به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,295
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,542 در 2,269 پست

    Rep Power
    256
    Array

    * اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد

    اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد؛ احساساتتان را بيان کنيد.
    هيجانات و احساساتي که سرکوب يا پنهان شده باشند به بيماري‌هايي نظير ورم معده، زخم معده، کمر درد و درد ستون فقرات منجر مي‌شوند. سرکوبي احساسات به مرور زمان حتي مي‌تواند به سرطان هم بيانجامد. در آن زمان است که ما به سراغ يک محرم مي‌رويم و رازها و خطاهاي خود را با او در ميان مي‌گذاريم!
    گفتگو، صحبت کردن، کلمات، ... وسيله درماني قدرتمندي هستند.

    اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد؛ تصميم‌گيري کنيد.
    افراد دو دل و مردد دچار دلهره و اضطراب هستند. دو دلي و بي‌تصميمي باعث مي‌شود که مشکلات و نگراني‌ها روي هم انباشته شوند. تاريخ انسان بر اساس تصميم‌گيري‌ها ساخته شده است. تصميم‌گيري دقيقاً به معني چشم‌پوشي آگاهانه از بعضي مزايا و ارزش‌ها براي به دست آوردن بعضي ديگر است. افراد مردد در معرض بيماري‌هاي معدي، دردهاي عصبي و مشکلات پوستي قرار دارند.

    اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد؛ به دنبال راه حل‌ها باشيد.
    افراد منفي، مشکلات را بزرگ مي‌کنند و راه حل‌ها را نمي‌يابند. آن‌ها غم و غصه، شايعه و بدبيني را ترجيح مي‌دهند. روشن کردن يک کبريت بهتر از تاسف خوردن از تاريکي است. زنبور، موجود کوچکي است اما يکي از شيرين‌ترين چيزهاي جهان را توليد مي‌کند. ما هماني هستيم که مي‌انديشيم. افکار منفي باعث توليد انرژي منفي مي‌شوند که آن‌ها نيز به نوبه خود تبديل به بيماري مي‌گردند.

    اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد؛ در زندگي اهل تظاهر نباشيد.
    کسي که واقعيت را پنهان نگاه مي‌دارد، تظاهر مي‌کند و هميشه مي‌خواهد راحت و خوب و کامل به نظر ديگران برسد، در واقع بار سنگيني را بر دوش خود قرار مي‌دهد. مثل يک مجسمه برنزي با پايه‌هاي گِلي. هيچ چيز براي سلامتي بدتر از نقاب به چهره داشتن و زندگي کردن با تظاهر نيست. اين گونه افراد زرق و برق زياد و ريشه و مايه اندکي دارند و مقصد آن‌ها داروخانه، بيمارستان و درد است.

    اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد؛ واقعيت‌ها را بپذيريد.
    سرباز زدن از پذيرش واقعيت‌ها و عدم اتکاء به نفس، ما را از خودمان بيگانه مي‌سازد. هسته اصلي يک زندگي سالم، يکي بودن و رو راست بودن با خود است. کساني که اين را نمي‌پذيرند، حسود، مقلد، مخرب و رقابت طلب مي‌شوند. پذيرفتن انتقادها، کاري عاقلانه و ابزار درماني خوبي است.

    اگر نمي‌خواهيد بيمار شويد؛ اعتماد کنيد.
    کساني که به ديگران اعتماد ندارند نمي‌توانند ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند و نمي‌توانند رابطه پايدار و عميقي با ديگران به وجود آورند. آن‌ها معنی دوستی واقعی را درک نمي‌کنند. بي‌اعتمادي باعث کاهش ایمان فرد مي‌گردد.


    اثری از: دکتر دراتسیو وارلا

  2. کاربر روبرو از پست مفید baby تشکرکرده است .

    baby (سه شنبه 18 اسفند 88)

  3. #2
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,295
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,542 در 2,269 پست

    Rep Power
    256
    Array

    ده S سلامتي

    ده S سلامتي

    مردم هرگز مثل امروز نگران سلامت خود نبوده اند . تندرستي موضوع داغي است كه مرتبا روزنامه ها و مجلات و راديو و تلويزيون به آن اشاره مي كنند . در زير ده عامل و اصل تندرستي و سلامتي آمده است

    Smile- 1
    - Sleep2
    -Sexual Health 3
    Successful- 4
    Saticfaction- 5
    Streessless - 6
    Sport- 7
    Spirtual -8
    Speaking Well- 9
    Self Confidence - 10




    1 – Smile
    جايي براي تبسم بر روي چهره مان باز كنيم
    وقتي فكر مي كنيم كه از پس همه كارها بر مي آييم و يك تنه مي توانيم به همه امور زندگي سر و سامان بدهيم ، ديگر دنبال دوست يابي نمي رويم . ديگر براي ما فرقي نمي كند كه با اخم و رفتار خشن و ناپسندمان اطرافيان از ما دوري كنند . ولي وقتي كه انصاف داديم كه از اين خبرها نيست و آدم در هر حد از توانايي ، باز به كمك و همراهي ديگران نياز دارد به فكر ايجاد رابطه مي افتيم و چون لبخند را قدم اول و نقطه شروع رابطه مي دانيم ، تبسم بر چهره ما براي خود جايي باز مي كند .
    خنده زبان بين المللي دنيا ، خنده بهترين داروست ، علم ثابت كرده است كه خنده ورزشي براي اندام دروني است و سبب تقويت دستگاه گوارش و گردش خون مي شود . خنده سبب ترشح اندروفين در مغز مي شود كه حس شادابي و تندرستي را در ما ايجاد مي كند . خنديدن به مدت 10 دقيقه حداقل 2 ساعت خواب بدون درد را به انسان هديه مي كند. خنده آهنگ طبيعي تنفس را تغيير و ميزان تنفس را افزايش مي دهد و اين كار باعث مي شود اكسيژن خون افزايش يابد . يك خنده حسابي همچنين گردش خون را سريع تر و رساندن اكسيژن و مواد مغذي به بافت ها را آسان مي كند و خنده هاي متعدد از ته دل مي توانند تا حدودي كار عضلات را نيز تنظيم كنند . تا به حال متوجه شده ايد كه پس از يك خنده حسابي پهلوهايتان درد مي گيرد ؟ علت آن اين است كه عضلاتي كه معمولا از آن ها استفاده اي نمي كنيد به حركت در آمده اند . خنده هم مانند خميازه مسري است . وقتي كسي نزديك شما مشغول خنديدن شديد از ته دل است ، تقريبا غير ممكن است كه شما هم به او ملحق نشويد . هر وقت بچه نو پايي مي خندد و خنده او شديد و غير قابل كنترل مي شود ، ما هم به آن مبتلا مي شويم و بدون هيچ علتي همراه او مي خنديم .
    كودكان بيش از ديگر افراد مي خندند ، آنها نگران كنترل وقايع اطرافشان نيستند . آنها در زمان حال زندگي مي كنند و هر روز صدها موضوع خنده دار در زندگي مي بينند .
    شوخ طبعي قدرت تشخيص و پذيرفتن اوضاع نامعقول است . شوخ طبعي يعني همانند كودكان سخت نگرفتن دنيا كه اساس يك زندگي مفرح و موفق است . حس نشاط سبب تمدد اعصاب شده و ذهن را انعطاف پذير مي سازد . در دنياي پر استرس امروز ، بيان لطيفه اي و يا خاطرات شيرين در آغاز كار روزانه سبب كنترل بهتر حوادثي كه پيش مي آيند مي شود .
    شوخي و شوخ طبعي اساسا خلاق بوده و خود تسهيل كننده خلاقيت بيشتر است . تقريبا تمامي تعاريف شوخ طبعي شامل ضوابطي از قبيل تركيب هاي غير معمول ، شگفتي ، عدم تجانس مفاهيم و برداشت ها و نظاير آن مي گردد . بر طبق تعريف شوخ طبع كسي است كه خلاقيتش منجر به اظهار نظر ها ، داستان ها ، و نمايشنامه هاي خنده آور مي گردد . چنين شخصي قادر است به خود و وقايع زندگي بخندد و در عين حال با مردم و وقايع مرتبط باقي بماند .
    بدون شوخي ، زندگي براي غالب مردم غير قابل تحمل است . براي بسياري از مردم شوخي يك راه بقا و يك نيروي شفابخش است . براي افراد نادري كه استعداد خود را در شوخ طبعي پرورش مي دهند و در اين راه بكار مي برند ، مشاغل پر اجري در كاريكاتوريستي ، قصه گويي ، نويسندگي و هنرپيشگي نمايش هاي خنده دار وجود دارد . بسياري از پژوهشگران حل خلاق مسائل يادآور شده اند كه جرقه راه حل هاي موفقيت آميز از طريق شوخ طبعي زده شده است .
    آخرين باري كه شما و همسرتان با هم خنديد كي بود ؟ منظورم يك لبخند ساده نيست ، بلكه يك خنده اشك آور ، روده بر و به صورت قهقهه است . اگر خنده براي بدن و روحمان خوب است بنابراين منطقي است كه براي روابطمان هم خوب باشد . زوجي كه ياد گرفته اند با هم بخندند به آن درجه از بلوغ و درون نگري رسيده اند كه بتوانند آينده درخشان اين ارتباط را ببينند . هنگامي كه مي توانيم به خودمان و عيب هاي مان بخنديم ، ثابت مي كنيم كه خودمان را همان طور كه هستيم دوست داريم و قبول كرده ايم . تقسيم لذت خنده مي تواند روابط شما با همسرتان را عميق و قوي سازد . چه با همسرتان باشيد و چه تنها دنبال علتي بگرديد تا بخنديد . حتي اگر در تنهايي خنديديد ، بعدا داستان را براي همسرتان تعريف كنيد . اگر شما خنديديد احتمالا همسرتان هم خواهد خنديد . به خودتان بخنديد و به ياد داشته باشيم ، زندگي تا آن حد كه وانمود مي كنيم جدي نيست .
    شوخ طبعي همچنين مي تواند به ما كمك كند كه از مرحله هاي سخت عبور كنيم . شوخ طبعي مشخصه افرادي است كه مجبورند در كار روزمره خود با مرگ ، بيماري و مشكلات زندگي سر و كار داشته باشند . افسران ، راننده هاي آمبولانس ، دكترها ، پرستاران و مددكاران رواني از شوخ طبعي همچون تسكين دهنده در مقابل وقايع اسفناكي كه هر روز شاهد آن هستند ، استفاده مي كنند . بسياري از ما اين گونه شوخ طبعي را نمي پسنديم ، اما اگر توانايي ديدن آن را داشته باشيم حتي در بدترين وضعيت هم چيزي براي خنده وجود دارد .
    اگر زندگي نوابغ بزرگ تاريخ را مطالعه كنيم ، بيشتر آن ها خنده رو و شوخ طبع بوده اند . به عنوان مثال از اينشتين بهترين خاطره شيرين زندگي اش را مي پرسند ، مي گويد . يك روز كه به سخنراني دعوت شده بودم ، راننده ام گفت من آنقدر در سخنراني هاي شما شركت كرده ام اين توانايي را دارم تا همانند شما اين مطالب را بيان كنم . از آنجا كه او به شهري دعوت شده بود كه كسي او را نمي شناخت جايش را با راننده عوض كرد و خود به انتهاي سالن رفت . سمينار بخوبي برگزار شد و در نهايت همه با كف زدن ، تشكر و سپاسگزاري از راننده تشكر كردند . جالب اين بود كه در حين سخنراني راننده سئوال سختي مطرح شد . سخنران با اعتماد بنفس كامل مي گويد ، موضوع خيلي ساده است كه حتي راننده من كه آن انتها نشسته است هم مي تواند جواب شما را بدهد .
    هرچه سن و تحصيلات بالاتر مي رود ميزان خنده كمتر مي شود ، چرا كه بزرگ ترها مرتب به انسان مي گويند : اون خنده مسخره را از صورتت پاك كن ، دلقك بازي بس است ، نخند ديگر بزرگ شده اي ، مي دانم كه در بسياري از كودكان ديروز و بزرگان امروز خنده با شرمندگي يا تنبيه دور شده است . اما اين توانايي در وجود همه ما وجود دارد ، فقط به كمي تلاش احتياج دارد و مي توانيد ديد بدبيني اكتسابي را مغلوب و سرزندگي طبيعي و معصومانه خود را نسبت به جهان اطرافتان بيدار كنيد . بسياري از اموري كه هر روز با آنها سر و كار داريم خيلي هم جدي نيستند ، اما ما هستيم كه يك طوري آنها را جدي گرفته ايم .
    در بسياري از بخشهاي جامعه ، تحريم هاي شديدي بر ضد استفاده از فانتزي وجود دارد . بسياري از كودكان مهد كودك . كلاس اول تفكرشان با مانع مواجه شده است ، زيرا پدر و مادر و مربيان آنان به شدت هشدار داده اند كه بايد فانتزي و تخيل را حذف كنند . يك كودك ايده هيجان انگيزي تدبير كرده است ، چشمانش برق مي زند ، لبخندي بر لب مي آورد و شروع به صحبت مي كند كه ناگهان لبخند وي تبديل به ابرو در هم كشيدني دردناك يا نگاه غمگيني شده و گفتار مشتاقانه وي را به سكوت مبدل ساخته است . ظاهرا ديگر ايده هاي تخيلي و فانتزي تدبير نمي كنند . خنده كمتر نتيجه اي جز افسردگي ، ريزش مو ، عمر كوتاهتر به دنبال نخواهد داشت .
    شوخ طبعي را مي توان با ديدن كارتون ، فيلم هاي كمدي و خنده دار ، خواندن مطالب و كتابهاي خنده دارو افسانه اي و علمي و تخيلي ، گوش كردن به داستانهاي كمدي ، بازيگوشي پرورش داد . بازيگوشي شامل همه كارهايي است كه ممكن بود در كودكي انجام دهيم : پرتاب گلوله هاي برفي ، دعوا با بالش ، قايم با شك ، قلقلك دادن ، كشتي گرفتن ، غذا دادن به يكديگر ، آب پاشيدن ، با افزايش توانايي هاي خلاق مي توانيد با نشاط تر شويد و فكر خود را باز نگه داريد . البته خنده اي كه نتيجه اهانت و طعنه نباشد ، با همديگر بخنديم نه اينكه به يكديگر بخنديم
    .


    برداشتي از : كتابهاي استعداد و مهارتهاي خلاقيت ، بهنامه ارتباط


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. اميالتان را رها كنيد تا خوشبخت شويد
    توسط پريوش در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 16 تیر 89, 08:15
  2. به شوهر من نزديک نشويد!!
    توسط m.mouod در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 02 تیر 89, 09:26
  3. با شادي وارد شويد !!!
    توسط آرمان 26 در انجمن عیدانه های همدردی
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: سه شنبه 10 فروردین 89, 13:48
  4. خانم‌ها بخوانند ‏ «چرا شوهرتان با شما كم سخن مي‌گويد؟!»
    توسط keyvan در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 مرداد 88, 12:26
  5. زندگي كردن در رويا
    توسط biiisetare در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: جمعه 21 فروردین 88, 11:00

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.