به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 خرداد 96 [ 12:52]
    تاریخ عضویت
    1396-3-06
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    47
    سطح
    1
    Points: 47, Level: 1
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 3
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class
    تشکرها
    0
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    قبل خواستگاری به چه نکاتی باید توجه کرد

    9 نکته ای که باید قبل از خواستگاری بدانید

    نامزدی، یکی از هیجان انگیزترین تجربه های زندگی هر شخصی است. اما، در صورتی که همه چیز روال طبیعی خود را طی کند، در کل عمر خود فقط یک بار فرصت دارید نامزد کنید. پس عاقلانه است که مدتی را صرف فکر کردن به این موضوع کنید که آیا واقعا آمادگی دارید رابطه خود با شخص مورد نظر را یک پله ارتقا بدهید یا خیر؟ اگر پاسخ این سوال “بله” است، باید بدانید چگونه از همسر آینده تان خواستگاری کنید تا هیجان زده شود.ایده شات سایت خواندنی

    شریک زندگی تان چه اهدافی در زندگی خود دارد؟

    اگر تا کنون در مورد اهداف زندگی خود با هم صحبت نکرده اید، قطعا زمان آن رسیده که سرعت پیشروی را کم کنید و پیش از آنکه جلوی او زانو بزنید و درخواستتان را مطرح کنید، چیزهای بیشتری در مورد او بدانید. وارد کردن هر چیزی به فضای عاشقانه کار راحتی است .اما واقعیت آن است که همسر شما قرار است در فراز و نشیب های زندگی با شما زندگی کند. بنابراین، اگر در بسیاری از زمینه ها اهداف زندگی تان همتراز نباشد، باید خود را برای یک ازدواج بسیار پیچیده و بغرنج آماده کنید.برای مثال، تعداد زنانی که ترجیح می دهند صاحب فرزند نشوند، هر روز رو به افزایش است. اگر شما بچه می خواهید و همسر آینده تان نمی خواهد، باید در انتخاب خود بیشتر دقت کنید تا این اختلاف بعدا به رنجش خاطر از یکدیگر یا حسرت تبدیل نشود.

    آیا شخص مقابل هم قصد ازدواج دارد؟

    فقط نیمی از بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر ازدواج کرده اند و 30 درصد از افراد 16 سال به بالا، هیچگاه برای ازدواج اقدام نکرده اند.البته بخشی از این وضعیت ناشی از شرایط زندگی و ناسازگاری های موجود است، اما تعداد زیادی از این افراد واقعا نمی خواهند ازدواج کنند. برخی از این افراد دوست دارند تا آخر عمر فقط با یک نفر همخانه باشند. زیرا این کار به طی کردن مراحل قانونی ازدواج نیازی ندارد. پیش از خرید حلقه نامزدی، مطمئن شوید طرف مقابل هم قصد ازدواج دارد.

    آیا می توانید منصفانه بجنگید؟

    همه زوج ها بحث و مشاجره دارند. بعضی ها ادعا می کنند در طی زندگی مشترک چندین و چند ساله شان، هیچ اختلافی پیدا نکرده اند. اما این ادعا نشان دهنده آن است که یا این افراد در مورد تعریف بحث و مشاجره دچار سوء تفاهم شده اند، یا اینکه تمایلی به صداقت کامل در برابر شریک زندگی شان نداشته اند و مدام چیزهایی را از هم پنهان می کردند تا مشاجره ای شکل نگیرد.با این همه، صداقت کامل مستلزم آن است که به شریک زندگی تان اجازه دهید بداند چه چیزهایی شما را ناراحت می کنند. صحبت در مورد این موضوع ممکن است به مشاجره کشیده شود. مشاوران خانواده معتقدند وجود این بحث و مشاجره ها نه تنها طبیعی است، بلکه یک راه سالم برای جلوگیری از درگیری می باشد.البته برای دستیابی به این اثر، باید خود را متعهد کنید که در طی مشاجره ها جانب انصاف را رعایت کنید. یعنی هیچ گاه نباید در طی مشاجره به دنبال برنده شدن یا حمله به شخص مقابل باشید. در بحث ها به هیچ وجه از قید های مطلقی مثل “تو همیشه” یا “تو هرگز” استفاده نکنید. !واقعیت آن است که بسیار به ندرت پیش می آید شخصی همیشه یک کار خاص را انجام دهد یا هرگز آن را انجام ندهد. پس بیان این قید ها در حین دعوا، بسیار مضر است و وضعیت را بدتر می کند.

    در مورد حلقه ها چیزی می دانید؟

    اگر معلوم شد که اهداف زندگی شما و شخص مقابلتان همتراز است، شخص مقابل هم قصد ازدواج دارد، و می دانید که چگونه در حین بحث و مشاجره منصفانه عمل کنید، زمان آن رسیده که به خرید حلقه فکر کنید. این کار در نگاه اول یک فرآیند ساده و راحت به نظر می رسد.چون ظاهرا فقط کافی است که به اندازه کافی است بودجه مناسب داشته باشید و یک حلقه زیبا پیدا کنید. اما چند نکته مهم در مورد الماس ها وجود دارد که اگر آنها را بدانید، در خرید یک حلقه عالی به شما کمک خواهد کرد. یادتان باشد که درجه بندی الماس ها دقیق نیست.افرادی که الماسها را برش می دهند، وزن آن را روی قسمت های نامطلوبی سوار می کنند تا بلکه وزنش یک قیراط بیشتر شود. پس پیش از رفتن به خرید، در مورد این موضوع تحقیق کنید تا بیش از اندازه خرج روی دستتان نگذارد.

    شریک زندگی تان چه نوع حلقه ای می خواهد؟

    تفاوتی ندارد از یک مرد خواستگاری می کنید یا از یک زن؛ در هر صورت لازم است قبل از خرید حلقه بدانید او چه نوع حلقه ای می خواهد. اگر نامزد آینده تان الماس را نمی پسندد و یاقوت را ترجیح می دهد، با تقدیم کردن یک حلقه الماس فوق العاده هم نمی توانید جواب مثبت بگیرید.راههای زیادی برای شناخت سلیقه آنها وجود دارد. همچنین می توانید با بهترین دوست آنها در این مورد صحبت و مشورت کنید. یا، اگر با شخص مورد نظر راحت در مورد احتمال نامزدی یا نامزد شدن صحبت می کنید، می توانید در مورد سبک حلقه ای که ترجیح می دهد هم مستقیما از او سوال کنید.


    طرف مقابل چه نوع خواستگاری را بیشتر دوست دارد؟

    خواستگاری به روش flash mob (جمع شدن گروهی از افراد و رقصیدن آنها در یک مکان عمومی) این روزها به روش رایج خواستگاری تبدیل شده است، اما این بدان معنا نیست که این روش در هر موقعیتی بهترین انتخاب است.دقت کنید شیوه خواستگاری تان را متناسب با نیازهای طرف مقابل طراحی کنید. استفاده از حداقل یکی از جنبه های مشترک رابطه تان هم می تواند ایده خوبی باشد. مثلا، اگر هر دو به مطالعه علاقه دارید، می توانید حلقه نامزدی را روی نشانگر کتاب بگذارید و از او دعوت کنید با هم بروید زیر یک درخت و آن کتاب را بخوانید. این کار باعث می شود محیطی زیبا و عاشقانه بسازید و همچنین به کاری که هر دو از آن لذت می برید، افتخار کنید.

    آیا برای ازدواج کردن استطاعت مالی دارید؟

    امروزه هزینه ازدواج در ایالات متحده، به طور متوسط 26.645 دلار است. این رقم هر سال بیشتر می شود. البته می توان با هزینه خیلی کمتر هم جشن عروسی را برگزار کرد، اما بهتر از این موضوع را هم در نظر بگیرید که آیا می توانید در طی یک یا دو سال آینده بودجه مناسبی برای جشن تان جمع کنید یا خیر اکثر زوج ها، تا 18 ماه بعد از نامزدی خود ازدواج می کنند. اگر در این مدت نمی توانید بودجه لازم برای عروسی را تهیه کنید، بهتر است یا نامزدی را به تعویق بیاندازید یا از اول بگویید که ممکن است دوره نامزدی بیشتر از حد معمول طول بکشد.همسر آینده شما فردی سنتی است یا مدرن؟

    یک چیز دیگر که باید قبل از خواستگاری بدانید، آن است که آیا او قائل به خواستگاری به شیوه سنتی است یا خیر؟ اگر شیوه سنتی را ترجیح می دهد، باید قبل از پا پیش گذاشتن از پدر او اجازه بگیرید. شاید لازم باشد از پدر او بخواهید که درخواست ازدواج شما را به دخترش اطلاع دهد. اگر همین حالا پاسخ این سوالات را پیدا کنید، از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری کرده اید.


    آیا هر دو برای نامزدی آمادگی دارید؟

    ممکن است شریک عاطفی شما ازدواج را به آینده موکول کرده باشد، اما آیا مطمئن هستید که الان برای نامزدی آمادگی دارد؟ تحقیقات نشان داده اند حدود 25 درصد از زنان، درخواست ازدواج را رد می کنند. 12 درصد از آنها، حداقل به سه درخواست در سه زمان مختلف پاسخ منفی داده اند.این آمار سرسام آور است. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث شده این زنان “بله” نگویند. یکی از آن دلایل، نارضایتی از شیوه خواستگاری طرف مقابل است. حتما قبل از خواستگاری مطمئن شوید شخص مقابل آمادگی نامزدی را دارد. همچنین، همان طور که قبل از این نیز گفتیم، اهمیت خود خواستگاری (و شیوه برگزاری آن ) را دست کم نگیرید. خواستگاری کردن، یکی از بزرگترین تصمیم های زندگی است.پیش از آنکه پا پیش بگذارید، مطمئن شوید در رابطه شما با شخص مورد نظر همه نشانه های لازم برای شکل گیری یک زندگی مشترک، مشهود است. با رعایت نکاتی که ذکر کردیم، هر زمان تصمیم بگیرید از فرد مورد علاقه تان خواستگاری کنید، می توانید از کل جریان خرید حلقه و برنامه ریزی برای مراسم خواستگاری لذت ببرید!

  2. کاربر روبرو از پست مفید ehsan_f1230 تشکرکرده است .

    جوادیان (شنبه 06 خرداد 96)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. همسرم متوجه ناراحتی هایم نمی شود
    توسط maalihh در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 31 خرداد 94, 10:26
  2. دلم می خواد از این کثافتی که توشم بیام بیرون؛ اما ارادم صفره!!!
    توسط کاربر عادی در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 32
    آخرين نوشته: یکشنبه 01 بهمن 91, 00:37
  3. وقتی رابطه فرق مورد علاقم رو متوجه شدم
    توسط mgh_ashi در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: سه شنبه 26 دی 91, 16:33
  4. پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: یکشنبه 07 خرداد 91, 22:27

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1402 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:45 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.