مديرکل دفتر آموزش و خلاقيت دوره پيش دبستاني و ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: کاردستي و ساير فعاليت هاي درسي، کلاس بايد توسط دانش آموز انجام شود و خانواده فقط بايد آنها را راهنمايي کنند تا اين امر سبب خلاقيت آنها شود.

"عليرضا رحيمي" روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا، اظهارداشت: فعاليت هايي که در دوره ابتدايي به دانش آموزان ارايه مي شود در حد توانايي جسمي و روحي دانش آموز است و لازم نيست اوليا در انجام اين فعاليت ها دخالت کنند.
وي بااشاره به اينکه خانواده ها بخاطر اينکه فرزندانشان کار بهتري به مدرسه ارايه کنند، به جاي دانش آموز اين فعاليت ها را انجام مي دهند، افزود:براي رشد و شکوفايي استعدادهاي دانش آموزان بايد فعاليت هاي مدرسه توسط خود دانش آموزان انجام شود اگرچه ممکن است کار مطلوبي بيرون نيايد.
رحيمي تصريح کرد: والدين نبايد به جاي فرزندان خود، تکاليف درسي آن ها را انجام دهند زيرا اين کار قدرت تفکر و ابتکار را از آن ها سلب مي کند اما در حد راهنمايي مي توانند به کمک فرزندان خود بيايند.
وي گفت: خانواده ها بايد اجازه دهند که فرزندان آن ها پديده هاي اطراف خود را دستکاري کنند و شي و اجسام مختلف بسازند که در اين صورت دانش آموز از ساخت آن لذت بيشتري خواهد برد.
اين مقام آموزش و پرورش، انجام فعاليت هاي مدرسه توسط والدين را به مثابه سلب اعتماد به نفس دانش آموز ذکر کرد و گفت: چنانچه والدين به جاي دانش آموزان کارهاي او را انجام دهند اين عمل باعث سلب اعتماد به نفس او خواهد شد و او تصور خواهد کرد که توان انجام کاري را ندارد.
رحيمي افزود: اين گونه رفتارهاي ناخوشايند بيشتر در خانواده هاي فرزند سالار وجود دارد در حالي که دانش آموزان بايد در يک محيط طبيعي رشد کنند.
وي ايجاد هماهنگي تربيتي بين خانه و مدرسه را براي رفع اين مشکل موثر دانست و گفت:
تربيت دو کانون خانه و مدرسه بايد در يک راستا باشد و دراين زمينه انجمن اوليا و مربيان مي تواند اطلاعاتي درخور در اختيار خانواده ها قرار دهد.
رحيمي بااشاره به اينکه گسترش فرزند سالاري در خانواده ها جامعه را تهديد مي کند، افزود: چنانچه توصيه هاي دين براي تربيت دانش آموزان بکارگرفته شود آن ها براي خود وجامعه مفيد خواهند بود و در اين صورت شاهد نسل خموده و بي اعتماد نخواهيم بود.