند.
    بدین وسیله این تاپیک را رو می آورم تا همه عزیزان بیشتر با شرایط مدیریت در تالار همدردی آشنا شوند.

  4. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    مدیرهمدردی (جمعه ۰۷ بهمن ۹۰)

  5. #3
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۴ اسفند ۹۵ [ ۱۷:۵۹]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,044
    امتیاز
    184,841
    سطح
    100
    Points: 184,841, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 60.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,340

    تشکرشده 34,014 در 5,930 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: معیارهای انتخاب مدیران تالار همدردی

    با سلام
    نظر به اینکه مکاتباتی اخیرا در مورد کارشناس افتخاری و ... بوده است ، خواستم از این طریق یک یادآوری داشته باشم.

    برای مشاور بودن یا ... در کار روانشناسی پیش نیازهایی لازم است که داشتن علم و مطالعه صرفا یک بخش از آن است. در کنارش نیازمندیهای دیگری هم وجود دارد که ما در اینجا به طور کلی به عنوان معیار مدیر معرفی کرده ایم اما بیشتر آنها معیارهایی هست که یک مشاور هم باید داشته باشد.

    ما در گزینش کارشناس افتخاری و مدیران توجه ویژه ای به این معیارهایی داریم که در اینجا آورده ایم + روش فرد در مشاوره که به دور از آفت های مشاوره باشد.

    لذا هر عضوی که بیشتر معیارهای این تاپیک را داشته باشد و در ضمن محتوای تاپیک آفت های احتمالی در مشاوره را مطالعه کرده و دقیقا به کار بگیرد برای کمک های مشاوره ای و مدیریتی بیشتر می تواند در تالار همدردی موثر باشد.

    در ضمن کارشناس افتخاری خیلی با مدیران همدردی در ارائه خدمات تفاوت ندارند، فقط مسئولیت و درگیر شدن آنها در کارهای شکلی و مدیریتی تالار کمتر می شود و زمان و وقت بیشتری جهت کمک به مراجعان دارند.

  6. 10 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (چهارشنبه ۰۷ دی ۹۰)

  7. #4
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۴ اسفند ۹۵ [ ۱۷:۵۹]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,044
    امتیاز
    184,841
    سطح
    100
    Points: 184,841, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 60.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,340

    تشکرشده 34,014 در 5,930 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: معیارهای انتخاب مدیران تالار همدردی

    با سلام

    اطلاعیه در مورد انتخاب کمک کارشناس


    مقدمه:
    تالار همدردی قصد دارد بزودی از بین اعضایی که حداقل شش ماه سابقه فعالیت مفید و موثر دارند، افرادی را جهت افزایش کیفیت تالار همدردی انتخاب کند و آنها را در تالار به عنوان کمک کارشناس (مطلع یا راهنما ، یا آشنا یا ....) به مراجعان معرفی نماید. تا در کنار کارشناسان افتخاری و مدیران تالار در کمک به مراجعان تالار نقش پررنگی را ایفاء کنند.




    هدف از انتخاب کمک کارشناس:
    1 – شناخت ، پرورش و تربیت کارشناس از بین اعضای مستعد و داوطلب
    2 – زمینه پرورش و تربیت مدیر برای تالار همدردی
    3 – تخصصی کردن راهنمایی ها و مشاوره هایی که اعضاء می دهند.
    4 – همگرایی مشاوره های تالار همدردی به مراجعان و جلوگیری از سردر گمی مراجعان
    5 - برانگیختن قدرت خود باوری در اعضاء، و بالا بردن راندمان (بازدهی) فعالیت هایشان





    خصوصیات کمک کارشناس ها و نحوه انتخاب آنها
    1 – کسانی هستند که در سلسله فعالیت های اداره تالار همدردی پس از مدیران و کارشناسان افتخاری قرار می گیرند. ( و براساس کیفیت کارهایشان می توانند ارتقاء یافته و تاسطح مدیران پیشرفت کنند.)

    2 - این افراد از بین اعضایی انتخاب می شوند که بیشترین نمره را از معیارهای انتخاب مدیران (برابر جدول پست اول این تاپیک ) بیاورند.
    (کسب حداقل دو سوم امتیازات از این جدول برای کمک کارشناس الزامی هست)

    نکته(1):
    این افراد پستهای تاپیک آفتهای مشاوره را مطالعه دقیق کرده و متعهد هستند که دقیقا آنرا به کار گیرند و در صورت عدم رعایت آن، نمی توانند به عنوان کمک کارشناس در تالار باقی بمانند.
    مطالعه دقیق و عمل کردن به تاپیک آفت های احتمالی در کار مشاوره
    نکته(1):
    این افراد باید دقیقا قوانین کلی همدردی را مجددا و با دقت و حوصله چندین بار مطالعه کرده و ملکه ذهن خود کنند. تا ضمن به کارگیری صحیح و دقیق آن، مواظب باشند که مراجعان هم در تاپیک خود طبق این قوانین عمل کنند. این افراد طبق همین قوانین باید دقت کنند مراجعان مسائل منحصر به فرد و خاص خود را فاش نکنند تا بعدا در اینترنت شناسایی نشوند و برای آنها مشکل حادی ایجاد نشود.
    (نقض قوانین همدردی توسط مدیران، کارشناسان و کمک کارشناسان منجر می شود از خدمات این عزیزان در این مسئولیتها محروم شویم. )


    3 - افراد مذکور خود را داوطلبانه معرفی می کنند ( از طریق پیام خصوصی به مدیر همدردی یا از طریق لینک ارتباط با ما)

    4 – کمک کارشناس صرفاً در یک موضوع می تواند کمک کارشناس شود. (یا حداکثر در مورد موضوعات یک انجمن)
    مثال: کمک کارشناس خیانت
    مثال: کمک کارشناس خواستگاری
    مثال: کمک کارشناس اعتماد به نفس
    مثال: کمک کارشناس مهارت ارتباطی
    مثال: کمک کارشناس: مشکل با خانواده همسر
    مثال: کمک کارشناس تربیت کودک زیر 2 سال
    مثال: کمک کارشناس ارتباط دختر و پسر
    مثال: کمک کارشناس اعتیاد
    و .... (سایر موضوعات را با مراجعه به انجمن مشاوره ازدواج، خانواده و زیر شاخه هایش انتخاب نمائید.)
    همچنین اگر کسانی مستعد باشند می تواند کمک کارشناس یک انجمن شوند
    مثال: کمک کارشناس ازدواج
    مثال : کمک کارشناس خانواده
    مثال :کمک کارشناس تحصیلی
    مثال :کمک کارشناس کودک
    مثال: روانشناسی و مشکلات فردی
    و .......

    5 - پس از اینکه افراد، داوطلبی خود را اطلاع دادند و موضوع دلخواه خود را هم مشخص کردند، مدیریت تالار با توجه به جدول معیار مدیران، آنها را بررسی کرده و در مرحله اول 5 نفر را به عنوان کمک کارشناس اصلی و 5 نفر را به عنوان ذخیره در نظر گرفته و به شخص آنها اطلاع داده می شود.
    (کسب حداقل دو سوم امتیازات از این جدول برای کمک کارشناس الزامی هست)

    6 - افرادی که در مرحله نخست به عنوان کمک کارشناس اصلی انتخاب شده و به آنها خبر داده می شود. به مدت 2 هفته وقت دارند که در موضوع پیشنهادی خود اطلاعات خود را تکمیل کنند.

    نحوه تکمیل اطلاعات کمک کارشناس اصلی
    الف) باید مقالات مرتبط با موضوع در در تالار همدردی جستجو کرده و دقیقا مطالعه نمایند. و از بین آنها حداقل 5 مقاله مفید و کاربردی را انتخاب کنند و لینک آن را برای مدیر همدردی از طریق لینک ارتباط با ما ارسال کنند. (2 امتیاز)

    ب ) باید سئوالاتی که مراجعان در موضوع مذکور ارسال کرده اند مطالعه نماید و از بین آنها حداقل 5 پاسخ مفید و کاربردی به آنها را انتخاب و لینک آن را برای مدیر همدردی از طریق لینک ارتباط با ما ارسال کنند. (3 امتیاز)

    ج) باید مقالات مرتبط با موضوع خود را از اینترنت جستجو کنند و از بین آنها حداقل 10 مقاله مفید، کاربردی و علمی را انتخاب کنند و لینک آن را برای مدیر همدردی از طریق لینک ارتباط با ما ارسال کنند. (2 امتیاز)

    د) باید در موضوع انتخاب شده خود با توجه به اطلاعاتی که کسب کرده و می کنند یک مقاله بین 10 تا 20 خط تهیه کنند و حتما اگردر آن از مطالب چند منبع استفاده می کنند منبع آن را با لینک صحیح مشخص کنند یا نام کتاب را در ذیل آن قید کنند. و برای مدیر همدردی از طریق لینک ارتباط با ما ارسال کنند.
    (این مقاله نشان دهنده آگاهی فرد در موضوع مورد نظر هست.) (3 امتیاز)

    (اعضاء داوطلب حداقل باید 5 امتیاز از 10 امتیاز فوق را به دست آورند )


    مسئولیت کمک کارشناس ها
    1 - شناسایی، پاسخ دهی سریع، علمی و کاربردی به مراجعانی که در حوزه آنها تاپیک و سئوال مطرح کرده اند.

    2 - تحقیق و مطالعه در مورد سئوال مراجع جهت راهنمایی صحیح

    3 - هدایت تاپیک مراجع مذکور در جهت همگرایی پاسخ اعضاء به مراجع و جلوگیری از پاسخهای گیج کننده و غیر صحیح. (همگرایی باید حول مطالب و مقالات و پاسخ مدیران تالار همدردی باشد)

    4 - گزارش پاسخهای اشتباه و مشکوک در تاپیکهای مذکور به مدیران. (از طریق گزینه گزارش به مدیر با کلیک روی این آیکن)

    5 - اگر مراجعی تاپیک مذکور را در انجمن غیر مرتبط ارسال کرده است سریعا به مدیران گزارش کنند. (از طریق گزینه گزارش به مدیر با کلیک روی این آیکن)

    6 - یافتن لینک مقالات یا پاسخهای مشابه به سئوال مراجع و قرار دادن در تاپیک مراجع

    7- اگر سئوالی غیر تکراری و مهم و خاص در حوزه مسئولیتشان در تالار ارسال می شود که توان راهنمایی ندارند، به مدیران گزارش کنند. (از طریق گزینه گزارش به مدیر با کلیک روی این آیکن)

    8 - اگر عنوان سئوال مراجع کلی و مبهم بود باید برای آن عنوان مناسب در تاپیک مراجع ارائه دهد یا به مدیران گزارش کند تا تغییر کند.(از طریق گزینه گزارش به مدیر با کلیک روی این آیکن)

    9 - نوشتن مقاله، یا تهیه مقاله یا جستجوی مطالب علمی جدید در موضوع خودش از سایر کتب و سایتها و مقالات روانشناسی با درج لینک در بخش مقالات تالار همدردی



    امتیازات کمک کارشناسان افتخاری
    امتیاز اصلی:
    * کمک کارشناسان در راستای وظایف انسانی و کارهای خداپسندانه خود در کمک به همنوعان خود ، بیشترین کارآیی و بهره وری را پیدا کرده و بدین ترتیب به خاطر انرژی زیاد و تخصصی که به خرج می دهند بیشترین فایده را به مراجعان رسانده و انشاء الله مقبول خداوند سبحان قرار خواهد گرفت.

    امتیازات حاشیه ای و فرعی
    1 - یک کمک کارشناس اگر دقیقا مسئولیتهای خود را در تالار انجام دهد و با مدیران همدردی همراه و سازگار باشد طی مدت کمی مثلا بین 3 تا 6 ماه در حوزه ای که انتخاب کرده است. در حد یک مشاوره حرفه ای آگاهی یافته و تخصص تجربی پیدا می کند.
    لذا اگر این حوزه مرتبط با مشکل خود کارشناس افتخاری باشد. در واقع در زمینه مشکلش متخصص حرفه ای خواهد بود.
    (نکته : بالاترین سطح یادگیری و آموزش وقتی اتفاق می افتد که به عنوان مربی، و مدرسی در یک حوزه فعالیت کنیم.)

    2 - کمک کارشناس می تواند پس از تخصص در یک زمینه موضوع دیگری را پیشنهاد دهد و سیکل را از اول تجدید کند و بدین ترتیب در چند رشته کمک کارشناس شود.

    3 - اگر کمک کارشناسی در یک موضوع، وظایف محوله را به خوبی انجام دهد به کارشناس افتخاری در آن موضوع ارتقاء می یابد، یا حتی بعد از آن می تواند کارشناس افتخاری شود. و در آینده مدیران از میان کسانی انتخاب می شوند که مراحل کمک کارشناسی، کارشناسی افتخاری را گذرانده باشند.

    4 - کمک کارشناسان برای عموم اعضاء و مراجعان مشخص و متمایز می شوند. تا بازدیدکنندگان بهتر از مطالعات آنها بهره ببرند. (مثلا گروه جدید، ، عنوان کمک کارشناس موضوع (نام موضوع قید می شود) ، رنگ جدید، ستاره های متمایز )

    5 - کمک کارشناسان بدون پرداخت حق عضویت بالاترین دسترسی های تالار بعد از مدیران را دریافت می کنند. و نیاز به پرداخت هزینه ندارند.








    ===========
    پاورقی:
    عزیزانی که در این موضوع آمادگی دارند یا نظری دارند صرفا از طریق لینک ارتباط با ما با مدیر همدردی در میان بگذارند.لذا در ذیل این پست به هیچ وجه پستی ارسال نفرمایند.
    با تشکر

  8. 14 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (جمعه ۰۷ بهمن ۹۰)

  9. #5
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۴ اسفند ۹۵ [ ۱۷:۵۹]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,044
    امتیاز
    184,841
    سطح
    100
    Points: 184,841, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 60.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,340

    تشکرشده 34,014 در 5,930 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: معیارهای انتخاب مدیران تالار همدردی

    سلام جناب مدیر

    در مورد کمک کارشناس شدن چند سوال و ابهام دارم که ممنون میشم بهم پاسخ بدین!

    1- آیا کمک کارشناسان حق دارند مانند گذشته در همه تاپیک ها نظر بدهند یا فقط باید در حوزه

    داده شده مراجع را راهنمایی کنند؟

    2- اگر کمک کارشناسان برخی روزها سرشان شلوغ باشد و نتوانند به تالار بیایند تکلیف چیست؟

    لطفا به سوالات من جواب بدهید چون من اگر بتوانم در سایر انجمن ها برای اعضا پست بگذارم

    تمایل زیادی برای انجام این امر خدا پسندانه دارم.

    با تشکر از زحمات شما در این تالار

    موفق و پیروز باشید
    سلام
    1 - البته که می توانند در سایر تاپیک ها نظری بدهند. اما اگر یک کمک کارشناس بخواهد مطالعات و تحقیق و بررسی و پاسخ دهی و دادن مقاله داشته باشد حتی به یک دهم کارهایی که بر دوشش هست نیز نمی رسد. چه برسد که بخواهد به بقیه تاپیک ها سر بزند.
    اگر کمک کارشناسی به مرور پستهایش دارای غنای کافی نباشد مطمئنا سمت کمک کارشناس از او گرفته می شود.
    باید پستهای کمک کارشناس نوعی باشد که هر کس می خواند متوجه غنی بودن پستهایش بشوند.


    2 - همانطور که در جدول معیار مدیران آمده است وقت کافی داشتن ضریبش کم هست و خیلی موثر نیست.

  10. 8 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (شنبه ۲۹ بهمن ۹۰)

  11. #6
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    چهارشنبه ۰۴ اسفند ۹۵ [ ۱۷:۵۹]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۶-۶-۲۵
    نوشته ها
    8,044
    امتیاز
    184,841
    سطح
    100
    Points: 184,841, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 60.0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    تشکرها
    22,340

    تشکرشده 34,014 در 5,930 پست

    نوشته های وبلاگ
    7
    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: معیارهای انتخاب مدیران تالار همدردی

    با سلام
    در پی اعلام صورت گرفته و درخواست عزیزان برای کمک کارشناسی در تالار همدردی ، خوشحالم که اولین کمک کارشناس تالار همدردی که واجد شرایط اطلاعیه مذکور بوده اند را، در حوزه خانواده به شما معرفی کنم.

    آقای مهاجر بینشان
    کمک کارشناس خانواده



    گفتنی هست که نامبرده در بخش اول (جدول معیار مدیران)، حد نصاب امتیاز را که دو سوم نمره هست را به دست آورده و در بخش دوم نیز (تهیه لینک ها و مقالات)، حداکثر امتیاز که 10 می باشد را کسب نموده اند.

  12. 12 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    مدیرهمدردی (جمعه ۲۸ بهمن ۹۰)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2
Copyright © ۱۳۹۵ vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
vBCredits II Deluxe v2.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2010-2017 DragonByte Technologies Ltd.
Runs best on HiVelocity Hosting.
اکنون ساعت ۰۸:۱۸ برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.