به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 25
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 خرداد 97 [ 10:51]
    تاریخ عضویت
    1392-9-10
    نوشته ها
    79
    امتیاز
    4,906
    سطح
    44
    Points: 4,906, Level: 44
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 44
    Overall activity: 48.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    122

    تشکرشده 156 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array

    همسرم ازم میخواد مهریه ام و ببخشم

    سلام. ما 6 ساله ازدواج کرده ایم و یه بچه 10 ماهه داریم. همدیگه رو دوست داریم و اغلب اوقات باهم خوبیم.
    دیشب با همسرم خرید رفته بودیم که سر یه قضیه خیلی کوچک که بخاطر خستگی هردومون بود یکم بحثمون شد. اصلا فک نمیکردم قضیه انقد بزرگ بشه.
    اما از صبح همسرم دایم داره بد و بیراه میگه با اس ام اس و من و متهم میکنه به اینکه بخاطر پول باهاش زندگی میکنم. در صورتیکه همسرم وضع مالی متوسطی داره و کارمنده. منم در حد توانش ازش درخواست میکنم همیشه. که انصافا اونم هیچ وقت کم نمیزاره برای زندگیمون. اما هیچ وقت سر مسایل مالی با هم دعوا نکرده ایم. امروز به من گفت برای اینکه ثابت کنی منو به خاطر پول نمیخوای مهریه ا و ببخش. احساس میکنم این قضیه رو بهونه کرده واسه این کار
    توضیح اینکه مهریه ام 1000 سکه است و در مقابلش من هیچکدوم از حق و حقوق رو ندارم و همه چیز به نام همسرمه و همسرم کسی نیست دارایی به نام زن بزنه
    در ضمن با اینکه 90 درصد مواقع خیلی باهم خوبیم و حتی مثل روزای اول به هم ابراز عشق و علاقه میکنیم، اما با کوچکترین مشکلی همسرم حرف از طلاق میزنه. یکی دوبار هم گفت به خاطر مهریه است که ظلاقت نمیدم. در صورتیکه بهش گفتم اگه نمیخوای زندگی کنی من ازت مهریه نمیگیرم.
    خلاصه این مهریه برای من جنبه پشتوانه داره و به هیچ وجه نمیخوام ببخشمش. اما نمیدونم چه جوابی به همسرم بدم تا الان با وجود عصبانیت زیاد کار احمقانه ای نکنه و عصبانی تر نشه
    ممنون میشم زودتر جوابمو بدید

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 02 شهریور 95 [ 17:17]
    تاریخ عضویت
    1395-5-10
    نوشته ها
    9
    امتیاز
    137
    سطح
    2
    Points: 137, Level: 2
    Level completed: 74%, Points required for next Level: 13
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    7 days registeredTagger Second Class100 Experience Points
    تشکرها
    8
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array
    با سلام دوست عزیز احتمالا همسرتون میخواد شمارو امتحان و کنه ببینه مزه ی دهنتون چیه که راجبه ببخشش مهریه باهتون صحبت میکنه میخواد بدونه شما چقدر به این چیزا بها میدید حرفو پیش بکشه ببینه شما چی میگین ....شما بهش اطمینان خاطر بدید که همچین چیزی نیست و بگید که زندگیتونو دوست دارید و همسرتونو بخاطر خودش فقط میخوایدش نه مسائل مادی...الان با وجود طفل معصوم بچه ی ده ماهتون اصلا نزارید این بحثا پیش بیاد اخه گناه اون چیه به نظر من شما باید قضییه رو برای همیشه با سیاست زنانتون جمعش کنید مردا تو عصبانیت همیشه ممکنه حرف از جدایی بزنن اما حرف باد هواست ....این که میگید 90 درصد با هم خوبید پس نشون میده ریشه ی این عشق عمیقه پس به این راحتیا خرابش نکنید ........

  3. کاربر روبرو از پست مفید liyana تشکرکرده است .

    اسما@ (چهارشنبه 27 مرداد 95)

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 04 مهر 02 [ 02:24]
    تاریخ عضویت
    1395-4-03
    نوشته ها
    57
    امتیاز
    6,162
    سطح
    51
    Points: 6,162, Level: 51
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 188
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    20

    تشکرشده 92 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خلاصه این مهریه برای من جنبه پشتوانه داره و به هیچ وجه نمیخوام ببخشمش. اما نمیدونم چه جوابی به همسرم بدم تا الان با وجود عصبانیت زیاد کار احمقانه ای نکنه و عصبانی تر نشه
    با سلام و درود
    متاسفانه طرز تفکر صحیحی در مورد مهریه ندارید. باید بدونید مهریه به هیچ وجه پشتوانه ای برای زندگی شما نیست و مهریه سنگینی که شما در نظر گرفتید و به همسرتون تحمیل کردید هیچ تضمینی به شما برای یک زندگی مطمئن حتی از لحاظ مالی نخواهد داد.
    جالب است که قانون مهریه قانون اسلام است اما مقداری که امروز برای آن در نظر گرفته میشود کاملا خلاف آنچیزی است که در اسلام و فرهنگ اسلامی توصیه شده. از جمله اینکه مهریه نباید خارج از توان فرد باشد و فرد میبایست در زمان عقد توان پرداخت مهریه را داشته باشد. ده ها حدیث دیگر نیز در این باره وجود دارد و از جمله سخن حضرت علی که فرموده اند: مهریه را سنگین نگیرید که مهر را از بین میبرد.
    از منظر حقوقی نیز کافی است با یک حقوقدان مشورت کنید تا بدانید قانون کشور اکنون چگونه در مورد مهریه اعمال میشود. مسلما نتیجه ای که میگیرید این است که روی مهریه نمیتوان به عنوان پشتوانه حساب کرد مگر آنکه شوهر فوت کند.

    توضیح اینکه مهریه ام 1000 سکه است و در مقابلش من هیچکدوم از حق و حقوق رو ندارم و همه چیز به نام همسرمه و همسرم کسی نیست دارایی به نام زن بزنه
    کاملا طبیعیه. شما از دید خودتون مساله رو نگاه میکنید ولی شما همسرتون رو در ابتدای زندگی زیر یک دین و بدهی بزرگ بردید. همسر شما در هر حال همواره به شما 1000 سکه طلا به نرخ روز مقروض هستند. مسلما در مسائل مالی بیشتر از اینکه شما در ذهن همسرتون به دیده همسری بیایید که نیاز به پشتوانه مالی داره به عنوان همسری هستید که شوهر شما خودش رو بهش مقروض میدونه لذا مسلما هیچ بخشی از اموالش رو زندگی با شما سهیم نمیشه و این طبیعیه. مهریه نه معیار خوشبختی شما در زندگی است و نه معیار ارزش شما نزد همسرتان. بلکه مهریه سنگین فقط یک ناهنجاری و فعل ناپسند است که امروزه متاسفانه در ازدواج ها باب شده است و چه بسیار ازدواج هایی که بر سر همین موضوع مهر به هم خورده.

    بخشش مهریه در مورد شما با مهریه ای که دارید بسیار پسندیده است. چرا که شما نیز به عنوان فردی از افراد جامعه در فرهنگ سازی این مساله در ازدواج سهیم هستید. اما لازم نیست همه مهر خود را ببخشید. یک مقدار مناسب مثلا 110 سکه را نگه داشته و مابقی را ببخشید. اگر این مساله فکر همسر شما را آزرده ساخته بهتر است اینگونه نسبت به رفع آن اقدام کنید و با رساندن مهریه خود به حدی معقول ایشان را نیز از نگرانی درآوردید.
    برای یک لحظه هم که شده جای خودتون رو با همسرتون عوض کنید. و فکر کنید شوهر شما از شما 1000 سکه طلا به صورت عندالمطالبه میخواستند. چه احساسی دارید. چه دلیل وجود داره که دو نفر که قصد زندگی کنار هم دارند طرف مقابل را زیر چنین دین سنگینی ببرند ؟

    خلاصه این مهریه برای من جنبه پشتوانه داره و به هیچ وجه نمیخوام ببخشمش.
    پشتوانه زوجین در زندگی مشترک چیزی نیست جز لطف خدا، عشق و محبت، اعتماد، احترام و فداکاری. چه بسیار زندگی هایی که با مهریه هایی سنگین تر شما ناکام مانده اند و جز یک عمر تلخی و سردی برای طرفین باقی نگذاشته اند. این صحبت ها به این معنی نیست که هر زندگی که با مهریه کم آغاز شود به کامیابی و سرانجام میرسد. خیر. اما از آنجا که اینگونه از مهریه به عنوان پشتوانه یاد میکنید این مطالب را که حاصل تجربیات سالیان بسیار در آسیب شناسی روابط خانواده است نوشتم تا بدانید در اشتباهید.
    از این پس به جای نام psychologist با نام زندگی بهتر به فعالیت ادامه میدم.
    ویرایش توسط زندگی بهتر : دوشنبه 25 مرداد 95 در ساعت 17:46

  5. 4 کاربر از پست مفید زندگی بهتر تشکرکرده اند .

    setare_000 (چهارشنبه 27 مرداد 95), ناهیدگل (سه شنبه 26 مرداد 95), مهرسا مامان (چهارشنبه 27 مرداد 95), باغبان (دوشنبه 25 مرداد 95)

  6. #4
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 فروردین 03 [ 23:50]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,163
    امتیاز
    89,976
    سطح
    100
    Points: 89,976, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.3%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    7,784

    تشکرشده 6,821 در 2,406 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط S.H.I.D.E.H نمایش پست ها

    این مهریه برای من جنبه پشتوانه داره و به هیچ وجه نمیخوام ببخشمش. اما نمیدونم چه جوابی به همسرم بدم تا الان با وجود عصبانیت زیاد کار احمقانه ای نکنه و عصبانی تر نشه
    ممنون میشم زودتر جوابمو بدید

    سلام

    گفتنی ها را دوست عزیزمون آقای زندگی بهتر بیان کردند .


    باید با همسرتان مذاکره کنید نه جدال !

    همسرتون چقدر انتظار کاهش را داره ؟


    به نظرم مقداری که مثلا آقای زندگی بهتر فرمودند مثلا 110 تا را عند المطالبه کنید و مقداریش هم عندالاستطاعه !


    خانم ها تو را خدا رحم کنید!

    ممنون.


    ویرایش توسط باغبان : دوشنبه 25 مرداد 95 در ساعت 18:06

  7. 3 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), مهرسا مامان (چهارشنبه 27 مرداد 95), زندگی بهتر (دوشنبه 25 مرداد 95)

  8. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 29 بهمن 01 [ 12:00]
    تاریخ عضویت
    1391-12-24
    نوشته ها
    1,690
    امتیاز
    42,348
    سطح
    100
    Points: 42,348, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteranOverdrive25000 Experience Points
    تشکرها
    6,932

    تشکرشده 6,903 در 1,648 پست

    Rep Power
    348
    Array
    سلام

    اول از هرچیز سعی کن آرامش و متانت خودت رو حفظ کنی و تحت تاثیر تنش ها و هیجانات همسرت قرار نگیری. مسیج بازی هم نکن.

    ما هر پاسخی که بخوایم به شما بدیم، طبیعتا متکی بر تحلیل علل و عوامل رفتار و خواسته همسرت هست، اما هیچکس بدون بررسی جزئیات زندگی و شخصیت های شما دو نفر نمی تونه تحلیل درستی داشته باشه. پست هایی که اینجا گذاشته می شن (چه در تاپیک شما و چه تاپیک های دیگه) ممکنه نه تنها آبی بر آتش نباشند، بلکه هیزم یا حتی بنزین باشن. بنابراین مسائل جدی رو نباید براساس چنین سایت هایی بصورت غیرحضوری حل کرد. به فکر باش که حضورا به مشاور خانواده مراجعه کنی.

    من احتمالاتی که خودم می دم رو می نویسم، شاید اصل قضیه چیزی غیر از همه اینها باشه.

    یک. مطرح کردن مهریه می تونه یه خشم یا آزردگی تغییر شکل یافته باشه. همسرت بخواد با تلگنر زدن به موضوعی که می دونه شما رو اذیت می کنه، خشمش رو خالی کنه. در این صورت اگه شما (با بخشیدن مهریه) این بهانه یا دستاویز رو ازش بگیری، احتمالا بعد از مدت عصبانی تر می شه و می گرده یه بهانه دیگه پیدا می کنه.

    دو. می تونه نشانه ای از این باشه که داره بصورت جدی به جدایی فکر می کنه.

    تحلیل های مختلفی می شه از این موضوع داشت. اما در هر صورت شما باید یه بازبینی جدی روی زندگیت داشته باشی و ببینی چه چیزهایی زمینه ساز نارضایتی همسرت و خودت شدن. این به این معنا نیست که صرفا ببینی چی برای همسرت کم گذاشتی و اونا رو انجام بدی، ممکنه یه چیزهایی رو برای خودت هم کم گذاشتی و نارضایتی خودت به همسرت منعکس می شه.

    قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود... سرچشمه این قطره ها رو پیدا کن انگار داره سیل می شه...

    با کمک یه مشاور خانواده خوب یه بررسی جامع روی همه چی داشته باش.

    اما پیشنهاد من برای الانت:

    مثل یه زن (نه مرد) با این موضوع برخورد کن. تو فقط این دو راه رو در پیش رو نداری: اینکه مهریه رو ببخشی یا اینکه دلایل معقولی برای نبخشیدن بیاری. این ها بعلاوه ی خشمگین شدن و دعوا کردن، راهکارهای تقریبا مردانه هستند.

    شاید طبیعی ترین واکنشت بعنوان یه زن این باشه که دلشکسته بشی، گریه کنی، و سکوت... تا زمانیکه بیاد از دلت در بیاره.

    اینطور که من می بینم این مسئله سر یه عصبانیت مطرح شده، بنابراین اصلا نیاز نیست جدیش کنی. زنانه ردش کن.

    و گذشته از اینها. بخشش یعنی )بخشش( دیگه. کسی نمی تونه به این روش از شما بخواد که چیزی رو ببخشید. حتی اگه از دادنش پشیمون شده باشه. یعنی من این لپ تاپم رو به حق یا ناحق که به شما بدم، بعدش نمی تونم به دعوا ازت بخوام که به من برگردونی.

    اما از طرفی شما اصلا روی مهریه حساب پشتوانه نکن. پشتوانه زندگی ما فقط و فقط درستکاریه. وقتی عقل و درایتت رو به کار گرفتی و تحت هر شرایطی سعی کردی کار درست رو انجام بدی، اونوقت با هر موفقیت یا شکستی که مواجه بشی، پشتوانه محکمی داری.

    مراقب خودت، همسرت، و کوچولوت باش. موفق باشی.

    هر اتفاق بدی، یه اتفاق خوبه...



  9. 2 کاربر از پست مفید میشل تشکرکرده اند .

    فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), مهرسا مامان (چهارشنبه 27 مرداد 95)

  10. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,682

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    223
    Array
    سلام
    به نظر من بحثی از این موضوع نکن
    نیازی نیست این حرف شوهرت رو جدی بگیری

    فعلا در کوچه علی چپ حضور داشته باش

    ولی قابل توجه آقایون میگم در جامعه ای که حق محل زندگی و حق طلاق و حق حضانت فرزند همه شون با مرد هست نمیشه مهریه رو بخشید

    درسته که شما هیچ موقع مهریه 1000 سکه ای رو نخواهی گرفت ولی شاید لازم بشه یکی از اون حقوق رو یه موقع به جاش بگیری
    انسان جایز الخطاست
    ممکن هست یک مرد دچار لغزشی بشه یا هزار جور رویداد توی زندگی پیش بیاد

    اگر هم تمایل به بخشیدن مهریه داشتی نهایتا نصفش رو ببخش
    این نظر شخصی من بود

    البته نظر کاربر میشل رو هم در مورد کشف منشا ناراحتی و آزردگی همسرت جدی بگیر
    پرواز کن آنگونه که می خواهی
    وگرنه پروازت می دهند آنگونه که می خواهند

  11. کاربر روبرو از پست مفید فکور تشکرکرده است .

    بارن (سه شنبه 26 مرداد 95)

  12. #7
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 فروردین 03 [ 23:50]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,163
    امتیاز
    89,976
    سطح
    100
    Points: 89,976, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.3%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    7,784

    تشکرشده 6,821 در 2,406 پست

    Rep Power
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط فکور نمایش پست ها

    سلام


    ولی قابل توجه آقایون میگم در جامعه ای که حق محل زندگی و حق طلاق و حق حضانت فرزند همه شون با مرد هست نمیشه مهریه رو بخشید

    درسته که شما هیچ موقع مهریه 1000 سکه ای رو نخواهی گرفت ولی شاید لازم بشه یکی از اون حقوق رو یه موقع به جاش بگیری
    انسان جایز الخطاست

    ممکن هست یک مرد دچار لغزشی بشه یا هزار جور رویداد توی زندگی پیش بیاد



    سلام


    حرف شما درسته

    ولی :


    امکان داره زن هم خطایی کنه و مهریه را بذاره اجرا !!!!

    متاسفانه زیاده از این چیزها


    انسانها ازدواج می کنند که به آرامش برسند نه که آرامش خودشون از هم دور کنند !!!

    ما نمگیم همه را ببخش - ما میگیم با مذاکره باید جلو پیش بره گه نشه مثلا یه اتفاق بیافته هم مرد خطا بره و هم زن !!!!

    یعنی مرد باید اینقدر باهوش باشه برای خودش یه راه فرار بذاره
    زن هم همین طور !
    این یعنی مذاکره !


    ما میگیم زن باید با سیاست حرف خودش را بزند نه جدال !
    مرد هم همین طور
    که باید نمرین کنیم .

    عند المطالبه و عندالاستطاعه ! برای همین هست !



    متاسفانه من زیاد مشاهده کردم

    ممنون .

    موفق باشید .


    ویرایش توسط باغبان : سه شنبه 26 مرداد 95 در ساعت 14:54

  13. 2 کاربر از پست مفید باغبان تشکرکرده اند .

    فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), زندگی بهتر (سه شنبه 26 مرداد 95)

  14. #8
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 خرداد 97 [ 10:51]
    تاریخ عضویت
    1392-9-10
    نوشته ها
    79
    امتیاز
    4,906
    سطح
    44
    Points: 4,906, Level: 44
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 44
    Overall activity: 48.0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsTagger First ClassVeteran
    تشکرها
    122

    تشکرشده 156 در 48 پست

    Rep Power
    0
    Array
    ممنون از همه، اما نظر میشل و فکور عزیز خیلی به واقعیت زندگی من نزدیکتره ما واقعا 90 درصد مواقع با هم خوبیم.مثلا از ابتدای سال تا به حال فقط 3 بار باهم دعوا داشتیم که دوبارش بخاطر خانواده ها بوده. وگرنه بقیع مواقع کاملا با هم خوب و مهربونیم. اما شوهر من متاسفانه توی هر دعوا کل روزاهای خوب و تفاهماتمون و ندید میگیره و کلا دیدش به زندگیمون منفی میشه. تو هر دعوا حرف از جدایی میزنه. با این تفکر من چظور میتونم با اظمینان مهریه رو ببخشم. آیا امکان نداره در صورت بخشش من تو اولین دعوای پیش آمده با خیال راحت بره دادخواست ظلاق بده. با توجه به اینکه چندین سال پیش هم همسرم یک ارتباط کوتاه با زن دیگه ای برقرار کرده بود و مشکلاتی هم سر این قضیه داشتیم. من میترسم باز پای شخص دیگه ای در میان باشه و میخواد اینظوری خیالش لز بابت مراحل ظلاق راحت بشه. اما از ظرف دیگه هم مدام حرف بچه دوم و مظرح میکنه و بخاظر همین واقعا نمیدونم حقیقت چیه الانم شوهر من هنوز مساله رو مستقیم مطرح نکرده. مثلا میگه یجوری ثابت کن ک منو برای پول نمیخوای. بخدا این حرفش خنده داره چون شوهر من از صفر شروع کرد و موقع شروع زندگیمون هیچی نداشتیم. من هیچ وقت خواسته نامعقولی ازش نداشتم و همیشه با روی باز خواسته هامو براورده میکنه یا لااقل در ظاهر اینطور به نظر میاد این روزا زندگیمون خیلی سرده و خیلی رفتارش بده. جوری که دیگران میفهمند ما با هم مشکل داریم. چه راهی رو باید پیش بگیرم تا همه چیز درست بشه؟
    من مشکلی ندارم که 1000 تا رو بکنم 500. ولی مگه فرقی هم میکنه برای کسی که توان پرداختش رو در هر صورت نداره؟
    در ضمن در مورد عندالاستطاعه کردن بگم که هیچ فرقی با بخشیدن نداره. چون شوهرم همین دارایی اندک رو هم یکروزه میتونه بزنه به نام کس دیگه ای.
    ویرایش توسط S.H.I.D.E.H : سه شنبه 26 مرداد 95 در ساعت 14:54

  15. 2 کاربر از پست مفید S.H.I.D.E.H تشکرکرده اند .

    فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), بارن (سه شنبه 26 مرداد 95)

  16. #9
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 10 دی 02 [ 10:23]
    تاریخ عضویت
    1391-5-02
    نوشته ها
    1,285
    امتیاز
    24,091
    سطح
    94
    Points: 24,091, Level: 94
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 259
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteranOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    3,682

    تشکرشده 4,954 در 1,249 پست

    Rep Power
    223
    Array
    بله زن هم ممکن هست خطا بکنه ولی موضوع اینه که زن به جز همون مهریه تقریبا حق و حقوق خاص دیگه ای نداره
    یعنی اگر مرد دلش نخواد زن رو نگه داره میتونه حتی بچه رو هم ازش بگیره و بگه برو
    بچه ای که کلی براش زحمت کشیدی و دوستش داری

    البته خود من از منتقدین سرسخت مهریه سنگین هستم
    یعنی برای پسرم اگر بزرگ شد و رفتم خواستگاری مهریه سنگین بذارن جلوم موافقت نمی کنم

    1000 سکه واقعا زیاد هست چیزی حدود یک میلیارد ولی موضوع این هست که ایشون از اول نباید می پذیرفت الان اگر یه قسمتش بخشیده بشه دو روز دیگه هم طی یه نزاع دیگه یه بخش دیگش رو میگه برو ببخش یعنی این موضوع تمام نمیشه
    یعنی این مسئله از اول نباید وجود می داشت

    ولی بخشیدنش الان یه جورایی زمینه رو برای مسائل بعدی فراهم می کنه
    اینکه بخشی از اون عندالاستطاعه بشه رو نمی دونم
    یعنی بعید می دونم به حال همسر ایشون فرق بکنه چون الان کسی مهریه اش رو اجرا هم بذاره در همون حد 100 تا سکه اش رو نهایتا بهش پرداخت می کنن یعنی عملا توی دادگاهها بقیش عندالاستطاعه هست

    اما خطاب به شیده عزیز
    من فکر می کنم شما باید فعلا آرامشت رو حفظ کنی و با ایجاد لحظات عاطفی کدورت همسرت رو برطرف کنی
    باید خیلی ملایم و با عطوفت دلیل واقعی ناراحتیش رو بپرسی حتما راهش رو در مورد همسرت می دونی
    فعلا هم به نظرم جایی زیاد نرید که کدورت بین شما رو متوجه بشن
    پرواز کن آنگونه که می خواهی
    وگرنه پروازت می دهند آنگونه که می خواهند
    ویرایش توسط فکور : سه شنبه 26 مرداد 95 در ساعت 15:13

  17. 3 کاربر از پست مفید فکور تشکرکرده اند .

    Amina (چهارشنبه 27 مرداد 95), بارن (سه شنبه 26 مرداد 95), باغبان (سه شنبه 26 مرداد 95)

  18. #10
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 16 فروردین 03 [ 23:50]
    تاریخ عضویت
    1393-12-20
    نوشته ها
    3,163
    امتیاز
    89,976
    سطح
    100
    Points: 89,976, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.3%
    دستاوردها:
    OverdriveSocialTagger First ClassVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    7,784

    تشکرشده 6,821 در 2,406 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام



    نقل قول نوشته اصلی توسط S.H.I.D.E.H نمایش پست ها

    ما واقعا 90 درصد مواقع با هم خوبیم

    الحمد الله پس زندگی خوب و زیبایی دارید ان شالله همیشه همین طوری باشه .

    ........................................


    نقل قول نوشته اصلی توسط S.H.I.D.E.H نمایش پست ها

    . مثلا میگه یجوری ثابت کن ک منو برای پول نمیخوای.

    .

    خب یه برگه بردارید و مثلا 50 مورد از دلایلی که با همسرتان زندگی خوبی دارید را بنویسید و به همسرتان دهید :

    مثلا :

    1) شما مهربانی
    2) در کنار شما آرامش دارم
    3) لبخند شما را دوست دارم
    4) صدایت را دوست دارم
    5 ) ماجراجو بودنت را دوست دارم



    50) ......

    و بعد یه شعر براش بذارید مثلا :

    چه جوری از تو دست بکشم
    بدون تو نفس بکشم
    تویی که تنها یار و دوست مهربون منی



    بعد به همسرتان بگید اون هم همین کار را بکنه .


    احتمالا همسرتان هم یه شعر برای شما میذاره :


    ا ِ ِ ِ ِ ی سلطااان کر َ َ َ َم
    مهریتوووو به من ببخش


    ا ِ ِ ِ ِ ی سلطااان کر َ َ َ َم
    مهریتوووو به من ببخش





    وقتی به داشته هایمان تمرکز کنیم - وقتی رو نقاط مشترکمان تمرکز کنیم - صممیت بیشتری پیدا می کنیم .
    به نظرم همسران می تونند هر روز از هم چیزهای جدید و زیباتری پیدا و کشف کنند .


    ..................................

    در مورد عند المطالبه و
    عندالاستطاعه میتونید نظرات کارشناسان حقوقی را بپرسید

    ولی اون جور که شما میگید نیست !
    از نظر حقوقی میشه مرد را کنترل کرد !!

    ولی به چیزهای قشنگ فکر کنیم .


    ببخشید .



    ...................................



    ویرایش توسط باغبان : چهارشنبه 27 مرداد 95 در ساعت 04:07


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:22 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.