به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 96 [ 08:04]
    تاریخ عضویت
    1395-12-04
    نوشته ها
    231
    امتیاز
    4,294
    سطح
    41
    Points: 4,294, Level: 41
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 56
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsOverdriveTagger First Class3 months registered
    تشکرها
    141

    تشکرشده 512 در 186 پست

    Rep Power
    56
    Array

    New اخلاق و اعتقادات و جهان سومی ها!!!اشتباه پشت اشتباه

    سلام
    چند روز پیش زمانی که چند پیج رو در اینترنت بررسی میکردم دیدم در سه دهه از نسل ها کم کم داریم به سقوط اخلاقی، اعتقادی و ... میرسیم.. پیج هایی با ادمین هایی دچار اختلالات روانی و کاربرانی سرگشته و ناآگاه. از وقتی به یاد دارم همیشه بعضی از مردم ناراضی بودن، به اینکه چرا خارج نمیتونن برن، چرا توی جهان سوم زندگی میکنن.. اون جهان اولیا خیلی پیشرفتن و از این دست مسایل...
    وقتی با خودم فکر میکردم دیدم اگر در دنیا برخی کشورها بسیار پیشرفته هستن دلایلی داره که از دید خیلی از ماها مخفی مونده، ما عادت کردیم تنها به دستاوردها و زرق و برق هاشون نگاه کنیم، اما پشت صحنه اتفاقی دیگر در حال جریان هست.
    اون کشورها مردمی دقیقا مثل ما هستند ولی با شرایط فرهنگی و جغرافیایی خودشون... اما یاد گرفتن که چطور زندگی کنن و چطور دنیا رو در دست داشته باشن.
    در کشورهای اونها هنرمندان خیلی محبوبن چون حرفی برای گفتن دارن، ورزشکاران، دانشمندان و غیره هم همینطور... اما حتی یک روز شبیه ما زندگی نکردن.!
    ما از روزی که بدنیا اومدیم بیشترمون در شرایط دینی و فرهنگی نسبتا مشاهبی قرار داشتیم، حتی اگر خانواده هم نتونسته اینا رو بما انتقال بده خودمون از محیط های آموزشی و اجتماعی کسبشون کردیم و باهاشون بزرگ شدیم. انقدری که یک کشور اروپایی در زمینه های مختلف خیلی راحت بوده ما با تعلیم و آموزش موارد اخلاقی و دینی رشد کردیم اما چه اتفاقی رخ داده که اعتقادات و اخلاق رنگ باختن؟
    هم در دین و هم در اخلاق به بهترین چیزها توصیه شدیم به تلاش و کوشش و پیشرفت.... و اما براستی از چه چیزی تبعیت میکنیم؟ اگر از اروپا هست پس چرا حتی شبیه اونها نیستیم؟ خب شاید پاسخ سؤال اینجاست؛
    اگر بخوایم شرایط اقتصادی و جذب استعداد و غیره رو فعلا کنار بگذاریم ... بر میگردیم به خودمون که مردمیم و جامعه رو تشکیل میدیم.. چرا در یک کشور اروپایی یک معلول به نام استیون هاوکینگ بزرگ شمرده میشه و در کشور من کف پای یک زن هفده هزار لایک میخوره؟ آیا این سقوط اخلاقی و فرهنگی و اعتقادی نیست؟ چرا برای ما علم بی ارزش و عریانی خانم فلانی در پیجش مهم شده؟ پیجی با یک، دو ، سه ، چهار ... میلیون فالور ....» دلیل فالو: هنرمند(نیست)چهره علمی(نیست)/ چهره فرهنگی(نیست)/ دلیل فالو لایک و ... عریانی ! دعوت میکنم پیج پروفسور سمیعی رو ببینید، ایشون از مفاخر علمی و پزشکی هستن اما ... در همون اروپا اخلاق یعنی من در مکان عمومی سیگار نکشم، بوق نزنم ، آب دهنمو رو زمین نریزم و به مردم بی احترامی نکنم و دین یعنی هموطنمو برای اعتقادات مذهبیش مسخره نکنم و اگر همه مسیحی هستیم احترام بگذاریم نه در اینجا بگم فلانی تو در هزار و چهارصد سال پیش موندی و بیام از قرآن غلط بگیرم !
    دلیل انتخاب های ناآگانه و شمار لایک های ذهنی و عملی خیلی از مردم ما کمبود امکانات و نداشتن شرایط ازدواج نیست، شما اگر گناه میکنی در نهان بکن! اما وقتی میای و بی پروا این افراد بیهوده رو بها میدی و لایک میکنی و بزرگشون میکنی.. پس مشکل تو از ناآگاهی و شخصیت تو هست. چطور میشه جامعه ای با عده ی زیادی از افراد ناآگاه و سرگشته بتونه به جهان اولی ها برسه؟‌دیگران مثل ما نیستن و دین خودشونو دارن اما چقدر مقید و پایبندن... هنوز که هنوزه دست از عقایدشون بر نداشتن و مثلا در یکی از معابد دنیا سالانه چند صد نفر زیر دست و پا و ازدحام جمعیت کشته میشن... با حفظ اخلاق و اعتقادات و ارزش هاشون زندگی میکنن...همینم اونا رو بالا میکشه.
    در کشور هند دیروز نشان داد که طلاق بینشون بی معنیه و زوجها زندگی خوبی دارن. این همون اخلاق و اعتقاده که یک جامعه رو بالا میکشه و کم کم موفقش میکنه... ما ماهانه چقدر آمار طلاق داریم؟‌چقدر از این آمار بدلیل خیانت و روابط اینترنتی و خیابانی هست؟ دلیل اعتقادات ضعیف و پایبند نبودن به اخلاق! چقدر از پیج ها و کانال ها به کارای غیر فرهنگی و غیر اخلاقی و مخرب میپردازن؟ و چقدر از آدمها به دانش و ترقی و رشد فکر میکنن، به هنری سالم، فرهنگی سالم...
    وقتی جامعه ای سالم باشه افرادش به داشته های خوب بها میدن، خوب ها رو بالا میکشن نه خاله فلانی و آقای فلانی... نه کسانی که در پیشبرد یک جامعه نقش منفی دارن. کدام کشور بواسطه پلنگ ها و داف ها اندام های جراحی شده و پارتی و تجمل گرایی در سطح دنیا رشد کرده و تونسته قدرت نمایی کنه؟ کشور ما هم جهان اولی هست اگر فکرمون از روشنفکری های تاریخ انقضا گذشته به فکرهای پیشبردی نزدیک تر کنیم و این در گرو بها دادن به اخلاق و اعتقادات و متمرکز شدن به دانش و فهم هست.
    کشوری در نظر مردم دنیا جهان اولی هست که ماهواره هاش در مدار زمینن و سالانه میلیاردها دلار صرف پرتاب فضا پیما و کاوشگر میکنن، سی و پنج میلیون دلار دوربین برای رصدتهیه میکنن، داروی ضد سرطان و بیماریهای دیگر رو میسازن و اونو به کشورای دیگه میلیاردها دلار میفروشن .... کشوری که از نبوغ افراد بهره میبرن و به شخصیت های علمی بها میدن... حالا در کنارش آدمهای شاد و هنرمند و حتی عریان دارن ... ولی میفهمن به کی و چی بها بدن!

    .
    ویرایش توسط yarmehrban : چهارشنبه 23 فروردین 96 در ساعت 09:53


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. سوژه‌ای به شیرینی چند همسری!
    توسط lord.hamed در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 24 دی 92, 23:02
  2. سوژه خنده های ایرانی (عکس )
    توسط کنجکاو در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 38
    آخرين نوشته: چهارشنبه 06 دی 91, 12:16
  3. +عمل به آداب و رسوم کدام طرف؟
    توسط فانوس80 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 25 بهمن 88, 15:03
  4. آداب و رسوم ازدواج در تهران قديم
    توسط کنجکاو در انجمن سایر مقالات ازدواج
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: شنبه 05 اردیبهشت 88, 17:12
  5. گفتار سوم - شناخت خود و حقوق خود
    توسط آرمانخواه در انجمن حقوق ما...
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: شنبه 01 تیر 87, 13:49

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:12 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.