سلام.
من قبلا یه موضوع نوشته بودم که به جوابم رسیدم تقریبا
اما الان یک سوال مهم تر دارم (با توجه به شروع ترم جدید :) )

اینه که ظرف مدت دانشجویی ، رفتار من با جنس مخالف باید چجوری باشه ؟ خب از طرفی من می دونم که شرایط (لااقل مالی) برای زندگی مشترک رو ندارم ، از یه طرف می دونم که هنوز تجربه ی لازم (شناخت جنس مخالف) رو به قدر کافی کسب نکردم و حتی تجربیات زندگی عادی رو هم هنوز خوب کسب نکردم :( کلا منظورم اینه که کار برای انجام دادن زیاده !
خب ، حالا سوال من اینه که : من از الان (و از مدتی قبل ! ) افرادی رو می بینم و در مورد هرکدوم ، از یه سری خصوصیاتشون خوشم میاد ، مثلا یکی خوش اخلاقه (البته در ظاهر ، من باطنشو نمی دونم خب ! ) و یکی مثلا از لحاظ جسمی شرایط خوبی داره (مثلا قد بلنده یا زیباروعه) ، یکی درس خونه و تلاشگره ، یکی مثلا با ایمانه و صفات خوب دیگه . خب ، من باید چی کار کنم ؟ اولا که من هنوز نمی تونم افراد رو بر حسب این صفات امتیاز بندی کنم خیلی و بهش هم فعلا فکر نمی کنم (مثلا به اخلاق امتیاز بیشتری بدم یا مثلا به وضع خانوادگی ) ، ولی خب صفات خوب در طرف مقابل (چه مرد و چه زن) باعث جذب شدن انسان میشه ، تا یه حدی ، در مورد زن و مرد یکسانه (یعنی ما با یه دید غیر جنسی به طرف نزدیک میشیم ، مخصوصا در مورد صفاتی که به جسم ربطی ندارن ، مثلا همه از یه آدم خوش اخلاق و یا تلاشگر و یا درسخون خوششون میاد و سعی می کنن بیشتر با این آدم در ارتباط باشن که لااقل در ظاهر امر ، به نظر میاد که نگاه جنسی ای وجود نداره ) ، خب حالا مثلا ما از یه سری دختر خوشمون اومد ، با توجه به اینکه الان شرایطش مهیا نیست ، و از طرفی طرف مقابل ممکنه واقعا بتونه یه همسر ایده آل باشه ، با این افراد چی کار کنم ؟ یه لیست ازشون تهیه کنم واسه آینده ؟ :)) یا مثلا تا چه حد بهشون نزدیک بشم و چه اطلاعاتی رو ازشون کسب کنم ؟ البته من خودم می دونم که کار های مهم تری برای انجام دادن هست و توجه زیاد به این مسائل کر خیلی عاقلانه ای نیست ، و از طرفی هم نمیشه کاملا بی تفاوت بود به نظرم ، به خاطر اینکه همونطور که گفتم ، طرف مقابل ممکنه (ممکنه ! )بهترین شخصی باشه که من تا آخر عمرم باهش آشنا شدم (برای ازدواج) و بی تفاوت بودن بهش ، ممکنه باعث از دست دادن یه فرصت بشه ! هرچند خب ما وارد هر محیطی که میشیم ، یعنی بعد ها در محیط کار هم احتمالا یه سری مورد پیش میاد ، اما خب به نظرم موقع ازدواج نیایم و فقط به دخترایی که در همون لحظه کنار ما هستن توجه کنیم ! یعنی نه فقط دخترای فامیل یا دخترای محیط کار ، منظورم اینه که یه مجموعه ی بیشتری از انتخاب ها داشته باشیم !
حالا با توجه به این نکته ، به نظرتون من چی کار کنم ؟ من البته شدیدا واقفم که برای به دست آوردن یه چیز با ارزش ، آدم باید خودشم با ارزش باشه و فعلا در حال کسب ارزش هام :) البته اینم توجه کنیم که یه مورد خوب ، شانس ازدواجش (یعنی خط خوردن یه گزینه :( ) بیشتره و خب منظورم اینه که اگه یه رمانی یه فرد بسیار عالیم پیدا کردم و شرایطم کاملا هم مهیا نشده بود ، چی کار کنم ؟ به خانواده در میون بزارم ؟ (میگم که خب این افراد متقاضیان زیادی دارن و صبر کردن و کاملا بی تفاوت بودن نسبت به این افراد هم شاید کار درستی نباشه ، چون میره با یکی دیگه :( )
ممنون میشم نظرتون رو بدونم ، مخصوصا اونایی که در شرایط من بودن