به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    تاثیر روابط جنسی سالم بر عملکرد بدن

    1-کاهش افسردگی:
    زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)


    ۲- تسکین درد:
    درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اکسی توسین به ۵ برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسکین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد که میتواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.


    ۳- سرماخوردگی کمتر:
    افرادی که ۱-۲ بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.


    ۴- کنترل بهتر مثانه:
    رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.


    ۵-دندانهای سالم تر:
    پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، کلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد که از پوسیدگی دندانها جلوگیری میکند. همچنین آداب برفراری رابطه جنسی، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندانها میکند.


    ۶- سلامت پروستات:
    برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا ۶۰۰ برابر تغلیظ میکنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مکرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا ۴۰ درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسک ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)


    ۷- افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است:
    رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی(تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند. تمام هورمونهایی که زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون کاندوم)


    ۸- اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد:
    آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد.

    ۹- افزایش جریان خون:
    رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.


    ۱۰- افزایش طول عمر:
    نرخ مرگ و میر درافرادی که ۲ بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند.


    ۱۱- رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد:
    این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میکند.


    ۱۲- رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است:

    همچنین رابطه جنسی باعث بهبود کیفیت خواب میگردد.


    ۱۳- رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است:
    چنانچه کسی را دارید که برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید، آنوقت ۳-۵ برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما میشود.
    ________________________________
    http://asheghi4u.blogsky.com/?PostID=548
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش

  2. 8 کاربر از پست مفید keyvan تشکرکرده اند .

    keyvan (سه شنبه 01 دی 88)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 فروردین 93 [ 12:48]
    تاریخ عضویت
    1388-1-03
    نوشته ها
    1,249
    امتیاز
    16,138
    سطح
    81
    Points: 16,138, Level: 81
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 212
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    8,122

    تشکرشده 8,124 در 1,482 پست

    حالت من
    Vaaaaay
    Rep Power
    141
    Array

    Talking 10مزیت حیرت آور رابطه جنسی سالم

    مزایای رابطه جنسی سالم، فراتر از اتاق خواب است. رابطه جنسی خوب به نتایجی منجر میشود که هرگز تصورش را نمیکردید.

    به بطور یقین هنگامی که سرکیف هستید ، آخرین تفکر موجود در ذهن تان، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند و یا اثر مطلوبی باقی میگذارد. رابطه جنسی خوب نیز این مزیت را دارد، حتی بیشتر.

    دکتر Joy Davidson روانشناس و درمانگر مسائل جنسی نیویورک می گوید ، این مسایل برای بسیاری از مردم جای تعجب دارد، "البته ، مسائل جنسی در همه جای رسانه ها موجود است،" این عقیده که، اصل انسانیت است، اعمال جنسی هنوز هم در نگاه برخی، با بی میلی و یا در موارد دیگر با کمی خجالت صورت میگیرد. برای اینکه یک نگاه واقعی بیاندازیم به اینکه چگونه تمایلات جنسی به زندگی ما افزوده شود و زندگی و سلامت ما را از نظر جسمی و روانی بهبود ببخشد، برای بسیاری از مردم ترس آور است ".

    طبق نظر دیویدسون و کارشناسان دیگر، رابطه جنسی مجموعه محاسنی دارد که به چند روش انجام میشود. مزایای آن فقط حکایت یا شایعه نیست -- هر یک از این 10 مزیت مسائل جنسی، توسط موشکافی های علمی تائید شده است.

    از جمله، مزایای دوست داشتن سالم در یک رابطه :

    1_ رابطه جنسی، استرس را تسکین میدهد

    با توجه به گزارش پژوهشگران اسکاتلندی که یافته های خود را در مجله زیست روانشناسی به چاپ رسانده اند، یک مزیت بزرگ رابطه جنسی سالم، پائین آوردن فشار خون و بطورکلی کاهش استرس است . آنها 24 زن و 22 مرد که سوابق فعالیت جنسی خود را محفوظ نگه داشته بودند، مورد مطالعه قرار دادند. سپس محققان آنها را در وضعیت پر استرس قرار دادند مانند صحبت کردن در ملاء عام و استنطاق شفاهی مسائل جنسی – و متوجه شدند که فشار خون آنها، به استرس واکنش نشان میدهد.

    کسانی که مقاربت داشته اند، بهتراز کسانی که درگیرنوعی دیگراز رفتارهای جنسی بوده اند ویا از این کار امتناع داشته اند، واکنش نشان میدهند.

    تحقیقات دیگری که در همان نشریه انتشار یافته، نشان داده است که مقاربت مکرر در بین زوجها با کاهش فشار خون دیاستولیک همراه بوده است. حتی تحقیقات دیگری، مشخص کرده است که بین درآغوش گرفتن شریک جنسی و کاهش فشار خون در زنان، رابطه وجود دارد.

    2_ رابطه جنسی، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

    ممکن است منظور ازرابطه جنسی سالم همان سلامت جسمی بهتر باشد. یک یا دو بار رابطه جنسی در هفته با سطوح بالاتری از یک نوع آنتی بادی به نام ایمونوگلوبولین IgA یا A ارتباط دارد، که می تواند شما را از سرماخوردگی و عفونت های دیگر محافظت کند. دانشمندان دانشگاه Wilkes در Pa Wilkes-Barre ، نمونه های بزاق 112 دانشجو که مکررا رابطه جنسی داشته اند را مورد آزمایش قرار دادند و متوجه شدند که حاوی IgA است.

    کسانی که در گروه "مکرر" رابطه جنسی بودند یعنی یک یا دو بار در هفته، نسبت به سه گروه دیگر که در گزارش به آن اشاره شده بود(آندسته که رابطه جنسی را ترک کرده بودند، آندسته که رابطه جنسی کمتر از یک بار در هفته داشتند و آندسته که اکثر اوقات یعنی سه یا چند بار در هفته رابطه داشته اند) از سطح IgA بالا تری برخوردار بودند.

    3 _ رابطه جنسی کالری می سوزاند

    سی دقیقه رابطه جنسی 85 کالری یا بیشتر می سوزاند. این مقدار ممکن است زیاد تاثیر نداشته باشد، اما با افزودن 42 جلسه نیم ساعته، 3،570 کالری خواهد سوخت یعنی بیش از اندازه لازم برای کم کردن یک پوند. با دو برابر کردن مدت زمان آن، میتوانید یک پوند را در 21جلسه کم کنید.

    "دکتر Patti Britton متخصص روابط جنسی در لس آنجلس و رئيس انجمن تمایلات جنسی مربیان و درمانگران آمریکا میگوید، رابطه جنسی مقیاس بزرگتری از ورزش است ،" و از دو منظر فیزیکی و روانی ، برای این کار مفید است.

    4_ رابطه جنسی افزایش دهنده سلامت قلب و عروق

    در حالی که ممکن است برخی از مسن ترها نگران سکته مغزی درهنگام فعالیت زیاد رابطه جنسی باشند، محققان انگلیسی به این مسئله معتقد نیستند. در یک تحقیق منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی و بهداشت اجتماعی ، دانشمندان دریافتند که رابطه جنسی مکرر با سکته مغزی در 914 مرد به مدت 20 سال، ارتباطی نداشته است.

    و فواید سلامت قلبی رابطه جنسی در آنها پایان نگرفته است. محققان همچنین متوجه شدند که رابطه جنسی دو بار یا بیشتر در هفته در مقایسه با کسانی که رابطه جنسی کمتر از یک بار در ماه دارند، خطر ابتلا به حمله قلبی منجر به مرگ را در مردان به نصف کاهش میدهد.

    5_ رابطه جنسی، عزت نفس را تقویت میکند

    طبق جمع آوری محققان دانشگاه تگزاس و قرار دادن آن در آرشیو رفتارهای جنسی، بالا رفتن عزت نفس یکی از 237 دلیلی است که افراد رابطه جنسی دارند.
    این یافته ها،حسی را در دکتر Gina Ogden ، درمانگر جنسی و ازدواج و روانکاو خانوادگی در کمبریج، ماساچوست به وجود آورده است. اگر چه او متوجه شده است کسانی که در حال حاضر دارای اعتماد به نفس هستند نیز می گویند هنگامی که رابطه جنسی دارند، حس بهتری پیدا میکنند. او به سایت WebMDمیگوید "یکی از دلایلی که مردم رابطه جنسی دارند این است که احساس خوبی بدست میاورند. رابطه جنسی طولانی، با اعتماد به نفس آغاز می شود، و آن را افزایش میدهد و اگر رابطه جنسی توام با عشق باشد، موفق است ، و آنچه را که می خواهید، محقق خواهد کرد."

    6 _ رابطه جنسی، صمیمیت را افزایش میدهد

    داشتن رابطه جنسی و اورگاسم، سطح هورمون اوکسی توسین موسوم به هورمون عشق که به ما کمک می کند تا یکی باشیم و اعتماد کنیم را افزایش میدهد. محققان دانشگاه پیتزبورگ و دانشگاه کارولینای شمالی 59 زن یائسه را قبل و پس از تماس با همسران خود که رابطه گرم داشته اند و در پایان در آغوش آنها بوده اند را ارزیابی کردند. آنها دریافتند که تماس بیشتر برابر است با سطح اوکسی توسین بالاتر. Britton میگوید اوکسی توسین به ما اجازه می دهد تا میل به تغذیه ورابطه داشته باشیم.

    همچنین اوکسی توسین بالاتر با احساس سخاوت نیزمرتبط است. بنابراین اگر ناگهان نسبت به معمول احساس سخاوت بیشتری به شریک زندگی خود داشتید، زائیده هورمون عشق است.

    7 _ رابطه جنسی، درد را کاهش می دهد
    به خاطر جریان هورمون اوکسی توسین، اندورفین افزایش و درد کاهش می یابد. بنابراین اگر سر درد ، درد مفصل ، و یا علائم PMS ، پس از رابطه جنسی بهبود پیدا کرد، می توانید از سطح بالای اوکسی توسین تشکر کنید.

    در یک تحقیق منتشر شده در بولتن تجربی زیست شناسی و پزشکی ، 48 نفر داوطلب که در معرض استنشاق بخار اوکسی توسین قرار گرفته بودند و سپس انگشتان خود را خراش داده بودند، آستانه درد آنها بیش از نصف کاهش یافته بود.

    8 _ رابطه جنسی خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد

    محققان استرالیایی در مجله بریتانیایی اورولوژی بین المللی گزارشی را به چاپ رساندند که، انزالهای مکرر به خصوص در مردان 20 ساله، ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات را در مراحل بعدی زندگی کاهش دهد. هنگامی که آنها به دنبال مردان مبتلا به سرطان پروستات و افراد بدون ابتلا بودند، هیچ ارتباطی بین سرطان پروستات ومردانی در سن دهه 30 ، 40 و 50 بودند، پیدا نکردند.

    اما ، آنها دریافتند مردانی که در دهه سن 20، پنج بار یا بیشتر در هفته انزال داشته اند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را بعد از مرحله سوم زندگی، در خود کاهش داده اند.

    تحقیق دیگری که در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده بود، آشکار کرد که انزالهای مکرریعنی 21 بار درماه یا بیشتر در مقایسه با انزالهای مکرر کمتر از چهار تا هفت بار در ماه ، با کم شدن خطر سرطان پروستات در مردان مسن مرتبط است.

    9 _ رابطه جنسی عضلات کف لگن را تحت کشش قرار میدهد

    برای زنان ، انجام چند تمرین ماهیچه لگنی به نام Kegel در هنگام رابطه جنسی، چند مزیت را در بردارد. لذت شما بیشتر میشود، و همچنین این ناحیه تقویت میشود و کمک میکند خطر ابتلا به بی اختیاری در مراحل بعدی زندگی به حداقل برسد.

    برای انجام ورزش ابتدایی Kegel ، ماهیچه های کف لگن خود را منقبض کنید ، آنگونه که برای متوقف کردن جریان ادرار تلاش میکنید. تا سه شماره بشمارید، و سپس رها کنید.

    10 _ رابطه جنسی کمک می کند تا خواب بهتری داشته باشید

    با توجه به تحقیقات، اوکسی توسین منتشر شده در طول ارگاسم نیز خواب آور است. و مدت زمان خواب برای خیلی چیزهای دیگر خوب است ، مانند حفظ یک وزن و فشار خون مناسب. به یک چیزی باید فکر کرد، به خصوص اگر تعجب کرده اید و آن این است که چرا می توانید یک دقیقه فعال باشد و سپس خرناس بکشد.


    منبع:
    ایران سلامت به نقل از سایت webmd.com

  4. 7 کاربر از پست مفید سارا بانو تشکرکرده اند .

    سارا بانو (سه شنبه 01 دی 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 02 مهر 92, 00:43
  2. معرفی ودانلودكتب روانشناسی کاربردی درحوزه تغییرات فردی،خودشناسی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن معرفی کتب روانشناسی
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: دوشنبه 06 دی 89, 14:43
  3. +کسی که دوسش دارید؟یا کسی که دوستون داره؟
    توسط محمدرضا در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: شنبه 31 فروردین 87, 09:08
  4. +کسی که دوسش دارید؟یا کسی که دوستون داره؟
    توسط محمدرضا در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: سه شنبه 02 بهمن 86, 15:25

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.