اگرچه به نظر مي رسد زنان به داشتن لحظات بد مشهورند اما مردان نيز دچار كج خلقي هاي بي دليل مي شوند، كه همين امر معمولاً باعث عدم درك آنچه ما آن را «روشهاي زنانه» مي ناميم مي شود.

احتمالاً فهرست كليشه اي رايج در مورد زنان براي بسياري از آنها تا حدود زيادي عادي قلمداد مي شود در حالي كه مي توان شاهد شكايت مردان در مورد حداقل يكي از آنها بود، خواه در اوج جرو بحث باشد يا به صورت شوخي از طرف دوستان مرد عنوان شود. در اينجا به ذكر مواردي از اين فهرست كليشه اي كه اغلب باعث تغجب مردان مي شود مي پردازيم:

1 – چرا همسرم به من غر مي زند؟

اجازه دهيد كه زن بودن ما بدان معني نيست كه از وظايف خانه داري، خرده فرمايشها و كار بي وقفه در منزل لذت مي بريم. اگر«وظايف روزانه» به طور مساوي تقسيم مي شد اين سؤال نيز به ندرت پيش مي آيد.

2 – چرا همسرم زياد با تلفن صحبت مي كند ؟

اگر شما اسم همسرتان را به «همسر پرچونه» تغيير داده ايد، مطمئناً رابطه ميان آن را مي دانيد. مردان و زنان داراي روشهاي كاملاً متفاوتي در صحبت كردن با تلفن هستند. بيشتر مردان خواه با دوست جديدشان صحبت مي كنند خواه رفيق قديمي شان، مايلند به اصل مطلب بپردازند و با تلاش در به كارگيري واضح ترين كمترين كلمات تماس تلفنشان را تا حد ممكن مفيد سازند.

اما زنان نه تنها داراي دامنه گسترده تري از موضوعات قابل حرف زدن مانند مد، تفريح، زندگي اجتماعي، سلامتي، خانواده و حتي شما هستيد، همچنين مدت رفاقتهاي آنان نيز طولاني تر است.

3 – چرا همسرم غيبت مي كند ؟

نه تنها آنها، اما برخي از زنان با شرمندگي بسيار تا حدودي شامل خود من هم مي شود، نياز دارند از آنچه تمام مدت در اطرافشان اتفاق مي افتد با خبر شوند. الزاماً نه به خاطر فضولي بلكه اين امر بيشتر به خاطر قرار گرفتن در جريان امور مي باشد. بنابراين از آنجايي كه همسر شما در اين امر زياد منظم عمل نمي كند منجر به امري كاملاً خنده دار مي شود.

4 – چرا همسرم نسبت به من حسود است؟

اغلب مردان در درك دلواپسي و حسودي زنان دچار اشتباه مي شوند. دلايل آشكار بسياري براي حسودي زنان وجود دارد: عدم اطمينان او نسبت به شما، تحت كنترل قرار دادن شما و غيره. اما خوشبختانه او به خاطر همكار شما در اداره يا محل كار ناراحت نيست بلكه نگراني او از وقتي است كه شما براي همكارتان صرف مي كنيد.

به هر حال، «حسودي» را مي توان با كمي توجهات عاشقانه پر مهر درمان كرد. براي جبران لحظات از دست رفته با هم به ديدن فيلمي كه كرايه كرده ايد بپردازيد، يا نقشه آخر هفته اي شگفت انگيز را بكشيد. از حسودي او به نفع خودتان استفاده كنيد و مطمئن باشيد ضرر نخواهيد كرد.

5 – چرا به محض ورود من به خانه بلافاصله همسرم بچه را به من مي دهد؟

شكايت كارمندان بسياري را مبني بر تمايل همسران خانه دارشان در دادن بچه به محض ورود آنها به خانه شنيده ام. با اين وجود تا زماني كه مرد تمام روزش را به تنهايي مي گذراند، نه تنها مراقبت از كودك بلكه مرتب كردن خانه، شستشوي لباسها، انجام خرده فرمايشها و آماده كردن شام توسط زن خود عواملي است تا او كاري را كه از همه خسته كننده تر است نشان دهد.

به جاي اينكه شما و همسرتان مرتباً بر سر اين كه چه كسي خسته تر است و چه كسي حق نگهداري بچه را دارد بحث كنيد، يك روز را براي انجام دادن كارهاي منزل مرخصي بگيريد تا همسرتان تمام روزش را در خارج از منزل بگذراند. اين امر مسلماً مايه شگفتي خواهد بود و همسرتان نيز چيزي بيشتر از يك مرخصي نمي خواهد! به خاطر داشته باشيد آنچه را كه حقيقتاً بر سرش جر و بحث مي كرديد تمام شده است. چه كسي مي تواند وقتش را صرف كودك شما كند. آنها آنقدر كوچك و معصومند كه مي توانيد از هر دقيقه بودن با آنها لذت ببريد.

6 – چرا همسرم زياد پول خرج مي كند ؟

ابتدا بايد بگويم مرداني را مي شناسم كه هنگام خريد مانند زنان ولخرج هستند و براي نشان دادن اشتياقشان بلوزها و كتانيهاي ماركدار را با بالاترين قيمت خريداري مي كنند. همچنين به نظر مي رسد خانمها نيز هميشه تعداد زيادي كفش، قرارهاي آرايشگاه و ضرورياتي كه بايد برايشان اسكناس پرداخت شود دارند. اما آنها تنها كساني هستند كه ذخيره پولي خانه را نيز كه شامل پرداخت صورتحساب ها و خريد از فروشگاه مي شود به عهده دارند.

همانطور كه خريد لباس، هداياي مناسبتها و به علاوه پول تو جيبي روزانه به عهده مادرهاست،معمولاً هزينه مدرسه كودكان را نيز تقبل مي كنند. اگر زن در كنار پرداخت قبض برق،تلفن، بيمه و خريد لباس جديد در حراج، 20 هزار تومان نيز خرج كند شوهرش او را مورد تمسخر قرار خواهد داد كه به نظر من كمي غير منصفانه است. بنابراين دفعه بعد همسرتان را كه با بسته هاي زيادي به خانه برگشته مورد مواخذه قرار مي دهيد و اين در حالي است كه تنها دو تا از آن بسته ها براي اوست و بقيه خريد منزل مي باشد. به خاطر اين كه او براي خريد چيزهاي مورد علاقه اش خرج مي كند از كوره در نرود. به علاوه زنان دوست دارند براي ديگران نيز خريد كنند بنابراين شايد يكي از آن بسته ها براي شما باشد.

7 – چرا همسرم با خانواده ام به خصوص مادرم كنار نمي آيد؟

به طور كلي هنگامي كه زنان با خانواده همسرشان ديدار مي كنند بر خلاف بيشتر مردان بسيار نگران رفتارشان هستند و سعي در كنترل آن دارند. با اين وجود مسلماً تنش حاصل از اين رفتار باعث بوجود آمدن اين احساس مي شود كه او چيزي را كه به خانواده شما تعلق دارد از آنها به خصوص مادرتان دور مي كند. اما هنگامي كه شما خانواده او را ملاقات مي كنيد چنين احساسي نخواهيد داشت و تعارض بين شما و پدرزنتان بيشتر ناشي از رفتارهاي غريزي مردانه است.

بدون ترديد بيشتر مردان مايلند دختري را كه پسرشان انتخاب كرده ملاقات كنند و از اين كه شما مردان را به سوي جنس مخالفتان سوق دهند و مسئوليت خودشان را به زن جواني واگذار كنند بي نهايت خوشحال خواهند شد. اما هنوز برخورد اوليه منحصر به فردي بين عشق زندگي شما و عشقهاي ديگر زندگيتان وجود دارد.

كمي منصف باشيم

اگرچه بيشتر سؤآلات شما بدون جواب ماند اما خوشبختانه يكي از مهمترين قسمتهاي اين معما پيچيده براي شوهرتان در جاي اصلي خود قرار گرفت. شايد حل همان تكه از معما باعث از بين رفتن جروبحث،عدم تفاهم يا صدمه زدن به احساس طرفين (به خصوص زنان) شود. دفعه بعد كه در صدد به كار بردن ناسزا به همسرتان شديد يك لحظه فكر كنيد كه چرا زنان اين گونه عمل مي كنند. شايد بيرون آوردن زنان از كيشه هاي خاصي كه براي آنها ساخته ايد به نفع شما باشد و در عوض سعي كنيد بفهميد كه آنها از كجا آمده اند. به علاوه ما زنها مي توانيم در شبهاي باراني بسيار گرم و صميمي باشيم.
به نقل از رنگین کمان