به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 07 بهمن 96 [ 20:19]
    تاریخ عضویت
    1396-4-19
    نوشته ها
    18
    امتیاز
    723
    سطح
    14
    Points: 723, Level: 14
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    19

    تشکرشده 36 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array

    ارتباط رشته تحصیلی با خواستگاری!

    اول از همگی عذرخواهی میکنم من تازه واردم و این مطلب رو چون نتونستم تو انجمن مرتبط ایجاد کنم اینجا وارد کردم.
    من یک سوال از دوستان داشتم البته اول خودمو مختصر معرفی میکنم.من 24 سالمه و رشته تحصیلیم هم پزشکی هست.
    سوالی که دارم راجع به خواستگاریهایی که از من میشه.مثلا همین چند وقت پیش یک خانمی از طریق واسطه معرفی شدند که تاکید زیادی داشتند که دختری بهشون معرفی بشه که "حتما"دندانپزشک یا پزشک باشه.رشته ی پسر خودشون کاملا غیر مرتبط با پزشکی و پیرا پزشکی بود(اینو از اینجهت عنوان کردم که بگم دلیل این تاکید این نبوده که بخوان با همکار ازدواج کنن).حتی اینجوری که من درجریان قرار گرفتم دختری که رشته ای غیر از این داشته باشه بهشون معرفی بشه رد میکنند.
    این حالت یه حس منفی در من به وجود میاره.سوتفاهم نشه من منظورم این نیست که هر کسی لزوما باید بره خواستگاری هم رشته یا همکار خودش!چون واقعا اولویتهای مهمتری تو انتخاب همسر وجود داره.ولی تو برخورد اولیه با این افراد احساس بدی پیدا میکنم.حس میکنم که میخواند یجورایی رو درامد و شغل خانم یه حساب ویژه باز کنند.وگرنه چرا باید اینهمه تاکید باشه که غیر این دو سه رشته نباشه؟!و به خاطر همین در همون مرحله اول که تماس میگیرند رد میکنم
    حالا سوال من اینه که آیا من درست فکر میکنم؟یعنی شما هم بامن هم عقیده اید یا به نظرتون میشه دلیلهای منطقی دیگه ای هم غیر این مورد وجود داشته باشه؟
    ویرایش توسط آناهید. : دوشنبه 19 تیر 96 در ساعت 23:29

  2. کاربر روبرو از پست مفید آناهید. تشکرکرده است .

    Shayeste (سه شنبه 20 تیر 96)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 08 فروردین 03 [ 07:07]
    تاریخ عضویت
    1396-1-29
    نوشته ها
    813
    امتیاز
    25,800
    سطح
    96
    Points: 25,800, Level: 96
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 550
    Overall activity: 94.0%
    دستاوردها:
    SocialOverdriveTagger First ClassVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    2,581

    تشکرشده 2,291 در 742 پست

    Rep Power
    203
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط آناهید. نمایش پست ها
    به نظرتون میشه دلیلهای منطقی دیگه ای هم غیر این مورد وجود داشته باشه؟
    بله میتونه وجود داشته یاشه

    به نظرم چیزی ک منطقی نیست اینه که بدون دیدن و برسی خواستگار رو رد کنیم

    شما در حین اشنایی ممکنه به خیلی چیزهای غیر منطقی برخورد کنید راه مطمئن شدنش

    بررسی و سوال و جواب هوشمندانه است .

    موفق باشید

  4. 3 کاربر از پست مفید الهه زیبایی ها تشکرکرده اند .

    آنیتا123 (سه شنبه 20 تیر 96), شیدا. (سه شنبه 20 تیر 96), غبار غم (چهارشنبه 21 تیر 96)

  5. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 03 دی 96 [ 22:59]
    تاریخ عضویت
    1395-10-26
    نوشته ها
    90
    امتیاز
    2,059
    سطح
    27
    Points: 2,059, Level: 27
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    3 months registered1000 Experience Points
    تشکرها
    61

    تشکرشده 175 در 69 پست

    Rep Power
    0
    Array
    داشتن تحصيلات تو جامعه امروز يك امتياز براى ازدواج هست. بنابراين مطمئن باشيد هر فردى كه به سمت شما مياد حتما يكى از ملاك هاش، رشته تحصيلى شما بوده.

    بعضى ها هستن كه به هنگام انتخاب براى ازدواج چشمشون رو روى همه ملاك هاى فرد ميبندن و فقط به دنبال يك نقطه خاص ميگردن كه اين هم اشتباه محضه. مورد داشتيم آقايى انقدر براش يك رشته تحصيلى خاص مهم بوده كه مادرشو ميفرستاده به دانشكده اون رشته و از هر نوع دخترى با دوسانت آرايش تا محجبه خواستگارى كردن! حالا اينكه چطور ميخوان با قاب مدرك اون خانم زندگى كنن الله اعلم!

    همونطورى كه اين آقاى خواستگار شما چشمشون بسته ست و تمام دخترهاى غيرپزشك رو رد ميكنن و از تمام پزشك ها خواستگارى ميكنن، دليلى وجود نداره شما هم متقابلا بخوايد به دنبال ساير ويژگى هاى مثبتشون بگرديد!
    منظورم اينه كه وقتى ايشون در ازدواج رفتار بالغانه اى ندارن، لزومى نداره شما رفتار بالغانه به خرج بديد و حتما بعد از بررسى جواب بديد. چون نتيجه از الان مشخصه. مگر اينكه آشنايى هاى اوليه در زندگيتون رو داريد ميگذرونيد و به دنبال كسب يك سرى تجربيات باشيد.
    ویرایش توسط Shayeste : سه شنبه 20 تیر 96 در ساعت 12:11

  6. 5 کاربر از پست مفید Shayeste تشکرکرده اند .

    maryam.mim (سه شنبه 20 تیر 96), نادیا-7777 (چهارشنبه 21 تیر 96), بارن (سه شنبه 20 تیر 96), شیدا. (سه شنبه 20 تیر 96), غبار غم (چهارشنبه 21 تیر 96)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 20 بهمن 98 [ 15:04]
    تاریخ عضویت
    1393-11-15
    نوشته ها
    273
    امتیاز
    7,978
    سطح
    60
    Points: 7,978, Level: 60
    Level completed: 14%, Points required for next Level: 172
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsOverdriveVeteran
    تشکرها
    318

    تشکرشده 381 در 176 پست

    Rep Power
    56
    Array
    سلام دوست عزیز

    من اگه جای شما بودم بدون تردید رد می کردم و مثل شما فکر می کردم . در هر صورت نباید منکر حس منفی ای که به آدم می دن شد. در یک صورت به خواستگارم فرصت می دادم اونم وقتی بود که ازش خوشم اومده باشه یعنی قبلش آقا رو دیده باشم یه شناخت نسبی از شخصیت و ظاهرش داشته باشم و بعدش با این حرف هرچند باز هم حس منفی بهم می داد یه فرصت برای خواستگاری می دادم.

    متاسفانه توی این دوره و زمونه آدمای فرصت طلب زیاد شدن و باید ببینی در قبال چیزهایی که ازت انتظار دارن چه چیزی بهت می دن. خانواده همسر من هم به دلیل شغل و درآمدم با ازدواج ما موافقت کردن و اینکه کیس خوبی هستم برای مهاجرت به خارج از کشور بودم. نمی دونی چقدر زیر فشار بودم و اذیت شدم اما خوب همسرم رو دوست داشتم و می شناختمش و این مسائل درون خانوادش بود هر چند تحصیلات و شاغل بودن براش معیار بود اما نه اینکه به هر قیمتی یه رشته خاص با درآمد بالا.

    به فرض شما خدایی نکرده ترم 7 از ادامه منصرف شدید به خاطر سختیهای رشتتون یا اصلا پشیمون شدید خواستید تغییر رشته بدید نباید بتونن مجبورتون کنن چون پزشک می خوان با هر سختی و به هر قیمتی درستون رو ادامه بدین. اونم وقتی که خودشون اون سختیها رو تجربه نکردن یا هیچی ازش نمی دونن.

    این نظرم کارشناسانه نیست اما باورم اینه که زنی که عروس پزشک می خواد یا مردی که دنبال اسم و رسم زنشه مناسب وصلت نیست و نشون از کمبودهایی داره که می خواد به صرف رشته و موقعیت زن یا عروسشون اون خلاهاش رو پر کنن و یه جورایی وصلت با آدمای اهل پز خیلی سخته . چون اصولا یه جور کمال گرایی دارن که اطرافیان رو تحت فشار می ذارن و با پز دادن خلاء هاشون رو پر کنند. این عقیده منه. باهاش برخورد هم داشتم. به خاطر موقعیتم توی سیکل ازدواج افتادم . از یه آینده نسبتا خوب برای امتحان همسرم و خانوادش چشم پوشی کردم و نتیجه اش رو دیدم و خدارو شکر همسرم از امتحان سربلند بیرون اومد هرچند نمره کامل نگرفت ولی خونوادش کاملا مردود شدن. و توی این جریان خیلی ضربه خوردم. پس از تجربه ام برای شما گفتم که شما آگاهانه تر انتخاب کنی.

    در کل به نظرم کار خوبی می کنی و تمرکزت رو بذار روی افرادی که شخصیت و اخلاق براشون مهمتر از موقعیت و درآمدت باشه. همکارم نبود نبود. سنی هم نداری که نگران از دست دادن خواستگار باشی. و اگر فرد مورد نظرت رو پیدا کردی و بهش علاقه مند شدی می تونی توی ساختن زندگیتون بهش کمک کنی. نه کسی که از اول برای موقعیت و درآمدت نقشه کشیده باشه. چون بعدها مشکلات خودش رو به همراه میاره و مهمترینش بی مسئولیتی مرد در قبال زندگیتون و انداختن بار زندگی روی دوش شماست.

    موفق و شاد باشی

  8. 2 کاربر از پست مفید maryam.mim تشکرکرده اند .

    بارن (سه شنبه 20 تیر 96), غبار غم (چهارشنبه 21 تیر 96)

  9. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 07 بهمن 96 [ 20:19]
    تاریخ عضویت
    1396-4-19
    نوشته ها
    18
    امتیاز
    723
    سطح
    14
    Points: 723, Level: 14
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 77
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    19

    تشکرشده 36 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array
    از همه‌ی دوستانی که جواب دادند خیلی ممنونم.راستش فکر میکردم بیشتر از اینها باید منتظر بمونم.الان که پاسخا رو دیدم واقعا خوشحال شدم

    الهه زیبایی های عزیز:من هم میخوام تلاشمو بکنم که غیرمنطقی با قضیه ازدواج برخورد نکنم.در مورد این مثالم من غیر از این دلیل برای رد کردن(که البته مهمم بود برام)دلیل دیگه ای هم داشتم. اما اگر بگید به نظرتون چه دلیلای دیگه ای میتونه وجود داشته باشه و چطوری میتونم به طور غیر مستقیم بفهمم که دلیلشون از اینکارچیه تو خواستگارهای دیگه ام خیلی میتونه برام مفید باشه.

    shayeste عزیز:من هم مثل شما فکر میکنم یعنی اگر این موردو کنار موارد دیگه درنظر بگیرند هیچ اشکالی نداره.تحصیلات و شغل و درآمد از همون مواردیه که هر دو طرف تو همون برخوردای اول درنظر میگیرند و راجع بهش سوال میپرسند.هم به خاطر اهمیتش و هم اینکه اطلاع پیدا کردن راجع بهش خیلی سادست و با چند تا سوال به دست میاد.درصورتیکه اخلاق و خصوصیات فردی رو نمیشه به این راحتیا فهمید.

    مریم عزیز:مرسی که تجربمو در اختیارم گذاشتی.منم همه‌ی نگرانیم اینه که بعد از ازدواج نقش مرد و زن توی زندگی تغییر کنه.من نمیخوام که پولمو بذارم تو حساب خودم و تو زندگی خرج نکنم . کلا از من و تویی تو زندگی مشترک خوشم نمیاد ولی از طرفی هم اصلا دوست ندارم فرضا اگه درآمدم بیشتر باشه این توقع هم ازم بره که باید بیشتر مخارج با من باشه یا هیچی نخوام.
    کلا من که الان یه درآمد دانشجویی بیشتر ندارم اما هر وقت ذهنم به اینجا میرسه که اگر با خواستگاری ازدواج کنم که درآمدش از من کمتر باشه دقیقا مدیریت مالی چجوری میشه ذهنم stop میکنه.شاید چون هیچ الگویی تو این زمینه دوروبرم ندیدم.خودم به این نتیجه رسیدم که مقداریشو برای خودم پس انداز میکنم و در کنارش خیلی هم کار نمیکنم که این اختلاف زیاد نشه.حالا چه قدر این برنامه ریزیهای من بصورت عملی جواب میده نمیدونم:) بعد راستش مشکل من فقط اینا نیست.برای هر خواستگاری که هم رشته نیست حتما همون اول شرایطمو توضیح خواهم داد.اینکه مثلا طرح دارم.ممکنه مجبور شم بخاطرش برم یه شهر دیگه.و..اما بازم فکرشو میکنم میبینم برای اون بنده خدا هم سخت میشه که بخواد همراهیم کنه حتی اگه اولشم قبول کنه و ممکنه بعدا نظرش تغییر کنه..

  10. کاربر روبرو از پست مفید آناهید. تشکرکرده است .

    maryam.mim (سه شنبه 20 تیر 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. من معلم هستم و مرددم ادامه تحصیل بدم یانه؟!
    توسط فرشته اردیبهشت در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: دوشنبه 19 مهر 95, 19:12
  2. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 02 اسفند 93, 12:21
  3. تحصیلات خواستگارم پایین تر از تحصیلات منه
    توسط میترا در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 مهر 91, 00:28
  4. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 تیر 91, 14:33
  5. نداشتن تحصیلات دانشگاهی خواستگارم در ازدواج چقدر تاثیر داره؟
    توسط baran123 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: شنبه 02 اردیبهشت 91, 19:33

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.