به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 16 مهر 89 [ 23:11]
    تاریخ عضویت
    1387-11-18
    نوشته ها
    114
    امتیاز
    4,352
    سطح
    42
    Points: 4,352, Level: 42
    Level completed: 1%, Points required for next Level: 198
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    126

    تشکرشده 124 در 58 پست

    Rep Power
    0
    Array

    10 قدم به سمت خوش‌اخلا‌ق شدن

    10 قدم به سمت خوش‌اخلا‌ق شدن

    محققان دانشگاه ميشيگان اظهار مي‌دارند كه خلق و خوي بد به‌طور متوسط سه روز در هر 10 روز به سراغ ما مي‌آيند و در حدود 2 درصد مردم تقريبا هر روز شاد هستند و در حدود 5 درصد افراد، خلق و خوي بد را در چهار روز از هر پنج روز دارند. بيش از يك دوجين از آزمايشگاه‌هاي تحقيقاتي كه در حال مطالعه نوروبيولوژي و تنظيم و تعديل خلق و خو و حالات افراد هستند، متوجه شده‌اند كه مردم به‌صورت‌هاي مختلف و در كشورهاي متفاوت، روش‌هايي را براي تغيير حالات‌شان به كار مي‌برند: گوش‌دادن به موزيك، صحبت با يك دوست، پياد‌ه‌روي، سرگرم‌كردن خود، تلاش براي رفع مشكل، خوردن، عبادت، نماز و خريد.

    تفاوت‌هاي جنسيتي در مديريت حالات دروني وجود دارند. مردان به‌طور معمول سعي مي‌كنند خودشان را از اين كار باز دارند (تقريبا راهكاري موفقيت‌آميز است) يا از سيگار استفاده مي‌كنند. زنان بيشتر به صحبت با فردي كه بتواند به آنها كمك كند مي‌پردازند يا به فكر مي‌افتند كه چرا اين حس بد را دارند (كه كمك نمي‌كند.) يادگيري روش‌هاي موثر تقويت حالات دروني و تنظيم خلق و خو مي‌تواند به مردان و زنان كمك كند تا خود را از اين ورطه بيرون كشند.

    روش‌هاي مشكل‌نگر

    موثرترين روش براي دوركردن حالت بدخلقي و يا غم، در درجه اول تغيير علت به وجود آورنده آن است البته به شرطي كه بدانيد چه چيز شما را ناراحت كرده و چرا. بسياري از حالات بد به دليل از دست دادن يا شكست در كار يا ارتباطات صميمانه است و محققان، سوالاتي را كه بايد پرسيده شود. شامل اين موارد مي‌دانند: <چه كار مي‌توانم انجام دهم كه شكست را جبران كنم؟ براي جبران از دست دادن يك ثروت يا دوست، چه كار مي‌توانم انجام دهم؟ اگر امكان دارد، اقدام كرده و آن را حل كنيد.> گزارش را دوباره بنويسيد. از دوستي كه احساسات او را جريحه‌دار كرده‌ايد، عذرخواهي كنيد. به والدين‌تان بگوييد كه در مورد دعوايي كه داشتيد، احساس بدي داريد. اگر نمي‌توانيد كاري انجام دهيد، در اين صورت آنچه اتفاق افتاده را بپذيريد و به كارهايي توجه داشته باشيد كه دفعه بعد به شيوه ديگري انجام خواهيد داد.

    روش‌هاي مبتني بر احساسات و عواطف

    اگر نمي‌توانيد مشكل مربوط به احساس ترس را حل كرده يا آن را تشخيص دهيد، در اين صورت بهترين راه‌حل، تمركز بر تغيير احساسات منفي‌تان است. به‌طور مثال سعي كنيد كه يك هدف به سرعت قابل دسترس را تعيين كنيد كه بتواند موجب تقويت روح‌تان با يك موفقيت كوچك باشد. تميزكردن كمد و قفسه‌ها، جمع و جوركردن وسايل و فايل‌هاي روي ميزتان و يا نوشتن نامه به كساني كه خيلي وقت است از آنها خبر نداريد. انتخاب بعدي مي‌تواند تحرك و فعاليت باشد. در مطالعات مربوط به تعديل و تنظيم خلق و خو، ورزش و تحرك بدني مستمر، تنها راهكار موثر براي از بين بردن احساسات بد است.

    به‌طور مثال مطالعات گوناگون اين مساله را تاييد مي‌كند كه فعاليت‌هاي آيروبيك مانند پياده‌روي يا تند راه رفتن به‌طور قابل‌توجهي موجب بهبود حالات خلقي مي‌شود. اگرچه انسان وسوسه مي‌شود تا هنگام كسالت و بي‌حوصلگي خود را از سايرين دور كند اما بهتر است كه اين كار را به تعويق بيندازد. تحقيقات يادآور مي‌شوند كه ايده‌ خوبي نيست كه وقتي احساس بي‌حوصلگي مي‌كنيد، عبوس و ترشرو شويد بلكه وانمود كنيد كه اوضاع عوض شده ولي وقت‌تان را با سايرين بگذرانيد، زيرا دوستان شما اغلب مي‌توانند به بهبود حالت شما با ارائه نقطه نظرات خود كمك كنند. اما هنگام در كردن فرد مناسب، احتياط كنيد زيرا ممكن است احساساتتان به‌جاي بهتر‌شدن، از آن چيزي كه هست، بدتر شود. يكي از روش‌هاي تقويت حالات خلقي اين است كه ذهن‌تان را نسبت به مشكل ببنديد اما نه اينكه در رفع آنچه غلط است نكوشيد و توجه داشته باشيد كه اين راه فقط تاحدي موفق است. كارهاي ساده (به‌طور مثال تماشاي تلويزيون يا مطالعه) فقط به‌صورت موقت عمل مي‌كنند، بنابراين به‌نظر مي‌رسد فعاليت‌هايي كه موجب درگيركردن قوه تخيل مي‌شوند، اثرات بهتري داشته باشند.

    كاري كه تاثير ندارد

    تسليم‌شدن در برابر يك حالت خلقي بد و باقي نگه‌داشتن خودتان در اينكه احساس بد داشته باشيد، كاملا موجب تضمين اين مساله مي‌شود كه شما به‌زودي احساس بهترشدن نخواهيد داشت. محققان نشان داده‌اند كه انتظارات و توقعات منفي به حالات منفي منجر ‌شده و از طرفي كساني كه منتظر هستند تا احساس بدي داشته باشند، بيشتر از بقيه ناراحت بوده و خوشحالي در آنها كم مي‌شود. <تخليه كردن> يا <بيرون ريختن آنها> نيز تاثير بسيار كمي دارد. جيغ و فرياد و يا گريه ‌كردن، فقط باعث تقويت حالت و احساس منفي مي‌شود. مطالعات نشان مي‌دهد كساني كه احساسات‌شان را تخليه مي‌كنند، امكان دارد ساعات بيشتري در ناراحتي باشند. دوباره و دوباره فكر كردن درباره اشتباهات، شكست‌ها يا بدشانسي‌ها نه فقط به دايمي شدن حالت بد مي‌انجامد بلكه مي‌تواند به اضطراب و افسردگي‌ هم منجر شود. كساني كه به اين صورت فكر كنند احتمال كمتري دارد كه بتوانند خودشان را درگير فعاليت‌هاي انرژي‌زا و فرح‌بخش كنند، حتي اگر باور كنند كه از آنها لذت مي‌برند.غ

    10 قدم به سمت خوش‌اخلا‌ق شدن

    1)برجسته‌سازي موارد مثبت. به بخش‌هايي از زندگي‌تان فكر كنيد كه خوب پيش مي‌روند، نه آنهايي كه شما را آزار مي‌دهند.

    )موفقيت‌هاي گذشته را مرور كنيد. قبل از ايجاد انگيزه در خودتان براي پيشبرد بيشتر امور در آينده، آنچه انجام داده‌ايد را به خودتان يادآور شويد.
    3)عبادت كنيد. انجام امور ديني و مذهبي، بيشترين تاثير را بر رهايي از اضطراب و افسردگي دارد.

    4)به موزيك گوش دهيد. با توجه به اين كه شكل‌هاي بسياري از خلاص‌شدن از حالات بد وجود دارد، اين كار حداقل و به‌طور موقتي، يكي از رايج‌ترين و موثرترين موارد براي تقويت خلق و خو است.

    5)خودتان را درمان كنيد. اغماض‌ها و گذشت‌ها (بزرگ يا كوچك) مي‌توانند هنگامي كه احساس مي‌كنيد پايين افتاده‌ايد، شما را بالا بكشند. آنها موجب مي‌شوند كه شما احساس خاص و ويژه كنيد.

    6)داوطلب بشويد. كارهاي داوطلبانه و فعاليت در خيريه‌ها، احساس بهتربودن را به ما مي‌دهند.

    7)ورزش از بهترين راه‌هاي تغيير حالت بد انسان، افزايش انرژي و كاهش فشار و استرس است.

    8)رفتار شاد داشته باشيد. لبخند‌زدن و داشتن چهره شاد موجب از بين رفتن مشكلات نمي‌شود اما به بهبود حالت و خلق كمك مي‌كند.

    9)تاكيدتان بر آينده باشد. اگرچه نمي‌توانيد گذشته را دوباره بنويسيد اما مي‌توانيد از آن درس بگيريد. تصميم بگيريد كه دفعه بعد، بهتر و سخت‌تر كار كنيد.

    10)براي افسوس خوردن، حدي را قايل شويد. به خودتان بگوييد: <امروز صبح درباره خودم احساس تاسف مي‌كنم اما امروز بعد از ظهر به زندگي‌ام توجه خواهم كرد و مسائل صبح را كنار مي‌گذارم.>


    سامانه اینترنتی سایت روز
    [align=center]الـــفبای عــــشق
    Love\'s ABC\'s
    عـــشق
    Love
    می پذیرد،کــنار می آید،هلـهله می کند،حـمایت می کند
    ثروت مـی دهد،می بخشد،می بـالاند،یاری می رسـاند
    Accept,Behaves,Cheers,Defends
    Enriches,Forgives,Grow,and help

    [/align]

  2. کاربر روبرو از پست مفید yasi_m تشکرکرده است .

    yasi_m (پنجشنبه 10 اردیبهشت 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:08 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.